|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

בכיר במשרד לאיכות הסביבה:

הופעת אולמרט בצוות הולילנד - חריגה ביותר

מנחם זלוצקי אומר שהפרויקט אושר בוועדה המחוזית בתוך שנתיים, בעוד שפרק זמן סביר לאישורו היה חמש שנים מותח ביקורת על הימנעות הוועדה המקומית מלדון בהתנגדויות
13/03/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
המשרד לאיכות הסביבה התנגד לגובה ולמאסה

פרויקט הולילנד (תב"ע ג') אושר בוועדה המחוזית בתוך שנתיים, בעוד זמן סביר לאישורו היה חמש שנים. כך העיד (15.11.12) מנחם זלוצקי, מבכירי המשרד לאיכות הסביבה, שהיה מתכנן מחוז ירושלים של המשרד ועסק בפרויקט. עוד אמר, כי הופעתו של אהוד אולמרט בפני הצוות המקצועי שעסק בפרויקט הייתה חריגה ביותר.

זלוצקי סיפר, כי למשרד לאיכות הסביבה היו הסתייגויות מהותיות מהפרויקט, אך הן לא התקבלו. השופט דוד רוזן העיר: "הלוואי והיינו מגיעים למצב שעמדת איכות הסביבה תהיה עמדת הבכורה בכל תכנון, אבל זה עדיין לא כך ואנחנו רואים את זה בכל פרויקט. בדרך כלל לא מקבלים את העמדה שלהם. אני אומר את זה עם כל הכבוד וההערכה לאיכות הסביבה, וכולנו צריכים להעריך, אחד המשרדים הכי חשובים לאיכות חיינו. לצערנו, אין כמעט דיון שבו עמדתם מתקבלת. זו אחת הצרות, וככל שהפרויקט הוא יותר משמעותי, יש יותר דחיפה להקים אותו, כך יותר לוחצים לעשות את זה מהר".

לדברי זלוצקי, אם הדבר היה תלוי במשרדו - תב"ע ג' לא הייתה מאושרת, בעיקר בשל גובה הבניינים ומאסת הבינוי, ומשום שהוגשה בצורה בלתי ראויה. "תוכנית בסדר גודל כזה, עם היקפי בינוי שלא היו כמותם בירושלים, בשטח יחסית מפורסם, עם בעיות סביבתיות. אני מדבר על שנתיים, תוכנית כזאת עם היקפי בינוי כל-כך גדולים, שהתוכנית הוגשה בצורה חסרה, זה בהחלט פרק זמן לא מספק, לא מספיק, כדי לדון בה בכובד ראש ולהיות שלמים שניתן לאשר אותה", הוסיף.


השימוש החריג של מתי חותה


הוא גם התייחס לדיון בהתנגדויות: "לתוכנית הוגשו כ-800 התנגדויות על-ידי תושבי ירושלים. הוועדה המקומית העבירה אותן לשמיעה בוועדה המחוזית וקבלת החלטות. זה נשמע בוועדת המשנה של הוועדה המחוזית, שכללה בסך-הכל חמישה חברים, שאנחנו לא היינו ביניהם, והם דחו את ההתנגדויות ולמעשה נתנו תוקף לתוכנית. אני ונציגי איגוד האדריכלים שעוברים על הבקשה, חשבנו שבתוכנית כל-כך גדולה ומשמעותית, עם כל-כך הרבה השלכות סביבתיות, עירוניות, זה לא נראה לנו תקין שוועדת משנה, עם הרכב מצומצם של חברים, תקבל החלטה בתוכנית כל-כך גדולה.

"לכן ביקשנו לקיים דיון ולקבל החלטה בתוכנית הגדולה והמשמעותית הזאת במליאת הוועדה. בדרך כלל, עד אז כשהוגשה בקשה כזו, הבקשה הייתה נענית בחיוב. במקרה הזה, יו"ר הוועדה, מתי חותה, החליט לקיים דיון מקדים, האם להיענות או לא להיענות לבקשה". בסופו של הדיון חותה קיים הצבעה, התוצאה הייתה תיקו שבע, וחותה השתמש בצורה חריגה בקול הכפול שלו כדי לדחות את הבקשה.

לדברי זלוצקי, הקמת צוות מקצועי לטיפול בפרויקט הולילנד הייתה גם היא יוצאת-דופן, שכן ניתן היה לדון בפרויקט בוועדות המשנה של הוועדה המחוזית. לדבריו, בצוות המקצועי היו חילוקי דעות רבים, ולעיתים ניסו להציג כאילו התקיימו דיונים כאשר אלו לא התקיימו. כאמור, הוא אמר שהופעתו של אולמרט בפני הצוות הייתה אירוע חריג ביותר.


היזמים הכינו תסקיר נרחב


"הדרישה שלנו להכנת חוות דעת סביבתית מפורטת לפרויקט הזה, היא באה בשלב קצת מתקדם, ככל שאנחנו למדנו את היקף הפרויקט הזה ואת ההשלכות הסביבתיות הרחבות שיש, וראינו שלא ניתן להסתפק רק בדברי ההסבר המאוד-כלליים ולא מפורטים ולא מחייבים", חזר זלוצקי לתב"ע ג'.

"דרשנו שלא תהיה הפקדה של התוכנית ללא חוות הדעת של המשרד להגנת הסביבה, וההחלטה הזאת התקבלה בעיקרה, אבל בפועל בגלל לוח זמנים שאנחנו לא עמדנו בו, בגלל המורכבות הגדולה של הפרויקט הזה, והצורך להשתמש ביועצים חיצוניים, הוועדה המחוזית הפקידה את התוכנית מבלי לחכות לחוות הדעת שלנו".

בחקירה הנגדית בידי עו"ד גיורא אדרת, סניגורו של הלל צ'רני, אישר זלוצקי שמאוחר יותר הגישו היזמים תסקיר נרחב בנוגע להשפעה על הסביבה, וכי הוועדה המחוזית הטמיעה גם את חוות הדעת של המשרד לאיכות הסביבה.

עו"ד עמוס ון-אמדן, פרקליטו של אורי לופוליאנסקי, חזר להופעתו של אולמרט בפני הצוות. הוא שאל, האם לאור העובדה שהיה צורך בחדרי מלון בדחיפות לקראת שנת 2000, זלוצקי עדיין סבור שמדובר היה בהופעה חריגה. זלוצקי השיב: "כן, מאוד".


שתי הופעות נוספות


בנוגע להתנגדויות אמר זלוצקי: "הןועדה המקומית לעניות דעתי, בפרויקט בסדר גודל כזה עם השלכות כל-כך משמעותיות על העיר ירושלים ועל תושבי ירושלים ועל תושבי השכונות, הייתה צריכה כדי לקבוע את עמדתה לתוכנית, לפני שהיא מעבירה אותה לוועדה המחוזית, צריכה לשמוע את ההתנגדויות. יכול מאוד היה להיות, שלא היו התנגדויות סרק, אלא גם דברים עם טעם, הגיוניים, שמן הראוי היה לקחת אותם בחשבון בטרם קביעת העמדה של הוועדה המקומית. לעומת זאת, הם העבירו את זה לוועדה המחוזית ובנוסף לכך ציינו שהם ימסרו את חוות דעתם לגבי ההתנגדויות, דבר שלא נעשה".

בתשובה לשאלות עו"ד רועי בלכר, סניגורו של אולמרט, אישר זלוצקי שאולמרט הופיע בדיונים נוספים, אם כי אמר שהייתה להם חשיבות מיוחדת: האחד בנוגע לבנייה לגובה בירושלים והשני בנוגע לשיפוץ מוזיאון ישראל.

רוזן שאל עד כמה יכול היה אולמרט להשפיע על שורה של חברי ועדה מקצועיים: "זה פקידי ציבור, אם הם חייבים משהו - הם חייבים משהו לבוס שלהם. הם באמת מתרגשים מראש העיר? דווקא בוועדה מקצועית, איזו השפעה יכולה להיות לו אלא אם הוא משכנע אותו לגופו של עניין? למה זה צריך להיות חריג?". זלוצקי השיב: "אני ציינתי שבאמת לא היה מקובל, זה בצד העובדתי. לא אמרתי שזה רע, אמרתי שזה חריג".
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 15.11.12
פרוטוקול משפט הולילנד, 15.11.12. עדותה של שפרה אסרף: לשכתו של אורי לופוליאנסקי בעיריית ירושלים, עיסוקו בענייני יד שרה. עדותו של מנחם זלוצקי: התנגדות המשרד לאיכות הסביבה לפרויקט הולילנד, הופעתו של אולמרט בפני הצוות שטיפל בפרויקט, מהירות האישור, הטיפול בהתנגדויות

תאריך:  13/03/2013   |   עודכן:  13/03/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מוזיאון ישראל / The Israel Museum   משה  ישראל   משה שמיר   מתי חותה   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הופעת אולמרט בצוות הולילנד - חריגה ביותר
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נחום קוהן
13/03/13 10:16
2
אריה רפפורט
13/03/13 10:46
3
יוסי מ
13/03/13 19:03
4
אחד מרבים
13/03/13 19:15
 
יוסי מ
13/03/13 19:42
5
מייק
13/03/13 19:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, לוחץ (יום ג', 12.3.13) על התביעה במשפט הולילנד להוריד "פרקים שלמים" מפרשת התביעה. לדבריו, אם תוריד התביעה פרקים אלו - הוא לא יאפשר לנאשמים להעיד עליהם, וכך יתקצר המשפט. התובע, עו"ד יוני תדמור, השיב שהפרקליטות טרם הגיעה להחלטות. רוזן לא אמר האם הערתו נובעת מפטירתו של שמואל דכנר, אך הציע בין היתר לקצר בנושא היבטי התכנון והבנייה של הפרויקט.
12/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
יוסי אולמרט הכחיש בחקירתו שקיבל משמואל דכנר 500,000 שקל בשנת 2002 - ואישר זאת רק לאחר שהחוקרים הראו לו שהדבר ידוע להם. גם לאחר שאישר את קבלת הכספים, לא ידע אולמרט תחילה למסור פרטים על אירוע זה, למרות שמדובר היה בסכום משמעותי מאוד מבחינתו, אשר כיסה מחצית מחובותיו באותה עת. רק כאשר התברר לו שהחוקרים יודעים יותר ויותר פרטים, אמר אולמרט שהוא נזכר בהם.
12/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
יוסי אולמרט ייחס בחקירתו את רוב קשייו הכלכליים להתמודדותו הכושלת על ראשות עיריית רעננה בנובמבר 1998. לדבריו, טעותו הגדולה ביותר הייתה בכך שנותר במירוץ עד סופו ולא פרש ממנו כאשר הסקרים הורו בבירור שהוא עומד להפסיד. אולמרט אמר, כי אחיו אהוד התנגד בתוקף להתמודדות זו, וטען שעליו להישאר בעולם האקדמי. לעומת זאת, העיר, תמך אהוד בהתמודדותו בפריימריז לכנסת ב-1996, משום שכבר אז חשב להתמודד יום אחד על ראשות הליכוד ורצה ליצור לעצמו בסיס תומכים בקרב הח"כים של המפלגה.
12/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
יוסי אולמרט התייחס מספר פעמים בעדותו לטיב יחסיו עם אחיו אהוד. "טובים/מורכבים", הגדיר אותם. "אחי התנגד לכך שאכנס לחיים הציבוריים בשנות ה-80. כאשר הוצע לי תפקיד מנכ"ל לשכת העיתונות הממשלתית, הוא התנגד לכך ואמר במפורש שהציע לראש הממשלה [יצחק שמיר] שלא למנות אותי. הוא לא אהב את זה שהייתי פרשן כדורגל ברדיו ובטלוויזיה; זה שיגע אותו.
12/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
יוסי אולמרט נדהם לגלות רק במהלך חקירתו, לדבריו, כי משה טלנסקי העביר 30,000 דולר (131,000 שקל) לחשבונו בבנק מזרחי-טפחות ברעננה בנובמבר 2004 - כך טען אולמרט. סכום זה כיסה את יתרת החובה בחשבון, שעמדה על 110,000 שקל מאז עזב אולמרט את הארץ באוגוסט 2004.
12/03/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
ישראל נמנעת מהכרה ברצח העם הארמני, למרות ששליש מבני הארמנים נרצחו    האירוע האסוני שפקד את העם הארמני במלחמת העולם הראשונה לא יוזכר בנוכחות נציג רשמי של ישראל
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il