|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  

  עידן יוסף  

  עופר וולפסון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
מצביעים עם הילדים [צילום: שירלי בן שלמה] מצביע בירושלים [צילום: AP]
לאן משלשלים? [צילום: פלאש 90] המעטפות ממתינות לכם [צילום: פלאש 90]

בחירות 2013 / זהו יום הבוחר

שני שלישים מהאזרחים הצביעו

שיעור ההצבעה רק מעט יותר מאשר בחירות 2009 אם הקצב יישמר, אחוז ההצבעה הכולל יעבור את רף 70 האחוזים כשהקלפיות ייסגרו, בפעם הראשונה מזה כעשור 10,132 קלפיות נפתחו בשעה 07:00 בבוקר ויישארו פתוחות עד לשעה 22:00 בערב
22/01/2013  |   איציק וולף, עידן יוסף, עופר וולפסון   |   חדשות   |   בחירות 2013   |   תגובות
ברכה לילדי כיתה א' [צילום: יוסי זמיר]

ציפי לבני בקלפי [צילום: sodavideo]

אריה דרעי בקלפי [צילום: פלאש 90]

גלגלי דרום למען נכים
מוקד גלגלי דרום יפעל במתכונת מיוחדת ביום הבחירות, על-מנת לסייע לאנשים עם מוגבלויות באזור הדרום להגיע לקלפי להצביע.

אנשים המעוניינים להתנדב לפרויקט ואנשים עם מוגבלויות מהערים דימונה, ירוחם, ערד, אופקים ומצפה רמון המעוניינים בליווי או בהסעה מוזמנים להתקשר למוקד "גלגלי דרום" בטלפון 1599-566-466 פקס 1532-6444-444, או דואר אלקטרוני: galgaleydarom@yadsarah.org.il

הבחירות לכנסת ה-19. בשעה 07:00 נפתחו 10,132 קלפיות ברחבי הארץ והמצביעים משלשלים לתוכן את מעטפותיהם עם פתקי הבחירה. הקלפיות תהיינה פתוחות עד לשעה 22:00 בערב.

  • שיעור ההצבעה בבחירות לכנסת ה-19 הגיע ל-66.6%, שהם 3,767,000 מצביעים. בבחירות הקודמות הגיע שיעור ההצבעה ל-64.7%.

  • המשטרה טיפלה עד כה בכ-350 מעשים פליליים הקשורים לבחירות, ביניהם תליית שלטים שלא כחוק, קטטות ועבירות תנועה בסמוך לקלפי. מהבוקר נפתחו 11 תיקים בשל עבירות כגון התפרעות בקלפי, התחזות והצבעה שלא כחוק, הונאת בחירות, מעשה מגונה בפומבי והדבקת מודעות בניגוד לחוק.

  • שי רווח, פעיל של כח להשפיע מאשקלון מאושפז לאחר שהותקף בידי בריון חובש כיפה. הוא חזר להכרה ומלמל כמה מילים.

  • בבית שמש נפסלה אחת הקלפיות בשל אי-סדרים. מדובר בקלפי הנמצאת בריכוז אוכלוסיה חרדי.

  • שר החוץ וויליאם הייג מבריטניה הזהיר בבית הנבחרים כי הזמן הולך ואוזל לפתרון שתי מדינות, באומרו כי הבנייה בהתנחלויות מהווה מכשול מרכזי. "הפתרון לשתי המדינות הולך ודועך", אמר לחברי הפרלמנט. הוא ציין כי הוא אומר את הדברים בשעה שישראל הולכת להצביע. הייג אמר כי הוא מקווה שכל ממשלה שתעלה מהבחירות של היום "תכיר בכך שאנו מתקרבים להזדמנות האחרונה".

  • בעקבות פנייה של מפלגת העבודה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית נעצרה פעולתו של ראש עיריית נצרת עילית, תומך הליכוד, לנסות לחבל בפעילות המפלגה ולהביא לסגירת מטה המפלגה בעיר. פעילותו היא עוד ביטוי ללחץ שבו מצוי הליכוד מזליגת קולות למפלגת העבודה.

  • בקלפי בכפר סבא שברחוב אלקלעי בעיר, איים פעיל ליכוד על פעיל מפלגת העבודה במספריים בשל ויכוח על תליית שלטים. לא היו נפגעים בעימות.

  • פעיל שס ברחובות נעצר לאחר שאיים על מורה ומחנך שידאג לסיום עבודתו אם לא יצביע לשס.

  • הליכוד ביתנו הגישה תלונה לוועדת הבחירות המרכזית בחשד לפתקים מזויפים בקלפיות בחדרה, בראשון לציון ובבית עזרא. בקלפיות המדוברות, מופיעים פתקי מחל ללא הכיתוב: "הליכוד ישראל ביתנו בראשות בנימין נתניהו לראשות הממשלה".

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה וילדיו הגיעו בשעה שבע בבוקר לקלפי בבית הספר 'פולה' בירושלים. נתניהו אמר כי אומנם זה לא יום גשום, אבל הוא רוצה גשמים של פתקי הצבעה למפלגתו. נתניהו, שהבחין בתמונתו תלויה על קיר כיתה א' בבית הספר שבו הוצבה הקלפי, השאיר לילדי הכיתה הפתעה בדמות ברכה בחתימת ידו על התמונה שתלויה בכיתתם.

  • נשיא המדינה שמעון פרס הצביע בקלפי בתיכון לאומנויות בירושלים. "ברצוני לאחל לכל המועמדים בהצלחה בבחירות, ולפנות לכל האזרחים לצאת הבוקר ולהצביע. ביום רגיל אזרחים הם הפונים אל המדינה, היום המדינה מבקשת מהאזרחים צאו להצביע. במשך 65 שנות קיומה של מדינת ישראל עברה המדינה שבע מלחמות אך מעולם לא איבדה את צביונה הדמוקרטי. היום זוהי חגיגה לדמוקרטיה", אמר. עוד הוסיף כי כולם יכולים להתלבט לגבי מי להצביע, אבל אין התלבטות לגבי עצם קיום ההצבעה. "היום כל אזרח חייב להתגאות בארצו ולהצביע", אמר.

  • אריה דרעי, מראשי שס, הגיע גם הוא בשעת בוקר מוקדמת אל הקלפי ברחוב הקבלן בירושלים והציג מצג אחדות נדיר עם יריבו הפנימי, אלי ישי. "אני, עם הפתק שלי, מכניס עכשיו את אלי ישי לכנסת", אמר. בהמשך היום התלווה דרעי לרב עובדיה יוסף בעת שיצא להצביע בקלפי מותאמת לנכים בקריית משה בירושלים. הרב יוסף נפנף מול המצלמות בפתק ההצבעה שלו. אלי ישי אמר כי הוא מקווה ששס תקבל יותר מ-11 מנדטים.

  • יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, המסתמן כהפתעת מערכת הבחירות, הגיע יחד עם רעייתו גילת לקלפי ברעננה הסמוכה לביתו. את בנט ליוו עשרות פעילים של מפלגת הבית היהודי אשר רקדו ושרו סביבו. רעייתו אמרה כי היא מקווה שעם ישראל יתן לבעלה הזדמנות לעשות פה משהו טוב.

  • יושב-ראש מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אמרה כי אחוזי ההצבעה הגבוהים לעומת שנים קודמות משמחים ומעידים שהציבור אכפתי ורוצה להשתתף בתהליך הדמוקרטי. ראש מטה הבחירות של מפלגת העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר כי בתום יום הבחירות תצליח מפלגתו להשיג את שלושת המנדטים שמפרידים כיום בין הגושים כדי לעשות מהפך.

  • יושב-ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הצביעה בקלפי שבבית הספר הדר בפתח תקוה. "קמתי והצבעתי בתחושה של אופטימיות גדולה. אני מרגישה שיש לנו הזדמנות לשמאל גדול ושהמומנטום איתנו", אמרה.

  • מספר 9 ברשימת התנועה לכנסת, מירב כהן, ילדה הלילה בת. לאם ולתינוקת שלום. יושב-ראש מפלגת התנועה, ציפי לבני, אשר התלוותה לכהן בדרכה לבית החולים, התקשרה אליה הבוקר ובירכה אותה ואת יובל בעלה על לידת בתם. "מירב נשמעת מאושרת וקורנת. היא סיפרה על הלידה ועל התינוקת המקסימה. התינוקת הרכה היא התינוקת של כולנו", אמרה לבני.

  • לבני הצביעה בתל אביב: "אני מתרגשת היום ומקווה שכל אחד ואחת מהמצביעים יחשבו בבואם לקלפי על ההחלטות הגדולות שצריך לקבל ויבחרו במי שמנוסה ומסוגל לקבלן".

  • יושב-ראש דע"ם, אסמא אגבארייה זחאלקה: "זוהי הדחיפה האחרונה בדרך אל הכנסת".

5,656,705 בעלי זכות בחירה
[צילום: פלאש 90]

בישראל 5,656,705 בעלי זכות בחירה. אומנם מעולם לא ניצלו כל בעלי זכות הבחירה את האפשרות להגיע ולהשפיע על שיקרה בישראל בארבע השנים הקרובות, אולם במפלגות רבות נושאים עיניים אל מזג האוויר השמשי והנעים בתקווה שהוא יוביל להעלאת אחוז ההצבעה.

מבין אלפי הקלפיות שנפתחו בבוקר ישנן גם 1,555 קלפיות המונגשות לנכים, 194 קלפיות בבתי חולים ו-57 קלפיות בבתי הסוהר השונים.

מאז מוצאי השבת מתנהלת הצבעה בבסיסי צה"ל השונים ובמוצבים ברחבי הארץ. הצבעה זו של החיילים תימשך גם מחר. ב-96 קלפיות כבר הסתיימה ההצבעה, עוד בטרם הגיע יום הבחירות הרשמי. מדובר בקלפיות שהוצבו בנציגויות ישראליות בחו"ל. תוצאות הבחירות בקלפיות הללו לא ייחשפו עד תום יום הבחירות, אז יישלפו מן הכספת וייכללו בתוצאות ההצבעה של שאר האזרחים.

פעילי המפלגות כולן נערכו ליום הבחירות בכוחות מתוגברים על-מנת לנסות ולהשיג קולות של הרגע האחרון. בליכוד מפעילים מערך של כ-40,000 אנשים אשר התפרשו בקלפיות כבר מן השעה 06:30. מפלגת העבודה תעסיק כ-10,000 פעילים מתנדבים. אולם יש מבין המועמדים שמנסים לשמור על פינה של שפיות ביום משוגע שכזה. כך למשל יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, צפוי להתחיל את הבוקר כרגיל, באימון קראטה שרק לאחריו יתחיל לסייר בקלפיות בכל הארץ.

ראשי המפלגות השונות יקיימו במהלך היום כולו סיורים. זאת לאחר הצילום המסורתי שלהם משלשלים את הפתק של עצמם לתוך הקלפי. לקראת שעות הערב יתכנסו הפעילים והמתמודדים במטות המפלגתיים על-מנת לצפות במדגמי הטלוויזיה.

צאו להצביע ולבחור


תאריך:  22/01/2013   |   עודכן:  22/01/2013
מחלקה ראשונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 א. דואר, משרד עורכי דין / E. DOUER - Law Office   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון יצחק   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דניאלה יקירה   זהבה גלאון   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   לימור לבנת / Limor  Livnat   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   מקסים אוקנין   משה צרפתי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עובדיה יוסף   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   ראובן אגסי   שאול מופז   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון פרס / Shimon Peres 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שני שלישים מהאזרחים הצביעו
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
22/01/13 03:52
 
מישהו
22/01/13 17:47
 
איריס כהן
23/01/13 10:22
2
קורןנאוה טבריה
22/01/13 07:26
3
איריס כהן
22/01/13 10:00
 
לאיריס מחללת השם
22/01/13 13:05
 
איריס כהן
22/01/13 14:08
 
נו, די נמאס!
23/01/13 09:55
 
איריס כהן
23/01/13 10:35
4
חשדנית
22/01/13 21:18
 
איריס כהן
23/01/13 09:46
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
אם היקף הסיקור של העיתונאים היה משפיע על הרכב הכנסת הבאה, כך היא הייתה נראית. חברת יפעת המקיימת מעקב אחרי כל כלי התקשורת בישראל - בכל ערוצי הטלוויזיה והרדיו, בעיתונות הכתובה הארצית והמקומית, לרבות בשפות זרות, ובאתרי האינטרנט.
22/01/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, הוציא נגד שס, אתר "כיכר השבת" ורדיו קול ברמה צו מניעה האוסר שידור של דברי הרב עובדיה יוסף בהם הוא נשמע אומר כי לא ימחל למי שמצביע למפלגתו של הרב אמנון יצחק לא בעולם הזה ולא בעולם הבא.
22/01/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, מותח ביקורת על מפלגת שס, שלדבריו חרף החלטות נגדה באותו עניין ממשיכה להשתמש בברכות למצביעים בתעמולת הברכות שלה, דבר האסור על-פי חוק, ועושה זאת "בכל פעם באצטלה אחרת בבחינת 'הבה נתחכמה לו'.
21/01/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
ברחבת הכותל המערבי עוכב לחקירה (יום ב', 21.1.13) צעיר חרדי שקרא קריאות בגנותו של יושב-ראש הבית היהודי בשעה שבא להתפלל במקום.
21/01/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
לשכת היועץ המשפטי לממשלה הודיעה לוועדת הבחירות המרכזית כי פרקליטות המדינה תבדוק היבטים פליליים במהלך שידור שביצעה תחנת הרדיו קול ברמה במהלך מוצאי השבת האחרונה. הפרקליטות תבדוק האם עברה קול ברמה על חוקי תעמולת הבחירות, כפי שטענה עמותת חדו"ש בעתירה שהגישה, ואם יימצא שכן - הרי שהיא עשויה להמליץ על הגשת כתב אישום.
21/01/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי  
עלות יום הבחירות למשק: 1.1 מיליארד שקל  /  עופר וולפסון
הוגשה בקשה לצו מניעה נגד שס  /  עידן יוסף
רוזן ומינץ במבצע מיוחד ליום הבחירות  /  רונן הלל
ממשלת יש ברירה  /  דן אלון
מדריך התמודדות מול בנימין נתניהו   /  רפי פרידמן
כחלון המאכזב  /  שולמית קיסרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il