|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

ש"ד: יזמי הולילנד שיקרו לעירייה גם ב-2010

רוזן לסניגורית של גלאון: קו ההגנה שלך לא מפריך את גירסתו של עד המדינה; גרוסמן: כן מפריך ש"ד שב ומביע פליאה על ההחלטה שלא להעמיד לדין את תמיר דגן, מחליפו של גלאון
09/01/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
הולילנד. איך לקבל תוספות בנייה

"אין סיכוי שארד לדקויות האלה"
השופט דוד רוזן שוב מכוון את הסניגורים שלא להיכנס ליותר מדי פרטים, אולי בצורה החדה ביותר שעשה עד כה. כך אמר לעו"ד יעל גרוסמן: "את חושבת שאני ארד לרזולוציות כאלה? אני מודיע לך שאם אני אחליט לרדת לרזולוציות כאלה, פסק הדין יינתן בעוד 15 שנה. כיוון שאני מתכנן לגמור את פסק הדין בזמן סביר, אין סיכוי שאני ארד לדקויות האלה".

יזמי הולילנד "שיקרו במצח נחושה" לעיריית ירושלים גם בשנת 2010, כאשר טענו שכבר בנו את כל יחידות הדיור בפרויקט ונותרו להם רק 7,000 מ"ר לבנייה, בעוד בפועל נותרו 15,000 מ"ר. לדברי ש"ד (יום ג', 8.1.13), הדיווח השקרי על השטח הנותר נוצר, כי "הם לא יכלו להגיד גם בנינו [יותר דירות לפי תוספת שבס] וגם מצד שני הוספנו מטרים, הוא היה זורק אותם מכל המדרגות". כדי לקבל אישור לתוספת שבס (הגדלה של 20% במספר הדירות), אמרו היזמים לדברי ש"ד: "אנחנו גמרנו לבנות את כל יחידות הדיור, אין לנו בכלל יחידות דיור, ונשארנו 'תקועים' עם זכויות בנייה של 7,000 מ"ר".

עו"ד יעל גרוסמן, סניגוריתו של מנכ"ל קרדן נדל"ן לשעבר, שמעון גלאון, המשיכה לנסות ולהוכיח כי ש"ד היה פעיל בצורה משמעותית בקידום תב"ע ה' של הפרויקט, דבר המצדיק את סכומי הכסף הניכרים שקיבל - ואשר לגירסתו נועדו לתשלומי שוחד. ש"ד המשיך לטעון, כי מנהל הפרויקט מטעם הולילנד פארק היה אהוד תייר, ואף אמר שמסמך שהציגה גרוסמן עצמה - פרוטוקול ישיבה מנובמבר 2004 - מוכיח זאת.

רוזן סיכם כך את הבדלי הגישות: "הוא [ש"ד] אומר: עם גלאון לא דיברתי בארבע עיניים, אני הבנתי שלגלאון יש את החתימות שלו, את [גרוסמן] אומרת: הוא הפרויקטור, הוא עובד, מנהל פרויקט, לא מנהל פרויקט, מה אתם רוצים ממני, יכול להיות שהתרשלתי, יכול להיות שאני אידיוט, יכול להיות שאני מנהל מעולה כל כך שאני לא יורד לפרטים".

"לא ראוי אפילו לתגובה שלי"


לדברי ש"ד, "מי שקיבל על עצמו לקדם את תב"ע ה', מי שקיבל על עצמו לעשות את כל ההעברות של המטרים זה מר אהוד תייר, ואז מגיעה השאלה למה מגיעים אלי, כי מר תייר לא מסוגל לעשות את זה אלא אם לא משולם שוחד. הגברת תראה שתייר נכשל טוטאלית, שהוא לא הצליח שום דבר לקדם ובסוף באו כמו ילדים קטנים אלי, שבדרכי השוחד שלי אני אסדיר את הדברים. אחרת בוודאי ובוודאי לא היה צריך להגיע אלי כשיש לנו כבר את תייר".

גרוסמן טענה, כי ש"ד יצר מצגי שווא כאילו עזרתו חיונית וזאת על-מנת לקבל תשלומים נוספים. ש"ד השיב: "זה אפילו לא ראוי לתגובה שלי". גרוסמן: "אתה החלטת להציג את זה כאילו צריך לעשות פה איזה מהלכים מיוחדים כדי שאהוד תייר לא יטפל בזה, אלא אתה ותוכל לדרוש על זה תשלום נוסף". ש"ד: "זה שקר מוחלט, אין לי מילה יותר עדינה מזה, יבוא אהוד תייר, הוא יוכל להעיד על זה".

"שטרית לא ידע שגם פארק משלמת"

השופט דוד רוזן התערב: "הפרויקט הזה היה בשבילו כשלג דאשתקד, בשבילו זה היה רק כסף כסף כסף וזה לגיטימי, זה מניע כמעט את כולם במידה. קו ההגנה שלך ברור וזה בסדר, אבל זה עדיין לא עוזר לקעקע את העמדה של התביעה, שהוא באותו זמן עבד מטעם הולילנד תיירות וכשהם נקלעו, בגלל הסיפורים הקודמים שהוא גילה שם בגלגול תב"ע ה', אנחנו ראינו שהטילו על תייר לקדם, ואז באו אליו והוא בדרך שלו, איך הוא אמר? אני מומחה ואני מומחה, אבל את שוכחת עוד מומחיות אחת שהיא הגדולה מכולן? לשלם שוחד".

רוזן הוסיף: "זה שנעשו דברים שלא על-פי הספר, אי-אפשר להתעלם מכך. אתם תגידו: אלה החיים, בכל דיוני ועדה הספר הוא ספר ויש שינויים, לכן הוועדות משנות, לכן יש דיונים, מבקשים הקלות, זזים, מתקפלים, פקידי העירייה רוצים פעם ככה פעם ככה, בלי שוחד. זה בסדר קו ההגנה הזה, אבל זה לא מתנגש או מפריך את העמדה שלו". גרוסמן: "מתנגש ומפריך".

ש"ד המשיך לפרוש את גירסתו לגבי התגלגלות הטיפול בתב"ע ה': "מה הם יגידו? שבכל הבניינים סטינו? שבנינו בניגוד לחוק? בניגוד למה שהיה מותר? שהכל זה צפצוף על התב"ע המקורית ועל הוועדה המקומית?... ואז פנו בסוף אלי לשלם שוחד כדי שהם יקבלו. האם יעלה על הדעת שזה תיקון [טעות] סופר [כפי שהוצגה התוכנית]?"

ש"ד אישר, כי מעולם לא אמר למהנדס העיר לשעבר, אורי שטרית, כי גם הולילנד פארק שותפה בתשלומי השוחד שהוא מקבל. לדבריו, הוא אמר מראש למנהלי הולילנד פארק - אביגדור קלנר, אמנון ספרן וגלאון - מהו סכום השוחד ולמי הוא עומד להעביר אותו.

"כשהבוסים מקבלים שוחד הכל הולך"

עוד התייחס ש"ד לתוספת קומות בכמה מן הבניינים, כאשר רוזן שאל: "איך אתה מסביר שהיו היתרי בנייה לבנות את אותן דירות כאשר תב"ע ד' לא מאשר בכלל לבנות את אותן קומות?". ש"ד השיב: "אני הסברתי שכשהבוסים, ומי שחותם על ההיתרים, מקבל שוחד, אז הכל הולך. אני מתפלא שהמשטרה לא חקרה את זה, את הפקידים, ולמה היא לא שאלה אותם את אותה שאלה, יכול להיות שאולי הם לא התמצאו בכל הדברים האלה".

גרוסמן אישרה, כי תוספות אלו לא נעשו כחוק, אך "פארק חשבה שאפשר להוסיף קומת מגורים בגובה של הלובי, שהיה גבוה מאוד, והיא עשתה הכנות לבניית דירת מגורים בחלל הזה, מתוך כוונה לא להשלים את הבנייה עד שתאושר התב"ע, לפחות ככל שזה נוגע לתקופה שגלאון היה בתפקידו".

בסיום חקירתה עמדה גרוסמן על גירסתו של ש"ד, לפיה גם מחליפו של גלאון, תמיר דגן, היה מעורב בתשלומי השוחד - לקראת העלאת טענה בדבר אכיפה בררנית כלפי גלאון. הוא אישר, כי נפגש במסעדה עם דגן ודיבר איתו במישרין על השוחד, בניגוד לגלאון שאיתו לא היו לו שיחות אישיות כאלו.

"אני מאוד התפלאתי שלא הגישו נגדו כתב אישום", ציין ש"ד. הוא אישר את תוכנו של מכתב ששיגר לניצב-משנה אפרים ברכה, בו הביע את פליאתו על ההחלטה שלא להעמיד לדין את דגן: "הגיוני היה שאם הגעתם למסקנה שאין להאשים האחרים, אז אין להאשים גם את אביגדור קלנר. אחרת - איך תוסבר אמינותי!? (שאני אמין בהקשר לקלנר אך לא בהקשר לאחרים?) מאחר שאמת דיברתי בעת מתן כל העדויות, כולל בהקשר למצוינים כאן, הרי שעלולה להיווצר בעיה רצינית לתביעה - כי אני אחזור על שמסרתי, כלומר שהאדונים הנכבדים ספרן, ברודנר, גלאון ודגן מעורבים ביחס לפרויקט הולילנד לא פחות מאביגדור קלנר".
פרוטוקול, 8.1.13: ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח'
פרוטוקול משפט הולילנד, 8.1.13. סיום חקירתו הנגדית של ש"ד בידי עו"ד יעל גרוסמן: חלקו בהכנת תב"ע ה', תוספת שבס, חשבוניות שהוציא להולילנד פארק, חלקו הנטען של תמיר דגן במתן השוחד

תאריך:  09/01/2013   |   עודכן:  09/01/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעל גרוסמן / Yael Grosman   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ש"ד: יזמי הולילנד שיקרו לעירייה גם ב-2010
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מתיתיהו
9/01/13 19:32
2
אא
9/01/13 22:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
אם יוכח שבפרויקט הולילנד ניתנו הקלות בלתי חוקיות, יהיה בכך משום חיזוק משמעותי לטענה שהדברים נעשו כנגד שוחד. כך אמר (יום ב', 7.1.13) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, בהמשך חקירתו הנגדית של ש"ד. עוד ציין רוזן, בהערה מחוץ לפרוטוקול, כי שאלה מרכזית היא האם ש"ד הועסק בצורה לגיטימית בידי היזמים, או שהסכומים שקיבל לא היו תמורת עבודתו.
07/01/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
קו ההגנה של מנהלי קבוצת פולאר הוא, כי כל התשלומים הגבוהים שקיבל מהם ש"ד היה מוצדקים תמורת עבודתו הייחודית בפרויקט. כך אומרת (יום א', 6.1.13) עו"ד יעל גרוסמן, סניגוריתו של שמעון גלאון, שהיה מנכ"ל קרדן נדל"ן ומנהל פעיל בהולילנד פארק.
06/01/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
עו"ד יעל גרוסמן ממשיכה (יום ה', 3.1.13) לנסות להוכיח, כי ש"ד היה בעל מעמד בכיר בפרויקט הולילנד מטעם חברת הולילנד פארק, בניגוד לטענתו לפיה היה יועץ בלבד. גרוסמן - סניגוריתו של שמעון גלאון, שהיה מנכ"ל קרדן ייזום ומנהל פעיל בהולילנד פארק - מבקשת להוכיח, כי לאור זאת הייתה הצדקה לסכומים הגדולים שקיבל ש"ד, וכי לא היו אלו כסות לשוחד כטענתו.
03/01/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
עוה"ד אמנון יצחקניא ואילן סובל, פרקליטיו של ש"ד, יועמדו לדין משמעתי אם לא יודיעו עד 8.1.13 שהם מפסיקים לייצג אותו. כך החליטה (יום ב', 31.12.12) ועדת האתיקה במחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין.
02/01/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
סניגוריהם של אביגדור קלנר ושמעון גלאון מעלים טענות סותרות בשאלה האם ש"ד קיבל מחברת הולילנד פארק תשלום תמורת טיפולו בתוספת שבס (הגדלת מספר הדירות ב-20%). כך טוען (יום ג', 1.1.13) ש"ד עם תחילת חקירתו הנגדית בידי עו"ד יעל גרוסמן, סניגוריתו של גלאון.
01/01/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
סבלנותו של רוזן פקעה: ש"ד מעיד כשהוא חולה  /  איתמר לוין
ש"ד: למה קלנר לא התלונן עלי במשטרה?  /  איתמר לוין
ש"ד תהה על המלצות המשטרה בהולילנד  /  איתמר לוין
האם המדינה מטעה את בתי המשפט?  /  איתמר לוין
הרזים של רוזן  /  איתמר לוין
סדרי עדיפויות  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il