|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

ראש בראש בין הקופות לבתי החולים:

"הסדר ההתחשבנות יחייב צמצום המיטות לאשפוז"

מנהלי קופות החולים לוועדת הכספים על הסדר ההתחשבנות הכספית במערכת הבריאות: "יפגע ויצמצם את הרפואה בקהילה" ועדת הכספים שוקלת להקים צוות מגשר אד-הוק כדי להביא את ראשי הקופות וראשי בתיה"ח להסכמות על הנוסחה, הצפויה להיות מאושרת במסגרת חוק ההסדרים
04/07/2013  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
מאת: עופר וולפסון  |    |  תגובות    כנסת 19
קופת החולים תחויב לשלם מחיר מלא על רכישת 95% מהיקף השירותים שרכשה ב-2012 [צילום: AP]

ויכוח נוקב בין נציגי קופות החולים לנציגי בתי החולים התרחש (יום ה', 4.7.13) בוועדת הכספים של הכנסת, על אופן ההתחשבנות ביניהם בשנים 2016-2014, שנקבע בנוסחה על-ידי משרדי האוצר והבריאות ונכלל בחוק ההסדרים. הנוסחה אמורה לאזן בין הצרכים של הקופות ושל בתי החולים.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), הודיע כי ישקול להקים צוות מגשר אד-הוק מטעם הוועדה, להביא את הצדדים להסכמות. ההכרעה בהצבעות תתקיים בעוד שבועיים.

הנוסחה להתחשבנות קובעת תקרה לרכישת שירותים על-ידי קופות החולים מבתי החולים באופן הבא: בתחילה בודקים את היקף הפעילות בשנת 2012, צריכת השירותים על-ידי קופת חולים מסוימת בבית החולים בערך מלא (מחיר ללא הנחה) וזוהי התקרה ברוטו. לאחר מכן, בודקים את סך התשלומים בפועל עבור אותו היקף של צריכת שירותים וזוהי התקרה נטו. על-פי זה, קופת החולים תחויב לשלם מחיר מלא על רכישת 95% מהיקף השירותים שרכשה ב-2012, ללא הנחה. מעבר ל-95% עד 102% מהיקף השירותים ב-2012, קופת החולים תקבל הנחה של 30%. בין 102% ל-113% הנחה של 33% ומ-113% ומעלה - תשלם לכל היותר 65%. היה וקופת החולים לא תרכוש את רצפת היקף השירותים, תידרש לשלם קנס לבית החולים להשלמה עד אותה רמה מ-2012. הנוסחה נקבעת במסגרת 'חוק הקפיטציה' על שם שיטת ההתחשבנות Capping שמשלבת חישוב של מספרי המבוטחים בכל קופה. עוד קובעת נוסחת ההתחשבנות, 'רצפה' לרכישת השירותים על-ידי קופות החולים מבתי החולים, על-מנת למנוע הסטת מבוטחים על-ידי הקופות בין בתי החולים באמצעות מו"מ שהן ינהלו מול בתי החולים. רצפת רכישת השירותים של קופת חולים מסוימת בבית חולים מסוים היא 95% מהתקרה נטו בשנת 2012.

סגן ראש אגף התקציבים באוצר, משה בר סימן טוב, שהציג את עיקרי נוסחת ההתחשבנות, מסר: "הסדר ההתחשבנות החדש שאנחנו מביאים הוא פועל יוצא של ההתנהלות בנושא מזה כ-20 שנה, כאשר בכל פעם אנחנו מבצעים תיקונים אחת לשלוש שנים. ההיגיון מאחורי הנוסחה החדשה; מכיוון שבשוליים, העלות של בתי החולים פוחתת והמחיר של משרד הבריאות ומשרד האוצר זה מחיר קבוע ונוצר תמריץ להגדיל את הפעילות של בית החולים ואנחנו רוצים גם מערכת קהילתית איתנה ולא רק מערכת ציבורית איתנה. על-כן הנוסחה שאותה אנחנו מתקנים מעת לעת, נועדה למנוע עיוותים וזליגת יתר לכיוון מסוים, כלומר, עודף צריכת שירותים בבתי החולים על חשבון רפואת הקהילה למשל. מצד שני, קבענו מנגנונים לשמור על האיתנות הפיננסית של בתי החולים, כך שקופות החולים לא יוכלו להסיט מבוטחים ולהפעיל יתר על המידה את כוחן במו"מ מול בתי החולים, שלא ייווצר מצב של ייבוש בית חולים מסוים על-ידי קופות החולים. על-כן הקופות מחויבות לצרוך שירותים בהיקף של 95% מהשירותים שרכשו ב-2012, במחיר מלא מבתי החולים. לאחר מכן, יש שיעורי הנחות".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, אמר כי "הנוסחה נועדה ליצור איזונים בהתקשרויות בין קופות החולים לבתי החולים. חייבים רגולטורית לחדש את ההסכם אחת לשלוש שנים. התקרות התרחקו מאוד, הביצועים עלו הרבה יותר ממה שנקבע בתקרות הקודמות וקופות החולים נחשפות לסיכונים והאיתנות הפיננסית שלהן בסימן שאלה. יצרנו צילום מצב והקטנו את הסיכוי של מלחמות בין בתי חולים לקופות החולים ואת האינטרסים ביניהם, כך שאף אחד מהם לא ינצל את הכוח היחסי שלו להשיג יותר. יצרנו את החישוב הטוב ביותר שניתן היה להגיע אליו". בעקבות דברי ח"כים, הדגיש גמזו, ש"המטרה לשמור על איזון. חוק הקאפ נועד למנוע כשלים בתוך המערכת ולא להביא כסף חדש. אחוזי הנחה גבוהים והחישוב הדמוגרפי, הכספים לא זורמים אוטומטית לבתי החולים וזה יכול לקדם את הרפואה בקהילה".

ראשי המערכת זועמים: "הזכות לבריאות תיפגע"

סגן שר הבריאות לשעבר, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), אמר מנגד כי "הנוסחה בעייתית ומקשה גם על בתי החולים ובמיוחד על הקופות. צריך להכניס כסף חדש למערכת ולא לבנות רק על ההיזון בין קופות החולים לבתי החולים. צריך לדאוג לקופות החולים. לבתי החולים בסופו של דבר הממשלה תדאג ותתקצב".

מנכ"ל בית חולים הדסה עין כרם, ד"ר אביגדור קפלן, התרעם: "ההסכם החדש פוגע בבתי החולים בירושלים, שאינם ממשלתיים. הוא יפגע קשה בהכנסות שלנו, כאשר בין כה וכה אנחנו מתקשים להעמיד שירותים נאותים. אם תופעל הנוסחה החדשה כפי שהיא, הדבר יחייב אותנו לסגור 300 מיטות אלא אם כן הממשלה תכסה את הגירעון שייווצר. המשקל היחסי של ירושלים במימון הבריאות ירד מ-18.3% ל-16.85% והדסה ירדה מ-11.5% ל-10.6% ומשקלה של ירושלים ביחס דמוגרפי עלה משמעותית באותה תקופה ביחס לשאר ערי ישראל. לקבע את אותם שיקולים מוטעים עד 2016 זה להכניס אותנו לגירעון הולך וגדל".

מנכ"ל קופת חולים כללית, אליהו דפס: "הזכות לבריאות של כל האזרחים נוכח השחיקה בתקציבי קופות החולים עשויה להיפגע. האוצר יש לו אינטרס להטיח ראש בראש ולכולם חסר ואז זה בסדר. האיזון הופר. יש שחיקה מתמדת לקופות. צריך לחזק את בתי החולים אך בכסף חדש. בנוסף, יש לקבוע את שנת 2013 כבסיס ולא את 2012 ואפשר לבצע חישוב מיוני 2012 עד יוני 2013, כדי לבטא את הערכים העדכניים".

מנכ"ל בית החולים שערי צדק, יונתן הלוי, אמר כי "הנחות הקאפ המוצעות בנוסחה החדשה לא יאפשרו לנו לשרוד. אם רוצים לרסן התנהגות וביקושים אז מורידים 5% או 10%, אך לא 25% פחות ממחיר ריאלי של יום אשפוז".

שמעון רייסנר מבית החולים רמב"ם, אמר כי "ליצמן צודק שהממשלה מתקצבת אך רק לקראת קריסה. הקופות שולטות היטב במבוטחים שלהם. בכל שני וחמישי אנחנו סוגרים את המיון שלנו כי אין מקום לזוז כי הקופות שולחות אלינו בגלל כפיית התעריפים ולכן גם יש תורים ארוכים מאוד לניתוח עיניים, אף אוזן גרון, כל הניתוחים שאינם דחופים. האזרח ירגיש ירידה ניכרת באיכות הטיפול שיקבל. החוק הזה מבחינתנו הוא אסון".

סמנכ"ל כספים בלאומית, חיים פרננדס: "מדברים על חיזוק הרפואה בקהילה אך ההצעה כעת שמה מעצורים בפני המטרה הזו ובמוטיבציה של קופה לתת יותר רפואה בקהילה".

תאריך:  04/07/2013   |   עודכן:  04/07/2013
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור קפלן / Avigdor Kaplan   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יונתן הלוי   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הסדר ההתחשבנות יחייב צמצום המיטות לאשפוז"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
משנת 2010 ועד היום הוגשו 143 כתבי אישום בגין העלבה של עובד ציבור, מתוכם רק 37, כרבע בלבד מכתבי האישום, הסתיימו בהרשעה. נתון זה התברר מתשובתה של שרת המשפטים ציפי לבני (התנועה) לשאילתה שהגישה חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ).
04/07/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר החינוך שי פירון אומר כי בבתי-ספר שבהם רווחות תופעות של אלימות, צריך לטפל ולא להעניש - לתת להם יותר תקציבים, כדי שיפעילו יותר תוכניות למיגור האלימות. הוא אמר את הדברים במענה להצעת חוק שהגיש ח"כ מאיר פרוש, שנועדה להפחית מתקציביהם של בתי ספר "אלימים", ומבקשת למעשה להביא לכך שהחינוך החרדי יקבל יותר.
04/07/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
ישיבת מעקב של הוועדה לביקורת המדינה בעניין דוח מבקר המדינה על אסון השריפה בכרמל גלשה שוב להתנצחויות ולחילופי דברים בצעקות ובקריאות ביניים רמות מצד בני משפחות שכולות שהגיעו לדיון.
03/07/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת הפכה (יום ד', 3.7.13) את הצעת חוק סל תרבות ארצי שהגיש ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) וקבוצת ח"כים נוספת מהסיעה: מיכל רוזין, תמר זנדברג, אילן גילאון וזהבה גלאון, להצעה לסדר. זאת בהסכמת ח"כ הורוביץ.
03/07/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
עימות חריף פרץ (יום ד', 3.7.13) בוועדת הכספים, בין שר החינוך שי פירון (יש עתיד), למי שכיהן בעבר כסגן שר החינוך, ח"כ משולם נהרי (שס). העימות פרץ בעקבות דברי השר, לפיהם הוא שם בראש סדר העדיפויות את חיזוק החינוך הציבורי ושילוב מערוכת החינוך הלא-רשמיות בתוכה. בין דבריו, הדגיש השר, את הצורך ב"תקצוב דיפרנציאלי שיסייע לצמצם את הפערים בחינוך" וציין ש"בשבוע הבא תחל לפעול ועדה משותפת לאוצר ולמשרד החינוך להחלתו של תקציב דיפרנציאלי".
03/07/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il