|
המשקיעים מרוצים [צילום: AP]
|
|
|
|
|
מניית גוגל עקפה לראשונה (יום ו', 18.10.13) את תג 1,000 הדולרים לאחר שדיווחה על רווחים טובים מהצפוי.
בשעות אחר-הצהריים (שעון ישראל), מניית ענקית החיפוש עלתה ביותר מ-14% ל-1,015.46 דולרים, וכעת בכמעט 42% מאז תחילת 2013.
עליית מחיר המנייה באה בעקבות פרסום רווחי החברה שעלו ב-36%ל-2.97 מיליארד דולר בתקופה שבין יולי לספטמבר.
הכנסותיה של גוגל גם הם הכו את התחזיות עם עלייה של 12% ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל.
"אנחנו משלימים את מטרתנו לחוויה יפה, פשוטה ואינטואיטיבית שאינה קשורה לסוג המכשיר שבשימוש", אמר לארי פייג', מנכ"ל גוגל, בשיחת ועידה עם אנליסטים.
במחיר של 1,000 דולרים למניה, שווי השוק של גוגל עומד על 334 מיליארד דולרים, עדיין הרבה מתחת לשווי של אפל, העומד על 461 מיליארד דולרים.
גוגל החלה להיסחר בבורסה באוגוסט 2004 במחיר של 85 דולרים למניה, שהעניקה לחברה באותו המועד שווי שוק של 23 מיליארד דולרים.
גוגל אמרה כי מספר הלחיצות על מודעות ממומנות גדלו ב-25% בתקופה שבין יולי לספטמבר, לעומת השנה קודמת, שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בשנה האחרונה.
הנתון קיזז נפילה של 8% במחיר ההקלקה הממוצע, המחיר שהמפרסמים משלמים לגוגל כאשר צרכנים לוחצים על המודעות שלהם.
בחודש פברואר, החברה השיקה שירות הסייע למפרסמים לשווק לשילוב של מכשירים - טלפונים חכמים, מחשבי לוח ומחשבים שולחניי, ואנליסטים מאמינים שיש לסוג זה של פרסום פוטנציאל משמעותי לייצר הכנסות מ-"יו טיוב", אתר הווידאו בהזרמה הפופולרי של גוגל.
היקף מודעות הוידאו הממותגות ב-"יו טיוב" זינק ב-75% ברבעון לעומת השנה קודמת, כש-40% מהתנועה מגיעה כעץ מהתקנים ניידים.