אומ"ץ קובלת בפני
מבקר המדינה על כך שפעמים רבות, כדבריה, נקראים מנהלי המדיה לישיבות של ועדות מליאה שמתקיימות הרבה מעבר לסביר. לדבריה, ההתראות לישיבות הן קצרות ולעיתים אף במרווח של ימים ספורים, כך שלמנהלים אין יכולת להתכונן כראוי לישיבה.
במכתבו ל
יוסף שפירא, כתב היו"ר
אריה אבנרי כי יושב-ראש הרשות גילת תופש את תפקידו הציבורי כמנהל בפועל של הרשות ואינו מהסס להציף את המנכ"ל יוני בן-מנחם, ובאמצעותו את מנהלי הרדיו והטלוויזיה, ולהורות למנהלים על ביצוע החלטות של ועדות המליאה. כל זאת מבלי לצרף פרוטוקולים של ישיבות, אלא ריכוזי החלטות שלא אחת אינם תואמים את מהלכי הישיבות ואת עמדת אנשי המקצוע. הוא גורס כי יש כאן התערבות בוטה של הדרג המפקח בענייני תוכן על הדרג המקצועי ובעל הידע והניסיון ו"התוצאות הן הרות-אסון ומובילות להתנהלות לא ראויה של מערכות השידור".
בתנועה אומרים כי למנהלי המדיה לא ברורה חלוקת הסמכויות והמדיניות מבולבלת. לדבריה, הנושאים שמעלה היושב-ראש הם אקלקטיים ואין בהם משנה סדורה שמותאמת לתפקיד שעליו למלא. אבנרי: "כפי שאני מבין את החוק, הוועד המנהל והמליאה אמורים לפקח על קיום החוק ולוודא שההנהלה אכן עושה את המוטל עליה. המרחק בין פיקוח לניהול טושטש עם הזמן ולא אחת מנהלים ננזפים על-ידי היושב-ראש או חברי מליאה אחרים על אי-ביצוע הוראה כזו או אחרת שלהם. נזיפות שלא אחת גם מודלפות לתקשורת".
אומ"ץ מציינת כי מנהלים ב
רשות השידור שנבחרו במכרז כבולים למסרים סותרים שאינם מאפשרים להם למלא את הוראות החוק, כשההוראה המרכזית היא לשדר. כך למשל, לא מכבר התנהלה ישיבת חרום בוועדת הכספים בהשתתפות מנהלי המדיה. למרות תמונת המצב והעובדות שהציגו המנהלים קיבלו חברי המליאה בוועדה החלטות לא סבירות לחלוטין כמו למשל לקצץ 40 אחוזים ממכסת השעות הנוספות ולהעביר חמישה-עשר מיליון שקלים ליוצרים חיצוניים מעבר למה שנדרש בחוק. במקרה זה ביקש גילת, כך מעריכים, לקבל את אהדת היוצרים העצמאיים שביקרו את מהלכיו קשות בתקשורת ובכנסת. לאחר פנייה של אגודות העיתונאים לבית הדין לעבודה החליטו אנשי הוועדה בראשות
דוד חיון לבטל את הקיצוץ והפגיעה בעובדים.
בישיבה אחרת של הוועדה לאחר שהתברר שבכל זאת יש כוונה לצמצם את כמות השעות הנוספות למכסות ההיסטוריות והלא ראליות, הוזמנו המנהלים לישיבה נוספת של ועדת הכספים. כל אחד ממנהלי המדיה הגיע מוכן. אלא שלפני שהחל הדיון המסודר בסוגיה החליט יושב-ראש הוועדה דוד חיון להוציא את המנהלים (פרט למנכ"ל) וקיים את הדיון מבלי ששמע את הטיעונים שלהם בסוגיה זו. כך קרה בישיבות נוספות שבהן נאלצו מנהלים בכירים לחכות בחוץ כאחרוני העובדים עד שיקראו להם אם בכלל לדיונים. "זהו יחס מבזה ואינו ראוי של יושב-ראש הרשות שמנהל כך את כל הישיבות של המליאה והוועד המנהל. מובן שההתנהלות הזו וריבוי הישיבות משמעותו בזבוז כספי ציבור גם בשל ההוצאות על החזר הוצאות למשתתפי הישיבות והן סרבול מיותר של קבלת החלטות שגם לו יש תרומה לא מבוטלת לבזבוז המשאב הציבורי", לשון הפנייה למבקר שפירא.
תגובת המוסדות ברשות: "תפקיד מוסדות רשות השידור הוא להתוות את מדיניות הרשות ולפקח על פעילות ההנהלה. נראה שהדבר אינו לרוחם של גורמים שונים שחוששים מהביקורת, אך המוסדות ימשיכו למלא תפקידם על-פי דין".
תגובת הנהלת רשות השידור: "לצערם של מנכ"ל רשות השידור והנהלתה הבכירה, המצב המתואר במכתבו של מר אבנרי מדויק ואף עושה חסד עם המוזכרים בו.
"בשל רצון לא לפגוע בהתנהלותה השוטפת של הרשות ומתוך אחריות לפרנסתם של אלפי עובדיה מעדיף המנכ"ל לא להגיב בפרוט לטענות החמורות כנגדם אשר עולות מהמכתב.
"מנכ"ל הרשות מוכיח ויוכיח מעל לכל ספק איזה נזק עצום נגרם לרשות לרפורמה ולהתנהלות השוטפת בארגון בשל הרצון "להתבלט"
ולהתערב בתכנים ובניהול השוטף, מאז הבחירות האחרונות וכניסתו של השר הממונה החדש החלה החרפה במערכת היחסים כאשר ניתן לצערנו הרושם על-ידי הגורמים שהדבר נעשה בגיבויו של השר לכאורה ובהכוונתו.
"הנסיונות להטיל רפש ולהעמיס את המערכת בתלונות ומטלות שווא ולהתערב ברגל גסה כל כך, מעלים תהיות רבות וקשות באשר לכוונות העומדות מאחורי ההתנהלויות הללו.
"אבל דבר אחד בטוח: הארגון סובל קשות, חבוט וחבול. כמעט כל ניסיון לעבודה ולייעול זוכה להתערבות או הנחיה המעכבת או מבטלת אותו.
"עושה רושם ששנים של עבודה משותפת בהכוונתו של מנכ"ל משרד רה"מ מר לוקר אנשי הכלכלה, האוצר, ארגוני העובדים וההסתדרות הולכות לרדת לטמיון ממניעים פסולים".