ויכוח סוער פרץ (יום ב', 6.5.13) בוועדת הכלכלה של הכנסת, כאשר שלמה כץ, הממונה על הפיקוח הארצי ב
משרד התחבורה, טען בדיון כי למשרד התחבורה מגיעות בשנה רק 700 תלונות על התחבורה הציבורית.
"רק ארגוני התחבורה לבד שלחו אליכם 1,800 תלונות!", קראה לעברו סטלה אבידן, יושב-ראש ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל. כץ התייחס בביטול, ואמר כי אלה הנתונים וכי אינו יודע את מי או את מה מייצג הארגון. בתגובה, הטיחה כלפיו אבידן: "חוצפה!". ח"כ
אורי מקלב (יהדות התורה) הזדעם על כץ והזכיר לו שרק הוא לבד הגיע אליו עם אוגדן שהכיל 400 תלונות אזרחים שקיבל על תפקוד הרכבת הקלה. הממונה השיב לו כי אינו יודע, ומקלב ענה חזרה שכבר אין אמון באגף תלונות הציבור של המשרד.
הדברים נאמרו אגב דיון שעסק בנושא דוחות הבקרה על התחבורה הציבורית, והתייחס ל
חשיפת News1 על כך שבעקבות צו אותו ביטל שר התחבורה ישראל כ"ץ במחי-יד, מחק משרד התחבורה אלפי תלונות נוסעים, שבחלקן כבר התקיימו הליכים משפטיים. במשרד התחבורה מעריכים את מספרם בכ-4,000 ומציינים כי הייתה בעיה נקודתית שנמשכה כמה חודשים.
גיל יעקב, מארגון צרכני התחבורה הירושלמי "15 דקות", גילה כי החברות עושות דילוגים בתחנות ונוקטות בשיטה של ריווח נסיעות כדי להוציא פחות אוטובוסים לדרך. לדברי יעקב, באוטובוסי חברות התחבורה הציבורית קיימים נווטנים (GPS) המאפשרים מידע בזמן אמת על מקומו המדויק של האוטובוס בכל רגע נתון. הוא תהה בקול מדוע ממתין משרד התחבורה כי הנוסעים יתלוננו, ואינו עושה שימוש בנתונים שבידיו כדי לאתר את ההפרות ולקנוס את החברות בהתאם.
ממלא-מקום יושב-ראש ועדת הכלכלה, ח"כ רונן הופמן, קרא בתום הדיון לנצל את האמצעים הטכנולוגיים כדי לייעל את הבקרה ובכך לחסוך בעלויות הגבוהות המשולמות לחברת הבקרה החיצונית. הוא פנה למשרד התחבורה בבקשה לבצע חשיבה מחודשת באשר לאופן הסנכרון שבין ממצאי הבקרה לתלונות הציבור.