לחובתו של הנהג הדורסן, שמשאיתו הידרדרה בנשר, והביאה למותם של שישה בני אדם ולפציעתם של 15, נזקפות 17 עברות תנועה בעשור האחרון.
עוד נמצא כי לא היה מיומן בנהיגה עירונית בדרך תלולה. כן נמצא שהמשאית, שהעמיסה חלוקי נחל, נשאה מטען עודף, במשקל של 40 טונות - 25% מעל המותר.
הנהג, בן 30 מרהט, מאושפז במצב קל-בינוני בבית החולים רמב"ם בחיפה. הוא מוגדר עצור ונתון להשגחה משטרתית צמודה. בין היתר נמצאים לצידו גם אנשי שירות הביטחון הכללי, מה שמעיד אולי כי האפשרות שמדובר בפיגוע על-רקע לאומני לא נשללה לחלוטין. נודע כי קודם לאירוע ירדו מהמשאית אשתו וילדיו של הנהג.
ראש אגף התנועה ניצב ברונו שטיין מינה צוות חקירה מיוחד. ראש ענף תאונות נעם באגנסקי, אמר כי הנחת העבודה היא שמדובר בתאונת דרכים, וייבדק האם מדובר בכשל בהפעלת המשאית או בתחזוקתה.
החברה שבבעלותה נמצאת המשאית טוענת כי רק לפני שלושה ימים עברה המשאית בדיקה של איש מקצוע ונמצאה תקינה. החברה שלחה את תנחומיה למשפחות ההרוגים.
ממלא-מקום מנכ"ל
משרד התחבורה, עוזי יצחקי, מינה צוות חקירה לבדיקת התאונה. הצוות, שאמור להגיש את מסקנותיו בתוך 24 שעות, אמור לבדוק הן את המשאית וההיסטוריה שלה והן את התנהגות הנהג והעבר התעסוקתי והתעבורתי שלו.
ראש שירותי הכיבוי באזור חיפה, דני חנניה, אמר כי הימצאות תחנת הכיבוי מעבר לכביש תרמה לחילוץ המהיר של הנפגעים מהזירה. "זה היה פוגרום, מגה פיגוע", תיאר את שהתרחש.