|   15:07:40
דלג
  אבי גולדרייך  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

יהודי עכו - מטרד למשטרת ישראל

כולם יודעים מה קרה בעכו. אבל בערוץ 10, בערוץ 2 ובערוץ אחד הממשלתי, עדיין לא יודעים, מפני שבערב הפוגרום הוצג הביריון תאופיק ג'מאל שחולל את המהומה כצדיק נסתר שחבורת יהודים ביקשה את דמו באמצעי התקשורת הוצגו יהודי עכו מזרח כאשמים בפרעות, בדיוק כמו שבדער שטירמער הוצגו היהודים כאשמים בליל הבדולח
13/10/2008  |   אבי גולדרייך   |   מאמרים   |   תגובות
מה היה קורה אם המצב היה הפוך? עכו

   עומר כרמון
"בעכו נפתחה האינתיפאדה השלישית"

   ניר סיגלר
סיקור תקשורתי חד-צדדי באירועי עכו

ערביי עכו מגנים הפגיעה ביהודים
עומר כרמון
ראשי הציבור הערבי מגנים את הנהג שנסע ביום כיפור בשכונה יהודית * מתנצלים בפני הסוחרים היהודים שנפגעו * ח"כ ואסל טהא: לא ניפול למלכודת הישראלית שרוצה להפוך האירוע למלחמת דת
לרשימה המלאה

בוא ננסה משהו אחר... בעיצומו של יום שישי, יום צום הרמאדאן תפילת הצהריים במסגד. יהודי, ונשתמש במונח ערס, הגיע לרחבה שלפני המסגד הגדול ביפו, הוציא מצקלונו כיכר לחם, העמיד מנגל גחלים ובשר, סידר לו שולחן קטן מתקפל, בקבוק ערק משובח והחל לצלות. לא די בכך אלא שגם שלף אי משם טייפ ענק הפעילו והחל להשמיע מוסיקת טראנס רעשנית.

לאחר שחילל את החג והרגיז את המאמינים שתבעו עלבונם, נפוצה שמועה שנהרג. הגיעו חבריו, חבורת ערסים בארבעה אוטובוסים, בידיהם גרזנים ואלות. הם ניפצו נפץ היטב את המכוניות החונות בסביבה, פוגרום של ממש. לא זו בלבד אלא שארבעה שוטרים יהודים נשרכים אחרי ההמון הפראי, לא מהסים, לא עוצרים בהם.

לא מסוגל לדמיין מה יעלה בגורלו של היהודי הערס לאחר המעשה שעשה, אם יחיה, שמא ינוח על משכבו בחתיכות מדממות. אבל דבר אחד בטוח. לאחר המעשה המטורלל שעשה, ולבטח, רק מטורללים עם תעודות מוסמכות ביותר יעיזו לעשות מעשה כזה, ודאי שלא יופיע בפני ועדת הפנים של הכנסת. אף אחד לא יאפשר לו להציג מופע פארודי של פשיטת הצוואר לשחיטה בסגנון המופע של הערבי תאופיק ג'מאל שנכנס בערבו של היום הקדוש, יום הכיפורים, עם רכב דוהר, צופר מצפרר, ומערכת שמע בפול ווליום לשכונה היהודית - "עכו מזרח".

משטרת ישראל, לבטח הייתה כבר עוצרת אותו, מעצר מתוקשר היטב, מביאה אותו ואת חבריו בפני שופט שלום להארכת המעצר לקול תקתוק מצלמות וכתבי התקשורת המסקרים את משפטם של אויבי העם החדשים. כולנו זוכרים את העולה החדשה טטיאנה שבסך-הכל תכננה לזרוק ראש חזיר במסגד מוסלמי. היא ושותפיה נידונו לשנות מאסר רבות בכלא בעוון תכנון בלבד.

והערבי תאופיק ג'מאל הזה, אינו מטורלל. כבר הייתה לנו עדות אופי עליו בביטאון השמאל Ynet. אחד המתכנה לארי לייבוביץ, תאר לנו בלשון נוסטלגית (בסגנון "חברים מספרים על" תאופיק) על ילדותו הנפלאה עם הצדיק, יפה הנפש חסיד אומות העולם. תאופיק הוא הוא הבריון "שבטעות" חילל את קדושת החג היהודי. מסכן, גדל עם יהודים וממש ממש לא ידע שהחג הזה קדוש כל כך ליהודים.

ועוד תארו לכם, שלאחר ההלם הראשוני של חילול קדשי חג הראמאדן המוסלמי, היו יוצאים אלפי ערבים להפגין, להביע כאבם. ואיך יעשו זאת? בוודאי ניחשתם, זריקות אבנים, שריפת בתי יהודים, חנויות, זריקת בקבוקי תבערה ברחובות תל אביב ובת ים, כמקובל במקומותינו.

ראשית כל ייצאו כל שרי הממשלה מגדרם, לבקר, לפייס, לנחם, את הציבור הערבי הנעלב שנפגע מהאלימות האיומה של הערס וחבורתו. המטורלל שהצית את השריפה (אם עדיין חי הוא כמו שאמרנו) יזכה למשפט צדק השמור לאנשים מסוגו, יקשרו אותו להתנקשות בשטרנהאל ולכרוזים שנמצאו בסביבה, לדתיים, להתנחלויות, לימין, לפייגלין, לנתניהו ולשרה, לרצח רבין ואמיל גרינצווייג. מאמרי המערכת יביאו סיפורים מצמררים ומסמרי שיער על אחמד הילד הפלשתיני, שתומת ילדותו חוללה על-ידי השתוללות הימין הרצחני.

השייך ראעד סאלח, ראש התנועה האיסלאמית שיבקר ביקור ניחומים, יישא נאום ובו קריאה לסלק את היהוד מפלשתין או מיפו, ומעכו ואף מתל אביב ומחיפה, יען כי בני שטן קופים וחזירים הם. ומנגד, להקת יפי נפש, אמנים, סופרים, שחקניות, ובדרנים מארגנים משלחת מצולמת וספונטנית אצל ערביי יפו או מחוללת בריקוד 'מה יפית' סוער. ומחרים מחזיקים אחריהם, הרבנים הראשיים, חברי כנסת משמאל, זהבה גלאון, "ג'ומאס" חבר הכנסת, שר המשטרה והניצבים. השיא מגיע כשראש הממשלה, החשוד אולמרט, יחד עם ציפי לבני היורשת, מגיעים כורעים ומשתחווים על ברכיהם מול נציגי הציבור הערבי, מכים על חזותיהם מול הקאדי ומבקשים בקול הראוי ליהודי בימים נוראים - סליחה, סליחה, סליחה חטאנו, עוינו, פשענו, ומכים בעוז על ליבותיהם.
כן, והשיא השיא - נאום הסליחה של שמעון פרס, נשיא המדינה, בו הוא מתנצייל ומבקייש סליחה מקיירב לייב מאחייינו הפלשתינים.

אבל כעת למציאות. כולם יודעים מה קרה בעכו. אבל בערוץ 10, בערוץ 2 ובערוץ אחד הממשלתי, עדיין לא יודעים, מפני שבערב הפוגרום הוצג הביריון תאופיק ג'מאל שחולל את המהומה כצדיק נסתר שחבורת יהודים ביקשה את דמו. לא הוזכרה לאומיותם הערבית של הפורעים שהרסו את עכו, בליל כיפור הם הוצגו כיהודים. באמצעי התקשורת הוצגו יהודי עכו מזרח כאשמים בפרעות, בדיוק כמו שבדער שטירמער הוצגו היהודים כאשמים בליל הבדולח. לא זו בלבד, אלא שכשיצאו היהודים להפגין, ולתבוע את עלבונם ואת הגנת משטרת ישראל, יצאו כוחות היס"ם עם פרשים ואלות והתנפלו על היהודים המפגינים, זקנים וילדים. מפקד המחוז הצפוני, אף הודיע, כי היהודים אשמים בפוגרום שניחת עליהם. דודו כהן המפכ"ל התפרסם כמי שאמר כי מסיתים ימניים עלולים ללבות את האש.

מכאן ניתן להסיק בוודאות כי יהודים דתיים שיבואו בחול המועד להזדהות עם אחיהם בעכו או לבקר קרובי משפחה, יידרשו לחזור כלעומת שבאו או יעצרו ויוכו כמסיתים וכאויבי המדינה.

הביריון שהצית את התבערה מופיע בוועדת הפנים של הכנסת בחסות חברי הכנסת הערביים, שממשיכים להצדיק את הפוגרום בחוצפתם של היהודים שמתנחלים בעכו הערבית. מסע של ריקודי מה יפית ופיוסים, לא מחילה מהיהודים שהיו נתונים להשתוללות פורעים ערביים בביתם אלא מול ראשי הפורעים, מול מפקדי הפוגרום, מול חבר כנסת זאכור שלפי העדויות מהשטח אירגן את הפעולה האלימה ממבנה בתוך עכו מזרח.

ויחד עם זאת, ולמרות ההשתלחות של התקשורת על היהודים שהיו נתונים למתקפה חזיתית של הפורעים הערבים, נשלחת ליהודי עכו ברכת חג שמח - חזקים וברוכים תהיו. והציבור היהודי נקרא לבקר בימי חול המועד את אחינו בעכו, ולדרוש ולעמוד על הזכות להזדהות עם כל יהודי שהיה נצור ונתון להשתלחות ולפרעות בליל יום כיפור. רק כך יובהר למפכ"ל דודי כהן כי הוא מכהן בתפקידו במדינה יהודית, ואם הוא חש כי היהודים בעכו מהווים מטרד - שיתפטר.

תאריך:  13/10/2008   |   עודכן:  13/10/2008
אבי גולדרייך
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יהודי עכו - מטרד למשטרת ישראל
תגובות  [ 28 ] מוצגות   [ 28 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כנסו 333
13/10/08 15:47
 
פץ קרשת
13/10/08 20:06
 
היהודי הגלותי
14/10/08 10:47
 
בעולם
14/10/08 11:43
 
ירדנה
14/10/08 17:13
 
רק בהגיון ננצח
14/10/08 05:42
2
נה
13/10/08 18:11
3
ע.ג1
13/10/08 19:52
 
שרון ר.
15/10/08 00:53
4
מדינת ישראל
13/10/08 20:37
5
התעלמו מהמשטרה
14/10/08 00:13
6
עכואי
14/10/08 01:11
7
אבי היהודי
14/10/08 02:12
8
מזועזע ממך
14/10/08 08:22
 
הכתבה 10
14/10/08 11:09
9
מרק טווין
14/10/08 09:21
10
אחד העם
14/10/08 10:41
11
קורן נאוה,טבריה
14/10/08 14:52
12
עוז
14/10/08 19:38
13
הסוסים ברחו
14/10/08 19:49
14
גדעון אמיר
14/10/08 22:41
 
tcg
15/10/08 05:28
 
אסף בן דור
15/10/08 11:15
15
אגרנט
14/10/08 22:55
16
ולדמיר
15/10/08 01:51
17
בב
15/10/08 02:41
18
עיני
15/10/08 07:56
19
אבי גולדרייך
15/10/08 12:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאם יזכה יבחין בין אוּמַן לפארק הירקון
13/10/2008  |  הרב ישראל רוזן  |   מאמרים
כולנו מספרים סיפורים, בין אם לעצמנו בין אם לאנשים שסביבנו. בסיפור טוב יש משהו שמהלך עלינו קסם; תשאלו כל ילד שלא מוכן לישון לפני שמקריאים לו סיפור טוב. כולנו חיים את הסיפור והוא זה שקובע מאין באנו ולאן נרצה ללכת. היהודים תמיד הצטיינו בלספר סיפורים, זה התחיל עם התנ"ך ונמשך עד היום, ויש מי שלקח את זה צעד אחד קדימה ועשה מזה פסטיבל. זוהי השנה החמש עשרה שיוסי אלפי מקיים את פסטיבל מספרי הסיפורים בגבעתיים. "פעם," הוא מספר לי, "הייתי חוטף על כך סטירות. היום משלמים לי על זה".
13/10/2008  |  איתן אלחדז  |   מאמרים
מטרת מחקר זה לבדוק האם אחת הסיבות להיחלשות המערכת השיתופית במושבים, ובעקבותיה, השינויים בשימושי הקרקע, נבעה בעיקר מכללי שיתוף אחידים. כללים אלו, שהתקבלו בתקופת המשק הרב-ענפי לפני משבר החקלאות, לא התאימו את עצמם למאפייני הייצור והשיווק בתקופת המשק המתמחה. ממצאי המחקר מתבססים על מדגם של 73 משקים בשלושה מושבים ממרכז הארץ, מהעמקים הצפוניים ומהפריפריה הצפונית. הנתונים מצביעים על כך, כי בשני העשורים האחרונים קיימת מגמה של שינוי ענפי, ובעקבותיה שינוי בשימושי הקרקע. השינויים באים לידי ביטוי בגידול יחסי במשקים המתבססים על גידולי שדה, המוגדרים כ"עתירי עבודה", והקטנה יחסית של ענפי רפת החלב וגידול בעלי חיים, המוגדרים כ"עתירי הון". ממצאי המחקר מראים, שעם העלייה בהתמחות קיימת מגמת עלייה ברמות הסיכון בהשוואה למצב לפני משבר החקלאות, בשלושת הענפים השכיחים: רפת חלב, שאר בעלי חיים וגידולי שדה. כמו-כן נמצא קשר בין קיום חוב לסוג הענף ובהתאם לכך לשימוש הקרקע, ובין גובה החוב לעתירות הענף.
בכל הרבדים, כל אלמנט שיש בו משום הרפתקה, סיכון או אי-יציבות, הוא אלמנט מושך שממשיך לסובב את הגלגל האמריקני.
13/10/2008  |  יוסי מטלון  |   מאמרים
אני נכנס לביתי אחרי תפילה מרוממת של יוה"כ בקיבוץ כפר הנשיא. תפילה שבה אתה רואה את עם ישראל ביופיו. החלום לייצר ישראלי מנוגב מזהותו היהודית פשוט קרס, ודווקא הדור הצעיר בא בהמוניו להתחבר לשורשיו. עוד לא הספקתי לטעום מהמרק המהביל וערן מעכו על הקו. שמעת על הפוגרום שהיה לנו ביום הכיפורים? בירור קצר ואנו מספר חברים יוצאים לדרך לעודד ולחזק את אחינו בעכו.
13/10/2008  |  מיכאל פואה  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il