|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

השופט דוד רוזן מצביע על הכסף:

"ברור לגמרי מהמסמך שמדובר בשוחד בהולילנד"

התייחס למכתב של דכנר משנת 2004 ממנו עולה ששילם שוחד בעיריית ירושלים אומר גם שיש אישוש לעמדת התביעה בנוגע לתשלומים של חברת הזרע קלנר על התשלומים לדכנר: לא ידעתי, המנכ"לים אישרו
10/06/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
רוזן. "אין כאן פרשנות אחרת" [צילום: פלאש 90]

דכנר. "מועד התשלום הגיע כעת" [צילום: פלאש 90]

"ברור לגמרי מהמסמך שמדובר בשוחד. אתה גם כן מבין את זה. כשאתה קורא עכשיו את המסמך אתה מבין אותו כמסמך שוחד, אין כאן פרשנות אחרת". כך אמר (יום א', 9.6.13) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, בהתייחסו למסמך שכתב שמואל דכנר ביולי 2004 בנוגע לפרויקט הולילנד.

דכנר פנה באותו מועד למנכ"ל פולאר נדל"ן, ארנון ברודנר, וכתב: "בשבוע שעבר כשהשלמתי בעזרתו של ברוך [יוסקוביץ] ולאחר שיחות כאמור עם יו"ר הוועדה, מהנדס העיר והאדריכל רוזיו כל ההליך שמאפשר בסוף שבוע זה, התחלת שבוע הבא, הזכירו לי התחלת השבוע הבא הפקדה, 'הזכירו' לי שמועד התשלום הגיע כעת".


"על פני הדברים צועקים שוחד"


המסמך הוצג ליו"ר פולאר דאז, אביגדור קלנר, כאשר לטענת המדינה לא ייתכן שהמנכ"לים השכירים בקבוצה - ברודנר, שמעון גלאון וארנון ספרן - אישרו על דעת עצמם מתן שוחד במאות אלפי שקלים. קלנר השיב, כפי שעשה לאורך רוב עדותו, כי לא ידע על כך וכי המנכ"לים לא עירבו אותו בנושא.

רוזן: "יש פה מסמכים שעל פני הדברים אומרים צועקים שוחד. יש לנו תשלומים שברודנר וגלאון מאשרים, שעל פני הדברים צועקים שוחד, מחוץ לכל הסכם. הם בוודאי יודעים שהקשר שלך עם דכנר הוא קשר חברי משנים רבות, אין אחד שלא ידע את זה. למה הדבר כל-כך פשוט לפנות אליך ולשאול אותך. הרי הם יודעים שתאשר את זה. ואם לא תאשר, הם לא יאשרו את זה. למה הם צריכים לערב אותך בזה?".

קלנר: "אני חייב להגיד לאדוני, מה שחל על גלאון חל על ברודנר. אם היה צריך לבוא אלי, כל מנכ"ל, היה בא אלי. אני לא זוכר שבא אלי בדברים האלה, לא ראיתי את המסמכים האלה, לא הייתי מעורב בהחלטות האלה. איפה שהייתי צריך הובא לתשומת ליבי דברים".


היה מאשר או לא?


בנובמבר 2004 ביקש וקיבל דכנר בונוס של 100,000 דולר מעבר להסכם עימו בפרויקט הולילנד, והסביר זאת בהעסקתו של "יועץ חיצוני" לשם שינוי החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. לטענת דכנר מדובר היה בשוחד ורוזן היקשה: "אין שום הסכם כאן, על מה הם נותנים פתאום 100 אלף דולר?". קלנר: "ספק מתמשך, לא צריך לפעמים הסכמים אלא מספיק חליפות מכתבים. הוא ביקש וזה היה הגיוני ואושר. לא תמיד צריך הסכם. אם הוא מאשר את מה שהוא צריך לעשות ועושה את העבודה הוא מקבל את הכסף. אומנם זה נשמע סכומים גדולים, אבל הסכומים אינם גדולים".

רוזן: "לו היה מובא בפניך האישור הזה, היית מאשר אותו?". קלנר: "בשום פנים ואופן לא. אני לא הייתי מאשר שוחד". רוזן: "המסמך הוצג בפניך, האישור כתוב פה, אמנון ברודנר ושמעון גלאון. אני שואל אותך אם זה היה מובא לפניך היית מאשר, אמרת לא".

קלנר: "לא אמרתי לא. אם זה היה הגיוני, אין ביורוקרטיה וישיבות בשוטף. אם היה בא אלי ברודנר ואומר נניח: אני צריך לעשות עבודה כזאת וכזאת, אני פשוט מנסה לשחזר איך הראש שלי עובד. הייתי שואל אותו: למה אתה צריך את זה? ואם אתה מרגיש עם זה טוב תלך קדימה. כך עובד ארגון דומיננטי וכך הדברים הולכים. לא ריכוזית, ולא ביורוקרטיה, ולא מתעסק עם השטויות האלה. פשוט זה לא מעניין אותי ולא עניין אותי בשום חברה, ויש עשרות חברות, כך אני עובד. אם הוא בא אלי לבקש וזה הגיוני, משלמים".


"לא הייתי מעורב למטה"


קודם לכן נשאל קלנר מדוע התבקש דווקא הוא, אחרי שכבר עזב את פולאר, לסייע בקבלת חשבוניות מדכנר על תשלומים במיליוני שקלים שקיבל ללא הוצאתן. קלנר השיב: "אני הכי זמין, והאנשים האלה מעריכים אותי ואוהבים אותי, והכי נחמד בלי לתת לעצמי מחמאות". המדינה טוענת, כי הפנייה נעשתה לקלנר משום שהוא שאישר את התשלומים - וקלנר, כאמור, טוען שלא היה מעורב בהם ולא ידע בזמן אמת שדכנר לא הוציא חשבוניות. גירסתו של דכנר היא, כי בכל מקום בו מדובר היה בכסות לשוחד - לא הוציא חשבונית.

רוזן היקשה: "החוב הזה חי למרות כל התשלומים, כל שכר הטרחה, כל ההלוואות ולמרות הכל, זה מוכיח את טענתו של דכנר שמדובר פה בשוחד, כי הוא מעולם לא התכוון להחזיר ואתם לא התכוונתם לקזז את זה, עכשיו אתה אומר יש פה חוב, יוחזר, אתה מאשר את הטענה של התביעה". קלנר השיב, כי בסופו של דבר נמחק החוב במסגרת ירידת ערך שביצעה חברת הזרע לשורה של נכסים שבבעלותה.

עוד ביקש רוזן לדעת אלו פעולות ביצע דכנר עבור חברת הזרע, בתמורה ל-2.3 מיליוני השקלים שקיבל ממנה, לנוכח העובדה שאין כל תיעוד שלהן. דכנר טען, כי 1.3 מיליון שקל מתוך סכום זה נועדו לתשלום שוחד. קלנר השיב, כי דכנר טיפל בשורה של פרויקטים וכי אינו יודע מה היו פרטי פעילותו. התובעת, עו"ד אתי בן-דור, שאלה לשם מה נשכר דכנר לנוכח העובדה ששורה של אנשי מקצוע אחרים טיפלו בשינוי הייעוד של חוות הזרע. קלנר השיב, כי היה מדובר בשורה של נושאים שחלקם לא היו בתחומי מומחיותם של מנהלי הזרע, אם כי חזר ואמר שלא היה מעורב בפרטים.

אותה שאלה הועלתה לגבי תשלומים שקיבל דכנר בפרויקט הולילנד מעבר למיליון הדולר שנקבעו בחוזה עימו. קלנר השיב, כי דכנר טיפל בהשגת תוספת שבס בפרויקט, וכי למרות שהוא אחראי להסכם המסגרת עם דכנר - "באמת לא הייתי מעורב למטה בשום דבר".
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 9.6.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 9.6.13. המשך חקירתו הנגדית של אביגדור קלנר: התשלומים לשמואל דכנר בפרויקט הולילנד ובחברת הזרע, תשלומים שלכאורה מלמדים על שוחד, ניסיון לקבל מדכנר חשבוניות, פעולותיו של דכנר תמורת התשלומים

תאריך:  10/06/2013   |   עודכן:  10/06/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"ברור לגמרי מהמסמך שמדובר בשוחד בהולילנד"
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עידןסובול
10/06/13 08:41
2
הנ"ל
10/06/13 08:55
 
בנדורי יעקב
10/06/13 09:20
 
עידןסובול
10/06/13 14:43
 
בבון זה קוף ?
10/06/13 14:58
3
אילו 6
10/06/13 09:28
 
שוחד ובענק!
10/06/13 10:43
4
עידןסובול
10/06/13 09:50
 
הנ"ל
10/06/13 11:57
 
י.ש
10/06/13 12:35
 
עידןסובול
10/06/13 14:22
5
הולי הזורע
10/06/13 10:07
6
שושפרי
10/06/13 13:59
7
עזרא מנצור
12/06/13 22:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
"איזה נושאים בעייתיים? 200,000 דולר על מיליארדים? את עושה את זה בעייתי. מה את מבלבלת את המוח!", התפרץ (יום א', 9.6.13) אביגדור קלנר בהמשך חקירתו הנגדית במשפט הולילנד. הוא התייחס לכך ששמואל דכנר קיבל מקבוצת פולאר מאות אלפי שקלים בלא להוציא חשבוניות, לשיטת המדינה - ככסות לתשלומי שוחד.
09/06/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"ברור שהוא ירחיק את עצמו כמה שאפשר מהחוזים עם דכנר ויטיל את האחריות על המנכ"לים" - אומר (יום א', 9.6.13) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, על עדותו של אביגדור קלנר במשפט הולילנד. התביעה טענה, כי בחקירתו במשטרה הטיל קלנר את האחריות להעסקתו של שמואל דכנר על מנהלי הולילנד פארק ופולאר נדל"ן, בעוד בעדותו במשפט הוא נוטל על עצמו אחריות כוללת אך מתרחק מהאחריות לפרטים.
09/06/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
אביגדור קלנר אמר בחקירתו במשטרה, כי אמר לשמואל דכנר ש"אנחנו לא רוצים להיות מעורבים ושלא יעשה את זה יותר", ולאור זאת נשאל בחקירתו הנגדית (יום ה', 6.6.13) האם אין בכך הודאה שידע על מה שכינה "דרכיו האפלות" של דכנר. קלנר השיב, כי התכוון להצעות של דכנר לשלם שוחד לראשי הערים רון חולדאי (מתל אביב) ומרדכי קרליץ (מבני ברק), כדי שיתמכו בתוכניותיה של הזרע.
06/06/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
שמואל דכנר הועסק בשינוי הייעוד של חוות שלם שבבעלות חברת הזרע, משום שאביגדור קלנר הכיר את יכולתו לטפל בפרויקטים גדולים ומורכבים. "לא מוצאים כאלה אנשים", אמר קלנר בהמשך עדותו במשפט הולילנד (יום ה', 6.6.13). "לכל אחד מהמנהלים היו עוד פרויקטים, וחשבנו שהכי יעיל וכלכלי יהיה שנקח בן אדם חיצוני".
06/06/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"שמואל דכנר היה אדם חכם, מוכשר, גאון, למדתי ממנו הרבה דברים". כך אומר עליו במשפט הולילנד (יום ה', 6.6.13) אביגדור קלנר, לשעבר מנכ"ל ויו"ר פולאר, אשר מונה בשנות ה-80 בידי דכנר למנכ"ל איטונג, כאשר דכנר שימש כמנכ"ל קבוצת אזורים ששלטה באיטונג. לדברי קלנר, דכנר גרם לאנשי עסקים מובילים להפסדים של עשרות מיליוני דולרים בקבוצת ה"מאגרים", ולאחר מכן גרם נזקים כבדים לליאון תמן כאשר ייעץ לעסקיו.
06/06/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
המדינה תנמק אי-הגשת כתבי אישום בהולילנד  /  איתמר לוין
רוזן אינו מבין את ההשהיה של צ'רני  /  איתמר לוין
צ'רני: תרמתי למוסדות, לא לעומדים בראשם  /  איתמר לוין
קול כספי אחיך  /  איתמר לוין
יוסי אולמרט משקר  /  איתמר לוין
אולמרט העבריין חוזר  /  אריה אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il