קופת חולים מאוחדת מציעה ללקוחותיה רפואה אישית ויוזמת. במסגרתה יפעל מוקד ייעודי בשם "מוקד בריאות אקטיבי" שיזום פנייה לכל לקוחות מאוחדת ויהיה נגיש וזמין עבורם בטלפון ובאתר האינטרנט.
את המוקד יאיישו יועצי בריאות, מעין "מאמנים אישיים", שיגבשו המלצות לאורח חיים בריא עבור כל מבוטח על-פי הפרופיל הרפואי שלו. במאוחדת מדגישים שאין מדובר באירוע חד-פעמי אלא בפעילות אינטראקטיבית מתמשכת, שתתבצע אחת לכמה שבועות.
סמנכ"ל הרפואה במאוחדת, ד"ר דוד מוסינזון, ציין כי פועל יוצא נוסף של האסטרטגיה החדשה הוא הקמת צוותי חדשנות רפואית, פישוט הליך קבלת אישורים לבדיקות נדרשות והרבה מאוד עבודה פנים ארגונית על-מנת להטמיע את ערך הרפואה המותאמת אישית בכל מרכז רפואי ומרפאה.
פרופ' אשר אלחיאני, מנכ"ל מאוחדת, אמר כי הדבר נועד להגביר את תחושת המודעות של לקוחות הקופה לשאת באחריות ולשמור על בריאותם. "המפתח לאסטרטגיית הפעילות החדשה הוא טיפול באנשים כאשר הם עדיין בריאים, כדי למנוע את ההשמנה, העלייה בלחץ הדם, הסוכרת וטרשת העורקים. לא להסתפק בטיפול באנשים כשהם כבר חולים, אלא להעצים אותם כדי שיהיו יותר בריאים. זו התשובה שלנו לתחלואי מערכת הרפואה הציבורית. במערכת הבריאות האמריקנית, מכנים זאת 'רפואה במעלה הנהר'".
בשלב הראשון, יקבלו לקוחות מאוחדת שיבחרו להצטרף למיזם, אגב ללא תשלום, שאלון אישי בפורמט של סקר רפואי מקיף באחריות יועץ רפואי, שיערוך מיפוי של גורמי הסיכון וירכז תוכנית רב תחומית המותאמת אישית לכל אחד מבני המשפחה. מעבר להיוועצות המומלצת ברופא המשפחה, יוזמנו הלקוחות לדון עם יועצי מוקד הבריאות האקטיבי של מאוחדת על התוכנית האישית שלהם בקו פתוח טלפוני או במפגש וירטואלי באמצעות וידאו. אחת לחודש תיזום מאוחדת שיחה לוודא מחוייבות הלקוחות לאורח חיים בריא ואת נכונותם להמשיך ולבחון אתגרים ויעדים לשיפור מצבם הרפואי.
במהלך, שנהגה בשנה האחרונה, הושקעו כשבעה מיליון שקלים, מקצתם נועד למסע הפרסומי שאותו יוביל
צביקה הדר, שבעת ביקור במרפאת מאוחדת עבר אירוע בלבו. בקופה אומרים שההשקעה ברפואה מונעת חוסכת הוצאות יקרות אחרות בעקבות מחלות.