|
איקאה ישראל. סיפור הצלחה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
רשת איקאה ישראל דיווחה (יום ב', 7.1.13) כי מכירות הרשת ב-2012 הסתכמו בכ-770 מיליון שקל - גידול של 39% לעומת 2011, שנה בה פעלה רק החנות בראשון לציון, וגידול של 14% לעומת 2010, אז פעלו שתי חנויות הרשת, בראשון לציון ובנתניה. כמו-כן, סל הקניות הממוצע גדל בשיעור של 13% לעומת 2010. מספר המבקרים בחנויות במהלך שנת 2012 הסתכם בכ-3.5 מיליון.
העלייה במכירות באה לידי ביטוי בכלל תחומי הפעילות. כך למשל, מכירות המטבחים גדלו ב-30% (נמכרו כ-3,000 מטבחים במחיר ממוצע למטבח עומד של 11,900 שקל); מכירות המזרנים גדלו ב-42% (נמכרו 17,632 מזרנים בשנה זו) ומכירות הספות גדלו ב-26% (מכירות של 15,840 ספות).
כמו-כן, מכירת הארונות גדלה וקטגוריית הטקסטיל לבית גדלה ב-44% (נמכרו 125,000 מצעים וסדינים ו-85,000 וילונות).
במחלקת ריהוט ואביזרים לאמבט חל גידול של 47% במכירות ונמכרו בה 8,428 מערכות ריהוט לאמבט.
הגידול החד ביותר נרשם בקטגוריית כלי האוכל, שגדלה ב-55%, שם נמכרו 105,000 סירים ומחבתות ו-710,000 צלחות אוכל.
הישג משמעותי נרשם גם במחלקה העסקית שהראתה גידול של 8% לעומת 2011.
יש לציין, כי הנתח של מכירות הריהוט עמד השנה על כ-64% מהמחזור לעומת נתח מכירות האביזרים העומד על כ-36%. נתח הריהוט גבוה יותר בישראל בהשוואה לסניפי איקאה בעולם.
"החנות השלישית בצפון - בתוך כשנה"
רון הדסי, היו"ר היוצא של איקאה ישראל, מסר בתגובה כי "תוצאות השנה האחרונה הן עדות לחוזקו של המותג בישראל ולהפיכת החברה לרשת מובילה בישראל. השיקום המהיר והמוצלח של חנות נתניה כמו גם הצלחת החנות בראשון לציון שהפכה לאבן שואבת לתושבי האזור, מוכיחים מעל לכל ספק, כי אנו מוכנים וערוכים לקראת החנות השלישית בצפון בתוך כשנה. אני גאה לסיים תפקידי לאחר 7.5 שנים כיו"ר, עם תוצאות כאלו ומשוכנע כי צוות המנהלים והעובדים בראשות המנכ"ל שלומי גבאי ימשיך להוביל את החברה ולהצעיד אותה לשיאים חדשים".
שלומי גבאי, מנכ"ל רשת איקאה ישראל, מסר כי "מאז כניסתה של איקאה לישראל הורדנו מחירים בכ-11% בממוצע. גם בקטלוג הנוכחי לשנת 2013 שהופץ השנה בספטמבר, הצלחנו להוריד את המחירים בכ-4% בממוצע, למרות העלייה במחירי הייצור והשינוע. יצויין, כי אנו החברה היחידה שמתחייבת למחירי המוצרים למשך שנה שלמה. התוצאות הכספיות הטובות מצביעות על הבעת האמון המתמשכת של הצרכן הישראלי בקטגוריות הריהוט השונות ובאיכות המוצרים של הרשת. אני שמח לומר כי הורדות המחיר לאורך השנים מוערכות מאוד על-ידי הצרכנים, דבר שניכר בגידול במכירות לאורך השנים".
גבאי הוסיף כי "עם פתיחתה מחדש של החנות בנתניה בחודש מרס השנה, שבו לעבוד אצלנו כ-70% מהעובדים שנאלצו לעזוב בעקבות השריפה ב-2011. זהו אחד ההישגים מהשנה האחרונה שאני גאה בו במיוחד, כי הצלחת הרשת מבוססת קודם כל על עובדיה ואני מודה להם על כך מקרב לב. בימים אלה בונה החברה את משרדיה בחנות נתניה בה מוקם מרכז ההדרכה הארצי שלה, בו יינתנו הכשרות לכלל עובדי ומנהלי הרשת שמטרתן העמקת הידע המקצועי והידע על הקונספט האיקאי".