|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

צפיית הילדים בטלוויזיה בחופש: 3 שעות ביום <br>

‎מרגישים שבחופש הגדול הילדים שרצו מול הטלוויזיה? הנה הנתונים: 198 דקות בממוצע בילו הילדים כל יום מול המסך הקטן ביולי-אוגוסט, עלייה של 40 דקות מהממוצע בשנת הלימודים מה הייתה האסטרטגיה המוצלחת של ערוצי הילדים?
27/08/2013  |   globes globes   |   חדשות   |   תגובות
מאת: לי-אור אברבך  |    |  גלובס  |  תגובות
198 דקות ביום רק מול מסך הטלוויזיה

את המחקר שהתקיים באוניברסיטת לונדון ופורסם בחודש שעבר בתקשורת הבריטית, אפשר להגדיר כלא פחות ממהפכני. אחרי שנים בהן הוזהרנו מהשפעות הטלוויזיה והרחקנו ממנה את ילדינו מחשש להשפעותיה המטמטמות והמשטיחות, מגיע המחקר המקיף הזה שבחן 11 אלף ילדים בריטים - ומגלה נתונים מדהימים. ילדים שצופים בטלוויזיה במשך 3 שעות ומעלה ביום הראו התקדמות אקדמית מואצת יותר מזו של חבריהם שצופים הרבה פחות. ההורים הישראלים, אם כן, בהחלט יכולים להיות רגועים.

על-פי נתוני הוועדה הישראלית למדרוג, הילד הישראלי (4-17) בילה במהלך הקיץ האחרון 198 דקות ביום, שהן 3 שעות ו-18 דקות, בממוצע מול המסך. ולא סתם מסך, אלא מסך הטלוויזיה המוכר והטוב שבסלון.

מדובר בשהייה ארוכה ב-40 דקות מזו שבימי שנת הלימודים. המונח "שהייה" נכון יותר מצפייה במקרה זה, כי 91 דקות מהזמן מוקדש לתוכן שאינו משודר על-ידי ערוצי הטלוויזיה וכולל בין היתר גם משחקי מחשב שונים כמו פלייסטיישן או Wii.

"אנחנו רואים ששר התקשורת הופך להיות שר החינוך של מדינת ישראל. הילד נמצא מול הטלוויזיה, יותר זמן ממה שהוא עושה שיעורים", אומרת מנכ"לית הוועדה למדרוג, ד"ר יפעת בן-חי-שגב. "אנחנו יודעים להגיד בביטחון שהזמן הזה הולך וגדל בהתמדה ובאופן יציב. מדינת ישראל חייבת ללמד אוריינות תקשורת - ללמד ילדים לצרוך בצורה ביקורתית את המדיה ולצייד אותו בכלים".

הבדיקה של הוועדה למדרוג מראה גם את אופי הצפייה. הרבה ילדים מתעוררים בשעה 8:00 בבוקר ומיד מדליקים את המקלט. 36-35 דקות בממוצע מסך הצפייה היומי מתרכזות משעת בוקר מוקדמת זו (לחופש הגדול) ועד ל-16:00 אחר-הצהריים. עיקר הצפייה אחר-כך מתרחשת בערב בשעות הפריים-טיים של ערוצי הברודקאסט - בין 20:00-23:00 בערב - אז מבלה הילד הישראלי 41 דקות מול הטלוויזיה בממוצע.

"הצפייה עצמה במגמת עלייה לקראת 09:00 בבוקר", אומרת הילי חורב-קסוטו, מנהלת ערוץ הילדים. "הרבה מהילדים מופעלים בקייטנות או בילויים, ואז בצהריים, כשחם, הם מגיעים שוב לטלוויזיה".

הצפייה הלינארית מפתיעה

ערוצי הילדים בכבלים ובלוויין הם עדיין מקומות הבילוי המועדפים של הילדים בחופש הגדול. 77 דקות בממוצע מזמנם של הילדים הולכות שם לאיבוד. העובדה המעניינת היא שבניגוד לכל מה שנהוג לחשוב על הילדים הטכנולוגיים היום, הצפייה שלהם בקיץ האחרון הייתה מאוד מסורתית.

"באופן עקרוני יש מגמה לא חדשה שהצפייה מתרחשת בכל דרך שאפשר - מחשב, סלולר, VOD", אומרת חורב-קסוטו. ואולם לדבריה, "הקיץ הזה הפתיע אותנו בצפייה בערוצים הליניאריים". כלומר אותם ערוצים בעלי לוח שידורים מאורגן וקבוע, ולא צפייה נדחית או מוקלטת.

"באשר לצפייה הנדחית, אפשר לראות שהיא שולית שבשולית", אומרת בן-חי-שגב. "הישראלים מתקשים בדחיית סיפוקים, הם רוצים לראות כאן ועכשיו, ואצל הילדים זה מתחדד הרבה יותר".

לדברי חורב-קסוטו, ערוץ הילדים שבראשו היא עומדת, כמו הערוצים 2 ו-10, דואג לנטייה הישראלית הזו כבר מגיל צעיר. "התחלנו לייצר תוכן שאתה חייב לראות אותו עכשיו, מה שמכונה 'איוונט' (אירוע טלוויוני - ל"א)", היא מסבירה, "סדרות כמו 'הלהקה', 'גאליס' ו'אליפים'. ברגע שיש עוגן צפייה מאוד חזק, הילדים מגיעים לערוץ הליניארי, והם נשארים שם לפני התוכנית הזו ואחריה, וזה משנה את דרכי הצפייה".

- אתם הרי לא ערוץ ברודקאסט שמשדר פרסומות. מדוע חשוב לכם להדביק את הילדים למסך דווקא בזמן אמת?

"החשיבות המרכזית של הצפייה בערוץ הליניארי היא בזיהוי עם המותג 'ערוץ הילדים'. כשהילד צופה בליניארי, אתה יכול לקדם תכנים אחרים שלך - בניגוד לצפייה ב-VOD".

בערוץ דיסני, למשל, תכננו אתמול (ב') ערב צפייה מיוחד לסיום החופש הגדול. "זה יתחיל בשעה 18:30 עם 'פיניאס ופרב', ואחר-כך סדרה חדשה שתושק וסרט דיסני גדול", מספר גיא קרני, מנהל הערוצים של דיסני בישראל, שהשיק השבוע בהצלחה את העונה השנייה של "יומני החופש הגדול".

לדבריו, "באופן עקרוני זה עניין הזמן. בשנת הלימודים לילדים יש פחות זמן, והצפייה שלהם יותר סלקטיבית. בחופש הם מאפשרים לעצמם יותר לזרום, וכך הם נסחפים ליותר תוכן באופן ליניארי".

תגובות בזמן אמת

על-מנת לחדד את הצפייה בזמן אמת, שילבו בערוץ הילדים בשידורים מערכת ייחודית, סושיאל ויו, שמאפשרת להעלות תגובות של הצופים ברשתות החברתיות למתרחש על המסך בזמן אמת, מה שמעלה את סוגיית המסך השני. ידוע שבני הדור הנוכחי מצטיינים בחלוקת העניין שלהם בין כמה אמצעי תקשורת בו-זמנית.

"אנחנו יודעים בוודאות ממחקרים בעולם שבין 80%-70% מהילדים נמצאים באינטרנט תוך כדי צפייה בטלוויזיה", אומרת בן-חי-שגב. "ישראל חייבת להדביק את העולם ולהחיל כללים של פיקוח על האינטרנט".

בערוץ ניקולדיאון רואים בתופעת המסך השני בעיקר את נחלתם של בני-הנוער, הבוגרים יותר. "יש הרבה דיבורים על סקונד סקרין, יש על זה מחקרים, והם תמיד מדברים על מבוגרים ובני-נוער", אומרת מנהלת ערוץ ניקלודיאון של ענני תקשורת, שירלי אורן. "ילדים צופים בטלוויזיה, והמקסימום שיכול לקרות זה שהם יקבלו הודעה בוואטסאפ, אבל הם בעיקר צופים".

בניגוד למגמת השידור שפוקדת בשנים האחרונות את ערוץ הילדים או את ערוץ דיסני, עם תכנים שמחייבים צפייה בזמן השידור המקורי, בניקלודיאון נוקטים בשיטות אחרות. בערוץ זה נהנים מתקציבים קטנים יותר לטובת הפקות מקור ומתבססים לא מעט על ערוץ-האם האמריקני שמספק להיטי ענק כמו "בוב ספוג".

"יש לנו 17 עונות של 'בוב ספוג' שאנחנו יכולים לשדר. הקהל הנאמן שלנו הם ילדי האנימציה בני 6-10", מסבירה אורן. "לא חשוב לי להביא אותם ביום אחד ספציפי. ככל שאנחנו מפזרים את התכנים שלנו, אפילו בחינם, ביותר פלטפורמות - אין ירידה בצפייה הליניארית. הפלטפורמות השונות מעודדות ומקדמות זו את זו. לילדים יש הרבה יותר מבחר, ולכן לפני שהם פונים ל-VOD, הם מזפזפים בערוצים הליניארים".

חשוב כמובן לציין כי העלייה בצפייה הליניארית לא פוגעת בצפייה בשירותי ה-VOD. במהלך הקיץ, מעל 200 אלף בתי-אב צפו מידי שבוע בתכנים של HOT VOD Young.

בחברת הלוויין מספרים כי במהלך חודשי הקיץ חל גידול של 75% בהזמנות תכנים ב-yes VOD. תכני הילדים הנצפים ביותר שם הם "אליפים", "יומני החופש הגדול", "החממה", "מיקי בפארק השעשועים" ו"מה מי מו עם הדוד חיים".

רייטינג של 12% בערוץ הילדים

האסטרטגיה של ערוץ הילדים במהלך הקיץ הפכה אותו לערוץ הנצפה. הערוץ שידר עם פתיחת הקיץ את גמר תוכנית הריאליטי שלו "הלהקה" ושידר תוכניות בפרופיל גבוה כמו "גאליס" ו"אליפים". על-פי נתוני צפייה לא רשמיים שהגיעו לידי "גלובס", הרייטינג המצטבר של רצועת הדרמה של הערוץ בשתי הפלטפורמות עבר לעיתים את 12% הצפייה בקרב אוכלוסיית היעד של ילדים בני 6-12.

אחריו מזדנב בצמידות ערוץ ניקלודיאון. מרגע שערוץ הילדים הוריד את התוכניות הנצפות שלו, חזר הערוץ לממדיו, ובשעות מסוימות במהלך היום ניקולודיאון הוא ערוץ הילדים המוביל בישראל, בעיקר בזכות תוכניות כמו "בוב ספוג", "קסם של הורים" וה"פינגווינים ממדגסקר". התוכניות הנצפות של ערוץ דיסני - ערוץ הילדים השלישי בישראל - הן "פיניאס ופרב", ו"טוטאלי ספייס".

גם בערוצי הברודקאסט כאמור יש נוכחות משמעותית של ילדים, אז הצפייה משפחתית. על-פי נתוני הוועדה למדרוג, התוכנית הנצפית ביותר בקרב ילדים היא "המירוץ למיליון" של רשת ואחריה תוכניות כמו "האח הגדול" של קשת המתאימה פחות לילדים, "סופר נני" שפופולרית מאוד בקרב ילדים ו"סברי מרנן".

בקרב ילדים בגילאי 4-11 "המירוץ למיליון" מובילה עם 14.9%, לעומת "האח הגדול" שבגילאים האלה משיגה 11.2%. כשהבדיקה מתרחבת לגילאי 4-17, מדובר בתיקו בין שתי התוכניות.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  27/08/2013   |   עודכן:  27/08/2013
לי-אור אברבך
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צפיית הילדים בטלוויזיה בחופש: 3 שעות ביום
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שר התקשורת יגאל ארדן אמר היום כי "ישראל איננה טרקטור סובייטי יותר בכל הקשור למהירויות הגלישה באינטרנט", וזאת במסגרת הענקת הרישיון למיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל.
27/08/2013  |  גד פרץ  |   חדשות
ניר ביטון נבחן בקיץ שעבר במנצ'סטר סיטי, אבל לבסוף נשאר עונה נוספת במועדון ספורט אשדוד. כעת, שמו של הקשר הצעיר שוב נקשר עם מועדון באי הבריטי, ועל פי מה שנודע לאתר ערוץ הספורט, העסקה קרובה מאוד לחתימה. הבוקר צצו דיווחים בסקוטלנד על כך שביטון מועמד להצטרף לסלטיק, וכעת התברר שבעל מ.ס. אשדוד כבר המריא ללונדון על מנת לפגוש את הסקוטים.

כאמור, היום (שלישי), ביטון צוטט ב"דיילי אקספרס" הסקוטי ונשמע להוט מאוד לעשות את קפיצת המדרגה בקריירה. "כמובן שאני מעוניין לעבור למועדון גדול כמו סלטיק", הבהיר קשר הנבחרת הצעירה של ישראל. "אני מכיר את הקבוצה מעט בזכות חברי אפה אמברוז שעבר לשם בעונה שעברה".


27/08/2013  |  זיו אברג'יל  |   חדשות
פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) מתייחסת לבת-זוגו של איידן דמירהאן, שלטענתה נרצחה על ידו, כ"מתלוננת". התייחסות זו מופיעה שוב ושוב בכתב האישום נגד דמירהאן, שהוגש (יום ג', 27.8.13) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
27/08/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
אספן גרופ פרסמה (יום ג', 27.8.13) את דוחות הרבעון השני של שנת 2013, מהם עולה כי היא סיימה את הרבעון עם עלייה של כ-96% ברווח הנקי לכ-9.9 מיליוני שקלים, לעומת כ-5.1 מיליונים שקל ברבעון המקביל בשנת 2012.
27/08/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה, בניהולו של יקי ודמני, סיימה את הרבעון השני של שנת 2013 עם עלייה חדה ברווח הנקי לרמה של כ-18 מיליון שקל, לעומת כ-1.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2012, בו נכלל הפסד בסך של כ-15.4 מיליון שקל בגין פעילות המחשבים שהופסקה. כך עולה (יום ג', 27.8.13) מפרסום דוחותיה הכספיים של החברה.
27/08/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il