|
מצלמת מהירות [צילום: מן הטלוויזיה]
|
|
|
|
|
מערכת מצלמות המהירות והרמזור האוטומטיות "א-3" הפיקה בשנה הראשונה לפעילותה למעלה מ-84 אלף דוחות לנהגים. כך עולה מנתוני אגף התנועה. מתוכם כ-77 אלף דוחות היו על במהירות בכבישים פתוחים ובצמתים והשאר על חציית צמתים באור אדום.
שיטת צילום המהירות באמצעות מצלמות רמזור, שכמעט אינה מופעלת בעולם, הוכחה כמניבה במיוחד. 58% מתוך כלל דוחות המהירות הופקו באמצעות מצלמות רמזור והשאר באמצעות מצלמות מהירות "רגילות" בכבישים פתוחים.
יצוין כי הנתונים אינם מעידים בהכרח על מלוא פוטנציאל התפוקה של המערכת מכיוון, שברוב השנה שעברה פעלה כמות קטנה יחסית של מצלמות ורק בתחילת 2013 עלה המספר ל-48 מצלמות פעילות.
מאגף התנועה נמסר כי בתחילת פרויקט א-3 פרישת המצלמות הייתה תוכננה להיות על-פי של 1/3 לאכיפת עבירות צומת ו-2/3 לעבירות מהירות. עם התקדמות הפרישה והמשך ניתוח הנתונים בידי מדור המחקר של אגף התנועה שונה תמהיל פרישת המצלמות לכדי 2/3 אכיפת עבירות צומת (כולל חריגה מהמהירות המותרת בצומת) ו- 1/3 לאכיפת עבירות מהירות בכבישים פתוחים. באגף התנועה מציינים כי על-פי הנחיית ראש אגף התנועה, ניצב ברונו שטיין, מוקם תמרור מקדים לפני כל מצלמה. בנוסף מורחבת הפרישה בכבישי לוויין.