|   15:07:40
דלג
אמין זאהר פובליציסט   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

כן, אנחנו יכולים

השתלשלות מאבקם של תושבי עוספייה באיחוד מוניציפלי עם דליית אל כרמל נצחון אישי על שר הפנים
06/11/2008  |     |   יומנים אישיים   |   תגובות

הסיסמה, כן אנחנו יכולים, היא בלעדית של תושבי הכפר עספיא ויש לנו עליה זכויות יוצרים.

על-מנת להבריא את כלכלת ישראל, לפני כשש שנים איחדו את שני הכפרים הדרוזים האומללים והעניים, דליית אל כרמל ועוספייה, לעיר אחת שנתנו לה את השם הכי מרשים בין שמות ערי ישראל, עיר הכרמל.

עיר הכרמל נולדה באונס כפייתי, ללא תכנון, ללא מחשבה וללא כל מטרה וכיוון. סתם לקחו שני כפרים עניים ועשו מהם כאילו עיר, אך העובדות מראות ששני כפרים אלו נהפכו לכפר גדול אשר הצטרף למועדון הכפרים הדרוזים האחרים.

בתוכנית האיחודים של הבראת כלכלת ישראל היו הבטחות חלומיות כמו הרחבת תוכניות המתאר, הקמת אזורי תעסוקה, מענקים למיניהם, עידוד השקעות, מענה למצוקות הדיור ועוד. במשך חמש שנות האיחוד עיר הכרמל לא זכתה לשום דבר מכל אלה, למרות שניהל אותה ראש עיר חרוץ שיש לו קשרים ידידותיים עם כל שרי ממשלת ישראל. חוץ מהבטחות והסתלקות מהבטחות, העיר לא קיבלה כלום מהממשלה ומצבה אף הלך והחמיר עד שבדוח בנק ישראל משנה שעברה, וכן באחד המחקרים של מרכז מחקר ומידע של הכנסת, נקבע שהאיחוד נכשל.

בעוספייה במיוחד נתנו לאיחוד הזה הזדמנות של כשלוש שנים, וכשהבנו ששום דבר לא השתנה ומצבנו הולך ומחמיר, קמה לה קבוצת אנשים מכל צבעי הקשת הפוליטית-חברתית יחד עם אנשים ללא עמדות פוליטיות, והחליטה לעשות מעשה ולפרק את האיחוד הכפוי הכושל תחת הסיסמה "כן, אנחנו יכולים". ידענו שהדרך ארוכה, קשה ומייגעת. ידענו שהמאבק שלנו הוא נגד ממשלה ונגד שר פנים מתנשא, מאיים, צעקן ועקשן. ידענו שיהיו הרבה דמעות ואכזבות. ידענו שמתוכנו יפעלו נגדנו ויחבלו במאמצינו, אך יחד עם כל זאת סימנו את המטרה ויצאנו לדרך.

המגרש שלנו הוא בכנסת. המאבק הוא מצד אחד בתוך הכנסת עצמה, ומצד שני גיוס כל הגורמים שיש להם השפעה על חברי הממשלה וחברי הכנסת. רתמנו למאבק את הראש הרוחני לעדה הדרוזית, פעילי מפלגות שונות ואחרים.

המאבק הכי קשה שנתקלנו בו הוא בבית, בתוכנו. רבים לא האמינו בדרך ולא האמינו בנו; השמיצו, קיללו, חיבלו, שלחו מכתבים מפוברקים לחברי הכנסת ולשרים. זה היה המאבק הכי קשה בדרך לפירוק האיחוד.

הדרך והטקטיקה הייתה ברורה. התנגדנו שחברי כנסת ערביים יציעו הצעת חוק לפירוק האיחוד והתנגדנו שיובילו את מאבקנו. אבל למען היושרה והצדק הם הבינו אותנו וסייעו לנו עד השגת המטרה. ידענו שמפלגות העבודה, הליכוד, ש"ס ויהדות התורה יתמכו במאבקנו עד הסוף, וזה בזכות הפעילים הדרוזים שיש להם השפעה במפלגות האלה. ידענו גם שקדימה היא זו שתתנגד לנו ותנסה להכשיל אותנו מפני ששר הפנים הוא חבר קדימה, פעילי קדימה הדרוזים וקבלני טפסי ההתפקדות מתנגדים לפירוק האיחוד, והשפעתם והאיומים שלהם בבחירות הפנימיות עזרו להם לחבל במאמצים שלנו.

אישית, לאחר שלמדתי את כל המצב שנוצר, הבנתי שרק שתי המפלגות הימניות האוהדות לדרוזים יעזרו לנו להצליח בהצבעות ולפרק את האיחוד. פירוק האיחוד תלוי בהצבעה שלהם. האיחוד הלאומי וישראל ביתנו הם ביחד 21 ח"כים. שתי סיעות שיש להן יחס מיוחד לדרוזים ככלל, ומי שקורא את מצע האיחוד הלאומי שדאגתי לפרסם אותו בכלי התקשורת, יבין שהם מתייחסים אל הדרוזים כאזרחים שווים למרות שאין בשורותיהם פעילים דרוזים ולא זכו לקולות דרוזיים בבחירות קודמות.

ח"כ שלי יחימוביץ' הגישה הצעת חוק פרטית לפירוק איחוד עיר הכרמל. דאגנו, על-פי בקשתה, לצרף להצעתה עוד ח"כים, ואכן שכנענו ח"כים מכל הסיעות להצטרף על-מנת לתת רושם שכל הסיעות מעוניינות בפירוק האיחוד. לא לטעות, הצעת חוק פרטית לא מחייבת את שאר הסיעה.פגשנו את הסיעות עבודה וליכוד וקיבלנו מהן את ברכת הדרך. קיבלנו מכתב התחייבות לתמיכה במאבק מיהדות התורה. פגשנו נציגי ש"ס וכד'.

לאחר ההצבעה הטרומית הנושא הועבר לדיון בוועדת הכנסת, שהיא תחליט לאיזה וועדה להעביר אותו. כאן התחיל המשחק המלוכלך של שר הפנים ויו"ר סיעת קדימה דאז, ח"כ אלי אפללו. לא עזר להם, המיומנות והידע של אחדים מאיתנו כופפו אותם והצעת החוק הועברה לוועדת הפנים. עברנו קריאה ראשונה ביום האחרון של מושב הקיץ לאחר מאבק עיקש עם ח"כ דליה איציק מקדימה שרצתה, בלחץ חבריה לסיעה, לא להביא את החוק להצבעה. גם הפעילות שלנו ושריפת הצמיגים בעוספיה הכריחו אותה להביא את החוק להצבעה לקריאה ראשונה ועברנו אותה בגדול.

בזמן הפגרה החוק הוכן לקריאה שנייה ושלישית. המצב הפוליטי שנוצר הלחיץ אותנו וזמננו אזל אך לא התייאשנו ולא הרמנו ידיים, המשכנו במכבש שלנו על יו"ר ועדת הפנים עד יום שלישי בערב וסוכם שהחוק יוגש לקריאה שנייה ושלישית. חזרנו מהכנסת מעודדים ופתאום מודיעים לנו שלשר הפנים יש הסתייגויות ויו"ר הקואליציה ח"כ יואל חסון, שהוא גם חבר ועדת הפנים, מתנגד שהחוק יוגש להצבעה. יום רביעי הוא יומה האחרון של הכנסת ה-17. לא וויתרנו ולא התייאשנו. כל הלילה עד השעות המוקדמות של הבוקר הפעלנו לחצים ואף סיכמנו עם הסיעות השונות לא להצביע על הצעות החוק של קדימה באותו יום אם לא יוגש החוק לפירוק האיחוד להצבעה. וכך היה (למען שמירת כבוד הסיעות לא אנקוט בשמן). הלחץ והאיום בהכשלת הצעות קדימה עבדו על יואל חסון; הוא ירד מהעץ והסכים שלא יתנגד להגשת החוק להצבעה אך מצד שני עשה תרגיל מסריח בזה שנתן הוראה לחברי הכנסת מקדימה לא להגיע למליאה בזמן ההצבעה על החוק.

יואל חסון לא תיאר לעצמו שיש לנו ידע בניהול הצבעות בכנסת יותר טוב ממנו ומשר הפנים, ולא תאר לעצמו שנגרום לו שהוא בעצמו יצביע בעד החוק. עוד בשנת 1999 הצלחתי להכשיל את ההצבעה על חוק גיוס בני ישיבות של אהוד ברק כשהייתה מובטחת, בזה ששכנעתי כחמישה חברי כנסת ערביים לא להגיע לאולם המליאה בזמן הצבעה.

יו"ר הכנסת שניהל את הדיון על ההצבעה היה ח"כ מחמד ברכה, ח"כ חכם ואמיץ. כשח"כ אופיר פינס, יו"ר ועדת הפנים, עלה לדוכן להציג את החוק בכנסת, באותה עת נכחו 14 ח"כים בלבד. ח"כ שכיב שנאן נכנס ללחץ. המרוץ שלנו אחרי השעון התחיל; התגייסנו לשכנע ולגרום לח"כים להיכנס להצביע. ח"כ ברכה הבחין במצוקה שלנו ובקש מפינס למשוך את הנאום כמה שיותר כשמולו שר הפנים מחייך בסיפוק ויואל חסון מסתובב כמו טווס ושומר על דלת הכניסה הדרומית לאולם המליאה שחברי קדימה לא יכנסו וכשאחד מהם הגיע בטעות סילק אותו משם. לעבוד תחת לחץ אנחנו יודעים. ניגשנו לחדרי הח"כים והוצאנו אותם מהחדרים. שכיב שנאן ספר אותם כמו שמורה סופר את נוכחות תלמידי כיתתו. מיציע הכבוד העברנו מבטים ובשיחת טלפון, שעלתה לי בסילוק מיציע הכבוד, העברתי למי שצריך להעביר שההצבעה תהיה שמית בכדי לתת לנו עוד כ-20 דקות זמן נוסף על-מנת לגייס עוד ח"כים ומצד שני ידעתי שכל ח"כ שיקראו את שמו להצביע בעד או נגד בקולו, הוא יבחין במצנפות של השייחים הדרוזים שביציע ובנשים הדרוזיות הנפלאות ואז לא יכול להתנגד בנוכחות ציבור דרוזי כזה. להפתעת כולם גם יואל חסון כשהקריאו את שמו ענה "בעד".

שוב חזרתי לח"כים מהאיחוד הלאומי שטרם הגיעו למליאה להצביע. אחרון המצביעים היה ח"כ אפי איתם. מתוך 67 ח"כים שהיו באולם זכינו ב-66 קולות בעד ומתנגד אחד, שר הפנים.

לפני שאסיים אומר למען ההגינות והצדק, שמאז שח"כ שכיב שנאן נכנס לכנסת - כל המאבק שלנו קיבל תאוצה. נאמנותו להבטחותיו, נאמנותו לנו, לתושבי הכרמל, האיצה בו לפעול ובכך הוא סחף את כולנו להמשך המאבק.

לי היה ניצחון אישי על שר הפנים. לפני כחצי שנה פרסמתי בידיעות אחרונות שעל הדרוזים "למחוק את שרי קדימה" בפריימריז של המפלגה. היו בינינו עימותים מתוקשרים לאורך כל הדרך. שר הפנים הבטיח בטון המיוחד שלו ובהופעותיו המתנשאות שהאיחוד בכרמל לא יפורק. הבטחתו זאת העביר בבית שיח' מוופק טריף בפני כל ראשי המועצות הדרוזיות. בהופעה ברדיו אל שמס אצל זוהיר בהלול בעקבות הכתבה ולאחר ששר הפנים איים להגיש במשטרה תלונה נגדי על הסתה, הבטחתי לו שעל אפו ועל חמתו אנחנו נפרק את האיחוד. ואכן האיחוד פורק. החיוך המעליב שלו מאתמול באולם המליאה נמחק. 66 בעד נגד הקול היתום שלו.

תאריך:  06/11/2008   |   עודכן:  06/11/2008
אמין זאהר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כן, אנחנו יכולים
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אל שר הפנים
6/11/08 18:30
2
'אומללים ועניים'
6/11/08 21:21
3
מאיריקו
7/11/08 15:47
4
הקברן
8/11/08 21:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלת הסרטן שלי פרק נ"ג
10/10/2008  |  אלכס לוין  |   יומנים אישיים
מקום רחוק אילת. ככל שמתקדמת נסיעתה של עו"ד פלר גבעון באוטובוס שיצא הבוקר מירושלים, היא מתרגשת. היא מביטה בנוסעים וחושבת על הפגישה שקבעה הערב. יש בה פחד אבל גם סקרנות והיא מקווה. חברה שנפשה לא מזמן באילת, נתנה לה מספר טלפון ואמרה: "צלצלי אליו, הוא רוצה להכירך".
27/09/2008  |  רחל כהן  |   יומנים אישיים
בביקורי הראשון בניו-יורק בשנות החמישים כשליח לתנועת נוער, קפצתי ממחנה הקיץ ב-Wapingers falls שליד העיר פוקיפסי בצפון מזרח מדינת ניו-יורק, לכרך, ליתר דיוק למנהטן. בלחות ששוררת בניו-יורק בקיץ ובראשית הסתיו (רק וושינגטון הבירה עולה עליה בכך), חיפשתי מקלט בפארק המרכזי של העיר ה- Central Park. התיישבתי על ספסל, ובהיעדר עיתון או ספר התבוננתי מסביב. מה שראיתי הוא שרוב הספסלים תפוסים על-ידי אנשים בודדים שמצוידים בשקיות, ומתוכם הם מפזרים גרגרים ליונים, לדרורים ולסנאים, מינים שמצויים בשפע בסנטרל פארק. היו כאלה שאף ידעו לזהות את הסנאים וקראו להם בשמות. היו סנאים שאף טיפסו על הברכיים של מיטיביהם והיו שהשתחוו בפני ארוכי הזנב והודו; עד כדי כך הכירו אלה לאלה טובה. כשמשמרת אחת פינתה מקום לבאה הופיעו ניו-יורקרים אחרים, מבוגרים יותר ופחות, נשים וגברים, התיישבו להם בנחת, פתחו את השקית, הוציאו את הגרגרים, פצפצו ופיזרו אותם. הסנאים והיונים נשארו. אגב, מסופר כי המשוררת הגדולה אלזה לסקר-שילר, בערוב ימיה בירושלים, מצאה מרגוע לנפשה הסוערת בהזנת בעלי חיים, בעיקר ציפורים. אך לסקר שילר הייתה נפש בודדה אחת וכאן בסנטרל פארק היו הרבה נפשות בודדות.
25/09/2008  |  צבי גיל  |   יומנים אישיים
חוויתי שבר גדול לפני מספר חודשים. המורה הרוחני שלי, אצלו למדתי קבלה, ממנו שתיתי דברי חכמה, האמנתי לדבריו ותרגלתי כל מה שאמר, אותו מורה דגול קם ועזב את המקום בו למדתי, ושיקוליו עמו.
צהרי היום במסעדת "עזורה" הממוקמת בלב ליבו של השוק העירקי, מצידו השני של רחוב מחנה יהודה. כמעט ואין כסא פנוי. כולם עסוקים, הלקוחות נהנים מהארוחה וצוות העובדים דואג ומגיש. שורת סירים מתחממים באש קטנה על פתיליות נאמנות. האווירה ביתית ועל הקירות העשויים אריחי קרמיקה מודבקים בצפיפות, זה לצד זה, שטרות-כסף ממדינות שונות. זהו אוסף שהלך וגדל במשך השנים בעזרתם של סועדים מרוצים. ליד השולחנות הביתיים תלויה תמונה ממוסגרת. כותרתה "אילן היוחסין של הירושלמי האסלי", ובין ענפי האילן מצאתי את תמונתו של עזרא שרפלר - "עזורה", על שמו קרויה המסעדה המזרחית הנחשבת לאגדה בקרב רבים. עזורה האב למד את רזי המטבח עוד מנערותו ומאז היה למוח שמאחורי המטעמים.
01/08/2008  |  כרמית צברי  |   יומנים אישיים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il