|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

חברת החשמל: רפורמה בקרוב או אובדן הרישיון

יו"ר ועדת הכלכלה דורש מהממשלה להגיע לרפורמה במשק החשמל עד סוף השנה: "הזמן לדחות את ההחלטה עבר - אם עד סוף השנה לא תהיה רפורמה אז ב-1 בינואר 2014 לא יהיה לחברת החשמל רישיון" יו"ר חברת החשמל: "משמעות דרישת הממונה על השכר - פנסיה למנהלי אגפים של 14 אלף שקל בלבד"
15/10/2013  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
מאת: עופר וולפסון  |    |  תגובות    כנסת 19
"מטען צעד למשא ומתן"

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה (יום ג', 15.10.13) דיון דחוף על הנעשה בחברת החשמל, בעקבות ההכרזה על מצב החרום בחברה אתמול.

יו"ר הוועדה, ח"כ אבישי ברוורמן, דרש מהממונה על השכר באוצר, קובי אמסלם, להסביר את דרישתו בנושא חריגות השכר שהביאו להכרזה על סכסוך עבודה בחברה ולמחאת עובדים נרחבת, וביקש לקבל מכל הצדדים דיווח לגבי הרפורמה.

אמסלם אמר כי החובה לפקח על השכר היא חובה בחוק. "אני לא מעלה על הדעת אפשרות שהממשלה או נציגה ייקחו לעצמם חירות להחליט איזה חוקים לקיים ואיזה לא ואם לא רוצים לקיים את החוק צריך לשנות אותו". אמסלם הזכיר כי מבקר המדינה פרסם לפני שנה דוח ביקורת חמור על החברה וגם על הרגולטורים שלא פעלו לטפל בנושא חריגות השכר, ואמר כי פעולתו נועדה להשיב את הכסף לקופת חברת החשמל לטובת החברה. "אסור לכרוך אירוע של טיפול בחריגות שכר, שמבוצע בכל המגזר הציבורי, עם הרפורמה", אמר אמסלם.

יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל, ציין כי כל החריגות הן משנות ה-80' וה-90' ואמר כי במשמרת שלו "אין חלקיק חריגה". הוא הוסיף כי מדובר בנושא לא פשוט, אבל למרות החוק צריך היה לפעול בנושא עם שכל ישר. "אנחנו מרחק נגיעה מאסדרה כוללת של המשק הכי חשוב בכלכלה, שנמצא בחוסר יציבות מטורף", אמר רון טל. הוא הוסיף כי הוקמה ועדת היגוי בראשות אורי יוגב, שקובי אמסלם חבר בה, ואת נושא החריגות אפשר היה לגמור בוועדה.

הוא הסביר כי המשמעות של דרישת הממונה על השכר באוצר היא קיצוץ בפנסיה של מנהלי אגפים מ-28 אלף שקל ברוטו בחודש ל-14 אלף שקל ברוטו בחודש. "אני קורא לממונה על השכר באוצר לתת פסק זמן ולנהל את הדיון על החריגות במסגרת הדיון העיקרי על הרפורמה", אמר.

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, אמר כי הצעד שביצע אמסלם לא נעשה מתוך הצדקנות שלו לקיים את החוק. "אנחנו במצב שדומה לזה שגדוד עומד להסתער בקרב המכריע ונכנס אחד האנשים לאוהל הפיקוד, וטוען שהמרק לא מספיק רותח וזורק רימון בתוך האוהל", אמר צרפתי, "אז בגלל שהמרק לא מספיק רותח אין מערכה". הוא הוסיף כי מומחי החברה לא מקבלים את טענות הממונה בדבר חריגות השכר. לדבריו, אם אמסלם אומר עכשיו שלא תהייה רפורמה אז הוא צריך לצאת מוועדת יוגב. עוד ציין צרפתי כי ביום שלישי שעבר הופיעו העובדים בפני ועדת יוגב ובדיון התקבלה החלטה שכל הצדדים לא יפתיעו אחד את השני - ויומיים לאחר מכן נשלח המכתב של הממונה על השכר שיודע שהוא יחבל במאמצי הוועדה.

צודק, אבל לא חכם

ח"כ איציק שמולי אמר כי יכול להיות שהממונה על השכר צודק, אבל הוא הולך להרוס את המשא-ומתן. "נכון שיש דוח מבקר ויש חוק, אבל לא ראיתי את הממונה נלחם ככה על החריגות האקטואריות בפנסיות של בכירי האוניברסיטאות. אי-אפשר להתעלם מזה שהמכתב הוא מטען צד למשא-ומתן", אמר. הוא אף תהה אם הצעד של אמסלם נעשה בתיאום עם שר האוצר יאיר לפיד, "שביד השנייה היה שותף למינוי ועדת יוגב, אולם מכיוונו נשמעת שתיקה רועמת". אמסלם הגיב ואמר כי "אין מקום לאמירה שזה מטען צד למשא-ומתן", והציע לוועדה להתמקד באירוע חריגות השכר ולא להפעיל חוקים בצורה לא שוויונית. בתגובה לכך אמר ח"כ שמולי לאמסלם כי הוא יודע היטב עד כמה נרמסים חוקי העבודה במדינה.

ח"כ מיכל רוזין טענה כי בכל המשברים במשק האוצר מתנהל באותו אופן - בצורה של איומים, כיפופי ידיים והפעלת כוח. "גם אם הממונה צודק, השאלה היא אם היה חכם להתנהג כך", אמרה. היא הוסיפה כי גם ועד העובדים מצדו לא צריך להתעלם מדוח מבקר המדינה, ועליו לספק תשובות ברורות בנושא חריגות השכר. ח"כ דוד צור ציין עם זאת כי תפקידו של אמסלם הוא לשמור על הקופה. לדבריו, "היה פה דו"ץ, אבל צעקו מזמן חדל. עכשיו צריך לסגור הכל ברפורמה".

מנהל מינהל החשמל החבר גם בוועדת יוגב, ד"ר יהודה ניב, אמר כי עמדת שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום, היא ש"על הגורמים הממשלתיים להימנע מלקבל החלטות שיפגעו ביכולת של ועדת יוגב לבצע את עבודתה".

היו"ר ברוורמן אמר כי בכוונתו לקיים ישיבה נוספת בנושא ודרש כי יגיעו אליה שר האוצר לפיד וראש ועדת ההיגוי אורי יוגב, על-מנת שניתן יהיה לקבל את התייחסותם לדברים שעלו בדיון. "אני דורש לדעת מי בעל הבית, אם שר האוצר מינה את יוגב אז הוא צריך להוביל", אמר ח"כ ברוורמן. הוא אף סיכם ואמר כי "הזמן של הממשלה לדחות את ההחלטה עבר והיא צריכה לתקן את החוק ולהביא רפורמה עד סוף השנה - אחרת ב-1 בינואר 2014 לא יהיה לחברת החשמל רישיון לספק חשמל. אם עד אז לא תהייה רפורמה אולי טוב יותר שיהיה משבר טוטאלי - כי אולי רק אז העסק ייגמר".

תאריך:  15/10/2013   |   עודכן:  15/10/2013
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אבישי ברוורמן   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יוגב   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דוד צור   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה ניב   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יפתח רון-טל   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חברת החשמל: רפורמה בקרוב או אובדן הרישיון
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
21/10/13 18:39
פורום: כנסת 19 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
שר האוצר יאיר לפיד הסכים לדחות בשבועיים את הדיון בממשלה על הצעת החוק הדיור הציבורי, כדי לאפשר לח"כ אורלי לוי-אבקסיס ולאחרים להציג התנגדויות לחוק, וכן הצעה חילופית. הודעה על כך מסרה (היום, ג', 15.10.13) ח"כ לוי-אבקסיס. תגובת דובר האוצר לא הגיעה עד מסירת הידיעה. הדיון בממשלה נועד להיערך ככל הנראה ביום א' הקרוב (20.1013).
15/10/2013  |  אלעזר לוין  |   חדשות
חוק הריכוזיות יאושר בוועדה בשבוע הבא, כך הודיע (יום ג', 15.10.13) יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), בתום דיון עקרוני נוסף בפרק העוסק בשיקולי צמצום הריכוזיות בעת הקצאת תשתיות ומשאבים לאומיים לגופים פרטיים.
15/10/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
הכנסת אישרה (אמש, ב', 14.10.13) בקריאה ראשונה את הצעת החוק להארכת תוקפן של הוועדות לדיור לאומי, הידועות בשם הקיצור וד"לים. ועדת הכנסת פטרה את הממשלה מחובת הנחה מוקדמת של הצעת החוק, וכך התאפשר הדיון בו יום לאחר שהממשלה אישרה אותו.
15/10/2013  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בכנסת נפתח (יום ב', 14.10.13) כנס החורף. ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר בעיקר על ענייני ביטחון ושב על דברים שנשא בנאומים קודמים. הוא אמר כי בימים אלה מתברר והולך עד כמה חשובה הקביעה שלנו שבכל הסדר עם הפלשתינים ישראל תוכל להגן על עצמה בכוחות עצמה. עם זה, האירועים במצרים מוכיחים שמגמת ההשתלטות של האיסלאם הקיצוני במדינות העולם הערבי אינה בלתי-הפיכה. "בקרב עמים רבים באזור יש רצון עז להתנער מההשתלטות הקיצונית של אירן, של האחים המוסלמים ושל אל-קאעידה, וזו התפתחות בעלת משמעות היסטורית", דבריו.
14/10/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
ח"כים בוועדת הכספים העלו (ב', 14.10.13) דרישה להחיל את חוק הריכוזיות גם על גופי תקשורת אלקטרוניים, שאינם נכללים עד עכשיו בתוספת להצעת החוק, המגדירה את הגופים עליהם הוא חל.
14/10/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
יחימוביץ': "חששתי לומר את האמת"  /  עידן יוסף
חברות הדירוג יוכפפו לפיקוח רשות ניירות ערך  /  עופר וולפסון
יחימוביץ' מודה: השתמשתי בסמים קלים  /  עידן יוסף
מחשקים את נתניהו  /  סופיה רון-מוריה
בליכוד אין תחליף לנתניהו  /  סופיה רון-מוריה
לא למדתי רפואה מימיי - ואני מנתח מוח  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il