המנתח הפלסטי ד"ר דב קליין לא יקבל פיצוי מרשת המרפאות פרופורציה, על השימוש בשמו בשירות Google Adwords. כך קבע (29.7.13) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב,
גדעון גינת, בבטלו את פסק דינו של בית משפט השלום, אשר בו חויבה גם גוגל בתשלום פיצוי לקליין.
פרופורציה שילמה לגוגל תמורת מתן השירות, בו הקלדת שמו של קליין תוביל לקישור ממומן שלה. שמו של קליין לא הופיע בצורה כלשהי בפרסומיה של פרופורציה. שופטת השלום
חנה ינון קיבלה את תביעתו של קליין, קבעה שפרטיותו נפגעה וחייבה את פרופורציה לשלם לו 50,000 שקל. פרופורציה ערערה על פסק הדין וקליין ערער על גובה הסכום.
גינת אומר, כי לא הייתה לינון כל סיבה שלא לפסוק בהתאם לפסק דינו המנחה של השופט המחוזי
מגן אלטוביה, לפיו אין פסול בשימוש במילת מפתח בגוגל, אפילו אם היא סימן מסחר או כינוי מוכר של המתחרה. לדבריו, ינון לא הסבירה מדוע די בכך שבמקרה הנוכחי מדובר בשמו המפורש של קליין כדי לסטות מאותה הלכה, ודי בכך כדי לבטל את פסק דינה.
לגופם של דברים אומר גינת, כי אין הבדל בין מעשיה של פרופורציה לבין מיקום מודעות של עסקים מתחרים זה ליד זה בעיתון מודפס, או הנחת גבינה של יצרן קטן בסמוך לזו של יצרן גדול. גינת מוסיף:
"ציון סימן מסחר או שם עסק או שמו של אדם המתאר את עסקו המסחרי כ'מילת מפתח', אין בו כשלעצמו כדי לפגוע בזכויותיו של הבעלים של סימן המסחר, שם העסק או השם. כדי לבסס עילת תביעה, היה על התובע להראות מעשה נוסף מצד מי מהנתבעים. פעילות נוספת כזו, לא נטענה ולא הוכחה.
"מסקנתי היא ש'שימוש אמת' בסימן מסחר, דהיינו, שימוש שבו סימן המסחר מהווה רק קיצור דרך כדי להצביע על מוצר או שירות פלוני, אין בהם פסול. השימוש שעושה מחפש במנוע חיפוש 'מילת מפתח' אינו פסול, ואינני רואה מדוע שימוש של מתחרה בדף התוצאות של החיפוש כדי לפרסם שם בצורה מאובחנת מודעה, או קישור ממומן, הינם פסולים".
קליין חויב לשלם לפרופורציה ולגוגל את הוצאותיהן בשתי הערכאות ושכר טירחה בסך 54,000 שקל. פרופורציה יוצגה בידי עו"ד אופיר יוסף, גוגל יוצגה בידי עוה"ד
חגית בלייברג וצחי חליו, וקליין - בידי עו"ד צחי סביר.