|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

משפט הולילנד

ש"ד: התרומות ל'יד שרה' נרשמו כעלויות בנייה

טוען שכאשר הסתייג אולמרט מבניית וילות - היזמים ויתרו אך קיבלו את אחוזי הבנייה ביתר הבניינים סניגורו של לופוליאנסקי: אתה לוקח תרומה טהורה לזכר נכדו של לופוליאנסקי ו"מזהם" אותה
06/02/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
ש"ד. "הפלא ופלא" [צילום: פלאש 90]

"זה הכל גזור-הדבק"
האם ש"ד השתתף בחתונות ילדיו של אורי לופוליאנסקי ונתן להם מתנות שהגיעו עד כדי 15,000 שקל? לטענת עו"ד עמוס ון-אמדן, ש"ד העתיק את הסיפור על חתונת בתו של אלי שמחיוף והדביק אותו ללופוליאנסקי. ש"ד: "זאת אומרת שבאתי בידיים ריקות לחתונה?". ון-אמדן: "קודם כל, לא היית". ש"ד: אתה רוצה שאני אביא לך ליום חמישי בבוקר להשביע ארבעה עדים שהיו איתי? אתה יודע מה? שעד כדי כך נמוך אורי יורד, אפילו לא האמנתי, שיתבייש שהוא עשה את כל החתונות שלו שם, איך קוראים לרחוב הזה, יש איזה בית אבות. אתה תשאל אותי אפילו איפה הוא עשה את החתונה, אפילו עופר לוי [נהגו] והחתן שלי ושתי הבנות היו בחתונה".

ון-אמדן: "אתה לוקח סיפור שיש לו גרעין של אמת, כנראה שבאת לחתונה או שתיים". ש"ד: "אה, פתאום באתי?". ון-אמדן: "גם אם היית בחתונה וגם אם הבאת צ'ק כמקובל, ואפילו אולי קצת יותר נדיב, לא הבאת צ'קים לא על 15 ולא על 10,000, זו המצאה שלך. זו בדיוק השיטה שלך. יכול להיות שהזמינו אותך לחתונה ויכול להיות שבאת ובטח לא באת בידיים ריקות, אבל לא נתת באותה הזדמנות לא 10 ולא 15 אלף. זה הכל גזור-הדבק והכל ללכלך, והכל להשחיר פנים". התובע, עו"ד יונתן תדמור: "לתביעה אין שום טענות על הנושא".

ש"ד טוען, כי איתר מסמכים המעידים על כך שתרם ל"יד שרה" 2,042,208 שקל, וכי ברשותו גם מכתבים בחתימתו של ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, המוכיחים שהוא היה מעורב בגיוס התרומות. השופט דוד רוזן קבע (יום ג', 5.2.13), כי המסמכים יועברו לתביעה שתעביר אותם לסניגורים, והצדדים יחליטו האם ברצונם "להעמיק חקר במסמכים בהמשך הדרך".

בהמשך עדותו אמר ש"ד, כי איתר צ'קים במאות אלפי שקלים שנפרעו בידי "יד שרה". רוזן שאל מדוע הוא מוסר אותם רק כעת, וש"ד השיב: "כי ביום ראשון נזרק לאוויר העולם הזה שהכל שקר, שהכל לא נכון, ישבתי כל היום אתמול מהבוקר עד הלילה, בדקתי אחד אחד וראיתי איזה צ'קים שמופיעים אצלי שלא נכללים ברשימות של 'יד שרה'". התביעה הודיעה שהיא תבדוק האם צ'קים אלו נכללים ברשימות שברשותה.

עוד אמר, כי בדוחות הולילנד תיירות שבשליטת הלל צ'רני נרשמו התרומות ל"יד שרה" כחלק מהוצאות הבנייה של הפרויקט, "ואם זה כסף כעלות הבנייה, הרי שלי אין מילה אחרת אלא לקרוא לזה שוחד". לדברי ש"ד, הוא עצמו חתום על דוחות אלו, שהוגשו למס הכנסה, וגם אותם ניתן להגיש לבית המשפט. בא-כוחה של הולילנד תיירות, עו"ד גיל פרידמן, הכחיש טענה זו. החלטתו של רוזן התייחסה גם לדוחות אלו.

"יש גם בעיה של קהל"

סניגורו של לופוליאנסקי, עו"ד עמוס ון-אמדן, תהה מדוע בשנת 2004 הסתייג אהוד אולמרט - שלטענת ש"ד קיבל ממנו שוחד בסכומים ניכרים - מבניית הווילות בשיפולי הפרויקט. ש"ד השיב: "גם למשוחד מותר להסתייג מנקודה מסוימת והוא הסתייג מהנקודה הזאת, לאור זאת הנקודה הזו ירדה". עם זאת טען, כי היזמים לא נפגעו משינוי זה, שכן זכויות הבנייה הועברו לבניינים האחרים בהולילנד. לדברי ש"ד, הדרג המקצועי בעירייה הסתייג מהפרויקט, אך לנוכח תמיכתו של אולמרט - "הפלא ופלא כעבור שבועיים יש תיק פתוח ועוד יותר הפלא ופלא, כעבור חודשיים יש אישורים של ועדות המשנה של הוועדה המקומית".

ש"ד חזר על גירסתו, לפיה העניק למתי חותה, שהיה אז יו"ר הוועדה המחוזית, שוחד בסך 350,000 דולר. לדבריו, צ'רני ביקש ממנו לנסות ולהפחית את הסכום, אך הוא כלל לא העלה זאת בפני חותה, כי "לא מצאתי כל עניין להתחיל ויכוח על דברים כאלה עם מישהו שאתה צריך אותו כמו אוויר לנשימה". ון-אמדן הצביע על כך שלגירסתו של ש"ד, הוא החל לשחד את חותה רק בסוף 2006 או בתחילת 2007, אך למרות זאת - כבר באוקטובר 2006 ביקש להעביר את הדיון בהתנגדויות לפרויקט מן הוועדה המקומית, בה שולטים המשוחדים-לגירסתו אולמרט ולופוליאנסקי, אל הוועדה המחוזית בראשותו של חותה. ש"ד הסביר, כי חשש שבוועדה המקומית יעשה מהנדס העיר דאז, אורי בן-אשר, ניסיון להכניס עוד שינויים בפרויקט.

ש"ד הוסיף: "יש גם בעיה של קהל, וכשמופיעים לפניך בעירייה בין 800 ל-1,000 מתנגדים, וכל העיתונות המקומית, וכל הבוחרים שלך כביכול, וכל הרעש סביב זה, כמה שאתה משוחד וכמה שאתה מוכן כן או לא לעשות, הסיכון הוא הרבה יותר גדול מאשר אם זה נדון רק פעם אחת. דבר נוסף, הדיון בוועדה המקומית לא היה מונע כהוא זה גם את הדיון בוועדה המחוזית, כי הדיון בוועדה המחוזית היה צריך להתקיים בלאו הכי, ואז היו דוחים במי יודע כמה זמן את הדיון בוועדה המחוזית כדי לאפשר לוועדה המקומית לגמור קודם כל את הדיונים שלה ולגמור את הזמן שהיא זקוקה להוציא את החלטותיה, ורק אחר כך להתחיל את הוויה דולורוזה בוועדה המחוזית".

"זה לא מאפיונר"

לקראת תום הדיון התייחס ון-אמדן לתרומה בסך 40,000 שקל שהעניק ש"ד באפריל 2007 לכולל בראשו עומד הרב יצחק לופוליאנסקי, בנו של אורי לופוליאנסקי. הוא תהה, מדוע הסכים ש"ד - לגירסתו - להעביר סכום זה שהיה גם הוא שוחד, כאשר יחסיו עם צ'רני כבר עלו על שרטון. ש"ד השיב: "כי נתבקשתי בשעתו, אני לא זוכר למה ומדוע התבקשתי ומצאתי לנכון, כי הבטחתי לתת את זה". ון-אמדן: "יכולת להגיד לא, זה לא שהוא [אורי לופוליאנסקי] איש כזה מפחיד, זה לא שוק אפור, זה לא מאפיונר, הוא ביקש, ויכולת להגיד לא, תרמתי מספיק". ש"ד: "אז לא אמרתי את זה".

ון-אמדן ציין, כי הכולל בו מדובר קרוי על שמו של יאיר, נכדו הילד של לופוליאנסקי שנפטר בשנת 2005 וטען: "אתה בן אדם שתורם, פשוט תרמת כי הסיפור הזה על נכדו עליו השלום של הרב לופוליאנסקי שנפטר בדמי ימיו בעת טיפול שיניים נגע לליבך, זה הכל. אני באמת לא מבין איך אתה לעצמך לוקח את הפעולה הזאת של מעשה טוב וטהור שעשית ו'מזהם' אותה". ש"ד: "זה לא נכון, אני מאוד מצטער, השתתפתי בצער, אני לא יודע כרגע את כל הסיפור הזה, אני יודע שהתבקשתי לתרום לכולל ותרמתי לכולל של הבן של לופוליאנסקי". לדבריו, הוא אפילו לא ידע שהכולל קרוי על שמו של הילד המנוח.
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 5.2.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 5.2.13. חקירתו הנגדית של ש"ד בידי עוה"ד עמוס ון-אמדן ושלומית הראל-שוורץ: אישור תב"ע ג', התרומות ל"יד שרה", התרומה לכולל בראשות יצחק לופוליאנסקי. פרטים האסורים בפרסום נמחקו בידי מערכת News1

תאריך:  06/02/2013   |   עודכן:  06/02/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יד שרה   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   מתי חותה   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עופר לוי /  Levy Opher"   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ש"ד: התרומות ל'יד שרה' נרשמו כעלויות בנייה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אא
6/02/13 11:55
2
אא
6/02/13 12:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
"אנחנו מצהירים בבית המשפט, שאנחנו לא טוענים שיעקב אפרתי סטה מן השורה. אנו רק טוענים שהוא לא פעל כפי שהיועץ המשפטי אליקים רובינשטיין ציפה ממנו לטעון". כך הודיעה יום ב', 4.2.13) עו"ד אביבה חפץ-נוימן מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) במשפט הולילנד.
04/02/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
שולה זקן חזרה בה מהסכמתה לחתום על הסדר טיעון בתיק הולילנד, לפיו תודה בקבלת שוחד ותישא 11 חודשי מאסר. כך דווח (יום א', 3.2.13) בחדשות ערוץ 2.
03/02/2013  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
אורי בן-אשר, שהיה מהנדס העיר ירושלים, הביע תמיכה בפרויקט הולילנד - בניגוד לדבריו של ש"ד על התנגדותו הנחרצת והמתמדת לפרויקט. כך עולה מפרוטוקול ישיבת הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מפברואר 1996. למרות זאת עומד ש"ד על כך שבן-אשר הציג דרישות שמשמעותן המעשית הייתה "קבורת הפרויקט".
03/02/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
האדריכלים רם כרמי וארתור ספקטור הסכימו לתכנן את פרויקט הולילנד במימדיו הנוכחיים, רק לאחר שש"ד הבטיח להם שניתן יהיה לקבל אישורים חסרי תקדים לבנייה לגובה ושכביש הגישה לפרויקט ייסלל על שטח ציבורי ולא על שטח שבבעלות היזמים. הבטחות אלו התאפשרו בזכות תשלומי השוחד, הגם שכרמי וספקטור לא ידעו עליהם. כך טוען (יום ה', 31.1.13) ש"ד בהמשך חקירתו הנגדית במשפט הולילנד.
31/01/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, מציע (יום ה', 31.1.13) לפרקליטות ולסניגוריו של ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, לנסות להגיע להסדר טיעון בעניינו במשפט הולילנד.
31/01/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
לצערי, מנהלי המשא-ומתן לפדיון 133 יהודים, הנמצאים כבר מאה ותשעים יום בגיא ההריגה העזתי, אינם משתחררים מיצר הנקמה
עפר דרורי
עפר דרורי
הספר הכתוב יוצא מן הכלל חושף את פעילותו של אלון כמנהיג צבאי במלחמת העצמאות, ומפרט קרבות בהם אלון שינה את פני המערכה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il