|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

התנצחויות הדדיות

הליכוד: בנט מחרים את החרדים; <br>הבית היהודי: הדבר איננו אמת

הליכוד-ביתנו: הבית היהודי יביא להקמת ממשלה צרה ולפירוק המחנה הלאומי בנט: דווקא פרימת הקשר עם יש עתיד תביא להחרבת ההתיישבות
01/03/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ממשלה 33   |   תגובות
המגעים רוויי סחרירים [צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של אורי אריאל]

סלע המחלוקת
המחלוקת בין הליכוד ביתנו לבית היהודי אינה על תיקים, היא גם לא על אידיאולוגיה וקווי יסוד, אלא על עצם הרכבה של הקואליציה הבאה. הליכוד ביתנו צודק: הבית היהודי יחד עם יש עתיד אינם מעוניינים בכניסת המפלגות החרדיות כבר בתחילת הכנסת הבאה. אבל מה שהליכוד לא מספר לציבור זה ששתי המפלגות הבינוניות אינן מעוניינות גם בכניסתן של שאר המפלגות – התנועה וקדימה בחודשים הראשונים של הקדנציה.

נתניהו הפעיל את התותחים הגדולים ושיגר דוברים רבים מהימין ומהציבור החרדי כדי שיפצירו בבית היהודי לוותר על ההבנות עם לפיד. הוא היכה בסלע הנקרא בנט כדי לבקע אותו לשניים, אך אפילו מים לא יצאו. בסביבת נתניהו ייחלו שלפגישה היום יגיע אורי אריאל ויודיע שלנוכח הלחצים מבית, בעיקר מצידה של מפלגת תקומה - האיחוד הלאומי, החליט הבית היהודי לתפוס מחסה בקורת הגג של הקואליציה. זה לא קרה. הצור נותר שלם ואיתן, והניסיונות לעשות הפרד ומשול בבית היהודי שוב נכשלו.

בנט מצוי במצב לא פשוט של: אוי לי מיצרי, אוי לי מיוצרי. אם לא יצטרף לקואליציה יחטוף מראשי המתנחלים ומהימין על-כך שאיפשר את כניסתה לקואליציה של מפלגת העבודה על שלל דרישותיה המדיניות נגד ההתיישבות בשטחים. ואם יצטרף בלי יש עתיד – יאשים אותו לפיד מספסלי האופוזיציה בבגידה ויתלה בו את כל הרעות החולות של הממשלה הבאה.

כוכבו של יאיר לפיד דווקא דורך, ואצלו המצב הפוך. לפיד יוצא נשכר בין אם יצטרף לממשלה ובין אם יהיה באופוזיציה. שרים בליכוד ביתנו חוששים מכניסת לפיד לממשלה, ולא רק בגלל "הפוליטיקה החדשה" אותה הוא מבקש להנהיג, אלא גם מחשש שישמש בה סוס טרויאני מטעמו של אהוד אולמרט. הפחדים מהרכבה של הקואליציה הבאה לצד החששות מהליכה לבחירות חוזרות גרמה למועמדים להיות שרים הן מהליכוד והן מהבית היהודי לזנוח את המאבקים הפנימיים ביניהם על התיקים בממשלה הבאה, ולהאבק כדי שזו אכן תקום. כאשר הקרב הוא על עצם קיומו של הבית הבוער – שום דבר לא בוער, ואת המלחמות מבית הם יכולים לדחות לאחר כך.
▪ עידן יוסף

בכפר המכביה הסתיימו (יום ו', 1.3.13) המגעים הקואליציוניים בין צוות המו"מ של הליכוד ביתנו לצוות המו"מ של הבית היהודי. פגישת הצדדים החלה בשעה 11:00 אך הסתיימה תוך זמן קצר.

ח"כ אורי אריאל אמר כי אין בפגישה הקצרה כדי ללמד על פיצוץ במו"מ או על סגירות אחרונות. לדבריו, דרש צוותו הבהרות לפרסומים היום באשר לפינוי ישובים ומאחזים, והביע את הסתייגותו הברורה מציפי לבני כמובילת המו"מ מול הפלשתינים.

לדבריו, לא פסלה מפלגתו איש, והיא מוכנה לשבת עם כל מפלגה ציונית. הוא הגיב לדברי עו"ד דוד שמרון ואמר: "הדבר איננו אמת. לצערי, בליכוד מעדיפים לעסוק בספינים זולים ושקריים במקום לעסוק בהרכבת הממשלה כמובן תוך כדי ניסיונות להימנע ממתן תשובות אמיתיות על הצעתם אתמול לאנשי לפיד לפנות יישובים".

גם ח"כ איילת שקד הבהירה כי הבית היהודי מעולם לא פסל ולא יפסול ישיבה עם החרדים בקואליציה. "זו לא דרכנו. הבית היהודי פסל את אי-שילובם של צעירים חרדים בשוק העבודה. הבית היהודי פסל את הדרת הציונות הדתית מבתי הדין הרבניים והמועצות הדתיות. אז למי שעדיין לא הפנים את מה שקורה כאן, נאמר זאת שוב: אין לנו בעיה להיכנס לקואליציה עם החרדים. אבל לא ניכנס לקואליציה בלי יש עתיד", כתבה שקד.

משה ליאון מצוות המו"מ של הליכוד ביתנו אמר מוקדם יותר כי אם יאמרו נציגי הבית היהודי שאינם מעוניינים בצירוף המפלגות החרדיות לקואליציה, יהיה אילוץ לשקול הקמתה של ממשלה צרה. לדבריו, הבית היהודי לא דרשה לבטל את ההסכם הקואליציוני עם התנועה בראשות ציפי לבני, ואישר את הפרסום ב-News1 על כך שדרשה להוסיף את בנט כשר מטעמו לוועדה המטפלת במו"מ מול הפלשתינים.

האם פני הליכוד לדרכה של לבני?

גורמים בבית היהודי ברכו תחילה על הודעת הליכוד כי החליט לזנוח את החלטתו להקים ממשלת שמאל-חרדים בלי הבית היהודי. לדבריהם, תרמו לכך ההבנות עם יאיר לפיד, והמפלגה תדבק בהן ותוסיף לדרוש שההסכם הבעייתי, כלשונם, עם ציפי לבני לא יישאר כפי שהוצג. אולם ח"כ אלי בן-דהן שהתבטא בגלוי, אמר את ההפך. "במקום לקדם את חתימתו של הסכם קואליציוני, מסתבר שהליכוד מעדיף לקדם ממשלת שמאל-חרדים בדגש על פינוי עתידי של יישובים, ומסרב לבקשות הבית היהודי לשינוי ההסכם עם לבני. רק ההבנות מול יש עתיד מונעות הקמתה של ממשלה כזו".

לדבריו, בפגישה היום, ידרוש צוות המו"מ של מפלגתו לדעת מהם קווי היסוד של הממשלה - הליכה בדרכה של לבני, כלשונו, או עיסוק בנושאים חברתיים.

מאוחר יותר הבוקר התבטא בעניין גם נפתלי בנט, שאמר: "בעוד הליכוד מסביר לנו כמה חשוב לנטוש את הקשר עם לפיד על-מנת לחזק את ההתיישבות, הם מסבירים ללפיד כמה חשוב לנטוש את הבית היהודי כדי להחריב את ההתיישבות".

לדברי בנט, הקשר עם יש עתיד דרוש "כדי להימנע מאובססית פלשתין במקום טיפול בענייני ישראל פנימה, כדי לחבר בין דתיים לחילוניים, כדי להוריד מחירים על-ידי פירוק מונופולים, כדי לחזק את הזהות היהודית במדינת ישראל, כדי לחזק את הגליל והנגב, כדי לשלב בתבונה את אחינו החרדים, כדי לאפשר לזוג בישראל לרכוש דירה בכבוד, כדי לפעול בתחומי ההסכמה במקום לריב רק על נושאי המחלוקת (שקיימים, וזה בסדר). יש לליכוד הזדמנות נדירה לבצע רפורמות חברתיות אדירות חוצות-מפלגות שיוכלו לשנות את חייהם של מליוני אזרחים בישראל מהשכבות המוחלשות וממעמד הביניים. הכדור בידי הליכוד".

יהיה המשך

בפגישה שקיימו אתמול (ה') צוותי המו"מ של הליכוד ויש עתיד, אמרו ביש עתיד כי הייתה זו פגישה עניינית שיהיה לה המשך, וכי נדונו בה נושאים חשובים מלבד השוויון בנטל. אולם צוות המו"מ של הליכוד ביתנו האשים את עמיתיו ב"החרמת חרדים", בלי קשר לסוגיית השוויון בנטל. ככל הנראה בשל דרישה שלא לתקצב מוסדות חינוך שאינם מלמדים לימודי ליבה. ראש צוות השיחות של הליכוד, דוד שמרון, אמר כי ינסה לברר בשיחות היום אם זו גם עמדת הבית היהודי.

ביום שישי כתב לפיד בעמוד הפייסבוק: "אז על מה באמת דיברנו במו"מ הקואליציוני? על הצורך במהפכת דיור שתוריד מחירים, על חינוך, על יוקר המחיה, על המחויבות שלנו להקל על מעמד הביניים. במילים אחרות, דיברנו על כל הדברים שהם לא ספינים, ולא תופסים כותרות, ולא עוסקים בניסיון לגרום לאנשים לשנוא ולכעוס זה על זה. אז למה כל מה שיצא החוצה הוא רק ההודעה של הליכוד שאנחנו פוסלים את החרדים? שאלה מצויינת".

תזמון מתוכנן?

ביום חמישי, בתזמון שנראה כאילו תוכנן מראש, קראו שרים וחברי כנסת בליכוד ובמפלגות החרדיות לבית היהודי שלא להחרים את החרדים. שמרון חזר על עמדת הליכוד-ביתנו בעד ממשלה רחבה.

למערָכת הלחצים על בנט התגייסו השרים ישראל כ"ץ ומשה יעלון, חברי הכנסת אופיר אקוניס, זאב אלקין ויריב לוין. הם דחקו בו לגלות אחריות, לא לפורר את המחנה הלאומי, לא לפסול חרדים ולפעול בדרך של קירוב לבבות, והיו אף שאיימו בהינתקות שנייה. ח"כ אורי אורבך מהבית היהודי אמר מנגד כי צריך להזכיר לליכוד שניהול המו"מ עם הסיעות החרדיות מסור בידי הליכוד, ודחה את הניסיונות להטיל על מפלגתו את האחריות להקמת הקואליציה הבאה.

לחצים גם על מפלגת העבודה

במפלגות החרדיות מייחסים לבית היהודי כוונות להחריב את עולם התורה, ואף מאיימים שההתיישבות עלולה להיפגע אם יעדיף ישיבה עם לפיד על פניהם. אריה דרעי (שס) אף ציין את רצונה של מפלגתו כי מפלגת העבודה תהיה בקואליציה כדי שניתן יהיה לקיים איתה שיתוף פעולה לא רק בנושאים החברתיים אלא גם בנושאים המדיניים.

ח"כ חיליק בר (העבודה) אמר כי אסור בשום אופן להיכנס לקואליציה. במכתב לתומכיו כתב בר: "היינו בסרט הזה כבר מספיק פעמים, היינו 'אחראיים', 'ממלכתיים', ניסינו כי 'אפשר להשפיע רק מבפנים', הצטרפנו לממשלה כי אמרו לנו ש'באופוזיציה מפתחים שני דברים בעיקר - מיתרי קול וטחורים', וואלה... שמעתי הכל, וחלק מזה אפילו נכון. אבל זה לא עבד, לא באמת השפענו, הציבור לא העריך את זה, הכלכלה בישראל לא חברתית והסכם שלום אין. מאז ממשלת רבין עד תקופת ברק היינו כמעט בכל הממשלות וירדנו מ-44 מנדטים ל-13. מה זה אומר? שהפסקנו להיות או לנסות באמת להיות מפלגת שלטון. למה הפסקנו? כי הציבור כבר לא מאמין לנו שאנחנו אלטרנטיבה אמיתית. כי הוא בטוח ששוב נשמש גלגלי עזר בממשלות ימין שאין כלום בינן לבנינו, כי הציבור בטוח ששוב נשתף פעולה עם ממשלות שהמדיניות שלהן בכל תחום היא הפוכה לגמרי מזו שלנו. אז די. מספיק. חלאס. הציבור בישראל צריך להבין את מה שמבינים היטב באירופה ובארה"ב. זה אנחנו או הם. אנחנו שונים והשקפותינו הפוכות. רוצים אותם? סבבה לגמרי, אנחנו לא נהיה שם איתם יחד ונשמש להם אופוזיציה. נמאס לכם ורוצים שינוי בפעם הבאה? אז הנה האלטרנטיבה - אנחנו. ביחד זה לא יהיה, זה שחור ולבן, זה בשר וחלב, ובשר וחלב ביחד זה לא כשר, נכון? כך גם ישיבתנו בממשלות ימין, ועוד לא סתם ימין, הימין של ביבי. אם נרצה אי פעם להחליף את הימין בישראל על אמת - אז רק מבחוץ, רק כשיוצרים אלטרנטיבה ובלי חשש. נשב באופוזיציה בדיוק כי אנחנו ל-א מ-פ-ח-ד-י-ם!".

בבית היהודי הבהירו כי אינם מחרימים שום מפלגה, גם לא את שס, אף על-פי שמנהיגה, הרב עובדיה יוסף, כינה אותם "בית של גויים". עם זה, הדגישו כי הם מחויבים להבנות מול יש עתיד.

במוצאי שבת יסתיימו ארבעת השבועות שעמדו לרשות נתניהו להרכיב ממשלה, ונשיא המדינה שמעון פרס צפוי לאשר לו ארכה של שבועיים.

תאריך:  01/03/2013   |   עודכן:  01/03/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעל גרמן / Yael  German   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   משה ליאון / Moshe Leon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עובדיה יוסף   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עולם התורה / Olam HaTorah   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   שמעון פרס / Shimon Peres 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הליכוד: בנט מחרים את החרדים; הבית היהודי: הדבר איננו אמת
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ה.א
1/03/13 13:49
 
nhrr
1/03/13 20:33
 
נירון קיסר
1/03/13 20:36
2
......
1/03/13 14:28
3
......
1/03/13 14:29
4
אבי קרני שומרן
1/03/13 15:41
5
טובה מעוז
1/03/13 15:48
6
גימי-יהודי מיהודה
1/03/13 15:55
7
הוגו
1/03/13 15:55
 
ה.א
1/03/13 18:59
 
נירון קיסר
1/03/13 20:42
8
בית יהודי
1/03/13 16:24
 
ה.א
1/03/13 18:58
 
נירון קיסר
1/03/13 20:47
9
גדוד
1/03/13 21:38
10
מיכל מירושלים
1/03/13 22:26
11
על בנט
1/03/13 22:35
12
ה.א
1/03/13 22:42
13
בנטל גם מהערבים
2/03/13 20:56
14
דודי30
3/03/13 13:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 33
מנהיג שס אלי ישי הודה (יום ה', 28.2.13) כי מפלגתו ככל הנראה תישאר מחוץ לקואליציה המתהווה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. שר הפנים היוצא גם יצא במתקפה חריפה על יאיר לפיד ועל נפתלי בנט, ואמר כי הברית בין מנהיגיהן של "יש עתיד" ומפלגת "הבית היהודי" הינה מזויפת ולמראית עין וכי היא נועדה אך ורק "לפגוע בעולם התורה".
28/02/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
אני לא מבינה מה שייך בנט ללפיד. נכון ששניהם צעירים, כריזמטיים, מקובלים, עשירים למדי. אז פשוט שיירשמו לאותו מועדון ולא יערבבו פוליטיקה עם החיבור הזה.
28/02/2013  |  ציפורה בראבי  |   מאמרים
אחת מסיסמאות הבחירות של מרצ בקמפיין הבחירות ב-92' הייתה: "יומרץ רבין". הסכם אוסלו התפרש בעיני הרופסים ממרצ והח"כים הערבים כסוג של ניצחון. אכן, רבין הומרץ. בין הסכם אוסלו א' (ספטמבר 93') להסכם אוסלו ב' (אוקטובר 95'), קרו כמה דברים חשובים: ערפאת, רבין ופרס זכו בפרס נובל לשלום, נחשון וקסמן ז"ל נחטף, אוטובוסים עפו באוויר על נוסעיהם היהודיים, ו...שס נטשה את הקואליציה בגלל הפיגועים. ליצחק רבין לא היה רוב להעביר את הסכם אוסלו ב'. מה עושים?
27/02/2013  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
עד סוף שנות ה-90 היו ממשלות ישראל קטנות ורזות. חלקן היו יעילות וחלקן משתקות.
27/02/2013  |  רועי אורן  |   מאמרים
הרוח הגדולה ומלאת התקווה לעשייה גדולה, שהביא עימו בנט בכריזמה ובהתלהבות החביבה שלו, מתגלה כציקלון קטן ותמוה. האופטימיות וההתלהבות מפנים את מקומם להרבה שאלות ולחיפושים אחר העקרונות האבודים, אחר הדרך הישנה והטובה.
27/02/2013  |  ציפורה בראבי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ממשלה 33  /  מי ומי  
בנט: העברה מיידית של חוק הריכוזיות  /  עידן יוסף
פשרה בדרך לקואליציה? תלוי למי הצבעתם  /  עידן יוסף
ראשי ישיבות בודקים מעבר תלמידים לאירופה  /  חיים שאולזון
מתווה החזון אי"ש  /  מנחם רהט
הדיאלוג המסוכן של נפתלי בנט  /  איתן קלינסקי
בנט, חזור הביתה  /  יוסי אחימאיר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il