לבית המשפט המחוזי בלוד הוגשו שתי תביעות ובקשות לאישורן כייצוגיות כנגד חברת פרטנר. בתביעה הראשונה ובבקשה לאישורה כייצוגית, בהיקף מוערך של 150 מיליון שקלים, נאמר כי עניינה הוא בהעלאות אסורות בתעריף ובסכומים שביצעה פרטנר - בניגוד להסכמים עם לקוחותיה.
לטענת התובעים, לקוחות החברה - אפרת כספי, יואב הדרי וחברת אשל היאור - פרטנר הפרה את ההוראה החוזית המגבילה את העלאת המחיר החודשי הקבוע החל בנובמבר 2008 בסך 5 שקלים לשנה או במהלך השנה באופן יחסי לאותו חלק השנה שעבר.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד צביקה כספי, נאמר כי אי-ניצול זכותה של פרטנר להעלות את התעריף עד לסך 5 שקלים בשנה אינו מקנה לה את הזכות להעלות את התעריף בשנה שלאחריה ביותר מסך של 5 שקלים בשנה הבאה. אולם בפועל פרטנר העלתה את התעריף החודשי הקבוע ביום 1.11.2008 בסכום העולה על 5 שקלים, ובכך ניצלה את זכותה להעלאת התעריף עד יום 31.10.2009.
חיוב בכל הכנסת כרטיס
בתביעה השנייה נגד פרטנר נטען כי עניינה הוא בחיוב שלא כדין של לקוחותיה בתוכניות התשלום מראש (PRE-PAID) על-ידי הפחתת יתרת החשבון מבלי שהלקוח עשה כל שימוש בשירותי החברה, ובמילים אחרות פרטנר מחייבת לקוחות בתשלום עבור שירותים שלא ניתנים על-ידה.
לטענת התובע עומר אל, פרטנר מחייבת את יתרת החשבון של לקוחות הפרי-פייד בסך 0.69 ש"ח בכל מקרה של הכנסת כרטיס ה-SIM המכיל יתרת חשבון קבועה בשקלים המופחתת כנגד ניצול שירותי פרטנר, למכשירו של הלקוח גם כאשר לא נעשה כל שימוש בשרותי תקשורת כגון חיוג מהמכשיר, גלישה סלולרית, שליחת מסרון וכיוצא בזה.
לדברי התובע באמצעות עוה"ד אודי הקר, דני בלנקין ועומר פיינטוך כל לקוחות הפרי-פייד של פרטנר חויבו שלא כדין לפחות פעם אחת עת הכניסו את כרטיס ה-SIM למכשירים לצורך הפעלת המנוי. מבדיקה נוספת שערך התובע עלה כי פרטנר מחייבת את אותם הלקוחות גם במקרים של כיבוי והדלקה של המכשיר וגם בסכומים העולים על 0.69 ש"ח.
התובע מעריך את היקף הגבייה האסורה של פרטנר במהלך 7 השנים האחרונות ב-35 מיליון שקלים, ומבקש מבית המשפט לחייבה בהשבת כספי הגבייה האסורה ללקוחותיה.