|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

הטירוף של מיאמי מול השכל של פופוביץ'

גמר הפלייאוף ב-NBA מגיע לרתיחה. ההיט יתעשתו?
18/06/2013  |   ספורט5 ספורט5   |   חדשות   |   תגובות
מאת: תומר אטלס, סנט לואיס  |  ספורט5  |  sport5.co.il
השינוי שטרף את כל הקלפים. ג'ינובילי (gettyimages) צפו בתקציר משחק 5

1. גם ממרחק של יותר מיממה וחצי, עדיין קשה להפסיק להתלהב מההחלטה של גרג פופוביץ' להכניס את מאנו ג'ינובילי לחמישייה. המשמעות המיידית של זה הייתה שמאנו סוף סוף נשמר על ידי מייק מילר ולא על ידי נוריס קול ומריו צ'אלמרס, שני שחקנים שעשו לו חיים קשים בארבעת המשחקים הראשונים. בנוסף, האא ולא התבקש להחזיק את הכדור כל הזמן, כי שיחק לצד טוני פארקר וטים דאנקן, שייצרו בשבילו מצבי קליעה נוחים. הוא התחיל חם, כשקלע או מסר אסיסט בשש הפוזשנים הראשונים של סן אנטוניו. ולא עצר עד לסיום. 24 נקודות ו-10 אסיסטים, בפעם השנייה בלבד בקריירה. פשוט משחק גדול של מאנו ומהלך גאוני של פופוביץ'. כן, עוד מהלך גאוני של פופוביץ'.

2. כולם מדברים על השלשות של דני גרין (אל תדאגו, גם אנחנו נדבר על זה), אבל נראה שבסדרה הזו גרין עשה התמחות בעוד אלמנט במשחק הכדורסל – הגנה במשחק המעבר. אלמנט קריטי מול מיאמי, קבוצה שחוטפת המון כדורים ורגילה להשיג הרבה סלים קלים במתפרצות. למרות שמצא את עצמו בחיסרון מספרי בהגנה בלא מעט פעמים בסדרה, גרין הצליח להקשות על שחקני מיאמי מבלי לעשות עבירה. אז עד המשחק החמישי חשבתי שזז סתם מקריות, אבל אז ראיתי את החסימה/חטיפה של גרין על לברון ג'יימס במתפרצת. אז נכון, המהלך הזה אמנם לא היה יוצא דופן והוא כנראה לא ייכנס לאף טופ 10, אבל זה עדיין לברון ג'יימס, וזו עדיין עבודת הגנה מצוינת של דני גרין. איך לובליאנה ויתרה עליו...?

3. מתחת לזריקות הקרקס של ג'ינובילי, התצוגה של פארקר והשלשות של גרין, הסתתר לו גיבור אחד נוסף, קוראים לו בוריס דיאו. השורה הסטטיסטית שלו נראית ככה: נקודה אחת, 4 ריבאונדים, 0 מ-1 מהשדה, 1 מ-2 מהעונשין, 3 איבודי כדור, 3 אסיסטים וחסימה אחת. לא שורה של גיבור. אבל מה שהוא עשה בהגנה על לברון ג'יימס, זו כמעט עבודה של סופר-הירו. דיאו הקשה עליו בצבע, לא אפשר לקינג סלים קלים ושמר בצורה טובה גם על הפיק-אנד-רול של מיאמי. לג'יימס היה 7 מ-14 מהשדה מול שומרים שאינם דיאו, ו-1 מ-8 נגד הצרפתי. בנוסף, ההגנה שלו שחררה את קוואי לאונרד למשימות התקפיות. אז לפני שכולנו נהלל את ג'ינובילי, פארקר, דאנקן, וגרין (אל דאגה, גם זה יגיע), בואו ניתן קצת קרדיט גם למי שלא קיבל את רוב המחמאות מכלי התקשורת בימים האחרונים. כי מי שראה ועקב מקרוב אחרי המשחק והסדרה יודע – לבוריס דיאו היה חלק חשוב מאוד בניצחון של סן אנטוניו במשחק החמישי בסדרה הזו.

4. 18 איבודי כדור היו לסן אנטוניו במשחק. אם הספרס רוצים לקחת אחד מהשניים הבאים במיאמי ולסגור את הסיפור, הם לא יכולים להרשות לעצמם להמשיך לאבד כזו כמות של כדורים. אם בוחנים את העניין לעומק אפשר לראות שהבעיה של הספרס היא לא סתם האיבודים – הבעיה היא ה-“live ball turnover”, האיבודים שמובילים למתפרצות של מיאמי. מסירות רעות, כדורים שבורחים מהידיים וחטיפות של שחקני ההיט הם איבודים קריטיים שג'יימס, ווייד והחברים הופכים לנקודות קלות בצד השני, מהר מכל קבוצה בעולם. אלו האיבודים שבאמת הורגים את סן אנטוניו. פופ כבר עובד על פתרון.


5. הביג-3 של מיאמי אמנם לא היו בשיאם במשחק מספר 5, אבל הם גם לא היו רעים בכלל. לברון קלע 22 נקודות ולמרות האחוזים הרעים מהשדה (8 מ-22) הקינג בהחלט נראה אגרסיבי מאוד ברוב שלבי במהלך המשחק. ווייד נתן אולי את המשחק הכי טוב שלו בסדרה וסיים עם 25 נקודות ועשרה אסיסטים וגם כריס בוש הגיע לעבוד. אז איפה הייתה הבעיה של מיאמי? הפעם היא הייתה בצוות המסייע. חוץ מריי אלן (שנתן הופעה נהדרת ביום בו נשבר שיאו. כן, נגיע לזה...), כל שאר השחקנים של ההיט פשוט נעלמו. מייק מילר לא קלע נקודה כבר שני משחקים ברציפות, שיין באטייה ממשיך להיראות כמו הצל של עצמו, כריס אנדרסן ויודוניס האסלם יצאו מהרוטציה, נוריס קול נראה כאילו הוא עומד לנקוע את הקרסול במרדף אחרי טוני פארקר, ואחרון חביב מריו צ'אלמרס – שלא נתן משחק טוב מאז שהסדרה הייתה במיאמי. טוב, נו, לפחות היא חוזרת לשם. וצ'אלמרס, או מילר או באטייה או אנדרסן או קול או מי שזה לא יהיה, יצטרך לעזור לביג-3. כי אם הצוות המסייע לא יגיע לעבוד, כדאי שבסאות' ביץ' יתחילו לשכוח מהר מאוד מריפיט.

6. מיאמי ידועה כקבוצה שבאה בטירוף אחרי הפסד. בכל זאת, ההיט לא הפסידו שני משחקים רצוף מאז אמצע העונה הרגילה. אבל מה שמדאיג זה הצד השני של המטבע – ירידת מתח אחרי ניצחונות. במיוחד גודלים. מיאמי חסרה במשחק החמישי קצת דרייב, רעב, תשוקה, אנרגיה. וגם אם ההיט ימשיכו לנצח אחרי כל הפסד, זה כבר לא ישנה. כי אם הם לא ישנו פאזה ויבואו למשחק בטירוף (גם אחרי ניצחונות), הם יפסידו את הסדרה במשחק השביעי... חשבון פשוט.

7. פופוביץ' ביקש מהשחקנים שלו במהלך פסקי הזמן "לא להאט את הקצב". בכלל, האסטרטגיה של סן אנטוניו הייתה להמשיך לדחוף את הכדור. הספרס לא רצו להתמודד עם ההגנה העומדת של מיאמי, שהוכיחה עצמה במהלך הסדרה. ולמרות שהמשחק המהיר הוא המשחק האהוב על מיאמי, משחק שקבוצות בדרך כלל נמנעות לשחק בו נגד לברון ו-ווייד, סן אנטוניו החליטה ללכת על כל הקופה. השחקנים של פופוביץ' הטיסו את הכדור קדימה גם אחרי סל. השיטה הצליחה, ולמרות מספר האיבודים הגבוה סן אנטוניו הגיעה להרבה סלים קלים ותפסה את ההגנה של ההיט לא מוכנה. אז הנה עוד מהלך גאוני של פופוביץ'. זה כבר 0:2, מר אריק ספולסטרה היקר. אני מקווה בשבילך שכבר חשבת על איזה תוכנית מתוחכמת לקאמבק, כי כרגע השח הזה נראה בדרך למט.

8. בפתיחת הסדרה כולם דיברו על סגנונות המשחק השונים של מיאמי וסן אנטוניו, במיוחד בהתקפה. מיאמי משחקת הרבה בידודים ואחד-על-אחד, בעוד שסן אנטוניו משחקת הרבה פיק-אנד-רול, משחק חסימות והנעת כדור. אבל אחרי חמישה משחקים ויתרון של 2:3 לספרס, אפשר להגיד בפה מלא שסן אנטוניו מנצחת את מיאמי למרות שברגעים רבים בסדרה היא לא מצליחה לשחק את משחק ההתקפה האופייני לה. למעשה, סן אנטוניו משחקת משחק התקפה שנראה לפרקים קצת כמו זה של מיאמי. בידודים, אחד-על-אחד. אז איך בכל זאת הספרס שולטים? התשובה פשוטה: מיאמי לא מצליחה לעצור את שחקני הספרס באחד-על-אחד. בוש לא מצליח להתמודד עם דאנקן בצבע, ג'ינובילי התעלל במילר במשחק החמישי, והכי גרוע – פארקר עשה בית ספר לקול הצעיר. כולנו יודעים שמשחק ההתקפה הקבוצתי של פופוביץ' הוא כוח אימתני, לכן זה קצת מפתיע שדווקא משחק האחד-על-אחד הפשוט של הספרס הוא מה שהורג את מיאמי.

9. מהצד השני, אנחנו רואים התקפה שבלונית. אין שום גיוון בסכימות של ספולסטרה, שום תרגיל מיוחד, אפס יצירתיות. הכל עובר דרך לברון, ווייד ובוש , ואין ניסיון להכניס אף אחד אחר לעניינים. וכדי שהצוות המסייע יתפקד, ספולסטרה צריך לשחק גם אליהם קצת. בין אם להריץ תרגיל קלעי למילר או פיק-אנד-רול בין לברון לצ'אלמרס (שעבד בצורה כל כך טובה מוקדם יותר בסדרה). משהו. ספולסטרה חייב לבצע מספר התאמות, ומהר.

10. חשבתם ששכחנו? 25 שלשות יש לדני גרין בסדרת הגמר, וזה כמובן שיא חדש לפיינלס (השיא הקודם היה שייך לריי אלן עם 22). ללא ספק אחד מהמטווחים היותר מדהימים שנראו בהיסטוריה, וכזה שלא יישכח להרבה זמן. ככה זה נראה ביוטיוב. ובסיוטים של מיאמי.

תאריך:  18/06/2013   |   עודכן:  18/06/2013
תומר אטלס, סנט לואיס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברחובו הראשי של כפר אבו-גוש צעדו עשרות יהודים וערבים במחאה על מעשי השחתה שביצעו אלמונים בכפר. צמיגיהן של 28 מכוניות נוקרו ונכתבו כתובות גרפיטי "התבוללות או גזענות" ו"ערבים החוצה".
18/06/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות

החלומות היו בשמיים, הציפיות גבוהות מתמיד והתקוות התנפחו כמו בלון, אבל כלום לא עזר. נבחרת הנשים של ישראל עפה היום (שלישי) מממוקדמות אליפות אירופה 2015 אחרי שהפסידה במשחק הגומלין בחצי הגמר 66:57 ליוון. הבנות של אלי רבי היו חייבות לנצח בפער של 13 נקודות אחרי שהפסידו ביוון, אבל לא הצליחו אפילו לרדת עם ידן על העליונה. בכל מקרה, זה היה רק החלק הראשון, בקיץ הבא ייערך החלק השני של המוקדמות, אז תהיה לנשים הזדמנות נוספת להשיג את הכרטיס לאליפות אירופה.

אי אפשר להגיד שזה לא היה צפוי. נבחרת יוון חזקה ביותר, שולטת בריבאונד, קולעת באחוזים טובים מה-3 ומציגה הגנה חזקה ופרודוקטיבית בנוסף להתקפה יצירתית. ישראל, שניצחה 3 משחקים ברציפות בשלב הבתים הגיעה עייפה למשחקי חצי הגמר והתוצאות בהתאם. שחקניות שבלטו מול מקדוניה, פורטוגל וגרמניה, נעלמו כלא היו מול היווניות.


אירוע דרמטי נוסף בבית"ר ירושלים. אחרי שהביעו עניין לרכוש 50% מהבעלות במועדון מידי ארקדי גאידמק, תמיר מז'ידוב והרוכשים שאיתו החליטו לסגת מהצעתם. משמעות הדבר: הכדור עובר לאלי טביב שיוכל להשלים את המהלך ולהפוך בימים הקרובים לבעלים של בית"ר ירושלים. קבוצת הרוכשים החליטה לחזור בה והודיעה על כך במכתב רשמי שהגיע מעו"ד ישראל שלו, נציגו של ארקדי גאידמק.

"כתוצאה מהלחץ הכבד והבלתי לגיטימי אשר הופעל על הרוכש ועל המשקיעים מטעמו, בישראל ו/או מחוצה לה, לחץ אשר נועד לסכל את התקשרות בית"ר עם מר טמירלאן מז'ידוב...הודיע המשקיע היום בשמו ובשם קבוצת המשקיעים שפועלת עימו, כי הוא נסוג לאלתר מכוונתו לרכוש את מחצית זכויות הבעלות בקבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים", נכתב בהודעה.


נצבא תבנה בניין מסחר ומשרדים בן 8 קומות, 54,000 מ"ר שטחו, במערב ראשון לציון, באזור מתחם מעוין שורק. החברה-הבת מפעלי תחנות, זכתה (יום ג', 18.6.13) במכרז של רשות מקרקעי ישראל, ותרכוש את המגרש, בן 31.25 דונם. היא תשלם בעדו 80 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח אך לא כולל מע"מ ומס רכישה. זהו פרויקט גדול נוסף במתחם זה.
18/06/2013  |  אלעזר לוין  |   חדשות

[קישור]" sab="46593" href_fix="אחרי" Target="_BLANK">[קישור] שחתם לשלוש השנים הבאות בפ.צ. ציריך השווייצרית, כפי שפורסם לראשונה כאן באתר, אבי ריקן נחת הערב (שלישי) בישראל וסיפר על הסיבות שהובילו לחתימה המפתיעה. כמו כן, סוכנו, מאיר ריפמן, חשף פרט מפתיע לא פחות עם הגעתם לנמל התעופה בן גוריון.


18/06/2013  |  שירלי בר דיין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il