|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

דירוג 10 ההעברות היקרות של ינואר

פה ליברפול דווקא מנצחת. אז משתלם להשקיע בחורף?
05/01/2013  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
מאת: מתן זוהר  |  ספורט5  |  sport5.co.il
סוארס, דז'קו, ויירי וטורס (צילומים: gettyimages)

חודש ינואר. להרבה אנשים הוא מעלה קונוטציות של שנה חדשה, או של קור מקפיא עצמות. בעולם הכדורגל? זו התקופה שבה הקבוצות הכי נואשות של אירופה מחפשות דרכים להתחזק ולהתחמש לקראת החצי השני של העונה, והרבה פעמים זה מוביל לעסקאות גדולות ולעתים גם מופקעות. הלכנו לספרים ובדקנו האם כל הסיפור הזה בכלל משתלם? הנה דירוג 10 ההעברות הכי יקרות של ינואר באירופה.

10. השחקן: הידטושי נקאטה
הטרייד: מפרוג'יה לרומא
מתי: עונת 1999/00
תמורת: 19 מיליון יורו

ציון למוכרת: A
ציון לקונה: C

עד לשנים האחרונות נחשב הידטושי נקאטה לשחקן המצליח ביותר שאי פעם יצא מיפן. יכולת מצויינת שלו במונדיאל 98 הקנתה לו מעבר לפרוג'יה, ולאחר עונה וחצי מוצלחות מאוד בקבוצה הקטנה ממרכז איטליה, קיבל נקאטה חוזה שמן ברומא. היפני אומנם שיחק עונה וחצי בלבד בבירת איטליה, אבל היה שותף לאליפות האחרונה של המועדון ולכמה תצוגות גדולות. בעיקר זכור משחקו נגד יובנטוס בתיקו 2-2, לאחר שרומא כבר פיגרה 2-0. פרוג'יה היא המרוויחה מהעסקה לאחר שעשתה רווח של כמעט 1000% כשקנתה את נקאטה ב-2 מיליון יורו ומכרה ב-19 מיליון. את רומא הוא עזב לפארמה בחינם.

9. חוסה אנטוניו רייס
הטרייד:
מסביליה לארסנל
מתי: עונת 2003/04
תמורת: 20 מיליון יורו

ציון למוכרת: B
ציון לקונה: D

מאמן סביליה דאז, חואקין קאפרוס, התנגד למכירה, ובדיעבד – לכולם היה עדיף אילו העסקה לא הייתה יוצאת לפועל. ימיו של רייס בארסנל ידעו ירידות, עליות, ולבסוף רק ירידות. זה התחיל עם שער עצמי, כבר במשחקו השני בקבוצה, נמשך בזכייה באליפות ובתרומה לרצף 49 המשחקים ללא הפסד. בפתיחת העונה השנייה שלו בקבוצה כבש ב-6 משחקים רצופים, אבל אז, אחרי הפסד חוץ למנצ'סטר יונייטד, הוא הביע געגועים הביתה, והצהיר שהחיים בלונדון הם לא כפי שציפה וכי הוא מעוניין לעזוב. "יש כאן אנשים רעים, אני סובל פה. אשמח לחזור לספרד", אמר. עם 16 שערים ב-69 הופעות בארסנל, אין ספק שרייס היה רחוק מלעמוד בציפיות. סביליה אמנם הנחיתה צ'ק שמן, אבל גם היא הייתה יכולה להיעזר בו. ובטח שהוא, סביר להניח, היה מוותר על כל הסיפור.

8. קלרנס סיידורף
הטרייד
: מריאל מדריד לאינטר
מתי: עונת 1999/00
תמורת: 21.5 מיליון יורו

ציון למוכרת: C-
ציון לקונה: D

בתחילת עונת 1999/2000 החליט מאסימו מוראטי, בעלי אינטר, לבצע מהפכה בקבוצה. המאמן מרצ'לו ליפי הוחתם, וגם שיא ההעברות נשבר עם הגעתו של כרסיטיאן ויירי תמורת 39.6 מיליון יורו. העסק לא המריא, ובינואר סיידורף הגיע במטרה להציל את הקבוצה. אלא שלמרות הרעש והצלצולים שליוו את החתמתו, ולמרות שמוראטי אמר ש"זה שחקן שיוביל אותנו לתארים", זו לא הייתה הצלחה.

המשחק הזכור שלו ביותר בשתי עונות וחצי עם הנראזורי היה גם הוא בתיקו 2:2 נגד יובנטוס (כמו במקרה של נקאטה), בו כבש צמד בבעיטות חופשיות. אבל בשורה התחתונה, אינטר היא הקבוצה היחידה בה שיחק סיידורף מעל לעונה אחת ולא זכה איתה בליגת האלופות (או בכל תואר אחר). דווקא כשעזב את אינטר ליריבה המרה מילאן הוא חזר להצליח, ואף זכה פעמיים בליגת האלופות. אינטר לא הרוויחה מקנייתו של סיידורף וריאל ביזבזה את הכסף במהירות. כנראה שהמרוויחה הגדולה היא מילאן, שנהנתה משירותיו במשך 8 עונות.

7. לואיס סוארס
הטרייד:
מאייאקס לליברפול
מתי: עונת 2010/11
תמורת: 23.5 מיליון יורו

ציון למוכרת: B
ציון לקונה: A

לאחר 4 שנים באייאקס, עם 81 שערים ב-110 משחקים, והופעות זכורות במיוחד במונדיאל 2010, סוארס היה מוכן להגיע למועדון בכיר, בליגה גדולה. האורוגוואי נכנס להרכב במקומו של פרננדו טורס (שנמצא בהמשך הרשימה) ולמרות הסחות דעת בדמות צלילות ברחבה וגילויי גזענות, הוא בהחלט מספק את הסחורה. העונה כבר כבש 15 שערים ב-20 משחקי ליגה, ובסך הכל כבש 39 פעמים ב-79 הופעות בליברפול. בלי ספק, ליברפול הרוויחה חלוץ נהדר ובאנפילד מקווים שיצליח להתרכז רק בהבקעת שערים, ולא בדברים אחרים. מן הצד השני, אייאקס, למרות שנפרדה מחלוץ מצוין, קיבלה סכום כסף בלתי מבוטל למועדון שלא נחשב מעשירי היבשת, עבור שחקן שבכל מקרה היה עוזב. למרות שכנראה הייתה יכול להשיג עליו קצת יותר.

6. קלאס יאן הונטלאר
הטרייד:
מאייאקס לריאל מדריד
מתי: עונת 2008/9
תמורת: 24 מיליון יורו

ציון למוכרת: B+
ציון לקונה: D

עוד שחקן של אייאקס שנמכר בהרבה מאוד כסף בינואר. לא דבר חדש, שכן כל כישרון בקבוצה נמכר בכמה מיליונים טובים. למרות שהגיע כהבטחה גדולה לסנטיאגו ברנבאו, הונטלאר זכה לשחק במדי ריאל מדריד רק 20 משחקים בלבד. החלוץ ההולנדי סיפק את הסחורה וכבש 8 שערים, אלא שבקיץ ריאל עברה מתיחת פנים רצינית עם הגעתם של קאקה, רונאלדו, בנזמה וצ'אבי אלונסו, והונטלאר נשלח למילאן. משם עבר לשאלקה בה, הוא מצליח ומוכיח שלא לחינם הוא עדיין מחזיק בתואר מלך השערים בכל הזמנים של נבחרת הולנד הצעירה. אייאקס הוציאה מהעסקה את המירב, והיינו אומרים שבריאל מדריד מצטערים על הכסף שבוזבז, אבל באותו קיץ הוציאו שם רבע מליארד יורו על רכש, אז זה לגמרי כסף קטן.

5. אדין דז'קו
הטרייד:
מוולפסבורג למנצ'סטר סיטי
מתי: עונת 2010/11
תמורת: 27 מיליון יורו

ציון למוכרת: A
ציון לקונה: B+

למרות שזכה בתואר כדורגלן העונה בגרמניה על ביצועיו בעונת האליפות בוולפסבורג ב-08/9, נשאר דז'קו בוולפסבורג בפתיחת עונת 09/10 ורק בינואר עבר לסיטי. זה התחיל לאט, עם 6 שערים בחצי עונה, בכל המסגרות. אבל בעונה שעברה הוא תרם 14 שערי ליגה, למרות שפתח רק ב-16 משחקים, כולל שער במשחק האליפות. והעונה יש לו כבר 9 שערי (לאחר שפתח רק ב-7 משחקי ליגה), כשהוא ממשיך לעלות מהספסל ולהבקיע שערים חשובים בדקות קריטיות. למרות זאת, אדין לא מרוצה ממעמדו כסוג של סופר סאב, אמר שישקול לעזוב, ובתגובה החל לעלות בהרכב. וגם אם אין באנקרים בהתקפה העמוסה של מנצ'יני, דז'קו הוא חבר בכיר בה. עם הכסף שסיטי הוציאה בשנים האחרונות על רכש, דז'קו בסה"כ נחשב לאחת ההעברות הטובות של הקבוצה, ומספק את הסחורה. בעצם, מדובר כאן בעסקה נדירה בה שני הצדדים הרוויחו. סיטי לקחה אליפות, ו-וולפסבורג, שהנפילה שלה הייתה עניין של זמן, לפחות עשתה רווח נאה ממכירתו של מי שבכל מקרה היה עוזב בקיץ ללא תמורה.

4. לוקאס מאורה
הטרייד
: מסאו פאולו לפאריס סן ז'רמן
מתי: 2012/13
תמורת: 36.8 מיליון יורו

ציון למוכרת: A
ציון לקונה: ?

לוקאס מאורה נחת רק השבוע בפאריס, ולכן הוא נכלל ברשימה למרות שהכסף שולם עוד בקיץ. לאחר שריאל מדריד חשקה בו, צ'לסי רצתה אותו, ואינטר התעניינה, מי ששמה את ידה – וכמובן את הכסף – על היהלום הברזילאי הצעיר היא פאריס סן ז'רמן. מורה שיחק בשנה שעברה כ-60 משחקים בכל המסגרות וכבש 16 שערים לצד 15 בישולים. בקיץ הוא היה שותף לזכייה של נבחרת ברזיל במדליית הכסף במשחקים האולימפיים, כשמאנו מנזס, מאמן ברזיל באותה תקופה אמר שהוא בונה עליו שיוביל את הנבחרת בשנים הבאות. מעניין יהיה לראות אותו משתלב באסופת הכוכבים הבלתי נגמרת שנבתנה בפאריס, וללא ספק זאת כרגע ההחתמה הכי מעניינת של חודש ינואר.

3. כריסטיאן ויירי
הטרייד
: מלאציו לאינטר
מתי: עונת 1999/00
תמורת: 39.6 מיליון יורו

ציון למוכרת: B+
ציון לקונה: B

היחידה ברשימה שגם הייתה ההעברה היקרה ביותר בעולם באותה בזמנה. ויירי הגיע לחוד של אינטר ושיחק לצידו של רונאלדו, צמד שאמור היה להוביל את הקבוצה לתארים. אלא שרונאלדו נפצע, ו-ויירי לא שיחק אותה מנהיג. זה לא הפריע לחלוץ האיטלקי לעשות את מה שהוא אמור לעשות: לכבוש. עם 103 שערים ב-144 משחקים במדי הנראזורי, הוא נתן את שלו. אבל למרות הגולים הרבים, ויירי זכה עם הקבוצה רק בגביע האיטלקי, במהלך 5 וחצי עונות. עבורו, המעבר היה נהדר – שערים ומשכורות עתק, אבל בלי תארים כמעט בכלל. ולאציו המשיכה לדאבל, עוד באותה עונה.

2. אנדי קארול
הטרייד:
מניוקאסל לליברפול
מתי: עונת 2010/11
תמורת: 43 מיליון יורו

ציון למוכרת: +A
ציון לקונה: F

הסיבה היחידה שלא חשבתי שזה ה-1 באפריל הייתה שמדובר, כמובן, בחלון ההעברות של ינואר. אנדי קארול לליברפול תמורת 43 מיליון יורו? זה דרש מספר רפרשים לדפדפן האינטרנט כדי לאמת את הדבר. המעבר הכי הזוי מכל העשירייה הזאת ללא ספק. ליברפול נלחצה מהפרידה מפרננדו טורס, והגיבה בהחתמת של קארול וסוארס. אלא שהחלוץ האנגלי בן ה-22 היה נתון ללחץ עצם ונחל כישלון ענק במדי קבוצתו החדשה. מאז שהגיע לקבוצה כבש בסה"כ 6 שערים בפריימרליג ב-44 משחקים. העונה הוא שותף פעמים כמחליף בלבד, לפני שהושאל לווסטהאם. איך שלא מסתכלים על זה, קארול הוא אחת הנפילות הכי גדולות שידע הכדורגל העולמי ביחס מחיר לתפוקה, אם לא הגדולה מכולן. ביציעי אנפילד עד היום בוכים על העברתו לקבוצה, ומנגד בניוקאסל מחככים ידיים בהנאה מהמכירה של קארול.

1.פרננדו טורס
הטרייד:
מליברפול לצ'לסי
מתי: עונת 2010/11
תמורת: 50 מיליון יורו

ציון למוכרת: A+
ציון לקונה: D-

ההעברה היקרה ביותר בהיסטוריה של חלון ההעברות החורפי. בחצי העונה הראשונה שלו בקבוצה כבש שער בודד ב-18 משחקים, והפך לבדיחה עצובה. בעונתו השנייה כבש 12 שערים ב-49 משחקים. עדיין רחוק מלהצדיק אפילו חמישית מהסכום ששולם עליו. מאמנים פוטרו בגללו. העונה הוא סוף סוף מראה קצת ניצוצות מהיכולת שהפכה אותו לאחד החלוצים הטובים בעולם, כשכבש עד כה 14 שערים בכל המסגרות. ועדיין, אין עיתון באנגליה שלא לעג ליכולת אותה הפגין השחקן ברוב התקופה שלו בכחול, ולהחמצות הרבות. ליברפול שיחקה אותה, למרות שאת מרבית הכסף שפכה על קארול. ככה זה בינואר, עושים דברים בלחץ.

תאריך:  05/01/2013   |   עודכן:  05/01/2013
מתן זוהר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"אני לא  חמוד! אני אפל ומסתורי ומעוצבן  נורא!". בפנים חמודות, לגמרי מוארות, ואולי רק קצת מעוצבנות, מנסה  וויליאם הצעיר ב"כמעט מפורסמים" הנהדר לשכנע את הבחורה שעומדת  מולו שמה שהיא רואה זה לא  הכל. שאם היא תיתן לו צ'אנס היא תופתע. שיש בו צד אחר, מעבר למה שהיא רואה. הוא לא מצליח. זה ברור. היא יודעת מה עומד מולה. ילד תמים ומאוהב. בסופו של דבר, הוא יצטרך להיות כן עם עצמו, להכיר את עצמו, ולהודות בפני עצמו שזה מי שהוא – הוא לא אפל ומסתורי ומעוצבן נורא. גם הסילברבקס לא.

זה קל, כשמנסים להגדיר משהו, להתחיל מלומר קודם כל מה הוא לא. אז וויליאם לא אפל, מסתורי ומעוצבן נורא. אבל מה הוא כן? אינטליגנטי, רגיש ומוכשר. לא חבילה רעה, הא? ומה הסילברבקס לא? הם לא אפלים – המדים שלהם יפים מדי. הם לא מסתוריים – כולם יודעים בדיוק מאיפה הם באים ולאן הם רוצים ללכת. מעוצבנים נורא?


05/01/2013  |  ניצן פלד  |   חדשות
אין ספק שהפרשה הכי מסעירה בספורט העולמי ב-2012 - על אף שנערכו בה משחקי אליפות אירופה ובכדורגל והמשחקים האולימפיים - היא האשמתו של לאנס ארמסטרונג והשעייתו לכל החיים. על פי דיווחים בארצות הברית עושה רושם שהיום (שבת) הדברים עשויים להתבהר בקרוב.

על פי הדיווח, הרוכב האגדי, ממנו נשללו שבע הזכיות בטור דה פראנס, שוקל להודות בכל העבירות המיוחסות לו בכתב האישום. המשמעות: האמריקני, שטען דווקא לא מעט פעמים כי הופלל בידי גורמים שונים, יודה למעשה בשימוש בחומרים אסורים.


מועד פתיחת חלון ההעברות כבר אוטוטו כאן ומדי יום השמועות באירופה מתרוצצות: לאן יילך דויד וייה, מי תקלוט את ווסלי שניידר והאם פאריס סן סן ז'רמיין תצליח להחתים עוד סופרסטאר? הנה כל מה שקרה היום (שבת), לפחות לבינתיים.

העברות


זה עדיין לא חילוף משמרות, טקס העברת הכתר או כל סופרלטיב אחר - אבל נראה שזה בדרך. ודאי העונה. וגם אם אוהדי הלייקרס לא ממש ישמחו לשמוע את זה: הקליפרס היא הקבוצה הבכירה בלוס אנג'לס. ה-102:107 של האחות הקטנה על קבוצת הכוכבים מהוליווד סגר ניצחון שני העונה של הלבנים והעמיק את הצרות של מייק ד'אנטוני ושחקניו - שספגו הפסד שפוגע קשות באגו וגם נשארו יחסית רחוקים מתמונת הפלייאוף במערב.

מי שהיה נחרץ במיוחד בדבריו לאחר המשחק הוא דווייט האוורד. "תראו איזה הבדל יש בין שתי הקבוצות", ביקר הסנטר שהגיע בתחילת העונה מאורלנדו, והסביר: "הם פשוט שיחקו ביחד, כקבוצה. אנחנו לא. הם חלקו את הכדור אחד עם השני. אנחנו חייבים לשחק כמוהם כדי להפוך לקבוצה טובה".


יום רביעי הוא יום הכביסה שלי. אני עומד ומחכה שכמה בגדים יסיימו להתנקות. לכבס בגדים גורם לי לחשוב שהשנה החדשה היא בעצם קצת כמו לכבס בגדים. הבגדים ממציאים את עצמם מחדש, מתנקים, ומוכנים להילבש שוב, כמו חדשים. קצת כמו שאנשים תמיד קובעים לעצמם "החלטות לשנה החדשה", בניסיון להמציא את עצמם מחדש כדי שתהיה להם שנה טובה יותר. כדי לעשות את זה הם מרגישים שעליהם לשנות או להוסיף משהו חדש לשגרת היומיום שלהם, מתוך תחושה שיש מקום לשיפור. ומשכל זה נאמר... שנה טובה לכולם!


05/01/2013  |  קרייג סמית'  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il