|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

עדות מפתח במשפט הולילנד

רבין: לא היה שוחד ללופוליאנסקי

"אני מוחל היום לשמואל על הכל, אני מתגעגע אליו. אבל על מה שהוא עשה להם - אני לא יכול למחול" רוזן: אתה לא יכול לומר עם מי נפגשת בנושא תעשיות מלח
09/07/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
לופוליאנסקי ושמחיוף. "אחד הדברים הכי קשים לי" [צילום: פלאש 90]

בנוגע לטענתו של שמואל דכנר לפיה העניק לאורי לופוליאנסקי 120,000 שקל כשוחד ביום הבחירות לראשות עיריית ירושלים (מרס 2003), אומר מאיר רבין, כי הדבר לא היה ולא נברא. לדבריו (יום ג', 9.7.13), הוא אשר סיפר לדכנר על כוונתו של לופוליאנסקי להתמודד על ראשות העיר, ונראה שדכנר ביקש להעצים את סיפורו ולכן הוסיף סיפור על שוחד אישי לתרומות הלגיטימיות שהעניק ליד שרה לאורך השנים.

רבין התבקש להתייחס למכתב ששלח לו דכנר, לפיו הסדיר עם לופוליאנסקי שדודו אמסלם יועמד לדין משמעתי ויינזף, והעיר ש"שילם מספיק ללופוליאנסקי" תמורת כך. אמסלם היה ראש אגף שפ"ע (שיפור פני העיר) ובעל חשיבות ליזמי הולילנד. רבין טען, כי מדובר במסמך מזויף שאינו נושא תאריך, שוודאי נכתב רק בשנת 2010. "אני יושב עם שמואל כל בוקר. הוא צריך לכתוב לי פתק ועוד לשמור אותו?", תהה.

לגבי אלי שמחיוף אמר רבין, כי הוא ביקש מסגן ראש עיריית ירושלים לשעבר לפרוט עבורו צ'קים ב-20,000 דולר. מדובר היה בצ'קים שקיבל רבין מקופת גמילות חסדים כדי לסייע לדכנר, טען. "אחד הדברים שהכי קשים לי זה לראות את אלי יושב כאן בגלל שהוא עזר לי", אמר. "בשבילכם הוא סגן ראש עיריית ירושלים, בשבילי הוא חבר אישי. גם אם הוא היה שר הביטחון הייתי מבקש ממנו". רבין הדגיש, כי לא היה שום שוחד לשמחיוף, וכי דכנר נתן מתנה של 5,000 שקל לחתונת בנו - סכום רגיל מבחינתו. "הוא היה האבא של הלארג'ים בעולם", הוסיף.


"הם בנו סיפור על אפרתי"


רבין עבר לדבר על יעקב אפרתי, דודו מצד אמו. "אני אוהב אותו ואני מקווה שלמרות הכל הוא אוהב אותי", אמר. "אני מוחל היום לשמואל על הכל, אני מתגעגע אליו. אבל על מה שהוא עשה להם - אני לא יכול למחול. שמואל ידע שאפרתי בשבילי הוא קודש הקודשים.

"אני משער שהוא סיפר לעורכי הדין שלו על הכבוד שאני רוחש לאפרתי. שמואל עניין אותם כקליפת השום; מבחינתם הוא רק אמצעי להרוויח כסף, כאשר מבחינתי הוא בשר מבשרי. במסגרת התוכנית שלהם איך לסחוט את צ'רני ואיך לצרף אותי למעגל שלהם, הם בנו סיפור על אפרתי. לא נתתי לאפרתי כלום, לא היה עולה על דעתי". בנקודה זו נכנס לאולם הרב פנחס רבין, בנו נחנק מדמעות והסביר: "קשה לי, כי אבא שלי הוא אב בית דין והוא נחקר פעמיים בגלל דכנר".

רבין אמר, כי לא התקרב לבניין המינהל לאחר שפורסמה בשנת 2002 כתבה לפיה הוא "מנהל את יומנו של אפרתי", ומאז נפגשו בעיקר בנסיבות משפחתיות. "היינו מדברים על כל הנושאים שבעולם והייתי מתייעץ איתו בתחום הנדל"ן, כי הייתי לומד ממנו. הייתי שומע ממנו מידע, הוא לא ידע במה אני מתעסק ספציפית. הייתי מעבד את זה בראש ויודע איך להתקדם. לא דיברתי איתו על נושאים שקשורים לדכנר, כי דכנר העסיק אז את עו"ד שלום זינגר שהוא חבר ותיק של אפרתי והשתתף בכל הישיבות במינהל בנושא הזרע".

לדברי רבין, עו"ד יגאל ארנון אמר לדכנר "אני עייף ואני שבע" בהתייחסו לטיפול בהרשאה לתכנון לבניית מגורים בשטח חוות שלם, ולכן הטיפול עבר לדכנר ולזינגר. הוא אמר, כי איש בחברת הזרע לא ידע על קרבתו המשפחתית לאפרתי, הוא מעולם לא התבקש לגייס את עזרתו של אפרתי והוא לא היה מעורב בצורה כלשהי בטיפול בחוות שלם.


הדוד שהיה ראש מטה הבחירות


בנוגע להפשרת קרקעות תעשיות מלח אמר רבין, כי משימתו הייתה להביא לכך שמועצת המינהל תאשר אותה. "אפשר לקרוא לזה לובינג, אפשר לקרוא לזה מאכער; בשבילי זו הייתה פרנסה". דכנר ביקש לקבל 5% מהקרקעות שיופשרו ומקדמה של 200,000 דולר, דני דנקנר סירב ורבין סיכם עימו שהתשלום ייקבע בסופו של התהליך. דכנר ורבין נטלו על עצמם לשכנע את נציגי משרדי השיכון, האוצר והחקלאות.

באותה עת היה רו"ח שלומי בן-עמרה, דודו של רבין, ראש מטה הבחירות של סילבן שלום שהיה אז שר האוצר. הוא נשכר בידי רבין ודכנר, והופקד על הקשר עם משרד האוצר, ובמידת הצורך - עם אנשי ליכוד. אפרתי לא היה אז בתמונה, שכן המינהל תמך בהפשרת הקרקעות, המשיך רבין.

לאחר שנתיים אושרה העסקה בידי מועצת המינהל ונחתמה בידי בנימין נתניהו, שהיה אז שר האוצר. בתמורה שילם דנקנר 250,000 דולר וסוכם שישלם עוד 100,000 דולר. כאשר התעכב התשלום הנוסף, טען רבין, איים דכנר שהוא יקבור את דנקנר אם לא ישלם בו ביום. "מאותו רגע דני אומר לי: אני כמו ערבי, את השם של שמואל אני לא רוצה לשמוע בחיים. בגלל זה הפסדנו את העבודה על שינוי הייעוד, הכל בגלל העצבים של שמואל". לדברי רבין, הוא לא קיבל דבר מאותו סכום אלא רק העלאה במשכורתו.

בהמשך הדיון ביקש השופט דוד רוזן מרבין למנות עם מי נפגש בנוגע לתעשיות מלח. "אתה לא יכול למנות שמות על כף יד אחת", הטיח בו רוזן. רבין ציין שלושה שמות בלבד. יומניו של דנקנר מלמדים, כי הוא נפגש עם רבין קרוב ל-100 פעם בתוך 3.5 שנים, ולדברי דנקנר היו עוד מאות שיחות טלפון ביניהם. סניגורו של דנקנר, עו"ד טל שפירא, טען שהתנהלות פומבית זו אינה עולה בקנה אחד עם מעשי שוחד. רבין אישר, כי בין היתר תיאם לדנקנר פגישות עם ח"כ אמנון כהן (כיום יו"ר ועדת הכנסת לביקורת המדינה) ועם השר לשעבר נסים דהן.

עוד אמר רבין, כי הקשר בין דכנר לאורי שטרית לא נוצר באמצעות אהוד אולמרט, אלא בפגישה אקראית בחצר בניין עיריית ירושלים. רבין שמע שם שאחיו של שטרית התאבד ושמגייסים כסף לסיוע למשפחה, פנה לדכנר והלה הסכים לסייע.
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 9.7.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 9.7.13. עדותו של מאיר רבין: עבודתו אצל שמואל דכנר, מעורבותו בפרויקט הולילנד, פעילותו בנוגע לחברת הזרע ותעשיות מלח, פריטת צ'קים, שיחתו המוקלטת עם אמנון יצחקניא, מצבו הכלכלי, שתיקתו במשטרה

תאריך:  09/07/2013   |   עודכן:  09/07/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון כהן   אמנון כהן   אמנון ספרן   אתי בן-דור   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יגאל ארנון /  Arnon Yigal"   יגאל ארנון ושות', משרד עורכי דין ונוטריון / Yigal Arnon & Co, Law Office   יד שרה   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   נסים דהן   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רבין: לא היה שוחד ללופוליאנסקי
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הנוכלים הזאת??
9/07/13 13:54
2
שלומי האירני
9/07/13 17:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
לדברי מאיר רבין, העבודה הראשונה שביצע עבור שמואל דכנר הייתה הטיפול בהיטל ההשבחה של תב"ע ג' בפרויקט הולילנד באמצע 1999. "ישבנו שמואל, עידו דיסנצ'יק ואני, ושמואל אמר שהלל צ'רני ואימא שלו מוכנים לשלם היטל השבחה שעד 20 מיליון דולר. עידו לקח על עצמו את אהוד אולמרט, ואני מתעסק בפקידים. אמרתי לשמואל: אני אהיה הקרציה.
09/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"שמואל דכנר לקח גרעין של אמת וסביבו בנה סיפור. לי קשה מאוד לדבר על שמואל, כי אני עד היום מאוד אוהב אותו. אני מכיר את שמואל האמיתי, אדם משכמו ומעלה, אדם טוב לב. מתי שאתה צריך אותו - הוא לידך. אלו היו היחסים בינינו. השיטה הזו שלו, לקחת גרעין אמת, הוא עשה אותה בעוד כמה נקודות". כך אומר (יום ג', 9.7.13) מאיר רבין בפתח עדותו במשפט הולילנד.
09/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, תוהה (יום ב', 8.7.13) מדוע שילמה חברת הולילנד פארק לשמואל דכנר 300,000 שקל תמורת פתרון בעיות החניה בפרויקט הולילנד. רוזן אמר שיש היגיון בשאלות התביעה: מדוע לא התבקש דכנר לעשות זאת במסגרת ההסכם במסגרתו שולמו לו מיליון דולר, ומדוע לא ביקשו מהלל צ'רני להשתתף במימון.
08/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
התשלום של 120,000 דולר לשמואל דכנר בעקבות טיפולו בתב"ע ה' של פרויקט הולילנד, היה באחריותה של חברת פולאר. כך אומר (יום א', 7.7.13) מנכ"ל קרדן נדל"ן לשעבר, שמעון גלאון, בהמשך עדותו במשפט הולילנד.
07/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
מנכ"ל קרדן נדל"ן לשעבר, שמעון גלאון, אומר בפתח עדותו במשפט הולילנד (יום א', 7.7.13), כי מעולם לא פגש ביחידות את שמואל דכנר. עוד עמד גלאון על כך, כי החל משנת 2004 ניהל בפועל את החברה תמיר דגן, בעוד הוא בילה את רוב זמנו בניהול פרויקט ברומניה. גלאון טוען להגנה מן הצדק בשל אכיפה בררנית, משום שדגן לא הועמד לדין.
07/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
ספרן: היינו מגיעים לסידור לתשלום לשטרית  /  איתמר לוין
ספרן: קלנר אישר את התשלומים לדכנר  /  איתמר לוין
ספרן: לא ידעתי שדכנר לא הוציא חשבוניות  /  איתמר לוין
הרומן המבוים של זקן  /  אריה אבנרי
יוצרים אווירה  /  איתמר לוין
קול כספי אחיך  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il