|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

האכזבה מב"ש קשורה להיעדר זהות מקומית

אלימלך ורחמים הם זיכרון רחוק. ברקת תעשה שינוי?
19/01/2013  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
מאת: זיו אברג'יל  |  ספורט5  |  sport5.co.il
שילמדו מק"ש. אביתר אילוז עם אדריאן רוצ'ט (אנג'ו ג'וש ג'וני)

אוהדי הפועל באר שבע נקלעים בשנים האחרונות כל פעם מחדש לאותו תקליט מוכר. בכל קיץ מגיע מאמן חדש עם תקוות חדשות, חיוכים מאוזן לאוזן, פיזור הבטחות במסיבת עיתונאים והרגשה של שינוי באוויר. הנה, הפעם זה יהיה שונה, זה מוכרח להיות, כי הרי כמה כבר אפשר לסבול? מסע הרכש יוצא לדרך, שחקן אחרי שחקן, הסגל מתנפח והתקציב של אלונה ברקת גדל בהתאמה. פתיחת העונה, למעט העונה השנייה של ניר קלינגר, היא בדרך כלל משביעת רצון וכך גם החיבור למאמן.

אולם, בדרך כלל לאחר החגים בואכה תחילת השנה האזרחית החדשה מגיעה הנפילה הגדולה. סחרור מסוכן שמשליך את הקבוצה אל ירכתי הטבלה ומאפסן את שלוות הנפש של האוהדים בבוידעם. המאמן יוצא בליווי שוטרים מווסרמיל, לפעמים אפילו עד בית קמה, האוהדים מקללים במשחקים ומגיעים למחות באימונים, וכאן כמו תקליט שבור שלא נס ליחו עולה הטענה השגורה בפיהם: "איפה שחקני הבית של המועדון?". הפעם ההחתמות של פליטי ק"ש, בן והבה ורביד גזל, הרתיחו את האוהדים, שדווקא רצו לראות את גל דהאן ולוטם זינו המקומיים.

לכל קהל יש את החיבור לשחקנים שצמחו במועדון, שינקו את הסמל על החולצה מגיל 8 כשקנו להם את הנעליים הראשונות, ועד להופעת הבכורה המרגשת בבוגרים. נדמה כי בהפועל באר שבע, קבוצה שמייצגת אזור רחב ידיים של המדינה, "הפריפריה", כפי שחלק נוהגים לכנות עד היום, החיבור הזה הוא אפילו חזק יותר. באתר אוהדי הקבוצה, "הקאמלס", מופיע הסלוגן – " הפועל באר שבע: גאוות הנגב", כנראה לא בכדי הקבוצה היא הגאווה של הנגב מבחינת הקהל. והשחקנים המקומיים הם חלק הארי בגאווה הזו. אבל, מדוע הטענה הזו מושמעת ביציעי וסרמיל דווקא בעיתות משבר?

"90 אחוז משחקני הרכש שהגיעו לפה בשנים האחרונות הם שחקנים בינוניים מאוד שלא שידרגו את הקבוצה ואין להם מקום בהפועל באר שבע", קובע שחקן העבר של ב"ש, אלעד בונפלד (32), שפרש לפני 3 שנים בשל פציעה. "אבל אני לא תמים, אם הייתה פה קבוצה שרצה בצמרת עם 20 שחקני רכש, לא היית שומע את הטענה לגבי מחסור בשחקני בית. בזמן הכישלון, הקהל מחפש להיאחז במשהו ולרוב זה בהיעדר שחקני הבית. מצד שני, אני אומר לך בוודאות שאם היה בסיס של שחקני בית צעירים, אז הקהל היה יותר רגוע, יותר סלחן, והיה מבין שבונים כאן משהו לטווח ארוך, גם אם זה בא על חשבון הצלחות מיידיות. הכוח שיש לקהל פה הוא מאוד משמעותי, הפועל ב"ש היא ספינת הדגל של הנגב, אין עוד קבוצות גדולות. לצד זאת, עם עובדות אי אפשר להתווכח. בכל פעם שהייתה כאן עונה מוצלחת ב-15 השנים האחרונות, היה כאן בסיס של 5-6 שחקני בית בהרכב ואת הקבוצה בנו סביבם".

"אין ספק שבתקופה שלי היו שנתונים יותר מוצלחים", מוסיף בונפלד," יחד עם זאת, גם אם שחקני הבית, שנראים כבינוניים תחילה, יקבלו דקות משחק, אז הם יוכלו להתפתח לשחקנים לגיטימיים בליגת העל".

בונפלד עלה לבוגרים בב"ש ב-98/9, עונה לאחר שהקבוצה ירדה ללאומית אחרי הדמעות הכה מוכרות של יוסי בניון במחזור הסיום בוסרמיל. רק עונה קודם לכן הקבוצה של אלי גוטמן, אחת הגדולות בתולדות המועדון, זכתה בגביע המדינה עם כוכבים דוגמת ג'ובאני רוסו וסיאד חלילוביץ', לצד ישראלים כמו שי הולצמן ולירון בסיס. אך השלד של הקבוצה היה בנוי מסתיו אלימלך, שמעון ביטון, גדי חזות, אורן סגרון שרון אביטן ושאול סמדג'ה. גם במהלך העשור הקודם, כאשר ב"ש חזרה לליגת העל תחת הדרכתו של לופא קדוש והתמקמה בצמרת הטבלה היא עשתה זאת עם שחקנים מקומיים (סתיו אלימלך ,אסי רחמים, אלעד בונפלד, תומר חליבה, רמי אליהו, אליניב ברדה, זוהר חוגג ועוד).

גם בשנים השחונות של המועדון באמצע העשור הקודם לאחר הירידה לליגה השנייה ועד לעלייה חזרה לליגת העל ב-2009 הקבוצה התבססה על זהות מקומית. יש שיגידו שזה קרה כי הבעלים הקודם אלי ז'ינו לא רצה להשקיע כספים בלאומית ואחרים יציינו שהבסיס המקומי הספיק לליגה השניה. ב-06/7, עונתו האחרונה של זינו במועדון, שיחקו בקבוצה רחמים, בונפלד, אביתר אילוז, ינאי דרעי, עוז יפרח, זוהר חוגג, יחיאל צגאיי, מיקי עטיה, אלירן אפריאט ויניב איפרגן. עונה לאחר מכן (07/8), הראשונה של ברקת בנגב, שיחקו לצד רחמים הוותיק, גם תומר חליבה ויניב אלול ששבו הביתה, בונפלד, אילוז וחוגג וגם הצעירים דודו פלס, טל חיון, איפרגן ואפריאט. ב-08/9, העונה בה הקבוצה של גיא לוי שבה לליגת העל, עדיין ב"ש התבססה על שחקני בית, כאשר מלבד רחמים, אלול, אילוז, בונפלד וחוגג, עלו מהספסל שחקנים דוגמת יוסי אלקיים, משה אסולין, רפי עמוס והשוער השני דור דוידי.

חגיגות העלייה ההיא היו גם תחילת הסוף של הזהות המקומית במועדון. גיא עזורי החליף את גיא לוי, רחמים פרש ויתר השחקנים יצאו לגלות. כולם, מלבד אילוז, שהיה השריד היחיד תוצרת "סורוקה" בהרכב. באותה עונה, די במקרה גילתה הקבוצה את השחקן היחיד שעשה את הקפיצה מהנוער לבוגרים ותפס מקום של קבע בהרכב בשנים האחרונות. המגן שמעון הרוש נפצע לפני המשחק מול מכבי חיפה ובלית ברירה אופיר דוידזאדה מקבוצת הנוער הוקפץ למלא את מקומו. דוידזאדה הצעיר, שלא היה בתכניות של עזורי, לקח את ההזדמנות בשתי ידיים, גילה יכולת טובה ודחק את הרוש לקצה הספסל, לפני שהושאל לבסוף להפועל עכו. במחלקת הנוער של המועדון יכולים להישבע שיש עוד כמה "דוידזאדות" כאלה, אם רק יתנו להם את הבמה.

03.05.11, גמר גביע המדינה לנוער, הפועל באר שבע, אז בפסגת הליגה השנייה, הפסידה 1:3 למכבי תל אביב. במכבי של עמיר תורג'מן שיחקו אז מונס דאבור, דור מיכה וגאל מרגוליס, שנמנים כיום עם הקבוצה הבוגרת העונה ורוסלן ברסקי שהושאל לבני יהודה. בב"ש ירד מהקבוצה הבוגרת אופיר דוידזאדה, אבל יחד איתו שיחקו גל דהאן, שמעון לוגסי, ירדן אבוחצירא, לוטם זינו ויוסף אבו-לאבן. באר שבע אומנם הפסידה בגמר, אך אלונה ברקת ויתר אנשי המועדון חיככו ידיהם בהנאה. הנה מגיע הדור הצעיר לו כולם חיכו. דור שיצעיד את פנינת הנגב לעבר היעדים שהציבה ברקת בתחילת דרכה. 20 חודשים עברו ומאז רק לוטם זינו מוצא את עצמו מדי פעם בהרכב של ניר קלינגר/גיא לוי/אלישע לוי בקבוצה הבוגרת. היתר מקשטים את האימונים במקרה הטוב או עוברים בהשאלה לקבוצות בליגות הנמוכות. אם תשאלו במועדון מדוע, אתם תקבלו את התשובה - "הם לא מספיק טובים".

אז איך מייצרים שחקני נוער טובים? במכבי ת"א הבינו מזמן שהכסף הגדול הוא לא ערובה להצלחה, אם אין לך שלד מקומי להישען עליו. ואיך יוצרים שלד מקומי? לצהובים יש מערך סקאוטינג שחורש את המדינה מדן ועד אילת, מסתובב בליגות הנוער ומלקט את הכוכבים הבאים כבר בגילאים הצעירים. בנוסף, מכבי תל אביב פורסת את חסותה על מחלקות נוער ברחבי הארץ כמו בשוהם ואף מחזיקה בפנימייה במקווה ישראל, שם מתגוררים כישרונות צעירים שהחליטו לעבור מבית ההורים, שמרוחק מהמרכז. בב"ש היה ניסיון לפרוש את חסותם על ערי הלווין בנגב, ניסיון שלא צלח במיוחד.

כיום, זוהר חוגג (בן 28) לומד לתואר במשפטים ובעל פאב בעיר. בקיץ הוא פרש ממשחק פעיל למרות גילו הצעיר יחסית. שלוש שנים במגרשי הליגה הלאומית הספיקו לו כדי להחליף את נעלי הכדורגל בספסל הלימודים. "פרשתי כי הציפיות שהיו ממני והציפיות שלי מעצמי, היו גבוהות יותר וזה לא קרה", אמר חוגג, שזיהה כבר אז את הבעיה. "אמרתי כבר לפני כמה שנים שהקלות שבה ויתרו עליי במועדון, זה סימן לבאות", סיפר חוגג בכאב ובהרגשת פספוס של הקריירה לא ממומשת. "אני יכול להעיד על עצמי בשיא הצניעות, שלא היה שחקן שהקהל יותר אהב ממני באותן שנים ואני בטוח שהיה לי אז מקום בקבוצה. אם לא בהרכב, אז לפחות בסגל".

חוגג מנתח את הסיבות להדרת שחקני הבית. "אם היו מביאים לכאן שחקנים מעל הממוצע, אז זה היה מתקבל על הדעת, אבל מגיעים לכאן שחקנים בינוניים ומטה, שתופסים את התקן של המקומיים. שחקני בית לא קשורים רק לנושא במקצועי, הם גם בונים את המרקם החברתי ואחראים לאווירה בחדר ההלבשה. כל עניין שחקני הבית צריך להיות קבוע במדיניות המועדון. עובדתית זה לא קורה. בשנים האחרונות אני לא זוכר משחק אחד שהיו בו יותר מ2-3 שחקנים מקומיים בהרכב".

אלונה ברקת השקיעה עשרות מיליונים בקבוצה שלה בשנים האחרונות. אולם, בכל שנה הגיעו לווסרמיל שכירי חרב, שחקנים שנמצאים לקראת סוף קריירה או שחקני ליגה בינוניים כדי להשלים את החסר. לאחר 6 שנים שעדיין לא מימשה את חזונה, הבוסית מצהלה, צריכה לעצור ולבחון את דרכה שוב. היכן טעתה בדרך? אין ספק שהיעדר עתודה מקומית כפי שטוענים האוהדים היא לא הסיבה היחידה, אבל היא אחת המרכזיות. בוודאי כשמדובר במועדון כמו הפועל באר שבע.

תאריך:  19/01/2013   |   עודכן:  19/01/2013
זיו אברג'יל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

ביום רביעי האחרון פורסם בתקשורת הספרדית על עימות בין ז'וזה מוריניו לכריסטיאנו רונאלדו דווקא לאחר הניצחון על ולנסיה. על פי הדיווח ההוא, שני הפורטוגלים, שהיו שייכים כביכול לאותו "מחנה" בריאל המשוסעת של התקופה האחרונה, היו על סף פיצוץ ענק. המאמן העיר לשחקן שבתגובה, לא נשאר חייב וענה.

תוך שניות הוויכוח עלה לטונים גבוהים במיוחד, כאשר דווקא השחקנים ההמומים היו אלו שהפרידו בין שתיים מהדמויות החשובות ביותר בשורות אלופת ספרד. היום (שבת) מפרסמים בספרד את תוכן השיחה בין השניים ומגלים פרטים שונים בעניין.


גל מקל יישאר עד לסיום העונה במכבי חיפה. בהחלטה משותפת של הרכז עם הקבוצה, שני הצדדים מימשו את האופציה להמשיך את ההתקשרות לפחות עד לסיום העונה הנוכחית.

על שולחנו של מקל הונחו מספר הצעות אחרות אך הוא כאמור העדיף להישאר בכרמל עד תום 2012/13 ולאחר מכן לשקול את צעדיו. "אנחנו נרגשים שגל מקל ממשיך איתנו", אמר הבעלים ג'ף רוזן. "הוא הוכיח את עצמו כנכס חשוב ומנהיג לקבוצה שלנו".


19/01/2013  |  אסף אקרמן  |   חדשות

הטרייד דד ליין ב-NBA נמצא רק מעט יותר מחודש לפנינו, ואתרי החדשות כבר העבירו הילוך בכל הנוגע לשמועות, שמות ורעיונות לטריידים – בין אם כאלה שנאמרו על ידי מנהלי הקבוצות בעצמם (לרוב בעילום שם), או בין אם כאלה שהכתבים והפרשנים הציעו על סמך דעתם המלומדת.


19/01/2013  |  ניצן פלד  |   חדשות
שר החוץ היוצא, אביגדור ליברמן, מעריך כי מפלגת הליכוד-ביתנו תקבל 40 מנדטים בבחירות שיערכו ביום שלישי. כך אמר ליברמן באירוע שבתרבות בבאר שבע. לדבריו, האישומים הפליליים נגדו מופרכים, הוא יזכה במשפט שייערך וישוב לכהן בתפקיד שר החוץ כבר בממשלה הקרובה שתוקם.
19/01/2013  |  יואב יצחק  |   חדשות
דקות של חרדה עברו אמש (שישי) על אנשי מאיורקה ונבחרת ישראל כאשר דודו אוואט הורד באלונקה במהלך המשחק מול אספניול תוך שהוא נאנק מכאבים. אלא שהיום, לאחר שעבר שהשוער הוותיק בדיקת MRI, שוחחרו לא מעט אנחות רווחה.

מן הבדיקה עלה שהשוער הקבוע של נבחרת ישראל סובל רק ממתיחה חזקה מאחורי הברך ולא מקרע במיניסקוס, כפי שסברו ההערכות הפסימיות בתחילה. על כן, עד ההגעה של פורטוגל ארצה בחודש מרץ, אוואט צפוי להיות כשיר ולעמוד לרשותו של אלי גוטמן.


19/01/2013  |  מוטי פשכצקי  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
מה גרם לאנשים הרואים בעצמם מצביאים מהוללים, חכמים גדולים, נבונים נושאי פרסים, אסטרטגים בעלי חכמה רבה, להתנגד כל כך ו"להרוג" באיבו את החלום, את הציפייה, את הכמיהה של יהודים מגורשים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il