מי שאמר שאי אפשר להרוויח מאתר אינטרנט בישראל - שיקום.
אף אחד לא קם, ולא בכדי: חברת וואלה! מדווחת היום (5.11.03) כי לראשונה בתולדותיה סיימה רבעון ברווח נקי - למרות שבשלב זה מדובר על רווח צנוע למדי.
לפי הדיווח, ברבעון השלישי של 2003 עברה וואלה! לרווח של 312 אלף ש"ח, לעומת איזון ברבעון קודם, והפסד של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זהו הרווח הנקי הראשון של החברה בתולדותיה, והוא מצביע על המשך צמיחה עקבית מזה 3 רבעונים ברציפות.
הכנסות החברה ברבעון השלישי השנה גדלו ב-18% לעומת הרבעון הקודם והסתכמו ב-9.4 מיליון ש"ח. לעומת הרבעון המקביל אשתקד, מדובר בגידול מרשים של 48%.
הרווח התפעולי גדל ל-347 אלף ש"ח לעומת 12 אלף ש"ח ברבעון הקודם, והפסד תפעולי של כ-2.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
חברות הבת "וואלה! שופס" ו"וואלה לימודים" (יורם) מציגות ברבעון השלישי גידול בהכנסות ורווח נקי, ורבעון זה הוא השלישי ברציפות בו מצביעות חברות הבת על תוצאות כאלה.
בחברה טוענים כי "'וואלה! שופס' ממשיכה להיות סמן ימני של שוק המסחר האלקטרוני בישראל באמצעות השקתם של שירותים חדשים. לאחרונה השיקה החברה את 'וואלה! טורס' - מיזם חדש בתחום התיירות, בשיתוף חברת 'איסתא' - אשר מאפשר הזמנות כרטיסים און ליין, מכירת נופשונים ועוד".
כמו כן טוענים בוואלה! כי "'וואלה לימודים' ('יורם') מבסס את עצמו כפורטל המוביל בתחום הלימודים והאקדמיה בישראל, הזוכה להכרה מצד מפרסמים ושותפים עסקיים".
במהלך הרבעון השלישי פעלה החברה להשקתם של שירותים ומוצרים חדשים: מערכת בילינג עצמאית המאפשרת אספקת שירותים אינטרנטיים בתשלום, ומשמשת גם כמערכת חיוב וגם כמערכת ניהול לקוחות; 'שירות פרימיום' - הרחבת תיבות דואר בתשלום -עד לנפח של 120 מגה בייט במסלול חודשי ושנתי. במקביל להמשך אספקת שירות דואר חינם בנפח של 6MB; השקת מנוע חיפוש חדש אשר מאפשר אפקטיביות רבה, קיצור זמן החיפוש ושיפור ברמת המידע מהימנותו והרלוונטיות שלו; ופיתוח תכנים מיוחדים על תשתית הפס הרחב.
שוק האינטרנט מתאושש - הפרסום באינטרנט מתעורר
ד"ר ליאורה מרידור, יו"ר דירקטוריון וואלה!, אמרה היום כי שוק האינטרנט העולמי נמצא במגמת התאוששות וניתן לראות ניצנים של רווחיות. מרידור ציינה, כי השיפור בענף בא בעקבות שינוי תפישתי בניהול העסקי של חברות אינטרנט ויש להתגאות בכך שהוא מיושם בהצלחה גם בוואלה!.
אילן ישראלי, מנכ"ל וואלה!, אמר היום עם פרסום התוצאות כי השיפור העקבי בתוצאות העסקיות של החברה ברבעונים האחרונים הוא תוצאה של פעולות שבוצעו בשנה האחרונה המתחילות להניב פרות בימים אלו. ישראלי הוסיף, כי המטרה היא להמשיך בצמיחה עקבית תוך שיפור ברווחיות ושמירה על מובילות.
בחברה מציינים היום כי במהלך הרבעון השלישי המשיכה הצמיחה העקבית בשוק הפרסום באינטרנט שבאה לידי ביטוי גם בהצטרפותם של מפרסמים משמעותיים, נמשכה צמיחה יחסית בשוק המסחר האלקטרוני.