החברה לישראל הודיעה (יום ד', 26.6.13) כי היא בוחנת את פיצול אחזקותיה במטרה ליצור ערך נוסף למשקיעים.
המהלך הנבחן כעת כולל פיצול החזקותיה של החברה כך שזרוע האנרגיה איי.סי. פאואר, מיזם הרכב קורוס, חברת הספנות צים, זרוע הקלינטק איי.סי. גרין וחברת השבבים טאואר יועברו ויוחזקו על-ידי כלל בעלי המניות באמצעות חברה חדשה, ואילו החברה לישראל תמשיך להחזיק רק בכי"ל ובבז"ן.
בחברה לישראל ציינו כי הפיצול לא יביא לשינוי במבנה הבעלות והשליטה בחברה החדשה, וכי כל בעל מניה בחברה לישראל יקבל מניה נוספת בחברה החדשה המתפצלת.
להערכת החברה, תוכנית הפיצול תושלם בתוך 6 עד 12 חודשים.
החוב של החברה לישראל כלפי בנקים מממנים ומחזיקי אג"ח יישאר בידיה, אשר תמשיך כאמור להחזיק בכי"ל. בעתיד תבחן החברה אפשרות לפצל גם את ההחזקה של החברה לישראל בבז"ן. כמו-כן, בכוונת החברה לישראל, לאחר שתפוצל, להימנע מביצוע השקעות בחברות חדשות.
הכוונה היא שהמניות ואגרות החוב של החברה לישראל ימשיכו להיסחר בבורסה לניירות ערך. במסגרת תוכנית הפיצול
תרשם החברה החדשה למסחר בבורסה זרה ו/או בבורסה לניירות ערך בתל אביב.
אמיר אלשטיין, יו"ר החברה לישראל, אמר כי "המהלך האסטרטגי הנוכחי, מהווה נדבך המשך לאסטרטגית החברה לישראל בשנים האחרונות, אשר התמקדה בהצמחת חברות. בבסיסו של המהלך עומדים חשיפת נכסי החברה לציבור משקיעים פוטנציאלי גדול וממוקד יותר בתחומי הפעילות הרלוונטיים של כל אחת מהחברות, לצד התאמת המיקוד העסקי. זו הבשורה הנכונה לציבור המשקיעים, אשר צפויה לייצר עבורם ערך מוסף".
ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל, הוסיף: "במקביל לקידום צמיחת אחזקותיה הוותיקות של החברה לישראל, ובראשן כי"ל, פעלנו בשנים האחרונות לפתח תחומי פעולה חדשים, תוך דגש על שווקים מתפתחים מרכזיים, כגון פעילות החשמל באמריקה הלטינית ופעילות הרכב בסין. הפיצול נבחן במסגרת פעילות החברה להציף ערך לבעלי מניותיה. אנו סבורים כי לאחר תקופת השבחה ופיתוח ממושכות, הגיעו היקף ואופי הפעילויות הוותיקות והחדשות של החברה לישראל לשלב אשר מצדיק בחינת מהלך מסוג זה, תוך מתן חשיפה ממוקדת יותר למשקיעים לגבי חברות הקבוצה".