משפחות לבנת ומנור יחזירו עשרות מיליוני שקלים שקיבלו כדיבידנדים מקבוצת אי.די.בי
( 623 -5.04% )
לאורך השנים, וזאת במסגרת פשרה לבקשת לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדן וכן מניעת תביעות בעתיד - כך נודע ל"
גלובס".
כל משפחה תחזיר 20 מיליון שקל במזומן ועוד 16.8 מ' ש' במניות, כך שמדובר בסכום כולל של 80 מ' ש'. כמו-כן, המשפחות יחזירו 25% מכל רווחים עתידיים שיהיו להן ממכירת מניות אי.די.בי בעתיד.
מוקדם יותר היום הגישה אי.די.בי מתווה חדש להסדר חוב במסגרתו מתחייב בעל השליטה
נוחי דנקנר להזרים 800 מיליון שקל ב-3 תשלומים, אולם לא ציין מהיכן יגיע הכסף.
במשך 10 השנים שבהן שותפות משפחות לבנת ומנור בגרעין השליטה באי.די.בי, הן היו הנהנות העיקריות, לצד דנקנר, מדיבידנדים של מיליארדי שקלים שחילקה החברה בשנותיה הטובות (אלה החזירו להן, על-פי ההערכות, את השקעתן ברכישת מניות הקונצרן).
הונן של משפחת לבנת (המחזיקה 12% ממניות אי.די.בי אחזקות) ומנור (המחזיקה כ-10% ממניות הקונצרן) נאמד במאות רבות של מיליוני שקלים כל אחת. שתיהן צברו אותו בעסקים המסורתיים שלהן: משפחת לבנת בתחומי התשתיות, ומשפחת מנור בתחום הרכב.
משפחת לבנת, בראשות האב אברהם (בונדי) לבנת ושלושת בניו (שצביקה לבנת הוא הדומיננטי ביניהם) שולטת באימפריית השינוע תעבורה. תעבורה היא חברת ההובלה הגדולה בישראל ומונופול מוכרז בתחום הובלת המלט, מה שהופך אותה לספקית העיקרית של כל הקבלנים וחברות הבנייה וכל יצרני הבטון.
החברה היא גם מונופול מוכרז בהובלת מכוניות והיא שולטת ושותפה בשורה ארוכה של חברות נוספות, כגון חברת הלוגיסטיקה ממן (מונופול בתחום שינוע מטענים אוויריים); מ.מ.מ לעבודות עפר, פיצוצים וחפירות ימיות; ו
אגד תעבורה, יבואניות של משאיות, ציוד כבד וצמיגים. המשפחה גם שותפה עם קובי מימון בשליטה על קבוצת הנדל"ן וחיפושי הנפט יואל-ישראמקו.
בניתוח שפרסמנו כאן ב"גלובס" לפני כ-3 שבועות הועלתה האפשרות שמשפחות מנור ולבנת יאולצו להזרים כספים לקופת אי.די.בי כדי להימנע מתביעות עתידיות.