החל במוצ"ש 10.8 ועד יום ד' 4.9 (כולל) תופסק תנועת רכבות הנוסעים בין דימונה ובאר שבע צפון האוניברסיטה, לצורך ביצוע עבודות לשיקום גשרי הרכבת בדרום ועבודות להקמת מעבר תת-קרקעי למשאיות וכלי רכב עבור מתחם תחזוקת הרכבות המוקם בבאר שבע.
במהלך תקופת העבודות:
• תחנות דימונה ובאר שבע תרכז תהיינה סגורות.
• הרכבות תחלנה\תסיימנה נסיעתן בתחנת באר שבע האוניברסיטה.
•
רכבת ישראל תפעיל שירות שאטלים ללא תשלום בין התחנות הסגורות ובין תחנת באר שבע האוניברסיטה.
תנועת הרכבות תחודש במוצאי השבת ה-7.9.
במסגרת המבצע יבוצעו בין השאר גם עבודות לשיקום גשרי הרכבת בין באר שבע ודימונה (גשר באר שבע וגשר חברון). גשר הרכבת מעל נחל חברון נבנה בשנות ה-50 וגשר הרכבת מעל נחל באר שבע נבנה בשנת 1958. הגשרים משמשים למעבר רכבות נוסעים ומשא כבדות, כאשר עומסי הרכבות הולכים ועולים וכן מהירות הנסיעה ותכיפות מעבר הרכבות. בהתאם לכך ובהתאם לגילאי הגשרים, תבצע רכבת ישראל עבודות להחלפת מסילות הרכבת וקורות התמך עליהן הן מונחות והעברת הגשרים לסטנדרטים המקובלים לרעידות אדמה.
העבודות שיבוצעו להקמת מעבר תת-קרקעי באזור תחנת באר שבע צפון, הינם חלק מהעבודות שמבוצעות בימים אלו להקמת מתחם התחזוקה הענק שיחל לפעול בשנת 2015, בעלות של כמיליארד ₪. מתחם זה יכין את חברת הרכבת לגידול הצפוי בצי הנייד, ישפר את יכולת התחזוקה של וכמו-כן יספק מקומות עבודה בדרום הארץ.
מתחם התחזוקה צפוי להיות מתקן התחזוקה הגדול בישראל. במוסך מתוכננות מערכות בקרה ושליטה להבטחת בטיחות ותפעול חסכוניים בחשמל ותוך הקפדה מיוחדת על איכות הסביבה. המתקן יאפשר טיפול בכלל מערכי רכבת ישראל וכולל בין השאר מתקנים לטיפול מונע ושירות טיפולים ותיקונים מיוחדים. בכך, יתרום המוסך לשיפור בתפעול הרכבות – טיפול שוטף וביצוע תיקונים במהירות ויעילות, אשר יאפשרו שחרור מהיר יותר של רכבות בחזרה לשירות.