|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

פרקליט המדינה בשורה של התבטאויות גלויות לב:

קיימים חילוקי דעות בתיק ליברמן; <br>לא אהבנו התבטאות השופט רוזן

"אסור שגוף הביקורת על הפרקליטות יפגע בביטחון העצמי של הפרקליטים" "מסיבות העיתונאים של המשטרה - פסולות ומשבשות" "הכותרת של ידיעות אחרונות על קורב - כאילו פרצה מלחמת עולם" "חלק ניכר מהתיקים בפרקליטות מיסוי וכלכלה - בלתי אפשריים"
27/11/2012  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט אולמרט   |   תגובות
לדור. לפעמים החשודים מדליפים [צילום: פלאש 90]

הקמת גוף הביקורת על הפרקליטות מתעכבת בשל הבחירות. כך מסר (יום ג', 27.11.12) פרקליט המדינה, משה לדור, במפגש עם נשיאות הפורום הפלילי בלשכת עורכי הדין. הוא הדגיש, כי הגוף יוקם במתווה שקבע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אך "אסור שהוא יפגע בתחושת הביטחון העצמי של פרקליטים כאשר הם מתפקדים ביום-יום". עוד גילה, כי הפרקליטות קרובה לסיום העבודה הממושכת על הקוד האתי לעובדיה.

לטענת לדור, הביקורת על הפרקליטות בישראל כבר כיום נרחבת בהרבה מאשר מקובל בעולם, "ואנחנו חיים איתה בסדר גמור". לדבריו, פרקליטים הועמדו לדין משמעתי בידי נציבות שירות המדינה בשנים האחרונות, אם כי סירב לפרט. "אין הרבה אנשים בשירות הציבורי שמתמודדים מדי יום לטענות של הצד שכנגד על תיפקודם", אמר לדור, בציינו שבמקרים המתאימים ניתן לפנות לבתי המשפט. לדבריו, אין בשום מקום בעולם מערכת העוסקת בביקורת על ההחלטות המקצועיות של הפרקליטות.

לדברי לדור, בתקשורת נעשים ניסיונות לרפות את ידיהם של פרקליטים ולפגוע במילוי תפקידם, במיוחד בתיקים גדולים, כאשר "ערב העלאתו של עד התביעה מספר אחת על דוכן העדים, אני כפרקליט מוצא כותרות ענק בכל העיתונים המתייחסות אלי כמי שלא פעל כהלכה". לדור התכוון בכך להתקפה על אורי קורב במשפט אולמרט, כפי שהרחיב בהמשך. לדור הזהיר מפני מצב בו גוף הביקורת "ישמש במה להחלשת כוחם ותפקודם של הפרקליטים". הוא טען, כי הפרקליטות כמעט ואינה יכולה לשחק בזירה התקשורתית, גם כאשר נמתחת עליה ביקורת בעקבות תוצאותיו של משפט כזה או אחר.

"בסוף היועץ המשפטי מחליט"
ליברמן. תקופה ארוכה מדי [צילום: פלאש 90]

לדור מתח ביקורת על המשטרה באומרו, כי חלק ממסיבות העיתונאים שמתקיימות בסיומה של חקירה או אפילו בראשיתה, "הן בלתי ראויות, הן פסולות, הן משבשות ואנחנו לא חיים עם זה בשלום בכלל". ואולם, הוסיף, אין אפשרות למנוע מהמשטרה והפרקליטות לעמוד בקשר עם הציבור והתקשורת, ואין לומר שהפתרון הוא לא למסור לציבור דבר בתיקים מעוררי עניין.

"יש פרסומים בתחילתן של חקירות שפוגעים בחשוד, משבשים בצורה קשה את החקירה ומשפיעים על ההליך", אמר, אך קבע נחרצות שאין זה נכון להטיח תמיד את אשמת ההדלפה במשטרה או בפרקליטות, שכן יש עוד גורמים אפשריים כגון עדים, חשודים וסניגורים. "לפעמים הם יכולים לפרסם ידיעה שהיא ממש לא נכונה, כי עליהם אין גוף ביקורת", הוסיף. "חשוד יכול להדליף מידע כדי לשלוט בו אם הוא יודע שהמידע ממילא יפורסם, ואחר כך הוא יגיד שהמשטרה מדליפה".

בהתייחסו לתיק אביגדור ליברמן אמר לדור, כי ההחלטה תהיה "ממש ממש בקרוב". לדבריו, "בציבור התיק הזה נתפס כנמשך 12 שנים, וענייני ליברמן טופלו במשך תקופה ארוכה, אולי ארוכה מדי, מול קשיים עצומים. רוב הראיות הן בחו"ל, האנשים לא משתפים פעולה, לפעמים אתה מבלה שנה וחצי בענייני חשיפת חומרים. רק ב-2006 הגיעו החומרים עליהם שלח היועץ המשפטי את הודעות השימוע. השימועים נמשכו יותר משנה והסתיימו רק במאי האחרון, ומאז יש דיונים, ואולי יותר מדי דיונים, והיו חילוקי דעות שליוו את המערכת וקיימים גם היום, אבל בסוף יש אדם אחד שמחליט - היועץ המשפטי. זה זמן ארוך מדי, יהיה קשה מאוד להסביר את זה לציבור. אני לא יכול להתפאר בנוגע ללוח הזמנים בתיק הזה, והוא לא היחיד".


"רוזן שגה בציפייה הזאת"
רוזן. לא מסכימים איתו [צילום: פלאש 90]

לדברי לדור, חלק ניכר מן התיקים שבפרקליטות מיסוי וכלכלה "הם בלתי אפשריים" בשל כמות החומר העצומה. בכך הגיב לטרוניה על קידומה של אחת הפרקליטות, למרות ביקורת חריפה במיוחד שמתח עליה השופט דוד רוזן במשפט הדסק הרוסי. לדבריו, חלק מהפרקליטים צריכים לנהל הליכים נגד סניגורים ויח"צנים במצב בו הם עצמם מותקפים. לדור אמר שהפרקליטות הפיקה לקחים והוציאה דוח ארוך בפרשה ("ספר כתבו בנושא הזה"), אם כי יצוין שהדוח לא פורסם ולא הועבר לסניגורים בתיק.

לדור מתח ביקורת משלו על רוזן (המנהל כעת את משפט הולילנד), אשר אמר בפסק דינו באותה פרשה ש"לא זו המדינה בה היה רוצה לחיות" לנוכח מחדלי הפרקליטות: "לא אהבנו את ההתבטאות הזאת, אנחנו חושבים שהיא הייתה קצת מוגזמת מדי". הוא גם דחה את ביקורתו של רוזן על כך שהפרקליטות לא צפתה בכל סרטי המצלמות שהותקנו מול סניף בנק הפועלים ברחוב הירקון: "זה היה מצריך תשעה חודשי עבודה של פרקליט, שהיה יושב כל היום וצופה בסרטים משמימים בלי לדעת אפילו את מי הוא רואה. אני חושב שבית המשפט שגה בציפייה הזו, וגם בתיק הבא לא ננחה את הפרקליט לשבת ולצפות בכל הסרטים". לדבריו, הגנתם של הנאשמים כלל לא נפגעה מהחומר שלא נמסר להם, ולעומת זאת - מאוד שירת את הסניגורים לתקוף את הפרקליטה.

לדור התייחס גם להתבטאותו של עו"ד אורי קורב, חבר צוות התביעה במשפט אולמרט, לפיה "יש שופטים שהם חמורים". לדבריו, אלו היו דברים פסולים לחלוטין, אך מי שקיבל את ההקלטה המתין איתה מספר חודשים, עד ערב עדותו של משה טלנסקי. "ואז הכותרת בעיתון הנפוץ במדינה הייתה כזו שכאשר ראית את דוכן העיתונים מרחוק, חשבת שפרצת מלחמת עולם שלישית. מה הסיבה שבדיוק בעיתון הזה ובעיתוי הזה נותנים לו את הבולטות הזו - אתם יכולים כמוני להניח". לדור הזכיר, כי קורב הורשע בדין משמעתי ונענש על דבריו, "והוא שילם על זה מחירים כבדים בהרבה מאלו ששילם בבית הדין למשמעת. אין שיעור לקשיים שהבחור הזה עבר באותה תקופה. הוא היה צריך להרים על כתפיו את התיק, ומי שחושב שאפשר להעביר תיקים כאלו לפרקליטים אחרים - טועה".


"הפרקליטות לא יוצרת הסדרי טיעון"
קורב. מחירים כבדים [צילום: פלאש 90]

עוד אמר לדור, כי הפרקליטות אינה יוצרת הסדרי טיעון, אם כי מדי פעם יש רמזים כאלו או אחרים. "אי-אפשר לנהל כזו מערכת בלי הסדרי טיעון, לא בארץ ולא בעולם", הוסיף. הוא העיר, כי כאשר שימש כפרקליט מחוז, העניק אפשרות לשימוע בתיקים רבים ו"הפרתי את הנחיית היועץ המשפטי לפיה שימוע הוא רק לאישי ציבור".

שר המשפטים לשעבר, פרופ' דוד ליבאי, אמר שהיכולת של תביעות המשטרה לקיים שימועים היא מצומצמת מאוד, ו"השאלה היא אם יש כתובת לבדיקה מדוע שם כל כך קשה להגיע למדיניות של שימועים. כשאני רואה שהמשטרה מגיעה לבית המשפט עם מזוודות עם עשרות תיקים והם מתנהלים בקצב מטורף, אני אומר שהם עמוסים לעייפה ואתם [הפרקליטות] עמוסים לחסד". לדור השיב, שלפרקליטות כדאי לקיים את השימוע כמו לנאשם, בעוד התביעה המשטרתית עובדת אחרת ועוסקת בתחום אחר. הוא העיר, כי כמעט בכל התיקים המטופלים בפרקליטות הם בני עשרות ומאות ארגזים של חומר, "ואני מתפלא כיצד לא קורות יותר תקלות".

תאריך:  27/11/2012   |   עודכן:  27/11/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי קורב   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   איתן קורנהאוזר   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אשר גרוניס / Asher Grunis   אתי בן-דור   בנימין ליברמן   בנק הפועלים בע"מ / Hapoalim Bank Ltd   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד ליבאי /  Libay David"   דוד רוזן / David Rozen   דוד ליבאי, משרד עורכי דין / David Libay, Law Office   דן  גרטלר   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   זאב בן-אריה   טל שפירא   טליה דאר   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יהודה וינשטיין   יהושע פולק   יואב מני   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יעקב צבן   יפעת מנור-נהרי   יצחק שמעוני   ירון גולומב   ירון ליפשס   ירון קוסטליץ   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מוסיה ארד   מיכאל צ'רנוי   מיכל ליברמן-גילון   מיכל סבאל-דראל   מני מזוז / Meni Mazuz   מרטין שלאף   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משה שמיר   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נוית נגב   ניל הנדל / Neal Hendel   נעמי גרנות   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   ערן זלר   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין   שרון שלום 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קיימים חילוקי דעות בתיק ליברמן; לא אהבנו התבטאות השופט רוזן
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עידןסובול
27/11/12 19:13
 
ירון זכאי 1
27/11/12 19:31
 
עידןסובול
27/11/12 21:16
 
הרועץ המשפטי
27/11/12 21:35
 
שמעון בלילתי
27/11/12 22:49
2
בבון זה קוף
27/11/12 20:36
3
יחידת ביקורת?
27/11/12 20:52
 
מתחמק משיפוט
1/12/12 08:15
4
יוסי מ
27/11/12 21:15
5
וייס3
27/11/12 21:18
6
רחובות
27/11/12 21:22
 
Twentysix
27/11/12 22:54
7
וייס3
27/11/12 22:39
8
שייייקה
27/11/12 23:35
9
עידןסובול
27/11/12 23:38
10
הוא
28/11/12 00:09
11
עטרה שגב קלימי
28/11/12 01:29
 
עידןסובול
28/11/12 07:57
12
קורא וותיק
28/11/12 02:54
13
א.א.
28/11/12 06:14
14
משה מיכאל
28/11/12 06:49
15
עו״ד ענן חיר
28/11/12 07:01
16
במבה
28/11/12 07:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת מידרוג הודיעה (יום ג', 27.11.12) על אשרור דירוגAa1 , לצורך הרחבת סדרה ג' של אג"ח נתג"ז, בסך של כ-400 מיליון שקלים, אשר תבוצע עד סוף 2012.
27/11/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות

בספרד בפרט ובעולם כולו מחכים אוהדי הכדורגל בקוצר רוח לרגע בו ליונל מסי ישבור את השיא המטורף של גראד מולר בכיבוש שערים בעונה אחת. מחר (רביעי, 22:30) השיא המדובר עשוי להישבר במשחק הגומלין בגביע המלך מול דפורטיבו אלבס. למרות זאת, נראה כי המאמן טיטו וילאנובה לא ממהר לשום מקום.

"אני מאמין שאם מסי ישחק הוא עלול להיפגע מכך. הוא לא משחק רק על מנת לשבור שיאים, זה לא מעניין אותי", אמר וילאנובה שצפוי לתת מנוחה לפרעוש. "אנחנו לוקחים את המפעל הזה ברצינות הראויה, בעיקר בגלל שאנחנו מחזיקי הגביע", אמר המאמן, "ניתן מנוחה לשחקנים שמשחקים הרבה דקות, אבל כל היתר יהיו בסגל".


שבוע שני שאני משחק אותה "ראוטר" ומנסה לעזור לכם להישאר מחוברים (עכשיו השם של המדור יותר ברור, נכון?) לכל הדברים הכיפיים, המגניבים, המיוחדים והמשוגעים שקורים באינטרנט סביב הדבר הזה שמביא אותנו ואתכם לכאן בכל יום מחדש: ספורט. בעצם, המדור הזה הוא "הקדמה" לתכנית "הקישור" שלנו שאני משתתף בה. אל דאגה, אין כאן קניבליזם, הרשת מספיק עשירה כדי להאכיל את כולם. מה גם שכאן אתם תקבלו לא רק קטעי וידאו, אלא גם לינקים לידיעות או תמונות או גיפים כל דבר אחר. בקיצור, סינרגיה מופלאה.


27/11/2012  |  ניצן פלד  |   חדשות
בעקבות התקלות הרבות שנרשמו במערכת הממוחשבת ששימשה לעריכת הבחירות המקדימות בליכוד, החליטה (יום ג', 27.11.12) ועדת הבחירות של מפלגת העבודה שלא להשתמש בעמדות הממוחשבות שהליכוד עשה בהן שימוש, בהן היא הייתה אמורה לעשות שימוש גם כן.
27/11/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
הגאות חוזרת לענף הבניה למגורים. באוקטובר נמכרו 3,170 דירות חדשות, זינוק של 44% לעומת ספטמבר, שבו נמכרו רק 2,210 דירות - הודיעה היום (27.11.12) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
27/11/2012  |  אלעזר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת ליברמן  /  מי ומי  
"אולמרט קרוב מאוד לקבלת שוחד מטלנסקי"  /  איתמר לוין
"המחוזי יצר שרשרת פנטסטית של הנחות"  /  איתמר לוין
המדינה: להרשיע את אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי  /  איתמר לוין
ללכת לקלפי בלי קלון  /  ד"ר חיים שיין
ערעור במשפט אולמרט: מבחן לעיקרון המשפטי  /  עו"ד אברהם פכטר
ההבדל בין בוקר לערב  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
דרור גרין
דרור גרין
יש סוג נוסף של בני-אדם, ואלו הם בעלי האישיות הפסיכופתית    לפסיכופתים אין סולם ערכים, והאישיות שלהם ריקה    הם אנוכיים באופן טבעי, והם מאמצים, כמו טפילים, את מחשבותיהם והישגיהם של אח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il