|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

גרסת אולמרט בפרשת הזרע:

לא ידעתי, לא עסקתי, אלא עובד יחזקאל

רוזן לאולמרט על טענתו שלא ידע שזקן ביקשה כספים מדכנר עבורו: זה לא נשקף מההודעה של זקן על העברת מסמכים מלשכת אולמרט לדכנר: אי-אפשר להשאיר את זה פתוח
06/10/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
יחזקאל. "רחוק מן האמת" [צילום: AP]

איתמר לוין
חשש להדחה בעדות מצד אולמרט וזקן

מימון לזקן
בסיום עדותו אמר אהוד אולמרט, כי ידע על העברת עשרות אלפי דולרים מדניאל אברהמס למימון הגנתה של שולה זקן במשפטם בירושלים: "בחורה שעובדת אתי 40 שנה ונותרה כמעט בחוסר כל, חשבת שאני אפקיר אותה?".

מימון ההגנה בידי אברהמס נחשף ב-News1 מתוך חקירתה של זקן במשטרה. דוברו של אולמרט טען אז בתגובה, כי לאולמרט לא היה כל קשר למימון הגנתה של זקן.

אהוד אולמרט עדכן את שמואל דכנר על שיחתו בדצמבר 2002 עם ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, בנוגע לבקשת חברת הזרע לבנות בשולי פארק איילון. השופט דוד רוזן ביקש לדעת (יום א', 6.10.13) מדוע אולמרט עשה זאת, והוא השיב: "מסרתי לו באופן כללי מה עמדת ראש הממשלה. מה קרה, גיליתי סוד מדינה?".

התובע, עו"ד יוני תדמור, ציין, כי באותה עת היה אולמרט ראש עיריית ירושלים ולא הייתה לו כל נגיעה לנושא. לאור זאת טען תדמור, כי משמעות הדבר היא שכבר אז ידע אולמרט שלדכנר יש אינטרסים בחברת הזרע - במקביל לכך שנזקק לעיריית ירושלים בענייני הולילנד.

רוזן תהה מדוע נפגש אולמרט עם דכנר במרס 2003, עשרה ימים לאחר שנכנס לתפקידו כשר התמ"ת. אולמרט השיב, כי הספיק באותם ימים לקיים פגישות רבות נוספות ולשהות יום וחצי בלונדון. רוזן: "אתה נפגש עם אנשים כל כך רמי מעלה; מה אתה נפגש עם המאכער מהקומה השישית?". אולמרט: "זה היה חלק מסדר יום מסודר שהיו בו פגישות עם אנשים רבים".


בפגישה הראשונה עם אפרתי


אולמרט העלה בפגישתו הראשונה עם מנכ"ל המינהל דאז, יעקב אפרתי, את עניינה של חברת הזרע - וזה היה הנושא היחיד שרשמה לו שולה זקן לפני הפגישה. הוא השיב, כי זקן רשמה רק פרט אחד, בעוד הוא רשם לעצמו שורה ארוכה של נושאים אחרים. אולמרט אמר, כי נפגש עם דכנר כשם שנפגש למשל עם עוזי ארד. רוזן: "חבל שדכנר לא זכה לשמוע שמשווים אותו לעוזי ארד. רק שהפגישה איתו היא יומיים לפני הפגישה עם ארד". אולמרט: "זה במקרה". רוזן, בנימה חסרת אמון: "כן, במקרה".

תדמור טען, כי פגישה זו היא חלק ממערכת היחסים המושחתת בין השניים, שיש לה סימנים רבים בסוף 2002. אולמרט: "זה חלק מהמסכנות של החקירה שלך. אתה לוקח אירוע מאוקטובר 2002 וקושר אותו לפגישה במרס 2003". תדמור: "יום אחרי הפגישה דכנר יוצר קשר עם יורם שטרית ומתחיל להעביר לי כספים עבור אחיו". אולמרט: "עד עכשיו נטען שביקשתי מדכנר ביולי 2002 לסייע לשטרית, ועכשיו אתה אומר שזה היה במרס 2003. מה אתה שואל כל פעם על תאריך אחר? לא דיברתי על שטרית עם דכנר בשום פגישה".

אפרתי אישר בחקירתו, כי דכנר השתתף בפגישה עימו ועם אולמרט בנוגע לחברת הזרע. אולמרט השיב, שהפגישה התקיימה בפורום נרחב בהרבה. רוזן העיר, כי אפרתי לא דיבר על משתתפים נוספים - ולפתע אולמרט נזכר בקיומה, לאחר שאמר שאינו זוכר פגישות כאלו. אולמרט הסביר, כי אמר שאינו זוכר פגישה משולשת, והוא זוכר לפחות דיון אחד בהרכב נרחב. תדמור ציין, כי אין תיעוד רשמי של ישיבות בהן השתתף דכנר.


שינויים בפרוטוקול


אולמרט לא ידע להסביר כיצד הגיע פרוטוקול פנימי של משרד התמ"ת לחברת הזרע. עוד הראה תדמור, כי דכנר הכניס תיקונים ושינויים בפרוטוקול פנימי אחר בנוגע לפארק איילון, של ישיבה בראשות אולמרט, לאחר שאת הטיוטא קיבל מזקן - ורובם של אלו הוטמעו בו, כפי שניתן לראות מהפרוטוקול הסופי שנשלח לדכנר. אולמרט השיב, כי לא ידע על כך, וכי אינו יודע מה היה נקבע כיום לאור חוק חופש המידע.

רוזן: "זה לא כל כך פשוט, אדוני. עכשיו יש לנו מסמכים שחלקם הוגשו בידי ההגנה, וזה הכל בלשכה שלך, שאומר לנו עובד יחזקאל שלא יוצא פרוטוקול בלי אישורך. ואחרי כל הדברים האלה אתה אומר לי: אני לא יודע. אי-אפשר להשאיר את זה פתוח, כי התביעה תראה בזה אחד העוגנים המרכזיים לביטויים החריפים שהם יטיחו בך".

אולמרט: "אני לא חייב לקבל כל דבר שאמרו אנשים שעבדו תחתי". רוזן: "אתה לא יכול להגיד לי שהם אנשים נפלאים אבל". אולמרט: "אמרתי שעובַד היה עובֵד מסור שעשה דברים טובים, ומשהו השתבש בתהליך החקירות ופתאום התברר שהוא הפך להיות רק מתאם טכני והוא הציג את עצמו כחותמת גומי - דבר שרחוק מן האמת כרחוק מזרח ממערב". אולמרט האריך בטענות כלפי יחזקאל ורוזן העיר לו: "לא התחלת לענות". אולמרט שב ואמר, כי לא ידע שהמסמך הועבר ושדכנר עשה בו תיקונים.

רוזן: "אני לא רואה את שולה זקן עולה על הדוכן בעוד כמה דקות ואומרת: עלי, אני קיבלתי כסף ולכן העברתי. לכן אני רוצה שתעזור לי לפתור את התעלומה". אולמרט השיב שאינו יודע, והעלה למשל את האפשרות שעובד אחר השתמש בפקס שלה. רוזן: "כל הסבר אחר שזקן תתן, לאדוני יש כאן איזושהי בעיה". אולמרט: "התביעה לא מראה שאני ידעתי או עסקתי בעניין". לדברי אולמרט, הוא לא ידע על מעורבותם של דכנר ועו"ד אורי מסר בניסוח הערר המוצע בנוגע לתוכנית הבנייה בפארק איילון.


"מסר ביצע עבירה פלילית"


אולמרט אמר, כי לא ידע דבר על כספים שנתן דכנר לזקן עבורו. תדמור התייחס לדבריו של אולמרט במשטרה, לפיהם אם זקן הייתה מקבלת מדכנר כספים עבורו - הייתה מדווחת לו. זקן אמרה במשטרה, כי ביקשה מדכנר תרומות בלא לנקוב בסכום, וכי היא סבורה שעשרות אלפי שקלים שקיבלה מדכנר שימשו לכיסוי גרעונות הקמפיינים. אולמרט השיב, כי זקן אמרה שוב ושוב שלא ביקשה כספים עבורו. רוזן: "זו פרשנות שיהיה צריך לשקול אותה בזהירות. זה לא נשקף מההודעה של זקן".

רוזן אמר, כי אין ספק שאורי מסר ביצע עבירה פלילית כאשר נטל 380,000 דולר מחשבון נאמנות של משה טלנסקי לכיסוי חובות הקמפיין של אולמרט בשנת 1998. לדברי אולמרט, הוא סירב לכסות חוב זה, משום שראה בכך הפרה של הבטחת מסר לפיה הוא אשר יטפל בענייני הכספים, ובדיעבד טלנסקי לא ביקש ולא קיבל בחזרה את הכסף. אולמרט אמר, כי אין לו מושג האם זקן פרטה למזומן צ'קים שקיבלה מדכנר והעבירה את הכסף למסר.
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 6.10.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 6.10.13. סיום חקירתו הנגדית של אהוד אולמרט: סיועו לאורי שטרית, תגובתו לכתב הסחיטה של שמואל דכנר, פרשת חברת הזרע. תחילת עדותה של שולה זקן: עבודתה עם אולמרט, מעצרה בפרשת הולילנד, יחסיה עם דכנר.

תאריך:  06/10/2013   |   עודכן:  06/10/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אריאל שרון / Ariel Sharon   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   חופש המידע   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יורם שטרית   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עוזי ארד   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא ידעתי, לא עסקתי, אלא עובד יחזקאל
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חרד
6/10/13 14:55
2
אבא מקורב
6/10/13 15:04
 
חבורת אולמרט
6/10/13 15:36
3
עוז
6/10/13 15:44
4
שושפרי
6/10/13 17:18
5
תלת רגל (דרייפוס)
6/10/13 19:23
6
צבי מירושלים
6/10/13 21:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
אהוד אולמרט מכחיש (יום א', 6.10.13) שביקש משמואל דכנר לסייע לאורי שטרית. שולה זקן אמרה בחקירתה, כי דכנר סיפר לה שהוא מסייע לשטרית. התובע, עו"ד יוני תדמור, שאל מדוע מצא דכנר לנכון לדווח ללשכתו על כך, אם אולמרט לא היה מעורב בסיוע זה, ובתגובה הכחיש אולמרט כל מעורבות.
06/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
שולה זקן זועמת על אהוד אולמרט על כך שבמהלך עדותו הוא לא העמיד את השופט על כך שהיא לא מושחתת.
04/10/2013  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
סיכום שלושה ימים של עדות אהוד אולמרט במשפט הולילנד: מה הוא חושב על שמואל דכנר ויוסי אולמרט, במה שונה דוד רוזן ממוסיה ארד, אלו קווי אופי של אולמרט עלו בעדותו וגם כמה מחשבות רוחב
04/10/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
השופט דוד רוזן התייחס (יום ה', 3.10.13) לטענת התביעה, לפיה אהוד אולמרט הוא שביקש ממשה טלנסקי להעביר 30,000 דולר ליוסי אולמרט: "אנחנו רואים שטלנסקי הוא כלי נוח בידך וביד מקורביך להעברת מאות אלפי דולרים. איך אתה רוצה שבאמת נבוא ונאמר, שאפשר לדחות את התיאור הטבעי הזה? למה שנבנה עוד תיאוריות, שאדם איקס מסוים אמר לטלנסקי? ומיהו אותו איקס? תן לי עוד אופציה שתהיה נוחה, גם אם לא באותה מידה, כדי שנוכל לדחות את האופציה הזאת".
03/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
יוסי אולמרט תיאר את יחסיו עם אחיו אהוד אולמרט כמערכת אוהבת בין אחים, וגם בחקירתו של ירמי אולמרט לא נשמעו טענות על יחסים קשים בין האחים. הטענה עלתה לראשונה בחקירתו הראשית של אולמרט - טוען (יום ה', 3.10.13) התובע, עו"ד יוני תדמור.
03/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
זקן יצאה בזעם: מפקירים אותי  /  איתמר לוין
קשה לי לקבל שלא ידעת מי התורמים  /  איתמר לוין
"דכנר לא נתן דבר; הכל רמאות ובלוף"  /  איתמר לוין
לא מעורבים בפרשת הולילנד  /  יואב יצחק
הרומן המבוים של זקן  /  אריה אבנרי
יוצרים אווירה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il