ועד עובדי הרכבת וההסתדרות חתמו (יום ב', 14.10.13) על מסמך הסכמות עם הנהלת
רכבת ישראל באשר להסדרת סידורי העבודה של כ-400 נהגי הרכבת בחטיבת הנוסעים ובחטיבת המטענים.
לפני כחודשיים החל מו"מ בין ההסתדרות וועד העובדים לבין הנהלת הרכבת זאת לאחר שהעובדים התריעו כי אין באפשרותם לעבוד עוד שעות ארוכות ומשמרות נוספות. מאז החל להתנהל מו"מ עם ההנהלה לצורך הסדרת סידורי העבודה. במסגרת עיצומים שנקטו העובדים התחלו נהגי קטרים והוחזרו לעבודה בצו בית הדין לעבודה.
במסגרת ההסכמות שנחתמו אמש הוסדר סידור העבודה הן לנהגים בחטיבת הנוסעים והן לנהגים בחטיבת המטענים. תוקף ההסכמות יהיה רק לשנה, עד אוקטובר 2014 ובמקביל ימשיכו הצדדים לפעול לשיפור סידורי העבודה.
לנהגים בחטיבת הנוסעים הוסדר כי הנהגים יעבדו משמרות של עד 8 שעות וחצי ביום. כמו-כן נהגים יעשו משמרת שבת רק פעם בחודש. לנהגים בחטיבת המטענים הוסדרו הקווים ונסיעות המטען בכך שיופעלו רכבות המטענים בכלל האזורים במדינה וללא כל פגיעה הן בנהגים מהצפון, מהמרכז ומהדרום. כמו-כן הוסדרו תנאי העסקת נהגי המוסך ורווחת העובדים לרבות הסדרת חדר מנוחה.
עוד הוסדרו תנאי הנסיעות של העובדים לעבודה וחזרה מהעבודה הן של נהגי הנוסעים והן של המטענים. עדיין נותרו מספר סוגיות מהותיות פתוחות שעליהן ימשיך להתנהל מו"מ.
הנהלת רכבת ישראל בירכה על ההסכמות באשר להסדרת שעות העבודה של נהגי רכבות המשא והנוסעים. "מדובר בהישג חשוב ומשמעותי, בו הוסכם כי לראשונה יופעלו רכבות המשא ישירות (ללא חילופי נהגים) מאשדוד לחיפה. כמו-כן נקבע כי נהגי הנוסעים יעבדו במשמרות של 8.5 שעות, מהן כ-6 שעות נהיגה מלאות. הסכמות אלו הינן צעד נוסף בהתייעלותה של רכבת ישראל למען המשך פיתוח החברה ושיפור השירות הניתן ללקוחותיה", נמסר מדוברות הרכבת.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר כי נהגים יוכלו לעבוד בשעות סבירות יותר מבעבר. לדבריו, קיימת חשיבות עליונה למנוחת הנהגים הן בהיבט האישי והן בשמירה על ביטחון הנוסעים.
יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל, ניקה שימחוביץ', אמר: "בעבר נהגים קרסו מסידורי העבודה הקשים שהטילה עליהם הנהלת הרכבת. הסידור החדש שנקבע ייתן לנהגים מרווח. לאור הסכם זה אנו רגועים יותר בנוגע לבטיחותם של הנוסעים ברכבת ישראל, שמבחינתו זאת המעלה הראשונה".