|
מנהרה לרכבת [צילום אילוסטרציה: באדיבות נ.ת.ע]
|
|
|
|
|
חברת נ.ת.ע ממשיכה בקידוחי הניסיון לקו הירוק של הרכבת הקלה, באזור רחוב אבן גבירול בתל אביב, ובבוקר יום ראשון הקרוב, 13 בינואר 2013, תחל החברה בקידוחים בכיכר רבין וברחוב הדסה בעיר. זאת לאחר שהחברה כבר ביצעה שני קידוחי ניסיון באזור הרחובות יהודה המכבי ופנקס.
הקידוחים נועדו לבדוק את טיב הקרקע לפני התחלת תכנון הקו, והם יבוצעו לעומק של 45 מטרים, מתחת למי תהום. הקידוח מבוצע בטכניקה מיוחדת, בה דואגים שדפנות הבור לא יפלו, שמפלס מי התהום לא ירד, ושהמים לא יזדהמו. תוך עשרה ימים אמורה חברת נ.ת.ע לסיים עוד חמישה קידוחי ניסיון באזור.
התושבים והסוחרים הנמצאים בסביבת מקומות הקידוח קיבלו על כך התרעה מראש והם נמצאים בקשר ישיר עם מחלקת ההסברה וקשרי הקהילה בנ.ת.ע, וכן עם מנהלת הרכבת הקלה בעיריית תל אביב-יפו. זאת כחלק מפעילות נ.ת.ע ,אשר מפעילה קו ישיר (כוכבית 4575) לכל פנייה.
רקע: הקו הירוק
הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש-דן ייצא בשתי זרועות, מחולון ומראשון לציון, ימשיך דרך מרכז תל אביב, מתחת לפני הקרקע ויסתיים גם כן בשתי זרועות: הרצליה וקרית עתידים בתל אביב.
אורכו של הקו הירוק 39 ק"מ, כ-4.5 מהם מתחת לפני הקרקע, בעיקר באזור רחוב אבן גבירול בתל אביב. יהיו בו 58 תחנות, חמש מהן מתחת לפני הקרקע, והוא אמור להסיע 65 מיליון נוסעים בשנה. העבודות על הקו מתוכננות לשנת 2016 ובשנת 2021 אמור הקו הירוק להתחיל בנסיעה.
לפני כחצי שנה נחתם הסכם בין עיריית תל אביב-יפו ומינהל מקרקעי ישראל למימון התוואי התת-קרקעי של הקו הירוק, תמורת זכויות בנייה בעיר, בהיקף של שני מיליארד שקלים,תוואי אותו תבצע חברת נ.ת.ע.
הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה בגוש דן, כאשר העבודות על הקו הראשון, הקו האדום, מפתח תקוה לבת ים, דרך בני ברק, רמת גן ות"א-יפו, כבר מצויות בעיצומן. קו זה אמור להתחיל בנסיעות מבחן בסוף 2017 ושנה לאחר מכן להתחיל בנסיעה מסחרית. בקו האדום צפויים לנסוע 240 אלף נוסעים מדי יום, שהם 70 מיליון נוסעים בשנה.