|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

ח"כ טלב אבו עראר בכנסת:

"מאיפה המצאתם את הר-הבית? אין כזה דבר!"

ישראל חסון מקדימה השיב לו כי גם הקוראן מכיר בזיקה היהודית להר והמליץ לו לא לנהל ויכוחים תיאולוגיים אקוניס: "נחשף פרצופם האמיתי של הח"כים הערבים"
04/11/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
אבו-עראר. "השתגעתם?" [צילום ארכיון: פלאש 90]

חסון. בלי להכניס אמונה [צילום: AP]

סערת רוחות בכנסת בעקבות דבריו של ח"כ טלב אבו-עראר (בל"ד) המערערים על הזיקה הישראלית להר-הבית. בנאום בכנסת, אמר (יום ב', 4.11.13) כי הממשלה רוצה לעלות להר-הבית ושאל "מאיפה המצאתם את השם הזה הר-הבית? אין כזה דבר!". הוא טען כי ח"כ מירי רגב כמעט הכריזה מלחמה על הערבים. "השתגעתם?" - שאל.

ח"כ ישראל חסון (קדימה), שעלה לנאום אחריו, המליץ לו שלא להיכנס בכנסת לוויכוחים אמוניים. חסון ציטט לו מן הקוראן והסביר כי על-פי פרשני הקוראן אין כלל דיון על קיום בית המקדש על הר-הבית, וכי קיימת גם הכרה בקדושת ירושלים עבור היהדות. "ביום שאתה מבטל את האמונה שלי השר בנט צודק, ואני והוא לא יכולים להתווכח", אמר ח"כ חסון, והוסיף המלצה לקריאת ספר מסוים העוסק בנושא.

ח"כ יצחק כהן (שס) התייחס גם לדיון שהתקיים היום בוועדת הפנים על עליית יהודים להר-הבית, והזכיר כי הרב עובדיה יוסף התנגד לעליית יהודים להר-הבית.

בסימן 4 בנובמבר

הדברים נאמרו במהלך דיון על הצעות אי אמון שהגישו סיעות האופוזיציה וכולן נדחו. כהן התייחס גם לשאלת הדיור הציבורי. הוא ציין כי יהודי ארה"ב תרמו עבור דיור ציבורי וכיום חוזרים כספים מהדיור הציבורי אל הסוכנות. להלן דברים נוספים שנאמרו במהלך הדיון:

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה): "התאריך היום הוא ארבעה בנובמבר, בו נרצח ראש הממשלה יצחק רבין. זהו רצח שמרוב שהוא גדול דומה שנשחק לעוד אחת מהקלישאות, אבל האמת היא שהוא פצע מדמם בליבה של החברה. כל הרעות החולות שהביאו לרצח משגשגות. יש קו ישר בינו לבין אי-האמון שאני מביעה בממשלה". היא הקריאה את נאומו האחרון של רבין בכיכר ואמרה כי הממשלה ממשיכה לחרב, כלשונה, "את השלום שרבין ניסה בגדלות נפש לישראל. רצונה הוא רק להרוויח זמן בתקווה שהפריץ ימות. במקום בו רבין הבין שהשלום הבין שהשלום נותן פתח לכלכלה מתקדמת לפיד-בנט-נתניהו תוקעים אותנו ומסיגים לאחור. מי שהיו שותפים אז להסתה ולאלימות שהובילו לרצח, מעולם לא לקחו על כך אחריות, לא התנצלו ולא חזרו בהם. הם עושים זאת ביתר-שאת תוך הפחדה וגזענות. הממשלה מעצימה את האלימות ומשתמשת בה לכרסם את יסודות הדמוקרטיה. אבל עם ישראל עדיין רוצה ותומך בשלום ולכן הממשלה הזו תוחלף בקרוב. אי-אמון כאן הוא שם למוסד טכני, כמעט חסר תוכן, שהממשלה מנסה לבטלו, אבל הוא דבר עמוק מאוד שמשמעותו שאין לנו אמון בממשלה שמביאה יותר חוסר שוויון ומעוררת מדון. ראש ממשלה שמתעקש להישאר ביצהר ולהעלים את בושהאר ויישאר עם בושהאר ובלי יצהר".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ): "גם אחרי 18 שנה מגיעות תנועות הנוער ליד המקום בו נרצח רבין. הרצח הזה והלקחים הציבוריים שנובעים ממנו צריכים להטרידנו מאוד גם בימים האלו, בהם אנו חוזים בהסתה פרועה כלפי תהליך והשלום וכלפי מי ששואפים לשלום. אני רואה שחיקה בבתי הספר, בהם מטייחים את ההסתה הפרועה שקיבלה גיבוי מגורמים פוליטיים. מנסים לטייח גם את העובדה שהוא נרצח בגלל תהליך השלום, בניסיון לעצור אותו. מדגישים את דמותו האישית וזה הופך ליום זיכרון אישי ואנחנו צריכים להגיד את האמת במיוחד לילדים - הוא נרצח כדי לעצור את השלום. רבין וממשלתו ניסה לשחררנו מלפיתת החנק של הכיבוש בשטחים. הוא ראה קשר בלתי ניתן להפרדה בין המדיני לחברתי. הוא ושרינו ממרצ הובילו את המהפכה בחינוך. אם יש הגדרה לאיוולת זו ההגדרה - גם בונים בשטחים וגם משחררים רוצחים. אני לא מבין למה המו"מ מתנהל בעצלתיים. אבו מאזן אמר לסיעתנו שאינו מבין למה לא ניתן לקיים אותו מדי יום. אני מרגיש שזה סוג של כורח מגונה, שלא באמת רוצים בו. השר בנט אמר שלא ייצא ממנו דבר. זה לא מיותר וניתן להגיע להישגים. מדוע לחכות לתכתיב אמריקני ולא לקדם? העקרונות והמתווה ברורים".

ח"כ אריאל אטיאס (שס): היה סחר בדם יהודים כדי לבנות עוד כמה מאות יחידות דיור. "רוצחים תמורת בתים? היה כזה דבר? וראש הממשלה נותן לזה יד?" שאל אטיאס. עוד אמר כי הבית היהודי היה יכול להתנגד להחזרת מחבלים, אך בחר להעדיף בניית יחידות דיור. "מדינת ישראל שחררה רוצחים בשביל חיילים. לא בשביל יחידות דיור", אמר. "ממשלה זו אינה ראויה, כי היא מתעתעת בציבור ומזלזלת ברגש המשפחות. מישהו יכול לסלוח על זה?". הוא ביקר גם את הפרת הסטטוס-קוו בתחומי דת ומדינה.

ח"כ באסל גאטס (בל"ד) פתח את נאומו בציון העובדה שהאיחוד האירופי אינו מוכן לצרף את ישראל להסכם המסגרת למחקר כל עוד כספים יוזרמו לגופים בהתנחלויות. אם ישראל תסכים לדרישת האיחוד האירופי, אמר, פרשנות אופיינית לפעולה זו תהיה שמדינת ישראל בונה התנחלויות בלתי חוקיות באזור כבוש. עוד טען כי אמירות נתניהו על "שתי מדינות לשני עמים" הן הונאה. לדבריו, ישראל מנצלת את "שנת המשא-ומתן" על-מנת לבנות אלפי יחידות דיור בהתנחלויות. עוד אמר כי חלק ניכר מהעם הפלשתיני עדיין כמה לשחרור לאומי ולישיבה, ולו חלקית, על אדמות ישראל. לדבריו, הפתרון האמיתי הוא דווקא מדינה אחת לשני עמים.

סגן השר המקשר בין הכנסת לממשלה, ח"כ אופיר אקוניס אמר כי ישראל אינה זקוקה לאישורה של שום מדינה בעולם כדי לבנות הארץ. "אנחנו בונים ביהודה ושומרון ובכל מקום שנרצה", אמר אקוניס. "מדיניות הממשלה הזו, ובמידה רבה כל משלות ישראל מאז ממשלתה של גולדה מאיר, היא לאשר בנייה ביהודה ושומרון. כל ממשלות הליכוד האמינו בבנייה ביהודה ושומרון". "אנחנו מושיטים יד לשלום". ח"כ אקוניס השיב לקריאות ביניים של ח"כ עפו אגברייה בעקיצה מרומזת ואמר כי "מפלגה קומוניסטית יכולה להתקיים רק במדינה דמוקרטית ואילו מפלגה דמוקרטית אינה יכולה להתקיים במדינה קומוניסטית".

סגן השר אמר כי מדינת ישראל מושיטה יד לשלום לכל מי שרוצה בכך. הוא הזכיר כי הסכסוך הערבי-ישראלי החל הרבה לפני הקמת ההתנחלויות. הוא התייחס להצעת אי-האמון של מפלגת העבודה שטענה כי הממשלה נכשלה בכל התחומים והבליט את הצלחות מדינת ישראל בתחום הטכנולוגי ובתחומי חוץ, תרבות ומסחר. "נמשיך לבנות את ישראל לכל רוחבה ולכל אורכה".

בדיון הסיעתי, אמרה ח"כ מיכל בירן (העבודה) כי ממשלת ישראל גם פוגעת בזכות האזרחים להזדקן בכבוד באמצעות הפרטת קרנות הפנסיה. היא ציינה כי 66% מאזרחים משלמים את מירב דמי הניהול בקרנות הפנסיה - 25% וקראה לממשלת ישראל לעשות צעדים להצלת הפנסיה.

ח"כ פנינה תמנו-שטה (יש עתיד) אמרה כי יש רבים בכנסת חושבים שהמשא-ומתן עם הפלשתינים נדון לכישלון. היא הוסיפה ואמרה כי מדינת ישראל מתייחסת ברצינות למשא-ומתן למרות דבריו הקשים של אבו מאזן כי יפעל עד לשחרור המרצח האחרון.

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) התייחס לחוקים המשפיעים על יחסי דת-מדינה (חוקי גיור ונישואין) ואמר כי חוקים אלו יגרמו לציבור החרדי להתכנס וליצור ספרי יוחסין משלהם. בתחום הכלכלי הוא טען כי שר האוצר אינו יודע באמת מהו הגירעון ותהה אם הוא מסוגל באמת לנהל את האוצר.

ח"כ עמרם מצנע (התנועה) אמר כי למרות היותו חבר קואליציה ולמרות שיצביע נגד הצעות אי-האמון יש לו ביקורת על חלק מהפעילות הממשלתית, בייחוד על ההחלטה להפחית את הקיצוץ בתקציב הביטחון. מצנע אמר כי לגיטימי לקצץ בתקציב הביטחון וראוי שמערכת הביטחון תציג את הבעיות הנובעות מכך.

סגן השר אקוניס סיכם את הדיון. הוא הקריא מתוך מגילת העצמאות והדגיש את הקשר ההיסטורי של עם ישראל לארץ ישראל. הוא טען כי הדיון היום היה חשוב שכן התגלו העמדות האמיתיות ונחשף פרצופם האמיתי של חלק מחברי הכנסת הערביים. "לא מדובר בקצף על גבי המים" אמר ח"כ אקוניס. "חשוב לראות על מה אנחנו מדברים. האם הסכסוך הוא על קווי 67' או שהוא יותר עמוק. בעיני חלק מחברי הכנסת הערבים הסכסוך הוא על שנת 47' ודברים שקדמו לכך. הוויכוח אינו על שתי מדינות לשתי עמים אלא שתי מדינות לעם אחד. אני מודה לחברי הכנסת הערבים שחשפו את האמת הזאת", אמר אקוניס.

תאריך:  04/11/2013   |   עודכן:  04/11/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריאל אטיאס   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גולדה מאיר   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק רבין / Rabin Yitzhak   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל לכל / Israel 4 All   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   ממשלת ישראל / Israel Government   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עובדיה יוסף   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מאיפה המצאתם את הר-הבית? אין כזה דבר!"
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
וגם גאוותו
4/11/13 19:30
2
אין ברירה
4/11/13 20:19
3
אליהו חיים
4/11/13 22:10
4
איריס כהן
4/11/13 22:49
5
אליפז+גימלאי צה"ל
4/11/13 23:36
6
אין ויש
5/11/13 07:48
7
קורןנאוה טבריה
5/11/13 09:05
8
קורןנאוה טבריה
5/11/13 09:27
פורום: כנסת 19 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 4.11.13) להמשיך את מודל ההעסקה הישירה של קציני בטיחות במפעלים כפי שהוא קיים כיום, ודחתה את ההצעה של משרד התחבורה לאפשר למפעלים חופש פעולה בנושא.
04/11/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
כל הסימנים והתהליכים הגלויים והסמויים, המתחוללים לאחרונה בזירה הפוליטית, בתוך ובין המפלגות, מובילים למסקנה סבירה שבקרוב יתחוללו מהפכים, זעזועים ומשברים ברוב המפלגות. צפויים פילוגים ופיצולים פנימיים ואפילו חיבורים וצירופים חדשים שישנו את המפה הפוליטית. מאבקים אישיים, עימותים אידיאולוגים, מחלוקות טקטיות, וכמובן התגברות יריבויות יוקרה וכוח יגרמו מפץ גדול במפלגות. כל זאת למה שצפוי בתום שיחות השלום בין לבני ועריקאת.
04/11/2013  |  מתי דוד  |   מאמרים
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה (יום א', 3.11.13) את הצעת החוק הפרטית של ח"כ מאיר שטרית, הבאה להגן על זכויותיהם של נכי תאונות דרכים. ההצעה קובעת כי מניין ההתיישנות של התביעה, שהוא שלוש שנים בענף הביטוח, יתחיל מיום שגובשה הנכות. בדרך כלל, מועד ההתיישנות - התאריך האחרון שבו ניתן להגיש תביעת פיצויים לבית המשפט - הוא מיום קרות התאונה.
04/11/2013  |  אלעזר לוין  |   חדשות
ועדת השרים לחקיקה מעקרת את הצעת החוק של ח"כ חיים כץ (ליכוד) להגביל את נשיאת שקי המלט ל-25 ק"מ, באופן שימנע תחרות של יבואנים מול מפעל נשר המייצר שקים במשקל זה, לעומת שקים השוקלים 50 ק"ג המיוצרים בעולם.
03/11/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
שלשום נפגשו אריה דרעי ואלי ישי בלשכתו של דרעי בכנסת. בשבוע הבא מציינת שס שלושים לפטירתו של הרב עובדיה יוסף. המפלגה מגיעה למועד לא מפולגת אבל מסוכסכת. לאחר שהשפיל את יו"ר שס המודח בטקס שחתם את שבעת ימי האבל על מנהיגה הרוחני של המפלגה, לאחר שמנע מישי להשתתף בעצרת הזיכרון ביישוב שערי-תקווה שבשומרון, לאחר שתקף את ישי בשבוע שעבר בתוכנית 'פגוש את העיתונות' - אריה דרעי פועל לאחות את הקרע ולו למראית עין.
01/11/2013  |  סופיה רון-מוריה  |   כתבות
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
הרבנות נגד שטרן: מתנגדים לחוק הגיור  /  עידן יוסף
חוק הריכוזיות אושר בוועדת הכספים  /  עופר וולפסון
ועדת הכלכלה: נסדיר בהקדם נושא קלאב הוטל  /  עופר וולפסון
איש של שלום  /  אביגדור ליברמן
איש המפה  /  משה (בוגי) יעלון
מחשקים את נתניהו  /  סופיה רון-מוריה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il