|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

פרקליטו של דכנר, אילן סובל:

"צ'רני לא אמר שיתלונן על סחיטה" <br>

טוען שהמשטרה ידעה על טיוטת כתב התביעה - אך לא ביקשה אותה אומר: הצעותיו של צ'רני לשלם לדכנר - כיבוי שריפות לא מוצלח
05/03/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
סובל. "לא מתפקידנו לבדוק"

"צ'רני קצת התפרץ"
סובל סיפר על פגישה בהשתתפות צ'רני, אגמון, אדרת ואביגדור קלנר בינואר 2009, חודשיים לאחר הגשת טיוטת כתב התביעה. בפגישה זו הציע אגמון לשלם לדכנר 3.5 מיליון שקל ועוד 800,000 שקל לעורכי דינו. "הדוברים העיקריים היו צביקה אגמון, הלל צ'רני שקצת התפרץ פה ושם, ומר אדרת לדעתי שתק כמו דג". לפני כן, הוסיף, הודיע אגמון שהוא חוזר בו ממתווה אחר - אחוזים שיקבל דכנר מתקבולים עתידיים - בשל סירובו של צ'רני

רם כספי ניסה לתווך
לדברי סובל, לאחר הגשת הטיוטא התחולל "מחול שדים. זה אומר שיחות טלפון מרתוניות, כמעט כל יום, כמה פעמים ביום עם קלנר, זה אומר פגישות עם אגמון. עם אגמון היו לפחות ארבע פגישות. וגם גורמים אחרים נוספים שניסו לתווך פה, עו"ד רם כספי שהייתה פגישה במשרדו. התנהלה מסכת שלמה של ניסיונות להפיס את דעתו של דכנר ואת עמדתנו, לנסות לא להגיע למצב שהתביעה הזאת תוגש לבירור משפטי".

"עמדתנו הייתה לא להסתיר דבר, כל דבר, פסול ככל שיהא שעשו האדונים הנכבדים האלה, מר צ'רני ומר דכנר, שיהיה בתוך כתב התביעה. חשבנו שאם יש סיכוי שהתסבוכת הזאת תבוא על פתרונה מחוץ לכותלי בית המשפט, זה רק אם לא נלך סחור-סחור, רק אם הדברים יעברו כהאי לישנא, אבל מתוך עמדה ברורה שאותה אמרנו לצד השני, לצביקה אגמון וגם באוזניך אתה כשישבת מולנו במשרד, שאם לא נצליח להגיע לפשרה כלשהי עם הצד השני, אנחנו נלך עם הדבר הזה לרשויות האכיפה".

כך אמר (29.11.12) פרקליטו של שמואל דכנר, עו"ד אילן סובל, לסניגורו של הלל צ'רני, עו"ד גיורא אדרת, בחקירתו הנגדית. בתשובה לשאלתו של השופט דוד רוזן אמר סובל, כי כוונתו הייתה להגיש את התביעה כמות שהיא לבית המשפט. לדבריו, שערותיו סמרו כאשר שמע את סיפורו של דכנר, והוא לא חשב שיש בטיוטא פרטים שאינם נכונים.

"אנחנו לא בדקנו, לא היה תפקידנו לבדוק. עורך דין אזרחי כשבא אליו לקוח ומבקש ממנו לערוך תביעה, לא הולך לבדוק ולבלוש אחר הלקוח שלו ולוודא אם הפרטים שהוא מוסר מידיעתו האישית על עובדות שקרו אי שם בשנים רחוקות, הם אמת או בדיה. אם הלקוח מספר כזבים לעורך דינו האזרחי, בסופו של יום יבולע לו, אבל עורך הדין לא אמור לבדוק את הלקוח", הסביר סובל.


"פשלה גדולה של המשטרה"


בהתייחסו לפרטים הכוזבים שבטיוטא, אמר סובל: "הלכתי לפרקליטות והציגו לי את דבריו של עד המדינה בהקשר לטיוטא, ורק אז הבנתי כמה פרטים היו לא נכונים, לא מדויקים או בדויים בטיוטת כתב התביעה. אבל כל הדבר הזה, עדיין בעיני זו סערה בכוס תה, כי האיש הזה, מר ד', הוא בכל זאת פושע יותר גדול מזיוף של ספח כזה או אחר ורישום עליו דבר לא נכון. הוא עשה דברים יותר חמורים יחד עם חבריו".

עוד התייחס סובל לעובדה שהטיוטא ("כתב הסחיטה") לא נמסרה למשטרה בידי דכנר ועורכי דינו, אלא נתפסה ברשותו של צ'רני. לדבריו, מדובר ב"פשלה גדולה של המשטרה. סיפרנו אצל פרקליט המדינה שמסרנו טיוטא של כתב תביעה שכולל פרטים לגבי שוחד, שכולל סכומים, שכולל שמות של אנשים, מסרנו את הפרטים כהווייתם בדיוק באיזה מועד, למי נמסר וכו', פירטנו על הפגישות שהיו לנו לרבות הפגישה עם מר אדרת.

"לימים התנהלה חקירה. אנחנו שיתפנו פעולה עם החוקרים בכל דבר שנדרש לנו, בכל מקום שנתבקשנו להמציא משהו המצאנו. ציפינו שבאיזשהו שלב יתכבדו ויבקשו מאיתנו, כפי שעשו בדברים אחרים, גם את טיוטת כתב התביעה. לא עשו את זה, אנחנו גם לא ידענו מה בדיוק שואלים את שמואל בחקירותיו הרבות שהתנהלו ביאח"ה, ולכן היינו בעניין הזה לגמרי בערפל. בעיני היה למשטרה שדה זרוע באבנים שצריך להרים כל אבן ולבדוק מה יש בתוכה, ואנחנו מצביעים על סלע ענק בכניסה לשדה, והם לא מרימים אותו".


"אדרת שתק כמו דג"


סובל סיפר על פגישה בהשתתפות צ'רני, אגמון, אדרת ואביגדור קלנר בינואר 2009, חודשיים לאחר הגשת טיוטת כתב התביעה. בפגישה זו הציע אגמון לשלם לדכנר 3.5 מיליון שקל ועוד 800,000 שקל לעורכי דינו. "הדוברים העיקריים היו צביקה אגמון, הלל צ'רני שקצת התפרץ פה ושם, ומר אדרת לדעתי שתק כמו דג". לפני כן, הוסיף, הודיע אגמון שהוא חוזר בו ממתווה אחר - אחוזים שיקבל דכנר מתקבולים עתידיים - בשל סירובו של צ'רני.

התובעת, עו"ד אתי בן-דור: "האם דובר באותה פגישה על-ידי הצדדים על הגשת תלונה במשטרה מטעמו של צ'רני?". סובל: "בפגישה הזאת אמר לנו אגמון שאם נעשו מעשים פליליים, שנלך למשטרה, ואמרנו לו שאנחנו נלך למשטרה. ישב מולנו הלל צ'רני, שלא אמר לא סחיטה ולא כלום, וישב מולנו גיורא אדרת שלא אמר לא סחיטה ולא כלום. לא הטיחו בינינו שום עניין פלילי שקשור לדבר הזה. אנחנו אמרנו שנפנה לרשויות האכיפה".

סובל אמר, כי צ'רני הציע כל מיני סכומים ותשלומים לדכנר, ובין היתר הציע לפרוע את חובו לבנק לאומי, לנושים אחרים ולרשות המיסים. אדרת שאל האם הייתה זו עזרה כספית לדכנר, שהיה שרוי במצוקה קשה. סובל השיב: "אתה קורא לזה ככה, אני קורא לזה כיבוי שריפה לא מוצלח".

השופט דוד רוזן: "מה דובר באותן שיחות בעניין השוחד?". סובל: "לא ירדנו לפרטים של טיוטת כתב התביעה. ברקע עמדה אפשרות או שאנחנו מגיעים לאיזושהי הבנה, או שהדבר הזה יתפוצץ, ואנחנו הבהרנו בצורה מאוד נחרצת שאנחנו נחושים להמשיך במהלך הזה עד שנוכל להגיש את התביעה לבית המשפט. אם צריך בדרך להביא את כל הסיפור הנורא הזה לרשויות האכיפה, כך יהיה".


"קלנר אמר שהוא המגשר"


רוזן: "מה הייתה המעורבות של קלנר באותה שיחה?". סובל: "קלנר לקח על עצמו את תפקיד המגשר, כך הוא קרא לעצמו בתכתובות ובמיילים". רוזן: "בשלב הזה ד' לא דיבר סרה בקלנר ובכל מקרה לא הפליל אותו?". סובל: "לא, אבל הוא בהחלט אמר יותר מפעם אחת שאם הדבר הזה ייצא החוצה, אביגדור קלנר ייפגע וייפגע קשות". רוזן: "ולא שאלת מה?". סובל: "לא, לא היה לנו עניין בזה, ומעבר לזה באמת קיווינו שהדבר הזה יגיע לפתרון מסחרי כלשהו".

לדברי סובל, לאחר הגשת הטיוטא התחולל "מחול שדים. זה אומר שיחות טלפון מרתוניות, כמעט כל יום, כמה פעמים ביום עם קלנר, זה אומר פגישות עם אגמון. עם אגמון היו לפחות ארבע פגישות. וגם גורמים אחרים נוספים שניסו לתווך פה, עו"ד רם כספי שהייתה פגישה במשרדו. התנהלה מסכת שלמה של ניסיונות להפיס את דעתו של דכנר ואת עמדתנו, לנסות לא להגיע למצב שהתביעה הזאת תוגש לבירור משפטי".

רוזן תהה מדוע הסכים קלנר לשאת בחלק מהתשלום לדכנר, אם הלה לא כרך אותו בסיפורו. סובל השיב: "אני מניח שסיבותיו היו עימו, והיום אני יודע יותר ממה שידעתי אז. אז לא ידעתי את מה שאני יודע היום, לא ידעתי את מידת המעורבות שאני קראתי באישומים גם על פרויקטים אחרים, שכמו שאמרתי, לא עסקנו בהם בכלל, לא עסקנו ב[חברת] הזרע". סובל העריך, כי קלנר הביא אליהם את דכנר, משום ש"כנראה חשב שיוכל לשלוט על התהליך כשזה נמצא אצלנו".

סובל אישר, שהוא ועו"ד אמנון יצחקניא התרשמו שדכנר מפריז בתיאור מצבו הרפואי. עוד אישר, כי העלה את הרעיון לראות בדכנר מלשין מבחינת רשות המיסים, כדי להגדיל את התקבולים מהמדינה. לעומת זאת טען סובל, כי בשלבים הראשונים של הקשר עם דכנר, לא ידע על עבירות המס והזיוף שביצע לקוחו.
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 29.11.12
עדותו של עו"ד אילן סובל במשפט הולילנד: הכנת התביעה נגד הלל צ'רני בשמו של שמואל דכנר, המגעים בעקבות הגשת הטיוטה, השיחה עם מאיר רבין והקלטתה

תאריך:  05/03/2013   |   עודכן:  05/03/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   רם כספי /  Caspy Ram"   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"צ'רני לא אמר שיתלונן על סחיטה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
לפני יותר משלושים שנה נפגשתי לשיחת עבודה שיגרתית עם שמואל דכנר (המנוח), אז מנכ"ל חברת הבנייה "אזורים", מקבוצת כלל. תוך כדי שיחה אחז דכנר בבטנו והפליט: "אני סובל מכאבים חזקים, אני חולה, חוששני שלא אאריך ימים". מאז חזר על אמירה זו, מפעם לפעם, במשך שנים, בשיחות עמי ועם אחרים. לא ברור אם באותם ימים היה באמת חולה פיזית, או שדימה כאבים. מכל מקום, הכאבים של השבוע שעבר היו אמיתיים, ודכנר הלך לעולמו לפני ארבעה ימים, מהתקף לב, והוא בן 75.
05/03/2013  |  אלעזר לוין  |   כתבות
שמואל דכנר הוא עד המדינה בפרשת הולילנד. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, התיר (יום ג', 5.3.13) לפרסם את שמו של דכנר, לאחר איסור שנמשך שלוש שנים - מאז החלה החקירה הגלויה בפרשה.
05/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"הוא מפרט לפני למי הוא נתן שוחד. האמת, בהתחלה זה נשמע לי לא ייאמן. אני אומר את זה במילה פשוטה". כך תיאר (26.11.12) עו"ד אמנון יצחקניא, פרקליטו של עד המדינה שמואל דכנר, את פגישתם הראשונה באפריל 2008. הפגישה נערכה בהשתתפותו של אביגדור קלנר, אשר יצר את הקשר בין השניים. לדבריו, בפגישותיהם תיאר דכנר את פרשת השוחד לפרטי-פרטים ונקב בכל השמות שהופיעו מאוחר יותר בתביעתו נגד הלל צ'רני.
05/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
מוטי זיסר החל להעסיק את אורי שטרית כאדריכל בקבוצת אלביט הדמיה בעקבות בקשתו של אהוד אולמרט, עימו הוא מיודד שנים רבות. בכך אישר זיסר את דבריו של אולמרט בחקירתו במשטרה. זיסר נקב בתאריכים שונים בציינו את מועד פנייתו של אולמרט: במשטרה אמר שהיה זה ב-2006, אך מסמכים שהוצגו בפניו לימדו ששטרית נשלח מטעמו לבודפשט כבר ב-2004. שטרית, לשעבר מהנדס העיר ירושלים, הוא כיום האדריכל הראשי של אלביט הדמיה.
04/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
פרויקט הולילנד אושר במהירות רבה מאוד בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, תוך התעלמות מוחלטת מהיבטי איכות הסביבה. אהוד אולמרט, שהיה אז ראש עיריית ירושלים, התערב בצורה יוצאת דופן למען מתן האישור. כך העידה (11.11.12) אורנה אנג'ל.
04/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
רוזן: משפט הולילנד יימשך ללא הפסקה  /  איתמר לוין
יצחקניא: כלי תקשורת ניהלו מסע נבזי  /  איתמר לוין
בתו של ש"ד בהלוויתו: סליחה שהסכמנו שתעיד  /  איתמר לוין
שכני ש"ד  /  אריה אבנרי
הטעות של רוזן  /  איתמר לוין
פרשת שופטים  /  אברהם פכטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il