|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

פאו לממפיס? כספי ליוסטון?

זה עוד לא קרה, אך השתעשענו עם כמה רעיונות לטריידים
19/01/2013  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
מאת: ניצן פלד  |  ספורט5  |  sport5.co.il
בדרך לבית חדש? עמרי כספי, פאו גאסול, אל ג'פרסון וג'וש סמית' (gettyimages)

הטרייד דד ליין ב-NBA נמצא רק מעט יותר מחודש לפנינו, ואתרי החדשות כבר העבירו הילוך בכל הנוגע לשמועות, שמות ורעיונות לטריידים – בין אם כאלה שנאמרו על ידי מנהלי הקבוצות בעצמם (לרוב בעילום שם), או בין אם כאלה שהכתבים והפרשנים הציעו על סמך דעתם המלומדת.

השמות שמוזכרים שוב ושוב הם רבים, אבל מאוד ברורים ומגודרים: פאול גאסול, ג'וש סמית', רודי גיי, דני גריינג'ר, אל ג'פרסון, חוסה קלדרון, ברנדון ג'נינגס, מרצ'ין גורטאט, שון מאריון, ואפילו פול פירס ורג'ון רונדו. וכן, גם מדי פעם שמו של עמרי כספי נזרק לאוויר.

הדברים כמובן תלויים בהמון גורמים, בטח חודש לפני הטרייד דד ליין. למשל, בוסטון תעביר את פירס או רונדו רק במקרה חריג, אם תרגיש שהיא לא יכולה להתחזק ותקבל הצעה מפתה עבור אחד מהם. מינסוטה גם יכולה להיות חלק מהעסקה, היא מעלה את שמו של דריק וויליאמס בהצעות רבות, אבל לא ברור כמה רחוק היא מוכנה ללכת כדי לצרף את סמית', גיי או גאסול.

במילווקי מפחדים שג'נינגס, שמסיים חוזה, יקבל הצעות גדולות מדי שהם לא ירצו להשוות, ושוקלים להעביר אותו כבר עכשיו, למרות העונה הטובה. המצב בממפיס רגיש בגלל החלפת הבעלים, והאמת שלא רק גיי עלה בהקשר של טריידים. אטלנטה בודקת אופציות עבור סמית', אבל קודם תנסה להביא כוכב לידו, ולא במקומו, ורק אח"כ תחשוב על להעביר אותו.

בקיצור, הקלחת מתחילה לרעוש ולגעוש, הרבה דברים מתערבבים, וזה הזמן שלנו לנסות להציע כמה טריידים שיוכלו להעיר את העניינים. בטריידים הבאים מעורבים ממש כמעט כל השמות הבולטים בשוק כרגע, וכל הזמן ניסיתי כמובן לחשוב איך אני גורם לזה שכל הצדדים יסכימו. זה לא קל, ואתם מוזמנים להציע הצעות משלכם. קחו בחשבון רק שכל ההצעות כאן עובדות מבחינת חוזים ותקנות.

  • [עדכון] חשבתי עוד קצת על הטרייד שהצעתי קודם ב"טרייד 1", והגעתי לשתי מסקנות: א) יש סיכוי טוב שיוטה תוכל לקבל יותר עבור ג'פרסון. ב) הטרייד כפי שהצעתי אותו קודם הוא פשוט טוב מדי עבור פיניקס, ולכן יש סיכוי טוב שהקבוצות האחרות לא ירצו סתם ככה לעזור לקבוצה אחרת.

    אז המשכתי לבדוק אפשרויות, כשהקבוצות שבאות בחשבון לקבל את ג'פרסון הן קבוצות שיכולות לספוג אותו מתחת לתקרת השכר ולתת בתמורה ליוטה פרוספקט בעמדות הגארד. אחת האפשרויות שהצלחתי למצוא היא סקרמנטו, שתוכל להיעזר בג'פרסון מאוד כדי לעבור הלאה ולמצוא קבוצה שתיקח את דמרכוס קאזינס. שמו של קאזינס המוכשר-אך-בעייתי הוא מאלה שמוזכרים לא מעט בהקשר של טריידים. אז הוספתי את סקרמנטו לעסקה הקודמת ורקחתי מזה עסקה חדשה, מאוזנת בהרבה. הנה היא בטרייד מאשין

    בעסקה החדשה יוטה מקבלת את ג'ימר פרדט המורמוני וגם את אייזאה תומאס, בנוסף למרשל ולי שהיא קיבלה בטרייד הקודם (בלי ווסלי ג'ונסון). בלי ספק, חבילה טובה יותר. הדבר היחיד שיוכל להפיל את העסקה הזו, שמביאה שחקן פנים דומיננטי בדמות ג'פרסון לקינגס היא אם במועדון יחליטו שהם שומרים על קאזינס בינתיים, לפחות כל עוד הדיבורים על עסקת מכירת הקבוצה באוויר. קאזינס הוא נכס שקבוצה שעומדת להימכר לא תמהר להעביר הלאה. עם זאת, ג'פרסון הוכיח בשנים האחרונות שהוא מסוגל לשחק לצד שחקן פנים נוסף, כשחי לצידו של פול מילסאפ, ויוכל לעשות זאת לצד קאזינס, לפחות לתקופה קצרה (העונה, או עד שהעניינים יסתדרו עם מכירת המועדון), וגם בעתיד עם תומאס רובינסון.

  • טרייד 1: ג'פרסון לפיניקס, גורטאט למינסוטה
    מי מקבל מה?
    * פיניקס מקבלת את אל ג'פרסון (יוטה), דריק וויליאמס (מינסוטה)
    * מינסוטה מקבלת את מרצ'ין גורטאט (פיניקס)
    * יוטה מקבלת את קנדל מרשל, ווסלי ג'ונסון (פיניקס), מלקולם לי (מינסוטה) ובחירות דראפט
    לצפייה בטרייד מאשין

    מה בעצם קורה כאן?
    אנחנו מתניעים בקטן. יוטה מחפשת להיפרד מג'פרסון לפני שהחוזה שלו נגמר, והיא מוכנה לעשות את זה כבר עכשיו כדי שהגבוהים הצעירים שלה דריק פייבורס ואנש קאנטר יוכלו לקבל עוד דקות. ככה שהיא לא מחפשת לקבל בתמורה גבוה נוסף, אבל לפי הדיווחים סביב הליגה היא כן תרצה לפנות מקום תחת תקרת השכר, לקבל בחירות דראפט ואולי גם איזה פרוספקט צעיר בקו האחורי.

כאן היא מקבלת את כל הדברים האלה. פיניקס מקבלת שחקן פנים מהאפקטיביים בליגה כשהוא רק בגיל 28, ועם המון מקום תחת התקרה תוכל להשתמש בו כדי להתחיל לבנות מחדש. מינסוטה נפרדת מוויליאמס, שחקן שהיא הציעה כבר בערך לכל הליגה, ומעוד שחקן ספסל שולי, ומקבלת בתמורה סנטר פותח לגיטימי בליגה הזו, שיהפוך את הקו הקדמי שלהם לאחד הטובים בליגה, ומתיישב בול על הקונספציה של השחקנים הלבנים-בינלאומיים שדייויד קאן מכתיב שם.

טרייד 2: עמרי כספי תמורת רוייס ווייט
מי מקבל מה?
קליבלנד את ווייט, יוסטון את כספי
לצפייה בטרייד מאשין

מה בעצם קורה כאן?
האמת, פשוט חיפשתי דרך להכניס את כספי לטור הזה, ומצאתי דרך להעביר אותו לקבוצה שגם ככה עלתה בשבועות האחרונות בהקשר של הפורוורד הישראלי. יוסטון תקבל שחקן שלפי כמה דיווחים היא מתעניינת בו, וייתן את הכל כדי לקבל חוזה חדש בסוף העונה, ומוותרת על שחקן שלא מוכן לטוס למשחקי חוץ בגלל פחד מטיסה, שלא מוכן לשחק בדי-ליג, ושהיא כבר השעתה העונה בגלל הבעיות בין השחקן לקבוצה.

    לקליבלנד אין מה להפסיד כאן כי היא בכל מקרה לא בונה על כספי, לא עכשיו לא לעתיד. ווייט הוא כמובן הימור גדול, אבל הוא מוכשר מאוד ואם מצבו הנפשי יסתדר אי פעם יוכל להיות שחקן מיוחד בליגה הזו. זו, אגב, הסיבה שיוסטון בחרה בו מלכתחילה. וזו הסיבה שהטרייד הזה יצא לפועל רק אם יוסטון תחליט סופית שהיא מוותרת על הניסוי הזה.

    טרייד 3: נלסון לדאלאס, המילטון לבוסטון, רדיק לבולס, מלא שחקנים לאורלנדו
    מי מקבל מה?

  • דאלאס את ג'אמיר נלסון (אורלנדו), קורטני לי (בוסטון)
  • בוסטון את ריפ המילטון (שיקגו), אל הארינגטון (אורלנדו)
  • שיקגו את ג'יי.ג'יי רדיק
  • אורלנדו את וינס קרטר, דארן קוליסון, רודריג בובואה, דאנטיי ג'ונס (דאלאס), מרקו בלינלי (שיקגו), ג'ייסון טרי (בוסטון) ובחירות דראפט
    לצפייה בטרייד מאשין

    מה בעצם קורה כאן?
    אורלנדו בונה מחדש, והעובדה שהיא חוסכת הרבה כסף כאן היא המרכז לטרייד הזה. כיום היא משלמת 64 מליון דולר משכורות (פלוס 20 מליון לארנאס, שלא מכבידים על תקרת השכר כי הוא נחתך תחת תקנת ה"אמנסטי"), ובעונה הבאה תרד רק ל-54 – כשיש 17 קבוצות עם יותר מקום תחת התקרה בקיץ הקרוב. ככה לא בונים מחדש. היא חייבת להיפטר מחוזים ולחסוך כסף, וכאן היא מקבלת 4 חוזים נגמרים וחוסכת 4 מליון השנה, 7 בקיץ הקרוב (זאת אומרת, יורדת ל-47 מליון מובטחים לעונה הבאה) ועוד 2 מליון בקיץ הבא. זה הרבה כסף. בנוסף, היא מקבלת מיקס של שחקנים שיכולים לתרום עכשיו (קרטר, טרי, בלינלי, קוליסון) או בעתיד (בובואה), עם מעט מאוד התחייבויות. אורלנדו תלך על זה אם לא תמצא משהו יותר אטרקטיבי לרדיק, שזה אומר דבר אחד: מישהי שתיקח גם את טורקוגלו. בינתיים, שלא במפתיע, אין קופצות על הטורקי.

אצל היתר זה יותר פשוט. דאלאס מקבלת רכז וקלעי שיכולים לעזור לה כאן ועכשיו – וזה מה שהיא חייבת (הרעיון המקורי להעביר אליהם את נלסון מגיע מטור של ג'ו קייזר מ-ESPN), בוסטון נפרדת משני קלעים שלא תורמים מספיק ומקבלים יותר מדי כסף (37 מליון מובטחים עד בחוזים לא קצרים), ומקבלת חוזה אחד לא טוב של שחקן שעוד יכול לתרום (הארינגטון קלע 14 עם 6 ריב' ב-64 בעונה מלאה אשתקד) וקלעי בחוזה קצר יותר (המילטון), שמתאים יותר לשיטה שלהם. שיקגו נפרדת משני שוטינג גארדים, אבל מקבלת את השחקן שהיא באמת רצתה כשהחתימה את המילטון.

    טרייד 4: גריינג'ר תמורת ג'נינגס
    מי מקבל מה?

  • מילווקי את גריינג'ר ובן הנסבורו (אינדיאנה)
  • אינדיאנה את ג'נינגס, בנו אודריך (מילווקי), דחואן בלייר ומאט בונר (סן אנטוניו)
  • סן אנטוניו את אקפה יודו (מילווקי) ולאנס סטיבנסון (אינדיאנה)
    לצפייה בטרייד מאשין

    מה בעצם קורה כאן?
    מעבירים קצת הילוך. גם גריינג'ר וגם ג'נינגס מועמדים להעברה, אז אנחנו תופסים כאן שתי ציפורים במכה. בנוסף, אחד השמות שנזרקים הכי הרבה לאוויר, גם אם הוא לא שם גדול, הוא זה של בלייר, שלגרג פופוביץ' נמאס ממנו בשלב מסויים בעונה שעברה, ומאז הוא בקושי רואה דקות. הפייסרס, שמסתדרים מצוין בלי גריינג'ר, זקוקים לסטאר-פאוור בקו האחורי (מקבלים כאן את ג'נינגס) ולפי הדיווחים מאוד רוצים פאוור פורוורד צעיר עם פוטנציאל (מקבלים את בלייר). ואם ג'נינגס מסתדר בקו האחורי עם מונטה אליס, הוא יוכל להסתדר עם ג'ורג' ועם היל. יתר החוזים שהם מקבלים כאן הם רק לעונה הזו, מה שלא יפריע לפייסרס להתמודד בשוק החופשי בקיץ, כמו שהם מתכננים.

מילווקי, שכאמור מפחדת להיפרד מג'נינגס ללא תמורה בקיץ (או להשוות הצעה גבוהה מדי), מקבלת כאן שחקן של 20 נקודות למשחק מעמדת הפורוורד (גריינג'ר), משהו שלא היה לה שנים, ואחד שישלים את יכולות צבירת הנקודות מונטה אליס. הספרס נפטרים משחקן שהם לא רוצים ומקבלים אתלטיות ופוטנציאל.

    טרייד 5: הבלוקבאסטר של השנה
    מי מקבל מה?

  • אטלנטה את אנדראה ברניאני (טורונטו) ואת ג'רד ביילס (ממפיס)
  • טורונטו את רודי גיי (ממפיס), אנתוני מורו (אטלנטה)
  • ממפיס את פאו גאסול (לייקרס)
  • לייקרס את ג'וש סמית' (אטלנטה) וחוסה קלדרון (טורונטו)
    לצפייה בטרייד מאשין

    מה בעצם קורה כאן?
    כמו כל בלוקבאסטר עצום שכזה, הדברים האלה מתרחשים בעיקר בדמיונות שלנו, וכמעט אף פעם לא יוצאים לפועל במציאות. גם אם הם עושים הרבה היגיון, מנהלי קבוצות בדרך כלל חוששים מלעשות עסקאות ענק שכאלה. אבל אנחנו לא מנהלי קבוצות (כנראה, מסיבה מסויימת...), ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

אז ראשית, למה דווקא הכוכבים האלה מעורבים בטרייד? כי טורונטו אמרה שוב ושוב בימים האחרונים שהיא תהיה פעילה, וכי היא כבר הביעה בעבר התעניינות ברודי גיי. גיי מעורב כאן כי בימים האחרונים שמענו כמה פעמים על כך שהוא עולה בהרבה שיחות בין ג'נרל מנג'רים. פאו גאסול וג'וש סמית' הם אולי השמות הכי חמים, והרבה פעמים עולים בהקשר אחד של השני.

ומה עם השאלה הקלאסית "מי אומרת לא?". ובכן, בואו נראה. אטלנטה נפרדת מסמית', שחוזהו מסתיים הקיץ וכבר נזרק לאחרונה מאימון והושעה ליום. בתמורה היא מקבלת שחקן שהוא אחד הסקוררים מגוונים בליגה בעמדת הפורוורד-סנטר, שמשחק רחוק מהסל, ושאפשר להתחיל לבנות איתו משהו חדש ונחמד. והוא גם יכול לתפקד גם לצד אל הורפורד (בעצמו שחקן שלא תהיה בעיה להעביר בטרייד ולקבל תמורה יפה עבורו).

טורונטו מוותרת על שחקן שכבר איבד את המומנטום אצלה ועל רכז יקר שיעזוב בקיץ בחינם, ומקבלת בתמורה סטאר. בטורונטו גיי יקח יותר זריקות, יקלע לפחות 22-23 נקודות למשחק, וימשוך קצת תשומת לב לקבוצה הזו.

ממפיס נפרדת מגיי, שחקן שהיא גם ככה מחפשת להעביר, ומאחדת את האחים גאסול בקבוצה בה פאו התחיל. אין ספק בכלל שהמשחק לצד אחיו יחזיר לו את החדווה ויזכיר לכולנו כמה טוב פאו גאסול יכול להיות. הקו הקדמי של ממפיס יהפוך לטוב בליגה, יאפשר אין סוף שילובים מתחת לסל, אבל גם יאפשר להעביר את זאק ראנדולף בטרייד, שזה גם משהו שעלה לאוויר.

לייקרס? היא קופצת על המציאה הזו מיד.

תאריך:  19/01/2013   |   עודכן:  19/01/2013
ניצן פלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שר החוץ היוצא, אביגדור ליברמן, מעריך כי מפלגת הליכוד-ביתנו תקבל 40 מנדטים בבחירות שיערכו ביום שלישי. כך אמר ליברמן באירוע שבתרבות בבאר שבע. לדבריו, האישומים הפליליים נגדו מופרכים, הוא יזכה במשפט שייערך וישוב לכהן בתפקיד שר החוץ כבר בממשלה הקרובה שתוקם.
19/01/2013  |  יואב יצחק  |   חדשות
דקות של חרדה עברו אמש (שישי) על אנשי מאיורקה ונבחרת ישראל כאשר דודו אוואט הורד באלונקה במהלך המשחק מול אספניול תוך שהוא נאנק מכאבים. אלא שהיום, לאחר שעבר שהשוער הוותיק בדיקת MRI, שוחחרו לא מעט אנחות רווחה.

מן הבדיקה עלה שהשוער הקבוע של נבחרת ישראל סובל רק ממתיחה חזקה מאחורי הברך ולא מקרע במיניסקוס, כפי שסברו ההערכות הפסימיות בתחילה. על כן, עד ההגעה של פורטוגל ארצה בחודש מרץ, אוואט צפוי להיות כשיר ולעמוד לרשותו של אלי גוטמן.


19/01/2013  |  מוטי פשכצקי  |   חדשות
52 נקודות. כן, 52. אפילו בסטנדרטים של קווין דוראנט זה לא ערב שגרתי. הדוראנטולה המטיר את הכמות המשוגעת ב-114:117 של אוקלהומה על דאלאס בהארכה תוך שהוא מציג 21 מ-21 מקו העונשין ו-5 מ-9 מחוץ לקשת. למרות שבסך הכל דוראנט פגע רק ב-13 מ-31 מהשדה, עדיין היה זה משחק אותו לא ישכח, בו הוא קבע שיא קריירה מבחינתו. מישהו מהמר נגד העובדה שגם זה יישבר מתישהו?

"אני מרגיש מנוסה יותר מיום ליום וזה עוזר לי", אמר הדוראנטולה בצניעות האופיינית והתייחס לדקות המכריעות מול המאבס: "לכל אורך המשחק, למרות שהדברים היו צמודים, לא הייתי בלחץ ולא פחדתי לקחת את הכדור. אם זה היה כך, אז גם חבריי לקבוצה היו קולטים את זה ולכן הייתי חייב להישאר רגוע".


כנראה שההפסד בדרבי שבר את גב הגמל. אלי מחפוד פוטר היום (שבת) מאימון הפועל פתח תקוה אחרי 21 מחזורים כשקבוצתו נמצאת במקום ה-4, ארבע נקודות בלבד מהמקום הראשון. למרות זאת, ההפסד אתמול 2:0 ליריבה העירונית גרם לחוסר שביעות רצון מצד האוהדים וההנהלה.

ולאחר הפיטורים, בפתח תקווה אף אחד לא מבזבז זמן מיותר. האיש שצפוי להיכנס לנעליו של מחפוד הוא לא אחד מאשר אלון מזרחי, אשר אמור לסגור את תנאיו היום. הבעלים אבי ללוז מעדיף מאמן צעיר בעל מוטיבציה, אם כי גם גיא לוי הוזכר כמועמד במלאבס להצטרף, אך ככל הנראה יהיה זה האיש שכבר אימן בהפועל כפר סבא העונה שיגיע.


19/01/2013  |  זיו אברג'יל  |   חדשות
יום ראשון הולך להיות עצום, לפחות אם אתם חובבי פרמייר ליג: צ'לסי תפגוש בסטמפורד ברידג' את ארסנל לדרבי לונדוני לוהט, בעוד שהמוליכה מנצ'סטר יונייטד תצא לווייט הארט ליין למשחק לא פשוט מול טוטנהאם. עוד לפני כן, היום (שבת) תנסה השניה בטבלה מנצ'סטר סיטי להלחיץ את יריבתה העירונית כאשר תחפש שלוש נקודות מול פולהאם. ליברפול, מנגד, תרצה לחוזר ולנצח כשתארח את נוריץ' המסוכנת.

מנסצ'טר סיטי - פולהאם (17:00)
האלופה, שהתאוששה כבר מההדחה המבישה מליגת האלופות, רוצה מאוד לשחזר את התואר ולשם כך חייבת לנצח משחקים שנחשבים ל"באנקר". אחד כזה הוא מול הקוטג'רס בבית, על אף שהם מעולם לא עושים חיים קלים לסיטיזנס: בששת המשחקים האחרונים התכולים של רוברטו מנצ'יני ניצחו רק פעם אחת.


בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il