|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

10 חברות שהיינו רוצים לראות בבורסה

בזמן שחברות רבות חוו השנה הפסדי ענק ונקלעו להסדרי חוב, בולטות לחיוב מספר חברות תעשייתיות, שסגרו את 2012 עם רווחיות גבוהה וצמיחה בריאה קבלו את החברות, שגם הן וגם המשקיעים בהן דווקא יזכרו את 2012 לטובה
01/04/2013  |   globes globes   |   חדשות   |   תגובות
מאת: אביב לוי, רון שטיינבלט  |    |  גלובס  |  תגובות
רווח גולמי [צילום: פלאש 90]

ההאטה שייצר המשבר הכלכלי העולמי בענפי פעילות רבים בארץ ובעולם דילגה על עשות אשקלון, הנהנית מהביקושים היציבים של מערכת הביטחון המקומית וממשיכה לצמוח. העמקת הפעילות בארה"ב, עם רכישת חברת Reliance Gear העוסקת בתחום הממסרות וההנעה, בשלהי 2011, סייעה לעשות לסכם את 2012 עם שיפור דו ספרתי בשורת ההכנסות וברווח הנקי.

עשות, בה מחזיקה התעשיה הצבאית (85%), עוסקת בייצור מערכות לכלי רכב משוריינים (רק"מ) ולתעופה, מעסיקה כ-500 עובדים. יו"ר עשות, אבי פלדר, ציין כי "השיפור בתוצאות הוא פועל יוצא של מאמץ התייעלות משותף של ההנהלה והעובדים, וההשקעות הניכרות שבוצעו בחברה בשנים האחרונות".

הכנסותיה של עשות אשתקד קפצו ב-17% ל-303 מיליון שקל, כאשר המכירות שלה בחו"ל זינקו ב-51% ל-117 מיליון שקל. השיפור במכירות בא לידי ביטוי גם בעלייה בשורות הרווח הגולמי והתפעולי, ובשורה התחתונה, רווחי עשות השנתיים עלו ב-11% ל-36 מיליון שקל. עיקר מכירות עשות הן למשרד הביטחון, שממשיך לספק לה ביטחון תעסוקתי ואשתקד היה אחראי על כ-60% מסך הכנסותיה לעומת 67% ב-2011. ב-2011 צמחו המכירות ב-16% והרווח הנקי זינק כמעט פי 2, אחרי שהחברה עברה תהליכי התייעלות מאסיביים. בשבועות האחרונים דיווחה עשות על מספר הסכמים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, וצבר ההזמנות שלה עומד על כ-1 מיליארד שקל.

על בד: למרות בעיית איכות בחומר הגלם

למרות שהרבעון רביעי הסתיים בהפסד בשל הוצאה חד-פעמית, יכולה חברת על בד מקיבוץ משואות יצחק לסכם שנה חיובית ביותר: ההכנסות גדלו ב-18% ל-1.38 מיליארד שקל, והרווח הנקי צמח ב-41% ל-30.7 מיליון שקל. גם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה גבוה במיוחד - 125 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי ב-2011.

על בד פועלת בשלושה תחומים עיקריים: ייצור ושיווק מגבונים לחים, ייצור מוצרים סופגים כגון מוצרי היגיינה נשית וחיתולים, וכן ייצור טמפונים (לאחר שרכשה ב-2010 את חברת רוזתם). ביוני 2012 השלימה על בד את רכישת חברת הוספיקו, העוסקת בתחום מוצרי הספיגה - מה שתרם לגידול בהכנסות, בנוסף לצמיחה אורגנית ביתר התחומים.

השורה התחתונה של על בד יכולה הייתה לצמוח, כאמור, אלמלא החברה רשמה ברבעון הרביעי הוצאה חד-פעמית של 9.4 מיליון שקל, שנבעה מבעיית איכות שנתגלתה באחד מחומרי הגלם לייצור טמפונים.

מיטרוניקס: המיליונרים מהקיבוץ מנקים בריכות

תוצאותיה הכספיות של מיטרוניקס מראות כי גם בתקופות של האטה, האלפיון העליון ממשיך לדאוג לניקוי ותפעול שוטף של בריכות השחייה שלו. מיטרוניקס, הנמצאת בשליטת קיבוץ יזרעאל, עוסקת בפיתוח ושיווק רובוטים לניקוי בריכות פרטיות וציבוריות, ובפיתוח ושיווק מוצרים נוספים לבריכות שחייה.

בסיכום שנתי הציגה החברה זינוק של 23% בהכנסות - שהגיעו ל-335 מיליון שקל - בעקבות עלייה של 29% במכירות הרובוטים לבריכות פרטיות, המהווים כ-74% מהמכירות. שיפור מתון יותר, של 6%, נרשם במכירות רובוטים לבריכות ציבוריות.

בשורה התחתונה רווחיה השנתיים של מיטרוניקס ב-2012 זינקו ביותר מפי 3, ל-36 מיליון שקל. זינוק שנתמך בשיפור הפעילות השוטפת, אחרי הפסד שנרשם ב-2011 מפעילות שהופסקה. יובל בארי, מנכ"ל מיטרוניקס: "אנחנו מסכמים שנה מאוד מוצלחת, בה השגנו גידול משמעותי בנתחי השוק בצרפת ובארה"ב, שהן הטריטוריות העיקריות של שוק הבריכות".

קליל: ירידה בדמי הניהול לבעל השליטה

קליל שבשליטת צורי דבוש סיכמה עוד שנה מוצלחת, בה היא נהנתה מירידה של כ-16% במחיר האלומיניום - חומר הגלם העיקרי שלה. זו באה לידי ביטוי בעלייה של 6% במכירות השנתיות, לרמה של 357 מיליון שקל, ויחד הן השתרשרו לזינוק של 23% ברווח הנקי השנתי, ל-42 מיליון שקל.

שורת הרווח של יצרנית מוצרי האלומיניום לבנייה מכרמיאל הושפעה לחיוב גם מתיקון 16 לחוק החברות, שנכנס לתוקף ב-2011 ומנע מבעל השליטה, דבוש, לאשר את תנאי התגמול שלו בחברה. הללו צנחו מ-7 מיליון שקל ב-2011 ל-2.7 מיליון שקל בלבד בשנה החולפת.

מנכ"ל קליל, אריה (ריצ'י) ריכטמן, מסר כי "קליל מציגה ב-2012 גידול חד ברווחיה, הודות לגידול במכירות מערכות מתקדמות. בנוסף, השנה באו לידי ביטוי מאמצי הפיתוח בתחום מרקמי הצבעים השונים".

גניגר: שומרת על הרווחיות הגולמית למרות רבעון חלש

שמירה על מרווח גולמי גבוה אפשרה לגניגר מפעלי פלסטיק לרשום שיפור משמעותי ברווחיותה בשנה החולפת, למרות שהרבעון האחרון של השנה היה חלש יחסית. גניגר מייצרת יריעות פוליאתילן לחקלאות ולתעשיה בארבעה אתרי ייצור: בקיבוצים גניגר, נאות מרדכי וניר יצחק, ובאתר נוסף בבלגיה. באוקטובר אשתקד השלימה גניגר את רכישת פעילות ייצור הרשתות והמסכים של פולישק. זאת לאחר שסיימה להחליף במהלך השנה קו ייצור גדול, שצפוי לשפר את איכות ויעילות הייצור של מוצרי החברה.

הכנסותיה של גניגר צמחו בשנה החולפת ב-7.1% לעומת 2011, והסתכמו ב-694 מיליון שקל; ברווח התפעולי נרשם זינוק של 50%, ל-44.8 מיליון שקל; בשורה התחתונה הרוויחה החברה 26.5 מיליון שקל. השנה המוצלחת באה לידי ביטוי גם בגובה הדיבידנד השנתי שתחלק החברה לבעלי מניותיה - 8 מיליון שקל. זה הדיבידנד הגבוה ביותר מאז הונפקה החברה.

מיקרונט: השקת קו מוצרים הזניקה ההכנסות

את השנה במהלכה עברה השליטה במיקרונט מידי השותפים - יחזקאל קפלן, אלי נחום ויואב בן-צבי - לידי דוד לוקץ תמורת עד 25 מיליון שקל (בתלות במימוש אופציות), מסכמת החברה עם שיפור ניכר בתוצאותיה.

מיקרונט עוסקת בפיתוח ומכירה של מערכות מחשב ומסופונים ניידים לרכב, המאפשרים ניהול ציי רכב ובקרת עובדים.

אשתקד השיקה החברה קו מוצרים חדש והחלה במכירתו ללקוחות אסטרטגיים, וכך הציגה מיקרונט זינוק של 132% בהכנסותיה ל-104 מיליון שקל. עיקר השיפור בהכנסות הגיע מהפעילות מול הלקוח העיקרי שלה -חברת Peoplenet, שתרמה 71% מהכנסותיה השנתיות (74 מיליון שקל).

בשורה התחתונה הציגה מיקרונט רווח נקי של כ-18 מיליון שקל, אחרי שנה מאוזנת ב-2011 ושנתיים הפסדיות קודם לכן. כתוצאה מכך גדל ההון העצמי שלה ב-40% ל-53 מיליון שקל, מול התחייבויות שוטפות של 24 מיליון שקל.

מרחב: התייעלות ושיווק מוצרים חדשים

למרות ההרעה בתנאי השוק, תהליכי התייעלות שנקטה חברת מרחב, במקביל להרחבת הפעילות, אפשרה ליצרנית הברזים ומוצרי הבניה לבית לשמור על יציבות בפעילות השוטפת ולשפר את הרווחיות שלה. מרחב, הנמצאת בשליטת יואב גולן, מייצרת ומשווקת מוצרי גמר בנייה לחדרי אמבטיה, שירותים ומטבחים ומציעה ברזים, כלים סניטריים ומוצרי אינסטלציה שונים, בעיקר תחת המותגים "חמת", "חרסה" ו"ליפסקי".

ב-2012 נאלצה החברה להתמודד עם ההאטה במשק, במקביל לייבוא מתגבר של חלק ממוצריה, ששחקו את הכנסותיה השנתיות ב-3% ל-259 מיליון שקל. מכירות הברזים המשיכו להיות המשמעותיות ביותר שלה ותרמו 43% מההכנסות (116 מיליון שקל) - שיעור דומה לשנים קודמות. כאמור, פעולות התייעלות, שיווק מוצרים חדשים ויצוא מוצרים לשווקים חדשים בחו"ל, באו לידי ביטוי בתוצאות, והרווח הנקי של מרחב צמח ב-4%, לכ-31 מיליון שקל - שנה רביעית ברציפות שבה נעים רווחיה סביב רמה זו. במקביל לפרסום הדוחות הודיעה מרחב על חלוקת דיבידנד של 15 מיליון שקל לבעלי המניות.

גן שמואל: ירידה חדה בהוצאות המשתנות

הכנסות המפעלים לעיבוד פרי הדר וייצור רכזי עגבניות של גן שמואל רשמו בשנה החולפת ירידה של 4.5% בהכנסות לעומת שנת 2011, והסתכמו ב-275 מיליון שקל. אבל ירידה משמעותית של 8.8% בהוצאות המשתנות של החברה, גרמה לכך ש-2013 הפכה להיות רווחית ביותר עבור החברה.גן שמואל, המנוהלת ע"י אורי קנמון, סיימה את 2012 עם רווח נקי של 16.2 מיליון דולר, יותר מפי 2.5 לעומת שנת 2011, כאשר תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-29.8 מיליון דולר, בהשוואה לתזרים שלילי של 8.9 מיליון דולר בשנת 2011. על-רקע המשבר באירופה, נמשכה הירידה בהיקף הייצוא למדינות האיחוד, כשבמקביל נרשמה ירידה גם במחירי המכירה של המוצרים. גן שמואל רכשה בשנה החולפת יותר חומרי גלם המבוססים על עיבוד הפרי בישראל, דבר ששיפר את הרווחיות, וכך גם ההקטנה של הוצאות פרסום. הרווחיות הגבוהה באה לידי ביטוי גם בדיבידנד שקיבלו בעלי המניות ובהם הקיבוצים שמחזיקים בה - גן שמואל, בית ניר וגת. בחודש שעבר חילקה החברה דיבידנד של 30 מיליון שקל.

ספאנטק: ירידה חדה בהוצאות המימון

ההכנסות של חברת ספאנטק, הנמצאת בשליטת ניסן תעשיות, צמחו בשנה החולפת ב-9.4% בלבד לעומת 2011, ל-473 מיליון שקל - מה שלא מנע מהרווח הנקי לזנק בשיעור כפול בהשוואה ל-2011, ל-35.1 מיליון שקל.

ספאנטק, המנוהלת על-ידי גדעון קרסני, עוסקת בייצור בדים לא ארוגים באמצעות איחוי סיבים על-ידי לחץ מים, בטכנולוגיה הנקראת Spunlace. את הבד הלא ארוג שהיא מייצרת, ניתן למצוא במגוון רחב של מוצרים, החל ממוצרי קוסמטיקה והיגיינה נשית ועד למטליות לניקוי הבית ומשטחים שונים.

הכנסות החברה צמחו בשל שינוי בתמהיל המוצרים וכן מגידול בהיקף הכמותי, אולם עיקר העלייה ברווח נבע מקיטון משמעותי בהוצאות המימון, בשל הפרשי שער. עם זאת, העלייה ברווח קוזזה בעקבות גידול של 79% בהוצאות המסים, לרמה של 12.6 מיליון שקל.

נזכיר, כי לפני שבועיים חשף "גלובס", כי ניסן תעשיות בוחנת הצעה שקיבלה למכירת ספאנטק לחברה זרה - ידיעה שאושרה על-ידי החברה.

מנועי בית שמש: ממריאה יחד עם ענף התעופה

התאוששות ענף התעופה העולמי מהמשבר האחרון באה לידי ביטוי גם בשרשרת הספקים של הסקטור. חברת מנועי בית שמש, אשר מייצרת ומשפצת חלקים למנועי מטוסים לצבאות ולחברות אזרחיות, נהנתה אף היא משיפור זה.

הכנסות החברה, הנמצאת בשליטת כלל תעשיות, טיפסו ב-2012 ב-20% והגיעו ל-72.7 מיליון דולר. צעדי התייעלות שביצעה החברה בייצור, ושינוי בתמהיל המכירות, הביאו לכך שנרשם שיפור משמעותי ברווחיות החברה. שיעור הרווח התפעולי טיפס מ-3.3% ל-8.2%, ובשורה התחתונה זינק הרווח ב-307% ועמד על 5.2 מיליון דולר.

נכון ל-20 בפברואר הסתכם צבר ההזמנות של החברה בכ-182 מיליון דולר. שבוע לאחר תאריך זה פרסמה החברה כי חתמה על שני חוזי ייצור ופיתוח מנועים לשבע שנים, בהיקף כולל של כ-162 מיליון דולר.

תאריך:  01/04/2013   |   עודכן:  01/04/2013
אביב לוי, רון שטיינבלט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
10 חברות שהיינו רוצים לראות בבורסה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

אם יש מעפל שבו באמת אי אפשר לדעת למה לצפות, הרי שמדובר בגביע האנגלי. הערב (שני), מחזיקת הגביע, צ'לסי, אירחה את האלופה שבדרך מנצ'סטר יונייטד למשחק חוזר ברבע הגמר של המפעל. אחרי שסיימו בתיקו 2:2 נפלא במשחק הראשון באולד טראפורד, קיבלנו עוד מפגש מסחרר בין השתיים, כשאת ההבדל עשה הפעם דמבה בה, בשער נדיר שקבע 0:1 בסיום והעלה את בניטס לחצי הגמר.

14 שנים עברו מאז מנצ'סטר יונייטד זכתה באליפות ובגביע האנגלי (מאז 1999 בעונת הטראבל עם הזכייה בצ'מפיונס), וככל שזה היה תלוי בשדים האדומים, העונה ההמתנה שלהם היתה אמורה להסתיים. בזמן שהאליפות בפרמיירליג מונחת בכיס של פרגוסון, הסקוטי כבר נגע בשלב הבא כשהוביל 0:2 על הבלוז באולד טראפורד, אבל אז הגיע הקאמבק ההוא של הזאר ורמירז, שכפה משחק חוזר.


שר האוצר יאיר לפיד מנסה להכין את מעמד הביניים להחלטות קשות, ולגזירות שיוטלו גם על מעמד זה - שאותו ייצג ובשמו זכה בבחירות לכנסת ה-19. בפוסט נרחב שפרסם בפייסבוק גולל לפיד את משנתו ומקצת מתוכניותיו הקרובות.
01/04/2013  |  יואב יצחק  |   חדשות
חאלד משעל נבחר בפעם החמישית לראש הלשכה המדינית של ארגון חמאס. בכך גבר על ראש ארגון חמאס-עזה, איסמעיל הנייה, המכהן כראש הממשלה, וכן מול סגנו, מוסא אבו-מרזוק. שניהם ביקשו לרשת את כסאו של משעל.
01/04/2013  |  יואב יצחק  |   חדשות
הגז הטבעי הראשון ממאגר הגז תמר הגיע בערב (יום א') לתחנת הקבלה באשדוד ולמערכת הולכת הגז של מדינת ישראל. כך הודיעה חברת נובל אנרג'י, השותפה המפעילה של פרויקט תמר. בכך זוכה ישראל לעצמאות אנרגטית מלאה בתחום הגז הטבעי.
31/03/2013  |  יואב יצחק  |   חדשות

המחזור ה-30 בליגה הצרפתית יגיע אל סיומו היום (שבת), במשחק הראשון שנערך ניצחה מארסיי 0:1 את ניס ועלתה זמנית למקום ה-2 בצרפת כשהיא רחוקה 7 נקודות מפאריס סן ז'רמן שניצחה אמש 0:1 את מונפלייה. ליל גברה 1:2 על ברסט.

מארסיי - ניס 0:1
אחרי שהחבורה אלי בופ של מעדה במחזור הקודם עם 0:0 ביתי מול אז'קסיו החלשה ורשמה אז את התיקו המאופס השני שלה ברציפות אחרי שסיימה באותה התוצאה מול ליון, השכילו חניכיו של בופ לכבוש ואף לקחת 3 נקודות.
 
כבר בדקה ה-15 למשחק אנדריי פייר ג'יניאק הרשית לשערו של דויד אוספינה מבישול של מתיאו ואלבואנה ושלח 3 נקודות חשובות ביותר למארסיי. 8 מחזורים נותרו לסיום ו-24 נקודות בקופה, ועל אף הפער המבטיח לכל מעידה של הפאריזאים בצמרת, מישהו למטה תחכה.


בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il