בהודעה מקבילה לגוגל (Google) ולוויז (Waze) הודיעו (יום ג', 11.6.13) ענקית האינטרנט בריאן מק'לנדן ומנכ"ל חברת תוכנת הניווט נעם ברדין על חתימת עסקה ביניהם.
בבלוג הרשמי של גוגל נכתב: "כדי לסייע לכם להיות חכמים יותר מהתנועה, אנו נרגשים היום להודיע שסגרנו את עסקת הרכישה של וויז".
ביום ראשון דיווח גלובס על קיומה של העסקה, לפי שווי של כ-1.1 מיליארד דולר. בהודעה הרשמית לא צוין סכום הרכישה. איש משתי החברות סירב למסור פרטים בעניין. היום אישרה גוגל כי מרכז הפיתוח של החברה יישאר בישראל, כפי שדרשו העומדים בראשה, וכי היא תמשיך לעבוד באופן עצמאי לעת עתה.
"אנחנו נרגשים לקראת האפשרות לשפר את מפות גוגל עם אפשרויות שמציעה ווייז, ולשפר את ווייז עם אפשרויות החיפוש שמציעה גוגל", כתב מק'לנדן.
עוד נאמר: "אנו עובדים בצמוד עם קהילת ווייז התוססת, אשר מהווה את הדנ"א של האפליקציה, כדי להבטיח שיש להם את מה שהם זקוקים לו כדי לגדול ולצמוח. קהילת ווייז והצוות המסור יצרו מקור אדיר של תיקוני דרכים ועידכונים. אנו מצפים לעבוד עימם במאמץ המתמשך שלנו לייצר מפת עולם שימושית, מדויקת ומקיפה".
מנכ"ל ווייז ברדין, כתב: "אני נרגש מההזמנה להצטרף לגוגל. לארי פייג', בריאן מק'לנדון וצוות גוגל Maps עקבו אחר ההתקדמות שלנו ונרגשים ממה שהצלחנו להשיג. הם חולקים את החזון שלנו, זה של שירות מיפוי גלובלי שמעודכן בזמן אמת ורוצים לסייע לנו להאיץ את הצמיחה שלו. אנחנו נרגשים מהאפשרות לעבוד יחד עם צוות גוגל Maps כדי לחזק את יכולות החיפוש שלנו, ולהצטרף אליהם במאמצים שלהם לבנות את המפה הטובה בעולם.
"שום דבר לא ישתנה כאן בווייז. נשמר את הקהילה הקיימת, המותג, השירות והארגון, כמו גם את ההיררכיה שלו, התפקידים והתהליכים יישארו כמות שהם. אותם אנשי ווייז ימשיכו לעבוד אתכם, וימשיכו לחדש וליצור מוצרים ושירותים חדשים, שיעשו את ווייז חברתית יותר, פונקציונלית ומסייעת לנהגים. העובדים, המנהלים, המייסדים ואני מחויבים להמשך החזון לעוד שנים רבות.
"למה לא להישאר כחברה עצמאית לחלוטין? שאלנו את עצמנו: האם ווייז תישאר פרויקט כיפי להשתתף בו, מקום כיפי לעבוד בו, כחברה ציבורית ועצמאית? לבחור את דרך ההנפקה שלפעמים מסיטה את תשומת הלב לבנקאים, עורכי דין ושביעות הרצון של
וול סטריט, ואנחנו החלטנו שאנחנו מעדיפים לבלות את הזמן הזה אתכם, הקהילה של משתמשי Waze. גוגל מחויבת לסייע לנו להשיג את זה, ולספק לנו עצמאות ואת המשאבים הנדרשים לנו להצלחה. שקלנו המון אפשרויות, אבל הגענו למסקנה שגוגל היא השותף הטוב ביותר עבור Waze, עורכי המפות שלה, מנהלי האזורים שלה ו-50 מיליון המשתמשים. אז עבורנו, זה זמן טוב לחזור לעבוד עם שותפים חדשים וטובים, ועם הרבה משאבים כדי להמשיך את הפרויקט שלנו".
לא ידוע עדיין האם המאסדרים האמריקנים יערימו קשיים על העסקה, העלולה ליצור מונופול בתחום המפות.
שר המדע הטכנולוגיה והחלל,
יעקב פרי, בירך הערב את עובדי חברת ווייז ומייסדיה: "הצבתם את תעשיית הפיתוח הישראלי, שוב בקדמת הבמה העולמית עם רעיון פורץ דרך שהפך להצלחה עולמית. עשיתם זאת בזכות ההתמדה , המקוריות והחדשנות הישראלית הכל כך מאפיינת. גאווה אמיתית למדינה ולתעשיה הטכנולוגית כולה. כולי תקווה כי תמשיכו את עשייתכם והצלחתכם כאן בישראל בלי 'לחשב מסלול מחדש'".
שר הכלכלה,
נפתלי בנט, בעבר הוצע לו לעמוד בראש ווייז, אמר הערב: ״זה יום שבו חברה ישראלית הוכיחה שיש לנו מה לתת. וויז זה כל מה שישראלי - צנוע, מקשיבים ללקוחות, עובדים קשה, יודעים איך לחשב מסלול מחדש כשצריך. אני מצדיע למייסדים ולמנהלים של ווייז על ההחלטה שלהם להשאיר את ווייז בישראל. כל הכבוד".
בהזדמנות זו הודיע כי הקים במשרדו מחלקה לטיפול ברגולציה המקשה על עסקים בארץ.
בתחילת השבוע התחיל שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין תחנת הרדיו גלגלצ לבין אפליקציית ווייז. במסגרת השירות לנהגים, יקבלו מאזיני גלגלצ, בשידור, לא רק את התזמון, אלא גם את צפי הזמן המדויק של ההגעה ליעד בקטעי כביש עמוסים. מאפיינים של תוכנת הווייז הותאמו במיוחד עבור גלגלצ.