|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

בדיקת News1 מעלה תמיהות

האם אולמרט ביקש מדכנר לסייע לאחיו?

דכנר הציג מסמך לפיו אולמרט ביקש להעניק לאחיו יוסי 500,000 שקל והוא סיכם על כך עם צ'רני המסמך ותוכנו הופיעו רק בעיצומה של העדות שמסר דכנר במשטרה שני קציני משטרה שוחחו על האפשרות להזיז את המסמך למיקום "מתאים" יותר
06/03/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
יוסי אולמרט. מי יזם את הסיוע? [צילום: מן הטלוויזיה]

איתמר לוין
הולילנד בלי ש"ד

"ביקש שנעזור לאחיו"
זו לשונו של המסמך הנושא את הכותרת "סיכום פגישה" ואת התאריך 3.10.02:

שמואל נפגש היום עם אולמרט. הנ"ל ביקש שנעזור לאחיו יוסי, שהסתבך בחובות - בסכום של 500,000 ש"ח - זאת במקום עזרה לאהוד עצמו.

הלל התרעם מאוד - בייחוד לאחר שאהוד ביקש כבר שנעזור לאורי שטרית ואף הסכמנו לכך. שמואל מצביע על כך שבלאו הכי בהמשך נהיה זקוקים לו, בייחוד עם הגשת השינוי למגורים במקום מלונאות. אנו גם יודעים שתמיד עמד במילתו ועזר - ואת הסך הזה נוכל לנכות מסכומים העתידיים. הלל בספק אם אהוד יזכור זאת.

לבסוף הוסכם כי שמואל יעביר ליוסי אולמרט סך של 500,000 ש"ח ב-10-8 שיקים וכי הוא ישתתף בהוצאה בסך של 150,000 ש"ח. מאחר שלהלל אין כרגע כסף למטרה זאת לאור תשלומי המיסים השונים - שמואל יממן ויקבל הסך של 350,000 ש"ח בעתיד בחזרה מהלל.

סימני שאלה כבדים מרחפים סביב המסמך היחיד הקושר את אהוד אולמרט לסכום הכסף הנכבד שהעניק שמואל דכנר לאחיו, ד"ר יוסי אולמרט. כך עולה מבדיקת News1.

מדובר במסמך בכתב ידו של דכנר, הנושא את התאריך 3.10.02. על-פי מסמך זה, אהוד אולמרט ביקש ממנו לסייע לאחיו ב-500,000 שקל והוא שוחח על כך עם הלל צ'רני. דכנר הסכים ליטול על עצמו 150,000 שקל והילווה לצ'רני את היתרה. המסמך הוגש לבית המשפט כבר ביום השני לעדותו של דכנר וסומן ת/30. אין מחלוקת שדכנר אכן העביר ליוסי אולמרט 500,000 שקל, ולטענת התביעה - היה זה חלק מהשוחד לאהוד אולמרט. המחלוקת היא בשאלה האם אהוד אולמרט ידע על הסיוע ו/או יזם אותו.

עם הגשת המסמך טען עו"ד רועי בלכר, סניגורו של אולמרט, כי מדובר בנייר הלקוח מתוך יומניו של דכנר - לגביהם הודיעה פרקליטת המחוז, עו"ד ליאת בן-ארי שווקי, בנאום הפתיחה שלה ביום הקודם, כי לא יוגשו בשל בעיות באמינותם. בן-ארי שווקי, אשר הציגה את המסמך כ"סיכום פגישה" ולא כחלק מן היומן, לא הגיבה על טענה זו של בלכר והשופט דוד רוזן אישר להגיש את המסמך. לדברי דכנר בעדותו, אהוד אולמרט הבטיח בתמורה "אל"ף, שהוא בעצמו יוותר על כל בקשה אישית עבורו, ובי"ת, שהוא יעזור לנו בקידום שינוי הייעוד של החלק הצפוני, כי באותה עת כבר דיברתי איתו קודם על זה, הכוונה לתב"ע ו'".

ב-10.12.12 הציג עו"ד גיורא אדרת, סניגורו של צ'רני, מסמך אחר בכתב ידו של דכנר. מדובר ברשימת חובותיו של צ'רני כלפיו, אותה שלח דכנר ב-29.4.08 לפרקליטו, עו"ד אמנון יצחקניא. ברשימה זו כלל לא מוזכר התשלום ליוסי אולמרט, שלטענת דכנר לא הוחזר לו. דכנר השיב, כי מדובר ברשימה מפוברקת וכי כלל את החוב בגין אולמרט ב"תשלומים שונים" המופיעים בסוף המסמך. לא היה לו הסבר מדוע עשה זאת.


האירועים היוצרים את התמיהות


הבעייתיות סביב מסמך זה נובעת מצירוף האירועים הבאים:

  • השמטתו של יוסי אולמרט מהמסמך שנשלח ליצחקניא מעוררת תמיהות, גם אם אכן מדובר ברשימה מפוברקת. דכנר העיד, כי כעס מאוד על אהוד אולמרט, אשר חודש בלבד לאחר שביקש את הסיוע ליוסי - הודיע שהוא עוזב את עיריית ירושלים כדי להתמודד לכנסת. זו גם הייתה הפעם הראשונה, לדברי דכנר, שהוא מימן שוחד מכיסו. בנסיבות אלו, תמוה מדוע דווקא אירוע זה נשמט מאותה רשימה.

  • הסיוע ליוסי אולמרט אינו נמצא בטיוטת כתב התביעה ("כתב הסחיטה") שהכינו יצחקניא ועו"ד אילן סובל בשמו של דכנר, למרות שהוא כולל שורה ארוכה של טענות לשוחד שכביכול שולם לאהוד אולמרט. יומנו של דכנר ("המחברת הירוקה"), אליו צורף המסמך, היה ברשותם של יצחקניא וסובל, ולא סביר להניח שהם לא שמו לב למסמך כה מרכזי. דכנר עצמו העיד, כי עורכי דינו לא השמיטו מן הטיוטא אף אחד מפרטי השוחד כפי שמסר להם.

  • כאשר החל למסור את עדותו במשטרה, ב-7.2.10, הציג דכנר לחוקרים את יומניו (ובכללם "המחברת הירוקה") וכן קלסרים ובהם עשרות סיכומים ואסמכתאות. ליוסי אולמרט הוא התייחס בנספח 75, אך לא הזכיר את הסכום (500,000 שקל) ולא ייחס את הסיוע לבקשה של אהוד אולמרט. אם הסיכום מ-3.10.02 היה מצורף אז ליומן, סביר להניח שדכנר היה מצטט אותו, ולא מסתפק בהגשת ידיעות עיתונאיות על הסתבכותו של יוסי אולמרט (שהיו חלק מנספח 27).

  • יתרה מזו: בסיכומיו התייחס דכנר לרישומים בנוגע לאורי לופוליאנסקי בצידו האחורי של דף 7 של "המחברת הירוקה", אליו שודך לטענתו סיכום הפגישה. אם אכן כך, היה עליו להרים את סיכום הפגישה כדי לצטט את הקטעים הנוגעים ללופוליאנסקי - ואז ודאי שלא יכול היה להתעלם ממסמך כה חשוב. באותם סיכומים אף הזכיר דכנר את התרומה שהעניק לכולל בראשות בנו של לופוליאנסקי - כך שהיה מודע לשוחד שלגירסתו ניתן באמצעות סיוע לבני משפחה. הוא הזכיר בצורה פרטנית חובות נטענים של 196,350 שקל ואף של 85,000 שקל - אך לא את החוב הנטען של 350,000 שקל.


  • רק בחקירתו ב-17.2.10 הפנה דכנר את החוקרים, רב-פקד ליאור רייס ורב-פקד איריס ברק, לאותו סיכום פגישה ואמר שהוא משודך לצידו האחורי של דף 15 ב"מחברת הירוקה". עמוד זה מכיל רישומים משנת 2002 ועוסק במלונות הצפוניים - נושא שאכן רלוונטי לסיכום הפגישה, בו נזכרת תב"ע ו' שעסקה בשינוי הייעוד של המלונות למגורים. ואולם, בדפדוף במחברת מצא דכנר את המסמך משודך לצידו האחורי של דף 7 - שהרישומים בו מסתיימים בשנת 2001 וכלל אינם רלוונטיים לתב"ע ו'.

  • כאשר גילה זאת דכנר, הוא שאל את רייס: "אתה רוצה שאני אוריד את זה או שנשאיר את זה פה?". רייס השיב: "כן" - כלומר, להותיר את המסמך במקומו". ואולם, בו במקום פנה רייס בלחישה לברק: "נסדר את זה?". ברק השיבה בלחישה: "כן". כאשר נחקר צ'רני בנושא זה ב-23.4.10, עדיין היה המסמך משודך לדף 7. ואולם, כאשר נמסרו היומנים להגנה - נמצא המסמך משודך לדף 15, אליו כאמור יש לו רלוונטיות.



השאלות הקשות


מכל אלו עולות מספר שאלות קשות:

1. מדוע הגישה הפרקליטות חלק מיומנו של דכנר, בלא לומר זאת לבית המשפט - יום אחד בלבד לאחר שהצהירה שלא תסתמך על היומנים?

2. האם וכיצד לא שמה לב הפרקליטות לתמיהות המהותיות העולות מצירוף הנסיבות כפי שהובא לעיל?

3. כיצד ומתי צץ המסמך בתוך יומנו של דכנר, וכיצד "עבר" לפתע ממקום הימצאו המקורי למקום עליו הצביע דכנר?

4. האם רייס וברק חשבו או אף החליטו לבצע בידוי ראיה, על-ידי העברת מסמך כה מרכזי ממקום הימצאו למקום בו הוא "יתאים" להם יותר?

דובר משרד המשפטים מסר (יום ג', 5.4.13) בשם פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה): "הפרקליטות תביא את הראיות בפני בית המשפט ולא באמצעות התקשורת. בטרם העיד מר יוסי אולמרט, הפרקליטות אינה מגיבה לסוגיות העלולות לעלות בעדותו".
סיכום פגישה
מסמך בכתב ידו של שמואל דכנר מ-3.10.02 בעניין הסיוע שביקש לדבריו אהוד אולמרט להעניק לאחיו, יוסי אולמרט, והסיכום בינו לבין הלל צ'רני על הענקת הסיוע
תשלומים ששולמו בשנים 2007-2003 בגינם לא נעשתה התחשבנות עד כה
רשימה בכתב ידו של שמואל דכנר, של החובות הנטענים של הלל צ'רני כלפיו, ואשר נשלחה ב-29.4.08 לעו"ד אמנון יצחקניא
אסמכתא 75: יוסי אולמרט
מסמך בכתב ידו של שמואל דכנר אותו הגיש למשטרה ב-7.2.10 והמתייחס לסיוע שהעניק ליוסי אולמרט
פרוטוקול, 2.7.12: ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח'
משפט הולילנד: פרוטוקול 2.7.12 - המשך עדותו של עד המדינה
פרוטוקול, 10.12.12: ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני
פרוטוקול משפט הולילנד, 10.12.12. המשך חקירתו הנגדית של ש"ד בידי עו"ד גיורא אדרת: ההתחשבנויות עם חברת הולילנד וסכומי השוחד הנטענים

תאריך:  06/03/2013   |   עודכן:  06/03/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם אולמרט ביקש מדכנר לסייע לאחיו?
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי מ
6/03/13 08:08
 
בבון זה קוף
6/03/13 08:39
2
של יוסי אולמרט?
6/03/13 08:45
 
א.ל. רמת-גן
6/03/13 15:01
 
אורי פ.
6/03/13 17:35
3
מתיתיהו
6/03/13 08:54
4
סלמן רושדי
6/03/13 09:12
5
גב' כהן מחדרה
6/03/13 16:47
6
אלטער קרקר
6/03/13 17:47
7
אילן 5
6/03/13 19:20
8
עזרא מועלם
6/03/13 21:27
9
וילהלם
12/03/13 15:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
אמרו חכמינו כבר לפני הרבה שנים, "לא עכברא גנב, חורא גנב", כלומר שהתנאים הנוחים לעבריינות הם אלה שיוצרים אותה, הם אלה שמזינים אותה.
05/03/2013  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
מאיר רבין הציג בפני פרקליטיו של שמואל דכנר, עורכי הדין אמנון יצחקניא ואילן סובל, פתק בכתב ידו של דכנר ובו פירוט הסכומים ששולמו כשוחד למתי חותה, שהיה יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. סכומים אלו תאמו במדויק את הרישומים שהעביר דכנר לעורכי דינו, אשר ראו בכך אישוש לגירסתו. כך העיד (29.11.12) סובל.
05/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"עמדתנו הייתה לא להסתיר דבר, כל דבר, פסול ככל שיהא שעשו האדונים הנכבדים האלה, מר צ'רני ומר דכנר, שיהיה בתוך כתב התביעה. חשבנו שאם יש סיכוי שהתסבוכת הזאת תבוא על פתרונה מחוץ לכותלי בית המשפט, זה רק אם לא נלך סחור-סחור, רק אם הדברים יעברו כהאי לישנא, אבל מתוך עמדה ברורה שאותה אמרנו לצד השני, לצביקה אגמון וגם באוזניך אתה כשישבת מולנו במשרד, שאם לא נצליח להגיע לפשרה כלשהי עם הצד השני, אנחנו נלך עם הדבר הזה לרשויות האכיפה".
05/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
לפני יותר משלושים שנה נפגשתי לשיחת עבודה שיגרתית עם שמואל דכנר (המנוח), אז מנכ"ל חברת הבנייה "אזורים", מקבוצת כלל. תוך כדי שיחה אחז דכנר בבטנו והפליט: "אני סובל מכאבים חזקים, אני חולה, חוששני שלא אאריך ימים". מאז חזר על אמירה זו, מפעם לפעם, במשך שנים, בשיחות עמי ועם אחרים. לא ברור אם באותם ימים היה באמת חולה פיזית, או שדימה כאבים. מכל מקום, הכאבים של השבוע שעבר היו אמיתיים, ודכנר הלך לעולמו לפני ארבעה ימים, מהתקף לב, והוא בן 75.
05/03/2013  |  אלעזר לוין  |   כתבות
שמואל דכנר הוא עד המדינה בפרשת הולילנד. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, התיר (יום ג', 5.3.13) לפרסם את שמו של דכנר, לאחר איסור שנמשך שלוש שנים - מאז החלה החקירה הגלויה בפרשה.
05/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
רבין הציג תמונה מחרידה של השוחד  /  איתמר לוין
זיסר מאשר: אולמרט ביקש שאעסיק את שטרית  /  איתמר לוין
הפרויקט אושר מהר תוך התעלמות מהסביבה  /  איתמר לוין
שכני ש"ד  /  אריה אבנרי
הטעות של רוזן  /  איתמר לוין
פרשת שופטים  /  אברהם פכטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il