|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

שולה זקן בהמשך עדותה:

"דכנר ידע שאני לא יכולה להועיל לו"

טוענת שעובד יחזקאל הורה לה לבקש מדכנר 70,000 שקל למימון סקר עבור אולמרט - שלא בוצע בסופו של דבר פנתה למנהל רשות המיסים לבקשתו של דכנר מכחישה שידעה על הסיוע של דכנר לשטרית
17/10/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
דכנר. הנורות האדומות לא נדלקו [צילום: פלאש 90]

"דכנר ידע היטב"
ברטל: "זה רק מדגיש את הבעייתיות בכך שנתת לדכנר להתקרב כל כך". זקן: "הוא לא התקרב דרך העבודה, להפך, הוא שם אותה בצד. לכן נורות אדומות לא דלקו במקרה הזה כפי שדלקו כלפי אנשים אחרים. אין ביומן של אולמרט אף פגישה שהוא לא אישר, הוא לא דיבר עם איש שלא רצה לדבר איתו. דכנר ידע היטב מה אני עושה וידע שאני לא יכולה להועיל לו מבחינה מקצועית"

"אז שיילך לעזאזל"
זקן סיפרה, כי אולמרט התקשר אליה, סיפר על טענותיו של דכנר ושאל האם נתן לה כסף עבורו. כאשר השיבה בשלילה, אמר אולמרט: "אז שיילך לעזאזל ושיילך למשטרה". היא לא סיפרה לאולמרט על המתנות שקיבלה מדכנר, ואמרה לעצמה שעברה בשלום את מערכת היחסים שלה עם דכנר. "את ה-60,000 לא זכרתי באותה שנייה, ואהוד לא ידע מזה וזה לא היה קשור אליו", הסבירה

עובד יחזקאל ביקש משולה זקן לבקש משמואל דכנר 70,000 שקל למימון סקר פוליטי לקראת ההינתקות, משום שידע על מערכת היחסים ביניהם. כך מסבירה זקן (יום ה', 17.10.13) את בקשתו של יחזקאל, בהדגישה שהסקר לא בוצע בסופו של דבר.

זקן העבירה לדכנר את בקשתו של יחזקאל, אך לדבריה היא מסיקה ש"ירדה מזה" משום שבסופו של דבר בוצע הסקר ומומן בצורה אחרת. השופט דוד רוזן שאל מדוע בכלל פנתה לדכנר וזקן השיבה: "כי עובד הורה לי". רוזן: "את מבינה שזה כבר לא קשור למערכת הידידות שלך עם דכנר. זה מה שהתביעה טוענת: שמבקשים כסף עבור [אהוד] אולמרט". זקן: "אולי לא הייתי צריכה לעשות את זה, אבל נמצא אדם חכם ממני שאני לא מאמינה שרצה להכשיל אותי. העובדה שעובד לא נמצא פה מוכיחה, שזה היה בסדר".

הסניגור, עו"ד עופר ברטל, שאל את זקן על השימוש הנרחב שעשתה במילים "יכול להיות" בחקירתה, ואשר לטענת התביעה מהוות סוג של אישור. זקן השיבה, כי אימצה מונח של החוקרת בניסיון לסייע לה, באותם מקרים בהם לא הייתה בטוחה האם האירוע עליו נשאלה אכן התרחש. כאשר הייתה בטוחה בעצמה, הוסיפה, אמרה זאת בצורה נחרצת ולא השתמשה במילים "יכול להיות".


לא דיברה על יוסי


זקן הכחישה מכל וכל את אמירתו של דכנר, לפיה סיפר לה שדיווח לאולמרט על סיועו ליוסי אולמרט, ושהיא הגיבה בכעס ואמרה שמוטב שאולמרט ידאג תחילה לכיסוי חובותיו. בחקירתה במשטרה אמרה זקן, כי הדבר יכול להיות. בעדותה כעת אמרה, כי לא הייתה אומרת משפט כזה, היא לא זוכרת אירוע כזה ושמדובר בהמצאה של דכנר. ברטל הראה, כי במקומות אחרים בחקירה הכחישה זקן את קיומה של שיחה כזו.

זקן הכחישה כל ידיעה על הסיוע שהגיש דכנר לאורי שטרית. היא אישרה, כי שטרית ביקש ממנה להגיד לדכנר שהוא עוזר לו. "זה נשמע נורא ואיום, אבל בחיי העברתי הרבה הודעות ולא התייחסתי לזה. היום אני מבינה שנוצלתי להעברת מידע כזה או אחר", הסבירה. לדבריה, היא מעולם לא שאלה את שטרית מי סייע לו וכיצד פתר את בעיותיו הכספיות, וליוותה אותה רק בתמיכה חברית ובאכפתיות.

על רישום ביומנה שהזכיר את דכנר ואת ג'קי מצא אמרה זקן, כי ככל הנראה ביקש דכנר עזרה בענייני מס. היא פנתה למנהל רשות המיסים דאז, איתן רוב, והלה הפנה אותו למצא, שהיה אז סגנו. "הרבה סתם אנשים התקשרו וביקשו והעברנו למי שיכול לעזור להם", הדגישה.

זקן אמרה, כי אין ספק שאנשים התקרבו אליה במטרה להגיע לאולמרט. אולם, שבה ואמרה, אולמרט לא ידע על מערכת היחסים בינה לבין דכנר, ולכן התבלבל (בין ידיעתו כיום לבין ידיעתו בזמן אמת) כאשר אמר בעדותו שיש לשאול אותה כיצד ניסה דכנר להגיע אליו דרכה. "אף אחד לא קיבל שום דבר שאהוד לא רצה לתת, כך שזה לא משנה בכלל", הוסיפה.

ברטל: "זה רק מדגיש את הבעייתיות בכך שנתת לדכנר להתקרב כל כך". זקן: "הוא לא התקרב דרך העבודה, להפך, הוא שם אותה בצד. לכן נורות אדומות לא דלקו במקרה הזה כפי שדלקו כלפי אנשים אחרים. אין ביומן של אולמרט אף פגישה שהוא לא אישר, הוא לא דיבר עם איש שלא רצה לדבר איתו. דכנר ידע היטב מה אני עושה וידע שאני לא יכולה להועיל לו מבחינה מקצועית".


"יש מרחב אפור"


זקן אמרה, כי הצטערה על דבריו של אולמרט בעדותו, לפיה בהתנהגותו של דכנר היה בבחינת "שלח לחמך". לדבריה, "אלו לא היו דפוסי ההתנהגות של הלשכה שניהלנו. אהוד לא ידע על מערכת היחסים [בינה לבין דכנר]. הוא לא יכול היה להגיד משפט כזה, שהוא משפט לא ראוי לעבודה שעשינו במשרד. זו לא אמירה שנמצאת אצלנו. הוא לימד אותי לעזור לכל מי שפונה, אז אין צורך במשפט כזה".

לדברי זקן, היא מאמינה שהמשטרה משכה את דכנר להגיד שהוא שיחד אותה, למרות שהוא עצמו ידע שמדובר במתנות. אם היה מדובר בשוחד, ציינה, היה דכנר מבקש ממנה ולא מאביגדור קלנר שיפנה לאולמרט ב-2008. זקן הוסיפה, כי יש מרחב אפור בין האפשרות שנתנה "שירותים כאישה" לבין האפשרות שקיבלה שוחד, והיא יודעת היכן הייתה ומה הרשתה לעצמה. "טעיתי, אני מתביישת לדבר על זה, אבל אני לא מוכנה שמישהו ימשוך אותי לכיוון שלא הייתי בו, גם אם אקבל עונש. גם ככה אני פגעתי בכבודו של בעלי וזה לא מגיע לו".

זקן סיפרה, כי אולמרט התקשר אליה, סיפר על טענותיו של דכנר ושאל האם נתן לה כסף עבורו. כאשר השיבה בשלילה, אמר אולמרט: "אז שיילך לעזאזל ושיילך למשטרה". היא לא סיפרה לאולמרט על המתנות שקיבלה מדכנר, ואמרה לעצמה שעברה בשלום את מערכת היחסים שלה עם דכנר. "את ה-60,000 לא זכרתי באותה שנייה, ואהוד לא ידע מזה וזה לא היה קשור אליו", הסבירה.

בשיחתה עם אולמרט הכחישה זקן את טענתו של דכנר כאילו נתן 1.5 מיליון שקל לקמפיינים של אולמרט, אך במשטרה אמרה שהדבר ייתכן. היא הסבירה בעדותה, כי חשבה שההיכרות עם דכנר הייתה מוקדמת יותר ולכן סברה שייתכן שהיו תרומות כאלו. השופט דוד רוזן: "אצלך בראש היה שזה סכום סביר". זקן: "נכון, לא נפלתי ממנו". רוזן: "וחשבת שדכנר קשור לתקופה הזאת". זקן: "נכון. אבל אין סכום כזה. כשבאים לשופט תורן ואומרים שיש שוחד של 1.5 מיליון, מקבלים שבעה ימים [מעצר]". עוד האשימה זקן, כי דכנר ניפח את טענותיו כדי להגדיל את סכום השוחד (כלשונה) שקיבל מהמדינה כדי לפתור את מצוקותיו הכספיות. "חשבתם שאני אקבל עוד עשר שנות מאסר? שיתלו אותי בכיכר העיר? חיי אדם הם לא הפקר", האשימה את החוקרים.
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / פרוטוקול, 17.10.13
פרוטוקול משפט הולילנד, 17.10.13. עדותה של שולה זקן (חקירה ראשית ותחילת חקירה נגדית): השימוש ב-100,000 שקל שקיבלה משמואל דכנר, בקשה למימון סקר בידי דכנר, יחסיה עם דכנר, מודעותו של אולמרט לקבלת הכספים

תאריך:  17/10/2013   |   עודכן:  17/10/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   ג'קי מצא   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"דכנר ידע שאני לא יכולה להועיל לו"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישראל.מ
17/10/13 12:26
2
גימי-יהודי מיהודה
17/10/13 13:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
שמואל דכנר לא היה מוכן לתת לשולה זקן כסף לכיסוי גרעונות מהקמפיינים של אהוד אולמרט, אך נתן לה 100,000 שקל ואמר שתעשה בהם כרצונו. "החלטתי שאני לוקחת את זה לכיסוי גרעונות", אמרה זקן (יום ה', 17.10.13) עם חידוש עדותה במשפט הולילנד.
17/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
אלי שמחיוף טוען, כי לא ידע שמאיר רבין - עימו לדבריו היה מיודד מאוד - קשור לפרויקט הולילנד. עוד הוא אומר, כי לא הכיר את שמואל דכנר, למרות שלשכתו הייתה בקומה השישית של בניין העירייה, בה שהה דכנר לעיתים קרובות. שמחיוף דיבר (יום ג', 15.10.13) בחקירתו הנגדית במשפט הולילנד.
15/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
עדותו של שמואל דכנר בעניינו של אלי שמחיוף היא כמעט חסרת משמעות, משום שלא נחקר בחקירה נגדית בידי הסניגורית אירית באומהורן, ועליו להתמודד עם הצ'קים של דכנר שהגיעו לידיו. כך אומר (יום ג', 15.10.13) השופט דוד רוזן. "אם אני מקבל את הגרסה של שמחיוף - נגמר התיק. אם אני לא מקבל - הוא צריך להסביר למה קיבל את הצ'קים".
15/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"אני נמצא פה בטעות ולא קשור לכל הפרשה הזאת. אלי שמחיוף ושוחד – זה לא הולך ביחד". כך אומר (יום ג', 15.10.13) סגן ראש עיריית ירושלים, אלי שמחיוף, בפתח עדותו במשפט הולילנד. "מעולם לא קיבלתי שוחד, לא בפרשת הולילנד ולא בשום פרשה אחרת", הוסיף.
15/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
התפטרותו של אברהם פיינר מתפקידו כיו"ר "בית מלכה" הייתה פורמלית בלבד והוא המשיך לעמוד בראש המוסד. כך טען (יום א', 13.10.13) התובע במשפט הולילנד, עו"ד עודד קם. פיינר השיב, כי הוא הפסיק לטפל בנושאי כספים והוא אחראי רק על ענייני החינוך. קם: "איך זה מונע ממך את ניגוד העניינים מבחינה מהותית?". פיינר: "במבט לאחור, אולי הייתי צריך הייתי לפסול את עצמי לחלוטין מלדון [בהולילנד]. באותו זמן חשבתי, שאם אני לא עוסק בתקציב אלא עוסק במתמטיקה ובמשנה ובדרגות של המורות", אין בעייתיות במעמדו.
13/10/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
לא ראיתי בעייתיות בעיסוק בענייני הולילנד  /  איתמר לוין
חשיפה: שולה זקן עמדה להפליל בעדותה את אולמרט - ונסוגה  /  איתמר לוין
צו עיכוב יציאה מהארץ לשולה זקן  /  איתמר לוין
רוזן וזקן  /  איתמר לוין
רגע האמת של שולה זקן  /  עו"ד יוסי דר
שבוע אולמרט  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il