|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

השר להגנת הסביבה: "אנחנו לא מעצמת גז"

פרץ בוועדת הכלכלה: "המאגרים הקיימים מהווים בסך-הכל כ-0.3% מעתודות הגז בעולם" נוקב במספר שלדעתו צריך להישאר לרשות המשק - 600 מיליארד מ"ק גז מנכ"ל התאחדות התעשיינים: "אני לא רואה מספיק גז לתעשיה ב-2017. צריך לפתח את 'לווייתן' כמה שיותר מהר"
05/06/2013  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
מאת: עופר וולפסון  |    |  תגובות    כנסת 19
פרץ. "לקבוע כמה נשאר, ואז לייצא את העודף" [צילום: פלאש 90]

"כל האמירות שאנחנו מעצמת גז הן מוגזמות בלשון המעטה. גילינו מרבצי גז בהיקפים מכובדים, אבל אנחנו עדיין לא מעצמה. מדובר בסך-הכל ב-0.3% מעתודות הגז בעולם". כך אמר (יום ד', 5.6.13) השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, בדיון שעסק בעתודות הגז למשק הישראלי שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת.

הוא ציין כי מתייחסים בהקשר זה למדינות כמו רוסיה, שהיא היצואנית הגדולה בעולם, אך הוסיף כי חשוב להזכיר שהיא מחזיקה ב-18% מעתודות הגז בעולם. לדבריו, התרחיש האופטימי מדבר על עתודות גז של 920 BCM (מיליארד מ"ק). הוא הוסיף כי בניגוד לעמדת ועדת צמח, הוא סבור שצריך לשמור למשק הישראלי עתודות של BCM 600. "אחרי שקבענו כמה נשאר אפשר לייצא את העודף", הסביר השר פרץ. "לאחר מכן נקבע סדרי עדיפות האם קודם לייצא או קודם לשמור עתודה למשק".

ח"כ ישראל חסון ביקש לדעת מה יקרה אם לא יימצא עוד גז והאם נכון לאשר ייצוא כבר עכשיו, כאשר רמת הוודאות באשר לעתודות היא לא גבוהה. ח"כ דב חנין העיר כי "בניגוד למה שנאמר בוועדת צמח, אנחנו מתכוונים להישאר פה יותר מ-25 שנה". השר פרץ התייחס לכך ואמר כי צריך גם לתת ודאות ליזמים. "אולי אם הציבור היה רוכש את הגז עד הטיפה האחרונה, באמצעות אגרות חוב, הייתה לנה זכות להשאיר את הגז עד הטיפה האחרונה", אמר. היו"ר הוועדה, ח"כ אבישי ברוורמן (העבודה), התייחס לכך ואמר כי המשמעות היא ייצוא של קצת פחות מ-40%. השר פרץ השיב כי "אנחנו לא רוצים להתייחס לאחוזים, אלא לקבוע עתודה שתישמר למשק, ומעבר לכך מה שיתגלה גם במאגרים עתידיים ניתן יהיה לעביר ממנו יותר לייצוא". פרץ אף הביע תמיכה בדרישתו של ברוורמן, לקיים דיון ציבורי פתוח בוועדה ובכנסת.

המדענית הראשית של המשרד להגנת הסביבה, ד"ר סיניה נתניהו, הציגה את הנתונים ואמרה כי ישנם שלושה מקורות לאי הוודאות. לדבריה, ראשית לא ברור מה המלאי שנמצא בידינו. היא הסבירה כי כמות הגז המוכחת עומדת על BCM 285, כאשר הרזרבות המותנות (בהסתברות של 50%) עומדות על BCM 535 והרזרבות העתידיות - על BCM 438. בנוסף, לא ברור קצב התפתחות הביקוש בתעשיה ובתחבורה. העניין השלישי הוא אי הוודאות באשר להתפתחות פריצות דרך טכנולוגיות שישחררו מהתלות בגז טבעי. לדבריה, אין בידי הממשלה דוח רציני שבחן את הביקוש לתעשיות שמשתמשות בגז כחומר גלם.

מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק, אמר כי הוא מודאג מעתידה של התעשיה כבר ב-2017 ולא בעוד 25 שנה. "אני לא רואה מספיק גז לתעשיה ב-2017 וצריך לפתח את לווייתן כמה שיותר מהר". לדבריו, אם לא יאושר הייצוא בהקדם הגז לא יגיע לתעשיה.

שטרום מעריך: העתודות נמוכות מהערכות ועדת צמח

מנכ"ל המכון הישראלי לתכנון כלכלי והממונה על הרשות להגבלים עסקיים לשעבר, דרור שטרום, אמר כי "על סמך ניסיון של 15 שנה על איך מונופולים מנהלים מו"מ עם רגולטורים - אם בגלל חשש מחוסר משילות, צריך לאשר ייצוא של 50%, זו סטירה בפרצופה של המדינה. מעולם לא ראיתי החלטה כה כבדת משקל מתקבלת על בסיס כל כך רעוע לגבי השאלה כמה גז יש לנו". להערכתו, עתודות הגז נמוכות מהערכות ועדת צמח ועומדות על לא יותר מ-BCM 650. "אז אם ועדת צמח קבעה שצריך לשמור למשק BCM 450 אז צריך לייצא רק BCM 200", אמר. עם זאת הוא הוסיף כי להערכתו צריך לשמור למשק על 550 BCM ולפיכך לייצא רק BCM 100.

יו"ר איגוד תעשיות חיפוש הנפט והגז בישראל, אורי אלדובי, אמר כי אי-אפשר יהיה לממן את פיתוח המאגרים ללא ייצוא. ח"כ מיקי רוזנטל קרא לאלדובי: "אל תאיים. אם אינך יכול לממן פיתוח, החזר את הרישיון למדינה". מנהל רשות הגז, שוקי שטרן, הגן על עמדת ועדת צמח ואמר כי בדיון נאמרו הרבה דברים לא נכונים. לדבריו, תחזיות הביקוש נסמכו על סקר צרכנים מ-2004 ומ-2011 והן מעל ומעבר לצרכי המשק. "אין אפשרות להקים מתקנים לייצוא אם המגבלה היא BCM 100, דוח צמח הוא הפשרה הנכונה ולא בגלל עמדת היזמים", אמר.

ח"כ מיכל בירן אמרה כי אולי לא צריך לייצא בכלל גז. "אם ליזמים אין מספיק כסף לפתח את לווייתן אני בטוחה שהמדינה תמצא את הכסף והגז לא יישאר באדמה". היא כינתה את דברי היזמים כ"איומי סרק". לדבריה, "אין דרך להעריך היום מה יהיה עוד 30 שנה".

תאריך:  05/06/2013   |   עודכן:  05/06/2013
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אבישי ברוורמן   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמיר חייק   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   דרור שטרום / Dror Shtrum   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השר להגנת הסביבה: "אנחנו לא מעצמת גז"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ב.
5/06/13 20:10
2
ראיס-פוטין-טיל300
12/06/13 15:14
פורום: כנסת 19 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
מליאת הכנסת קיימה דיון (יום ד', 5.6.13) בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות חתימותיהם של 40 ח"כים, על יוזמת הליגה הערבית לחילופי שטחים במסגרת הסכם בין ישראל לפלשתינים.
05/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דנה (יום ד', 5.6.13) בעמדת המוסד לביטוח לאומי לגבי השלכות התוכנית הכלכלית לשנים 2014-2013 על שיעור העוני בישראל. זאת בעקבות הדוח שפירסם הביטוח הלאומי לאחרונה, ממנו עולה בין השאר כי הגזירות יכניסו עוד 35 אלף ילדים למעגל העוני.
05/06/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דנה היום (ד', 5.6.13) בחשיפת עובדים לחומרים מזיקים במפעלי תעשיה ובתפקוד מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה והמסחר בנושא זה.
05/06/2013  |  יפעת גדות  |   חדשות
"ממגוון הנושאים שעסקתי בהם לא הייתה משימה מתסכלת כמו זו". במילים אלה הגדיר ח"כ יריב לוין (הליכוד ביתנו) את פעילותו מול משרד התחבורה למען קידום התחבורה הציבורית. בישיבת השדולה לתחבורה בת-קיימא, שהתקיימה בשיתוף עמיתתו לראשות השדולה ח"כ תמר זנדברג (מרצ), אמר לוין כי יש להציף בכנסת את הנושא ולעודד השקעה מסיבית בתחבורה ציבורית. "מדובר בנושא שמשפיע על אפשרויות תעסוקה, בריאות, נגישות ואף הגעה למקומות בילוי ותרבות. העניין הזה צריך להיות משימה לאומית. צריך לנסות פעם אחת לתמיד לפרוץ דרך בנושא הזה", אמר לוין.
05/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשות החשמל טוענת כי השילוב של ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות במשק האנרגיה של ישראל יביא לעלייה של 12% במחיר החשמל עד 2020. כך נטען (יום ג', 4.6.13) בוועדת הכלכלה של הכנסת, אשר קיימה דיון שעסק בייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות, במסגרת ציון יום הסביבה בכנסת.
04/06/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
"המשטרה נשאבה לוואקום והפעילה כוח עודף"  /  עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה הגדלת יעד הגירעון  /  עופר וולפסון
ערבות מדינה ב-2.4 מיליארד שקל לחב' החשמל  /  עופר וולפסון
ככה מאבדים מנהיגות  /  סופיה רון מוריה
מי ימצמץ ראשון  /  סופיה רון-מוריה
לשתף את הכנסת בדיון הכלכלי  /  מוחמד ברכה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il