לאחר 26 שנה ברמת גן עברה ביתילי, הרשת הגדולה והמובילה לריהוט ועיצוב הבית, למתחם Design Center ברחוב הלח"י בבני-ברק. החנות, שתהווה חנות קונספט, משתרעת על שטח של 1200 מ"ר בקומה התחתונה של המתחם. חנות הקונספט של ביתילי תהיה החנות שחותמת את אכלוסו של המתחם בחנויות מתחום העיצוב הישראלי.
רשת ביתילי, מקבוצת EFD (איתני פישמן עיצובים), הכריזה השנה על מהפכה אסטרטגית שמהותה – מעבר מהתמקדות ברהיטים להתמקדות בעיצוב סגנון חיים, באמצעות מענה כולל בתחום ההום סטיילינג. המהלך החל בשינוי מקורות הסחר והקניינות, עיצוב ופיתוח ישראלי, ייצור ייחודי עבור ביתילי במפעלים באיטליה, הודו, אינדונזיה, סין, וויטנאם, הולנד ועוד, תמחור חדש ויצירת חנויות קונספט.
הבחירה של הלקוח הרבה יותר רחבה ומגוונת, והתוצאה: ביתילי שונה, צעירה יותר, אופנתית יותר ועדכנית, עם אג'נדה עיצובית ברורה המשלבת בין המגמות המובילות בעולם עם הטעם הישראלי.
לדברי
עופר איתני, יו"ר קבוצת EFD ומבעלי רשת ביתילי: "במהלך השנה האחרונה, ערכנו שינוי מהותי בקונספט ובמבנה הארגוני של החברה, על-מנת להתאים עצמנו למצב השוק החדש. סניפים לא רווחיים נסגרו ובמקומם נפתחו סניפים חדשים בקונספט העיצובי החדש של "הבית הישראלי לעיצוב" ובאסטרטגיית מחירים מוזלת.
לפתיחת הסניף ב Design Center יתרון מובהק לשני הצדדים, ביתילי מביאה את המותג המוכר והחזק כיום בתחום הריהוט ועיצוב הבית וה- Design Center מביא את המגוון, הקהל הרחב והאדריכלים שפוקדים את המתחם".
במסגרת המהלך המקיף הוחלט ליצור מיתוג מחדש, מתיחת פנים ללוגו ויצירת שפה פרסומית חדשה ההולמת את הקונספט. כחלק מהמהלך עלתה ביתילי בקמפיין תדמית בכיכובה של השחקנית מיה דגן, תחת הסלוגן "ביתילי, בית ישראלי לעיצוב".
על-מנת לחזק את המותג גם בצד המקצועי, הוחלט לאתר פרזנטור שיענה על הערכים החדשים של המותג. כך נבחר דניאל חסון, אחד ממעצבי הפנים המובילים בארץ.
חסון, העוסק בעיצוב פנים לשוק הפרטי והעסקי בארץ ובחו"ל, מטפל בפרויקטים יוקרתיים החל מבתי מלון ועד דירות יוקרה בכפר שמריהו של האלפיון העליון.
חסון הגיש שתי עונות של תוכנית השיפוצים המצליחה "הבית שלך שווה יותר" אשר שודרה בקשת, ערוץ 2. בכל פרק, חסון, יחד עם צוות השיפוצניקיות שלו, משפצים בית אחר שבעליו התקשו למכור אותו, תוך 48 שעות, כאשר המטרה היא להעלות את ערכו.
לדברי עופר איתני: "במסגרת ההסכם הוחלט כי דניאל חסון יעצב קולקציית רהיטים ייחודית לביתילי שתאפשר לקהל הישראלי לרכוש ריהוט מעוצב ועדכני עם חותמת אישית של מעצב פנים. הקולקציה תביא מגוון אפשרויות וקומבינציות המותאמות לצרכי הלקוח ולמאפייני הבנייה של הבתים בישראל.
בנוסף, יוכשרו צוותים מיוחדים בסניפי הרשת לתת מענה עיצובי מיוחד על הקולקציה המשותפת, יתקיימו מפגשי לקוחות עם דניאל ואף יבוצעו מהפכים במספר בתים במסגרת פעילות מיוחדת של הרשת.
מדובר בשיתוף פעולה שהוא ראשון בארץ, הרשת הופכת לרשת חכמה יותר ואישית המביאה אל הצרכן פתרונות שלא בהכרח היו נגישים לו (כמו האפשרות לשכור מעצב פנים).
המהלך יבדל את ביתילי באופן מובהק משאר החברות הפעילות בענף, יחדד צרכים וגישה עיצובית ויאפשר "דיבור" ויצירת תקשורת עם הצרכן הישראלי. שני פרזנטורים שמציעים שתי גישות הוא מהלך שטרם בוצע בענף הקמעונאות בכלל ועיצוב הבית בפרט".
ביתילי, לא מה שחשבתם במהלך השנים צעדה רשת ביתילי בד-בבד עם השינויים שחלו בחברה הישראלית בתחום העיצוב וסגנון החיים. החל מהתקופה שבה חיקינו את סגנון החיים האמריקני, דרך תחילתו של הייבוא ממדינות המזרח (בדגש על אינדונזיה והודו) שאפיין את העיצוב של תחילת שנות האלפיים ועד ימינו אנו, שמרבית האוכלוסיה חשופה ומעודכנת בדרכים שונות במתרחש בעולם העיצוב ומחפשת אמירה אישית.
"תופעת 'העדר' מפנה עצמה לתקופת הפרסונאליזציה בכל התחומים, לכן התאמנו את עצמנו ואנו גאים בתוצאה" מציין איתני.