|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

נלחמים במימון הטרור

שמונה ארגונים הוגדרו ארגוני טרור

ממשלת ישראל אישרה הצעת החלטה המגדירה שמונה ארגונים הקשורים לטרור ולמימונו כארגוני טרור לאחר שיוגדרו ככאלה ניתן יהיה לנקוט נגדם בסנקציות על-פי הפקודה למניעת טרור בין הארגונים: כוח קודס האירני, מפלגתו של איסמעיל הנייה, ועדות ההתנגדות העממית וארגון IHH הטורקי
02/12/2012  |   איציק וולף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ההגדרה כארגוני טרור - לבקשת מערכת הביטחון [צילום: פלאש 90]

ממשלת ישראל אישרה (יום א', 2.12.12) הכרזה על שישה ארגונים אירניים, פלשתינים וטורקיים כארגוני טרור.

על-פי הצעת המחליטים "הכרזה על ארגונים טרוריסטיים לפי פקודת מניעת טרור, התש"ח 1984" יוכרזו שמונת הארגונים הבאים כארגוני טרור:
  • כוח קודס של משמרות המהפכה האירניים
  • רשימת הרפורמה והשינוי - רשימתו של ראש ממשל חמאס בעזה, איסמאעיל הנייה
  • קואליציית הצדקה
  • המטה לתיאום ולתמיכה באינתיפאדה
  • מוסד אל קודס הבינלאומי ושלוחותיו
  • הווקפיה לטיפול במשפחה הפלשתינית והלבנונית
  • ועדות ההתנגדות העממית

כלים למלחמה כלכלית בטרור
לאפשר דרכים לתפיסת כספי הטרור

בדברי ההסבר שצורפו להצעת ההחלטה, אשר הוגשה בידי היועץ המשפטי למשרד הביטחון, עו"ד אחז בן ארי, ועל-ידי היועצת המשפטית של משרד המשפטים, עו"ד לאה רקובר, נכתב כי ההסלמה שחלה בפעילות ארגוני טרור ברחבי העולם העלתה את הצורך ליישם דרכי התמודדות אפקטיביות יותר נגד אותם ארגוני טרור.

בין היתר נדרשות דרכים להתמודדות עם הפן הכלכלי של מימון הטרור ושל העברות הכספים לצורך ביצוע פעולות טרור ודרכים להחרמה ולתפיסת כספים המשמשים או המיועדים לביצוע מעשי טרור.

שמונת הארגונים ששמותיהם עלו בהצעת ההחלטה בפני הממשלה הוכרזו כבר בעבר על-ידי שר הביטחון כהתאחדויות בלתי מותרות. כעת, על-פי בקשת שירות הביטחון הכללי ומערכת הביטחון, מתבקשת ההכרזה על הארגונים הללו כארגונים טרוריסטיים. זאת על-מנת שניתן יהיה להחיל עליהם את הכלים המשפטיים שמצויים בפקודת מניעת הטרור.

בין הכלים הללו קובע סעיף 8 לפקודה כי הכרזת הממשלה תספיק על-מנת שניתן יהיה להוכיח בכל דיון משפטי כי אותו ארגון או חבר אנשים הוא ארגון טרוריסטי, אלא אם יוכח ההיפך. סעיף 6 לאותה פקודה קובע כי המפקח הכללי של המשטרה יוסמך לסגור כל מקום המשמש לארגון טרוריסטי או לחבריו. סמכות זו נוגעת, באופן טבעי, רק לארגונים בעלי שלוחות הפועלות בשטח ישראל.

מה עושים הארגונים שנכללים בהצעה?
פעילי IHH מתכוננים למאבק בחיילי צה"ל

  • כוח קודס של משמרות המהפכה הוא אחד הגופים המרכזיים והדומננטיים ביותר באירן. מטרתו העיקרית היא שמירה על יציבות השלטון במכלול ההיבטים הקשורים לכך.

כוח קודס, אחת מחמשת הזרועות של משמרות המהפכה, ממונה על הפעילות המבצעית והמודיעינית מחוץ לגבולות אירן ול'שיווק' המהפכה האיסלאמית והפעילות האידיאולוגית מחוץ לאירן. בין היתר תומך ארגון זה בחיזבאללה ובארגוני הטרור הפלשתינים ברשות הפלשתינית ובחמאס. חברי הכוח מעורבים בניסיונות הפיגועים נגד שגרירויות ישראל בעולם בשנה האחרונה.

במסגרת פעילותו משמש כוח קודס ככוח המאמן המרכזי של חמאס וחיזבאללה ומספק לארגונים הללו הכשרות צבאיות וארגוניות, ציוד לוחמה צבאי וטכנולוגי. כוח קודס מוביל גם את הברחת אמצעי הלחימה לתוך רצועת עזה, בכלל זה אמצעי לחימה הנחשבים אסטרטגיים ומפרי איזון. במערכת הביטחון גם מייחסים לאנשי אל קודס מעורבות בהתססה נגד ישראל במדינות ערב ומול גבולות ישראל, כפי שניתן היה לראות באירועי יום הנכבה ויום הנכסה האחרונים בהתנפלות המוני פלשתינים על גדר הגבול בגולן.

  • רשימת הרפורמה והשינוי היא הפלטפורמה הפוליטית שבה התמודד ארגון החמאס בכל מערכות הבחירות שהתקיימו ברשות הפלשתינית מאז שנת 2004. רשימה זו הורכבה במלואה מאנשי חמאס ואנשי ההנהגה הפוליטית הבכירה של הארגון שולבו בה.

ארגון חמאס מייחס חשיבות לאומית ופוליטית רבה לפעילותו במסגרת רשימת הרפורמה והשינוי. באמצעותה הוא מוביל בחברה הפלשתינית מהלכים רחבים ומשמעותיים להכנת תשתית לביסוס מעמדו כמנהיג הרשמי והלגיטימי של העם הפלשתיני.

פעילותה של רשימת הרפורמה והשינוי ביהודה ובשומרון נעשית מתוך רציונל 'שימור הנראות' על-מנת לבסס את כוחו של חמאס באזור הנשלט כיום בידי הרשות הפלשתינית ופתח'. ברצועת עזה פועלת הרשימה על-מנת לבסס שלטון איסלאמי באזור.

בראייה המדינית ארוכת הטווח מקווה חמאס שהרשימה הזאת תאפשר לו להציג את הארגון כחלופה אטרקטיבית ואפקטיבית לשלטון הרשות הפלשתינית ביהודה ובשומרון וכמייצג של הפלשתינים בזירה הבינלאומית.

  • קואליציית הצדקה היא ארגון הגג של קרנות המימון האיסלאמיות הקיצוניות הייעודיות של חמאס ברחבי העולם. את פעילות הקואליציה הזאת מובילות בעיקר קרן האינטרפאל מבריטניה, קרן אל-אקצה באירופה הפועלת בגרמניה, בבלגיה ובדנמרק, קרן CBSP מצרפת, קרן ה-IHH בטורקיה וקרן WAMY מסעודיה.

מערך המימון של חמאס מורכב מקרנות החמאס בחו"ל שחברות בקואליציה, יחד עם אגודות הצדקה של חמאס ביהודה, בשומרון ובעזה. בין חברי מועצת המנהלים של הקואליציה – חברים בחמאס ובאחים המוסלמים. הקרנות החברות בקואליציה תומכות באגודות הצדקה של חמאס הפועלות לקידום מטרות הארגון ובכלל זה פעילות נגד ישראל לרבות ביצוע פעולות טרור, פיגועי התאבדות, תמיכה במשפחות מחבלים שנפגעו במהלך פעילות נגד ישראל, תמיכה באסירים ובעצורים של חמאס ואיתור וגיוס פעילים חדשים עבור הזרוע הצבאית של חמאס.

  • המטה לתיאום ולתמיכה באינתיפאדה אשר מוכר גם בשמו "הוועדה העממית האירנית לתיאום ותמיכה באינתיפאדה" נוסד בנובמבר 2000 על-ידי האירנים. מטרתו תואמת את סדר היום של משמרות המהפכה – "ייצוא" המהפכה האיסלאמית אל מחוץ לגבולות אירן, הכשרת הלבבות וסיוע הומניטרי. הוועדה מעניקה סיוע הומניטרי לפלשתינים בשטח בכל דרך אפשרית ובייחוד באמצעות אגודות הצדקה שנשלטות בידי ארגוני הטרור.

אותו סיוע מתבטא בהעברת סכומי כסף למשפחות של 'שאהידים' שנהרגו בפעילות צבאית נגד ישראל, לעצורים ולנזקקים ופצועים. כמו-כן מעבירה הוועדה פצועים שנפגעו במהלך אירועים אלימים ברצועת עזה לטיפול באירן. אותם פצועים שהגיעו לאירן שימשו, על-פי החשד, כמקור אטרקטיבי וזמין לגיוס מידע מודיעיני עבור משמרות המהפכה.

  • מוסד אל קודס הבינלאומי הוא הזרוע הלבנונית של קואליציית הצדקה שהוזכרה לעיל ומהווה חלק ממערך הקרנות הגלובליות של חמאס הפועל בדרכי ה'דעווה', מוסדות הצדקה, למימוש אידיאולוגיית חמאס ולקידום מטרותיו ובהן השמדת מדינת ישראל והקמת מדינה איסלאמית במקומה.

מן המידע המצוי בידי מערכת הביטחון הישראלית מנוהל המוסד בעיקר בידי פעילי חמאס והאחים המוסלמים בשיתוף עם גורמים אירניים. מטרותיו המוצהרות הן הצלת ירושלים ושמירה על זהותה הערבית ועל המקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים. הכינוסים שעורך המוסד מנוצלים על-ידי בכירי חמאס לנאומים תוקפנים ומסיתים אשר קוראים לעם הפלשתיני לנטוש את דרך ההידברות ולפנות לדרך ההתנגדות, ה'מוקוומא'.

  • הווקפיה לטיפול במשפחה הפלשתינית והלבנונית היא חלק מהזרוע הלבנונית הביצועית של ארגון חמאס ושל קואליציית הצדקה. היא הוקמה בשנת 2002 בלבנון ונועדה בעיקר לתמוך כלכלית במשפחות ה'שאהידים' והפצועים של ארגון חמאס, כמו גם באסירי הארגון הכלואים בישראל והשפוטים לתקופות מאסר שונות בשל פעילות חבלנית עוינת נגד מדינת ישראל.

תמיכה זו נועדה לשמר את הזיקה של בני משפחות ה'שאהידים' והאסירים לארגון החמאס, להשיג לגיטימציה עממית, ולהגביר את המוטיבציה ואת נכונות פעילי הארגון לפעול במסגרתו ולבצע פעילויות טרור.

הווקפיה תומכת גם במשפחות של ארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלשתיני, אם כי מדובר בסיוע נמוך בהיקפו מן הסיוע שניתן לבני משפחות החברים בחמאס. גם סיוע זה נועד להגביר את האהדה העממית ברחוב הפלשתיני לארגון החמאס ולמטרותיו. הווקפיה פועלת באמצעות אגודת חמאס מרכזית בשם 'אלנור' שהוכרזה בעבר כהתאגדות בלתי מותרת.

  • ועדות ההתנגדות העממית – חטיבת צלאח א-דין על פלגיה השונים היא ארגון שהוקם לאחר אירועי ספטמבר 2000 ונחשב כיום לאחד הארגונים הבולטים במערכת הצבאית הפלשתינית. הארגון מחזיק ביכולת מוכחת לביצוע פיגועים ומעורב בשנתיים האחרונות בניסיונות לקדם ולבצע פיגועי איכות נגד ישראל. אחראי לפיגוע בגבול ישראל-מצרים שבו נרצחו שמונה ישראלים ונפצעו עשרות נוספים. ועדות ההתנגדות העממית מקבל סיוע כספי ואחר מן החמאס ומארגונים נוספים דוגמת חיזבאללה.

  • קרן הסיוע ההומניטרית בטורקיה – IHH – זכור לרבים בישראל כארגון שאחראי על המשט לרצועת עזה ועל האירועים האלימים על סיפון האוניה מאבי מרמרה שניסתה לפרוץ את הסגר הימי שהטילה ישראל על רצועת עזה. פעילי הקרן הצטיידו בכלי נשק וקידמו באמצעותם את חיילי צה"ל שעלו על סיפון הספינה. בקרב שהתחולל שם נהרגו תשעה מאנשי הקרן.

הקרן היא חלק מקואליציית הצדקה שהוזכרה לעיל. היא הוקמה בשנת 1992 ומזוהה עם החמאס ועם זרם האחים המוסלמים. היא מהווה מרכיב משמעותי במערך גיוס הכספים של חמאס בעולם ומעבירה מימון בהיקפים משמעותיים למוסדות חמאס ביהודה ובשומרון באמצעות אגודות צדקה הנשלטות בידי חמאס.

לקרן הטורקית פעילות ענפה ברצועת עזה והיא אף פתחה סניף ברצועה. בנובמבר 2009 ניסתה הקרן לפתוח סניף גם ביהודה ובשומרון. נציג הקרן נעצר, אך הספיק לפני כן להעביר עשרות אלפי דולרים מהקרן למוסדות חמאס.

תאריך:  02/12/2012   |   עודכן:  02/12/2012
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שמונה ארגונים הוגדרו ארגוני טרור
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
וכל מי שחושב
2/12/12 09:09
2
הצעת חוק משופרת
2/12/12 09:13
3
מתנחל גאה
2/12/12 10:20
4
הגדולה בעולם
2/12/12 11:51
5
ירון זכאי 1
2/12/12 12:43
6
חשדנית
2/12/12 12:44
7
ישראל עמיאל
2/12/12 18:22
8
קורןנאוה טבריה
3/12/12 05:34
 
אלטע קאקער
3/12/12 21:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
בימים האחרונים, ישראל מתנהלת בזירה הבינלאומית כמו תינוקת מגודלת. אכלו לי, שתו לי, הפרו לי את הסכמי אוסלו. פתאום נזכרנו שיש התחייבויות מלפני 19 שנה ושמישהו עדיין מתייחס אליהן ברצינות. ההתבכיינות הזאת התקבלה בלעג באירופה, ובצדק. מבחינתם, אם כלום לא זז וישראל לא הולכת לשום מקום, לפלשתינים יש את מלוא הזכות להרים את הכפפה ולהכניס לנו בבטן הרכה, ביום כ"ט בנובמבר. המזרח התיכון הוא מערב פרוע והכללים הם כללי "הטוב, הרע והמכוער" – אם אתה צריך לירות, תירה, אל תדבר.
01/12/2012  |  אלירם אלגרבלי  |   מאמרים
שרת החוץ של ארה"ב, הילרי קלינטון, מזהירה את ישראל כי שעון החול למו"מ עם הפלשתינים הולך ואוזל. הדמוגרפיה, היא מזהירה, תאלץ את ישראל לבחור בעתיד הלא-רחוק: מדינה יהודית או דמוקרטית. לכן, וכדי לשמור על דמותה היחודית של ישראל, וכדי לשמור על בטחונה של יישראל, מציעה קלינטון למנהיגי ישראל לנהל מו"מ עם אבו מאזן וסלאם פיאד ולחזקם, ולקיים מו"מ ישיר כדי להגיע להסכם שיבטיח את האינטרסים של שני הצדדים.
01/12/2012  |  יואב יצחק  |   חדשות
המהלך הפלשתיני באו”ם על שדרוג מעמדם למדינה משקיפה, עורר תזזית וחוסר שקט במסדרונות המדיניים בישראל, וחגיגות צהלה צבעוניות ברמאללה. למתנגדי ממשלת נתניהו, הסובלים בימים אלו ממצוקה אלקטורלית חריפה, יש סוף סוף סיבה לחייך. המסר המרכזי שטיפחו ללא הרף לקראת הבחירות, בדבר: "בידוד מדיני" ו"פגיעה ביחסים עם ארה"ב", סבל עד לפני שבוע מבעיית שחיקה קשה, לנוכח הגיבוי המדיני המוצק לו זכתה הממשלה במהלך מבצע "עמוד ענן". הנה התמזל מזלם, לפתחם הזדמנה לה "מפלה מדינית" שהחזירה באחת את הצבע לפניהם. שוב הם יוכלו לנופף לעיני כל "במחיר המדיני הכבד" של ממשלת ימין ביבי-ליברמן, ולהזהיר מפני קטסטרופות מדיניות האורבות לנו מעבר לפינה.
30/11/2012  |  יוסי גרינפלד  |   מאמרים
אין יהודי בישראל שאינו יודע כי יום הקמת מדינת ישראל הוא כ"ט בנובמבר 1947. זהו הסיפור הרשמי של מדינת ישראל, עד כדי אזכורו במפורש במגילת העצמאות. מאידך איש איננו מזכיר את המשמעות האמיתית של החלטת העצרת מאותו יום: שחרור בריטניה הגדולה מן ההתחייבות המפורשת בכתב המנדט, כמפורט בוועידת סן רמו, והשארת נושא הסכסוך היהודי-מוסלמי על ארץ ישראל בידי הצדדים הניצים.
30/11/2012  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
למי שהיה כאן ב-"כ”ט בנובמבר" ההיסטורי אי-אפשר לספר את הסיפורים לפיהם "פרצו קרבות בין יהודים לערבים", שמנעו את ביצוע המלצת האו"ם להחלפת המנדט הבריטי בשתי מדינות עצמאיות - יהודית וערבית. כלומר - שכאילו לא רק הערבים אשמים באי-הקמת מדינה משלהם בשטחי ארץ-ישראל. חשוב להזכיר שאף אחד לא דיבר אז על מדינה "פלשתינית" אלא מדינה-שלוחה של הארגון הקרימינאלי שנקרא "הליגה הערבית". ולמה אני משתמש במונח "קרימינאלי"? כי הנה מה שהכריז מזכ"ל הליגה הערבית באיומיו להילחם בהחלטה 181 של האו"ם: "זו תהיה מלחמת השמדה וטבח כבירים שעוד ידובר בהם כמו במסעות הטבח שערכו המונגולים והצלבנים". כלומר - הכרזת ג'נוסייד - רצח עם נגד העם היהודי, ששלוש שנים לפני כן שלח בית דין בינלאומי את קודמיו הגרמנים לעמוד התלייה בנירנברג. הדברים פורסמו בעיתונות העולמית ואף אחד לא התרגש מהם: רצח יהודים המשיך להיות דבר נורמטיבי גם אחרי חיסול היטלר.
30/11/2012  |  יוסף דוריאל   |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
3,000 דירות חדשות ייבנו במזרח ירושלים ויו"ש  /  עופר וולפסון
לבני: מדיניות נתניהו מחקה הישגי המשא-ומתן  /  איציק וולף
נתניהו: נאום עבאס מלא שטנה, ארס ושקרים  /  איציק וולף
היום שבו האו"ם נכנע  /  דרור אידר
חוג הפרופסורים קורא לראש הממשלה  /  ד"ר רון בריימן
אשמת עזה  /  דוד יהונתן גרינברג
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il