|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

סיכומי המדינה במשפט הולילנד:

"התרומות ליד שרה - שוחד ללופוליאנסקי"

טוענת שראש עיריית ירושלים לשעבר היה מעורב בתרומות המיליונים של דכנר וצ'רני לעמותה, ובתמורה סייע לקידום פרויקט הולילנד טוענת שהוכיחה גם שוחד בדמות 120,000 שקל שנתן דכנר ללופוליאנסקי לצורכי בחירות
27/11/2013  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
לופוליאנסקי. "ביקש תרומות" [צילום: בוצ'צ'ו]

"לפאר את יד שרה"
בין היתר טוענת המדינה, כי הוכח שלופוליאנסקי ידע שדכנר תורם 670,000 שקל להקמת בית כנסת בבית יד שרה בירושלים ואף עמד עימו בקשר בנוגע לתרומה זו. מדובר בתרומה "שאין לה דבר וחצי דבר עם המטרות של יד שרה וכל כולה נועדה לפאר את יד שרה ואת לופוליאנסקי העומד בראשה", טוענת המדינה

דכנר סיפק הסברים
המדינה עומדת על החלטתו של לופוליאנסקי שלא לשמוע בוועדה המקומית שבראשותו את 900 ההתנגדויות לפרויקט. היה זה באוקטובר 1996, חודשיים לאחר שצ'רני תרם ליד שרה 108,000 שקל שלא נרשמו בספרי העמותה, והמדינה טוענת שהייתה זו החלטה חריגה ביותר. המדינה גם מציינת, כי הסברים בנושא זה שסיפק דכנר ללופוליאנסקי ולראש העירייה דאז, אהוד אולמרט, שימשו את השניים כדי להגן במועצת העירייה על ההחלטה להעביר את ההתנגדויות לוועדה המחוזית

ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, ביקש משמואל דכנר תרומות ליד שרה והיה בכך משום מתן שוחד ללופוליאנסקי. כך טוענת המדינה (יום ג', 26.11.13) בסיכומיה בנוגע לחלקו של לופוליאנסקי במשפט הולילנד.

לדברי פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), לופוליאנסקי המשיך להיות פעיל ביד שרה, היה מחויב לקידום ענייניה והזדהה איתה בצורה מוחלטת גם כאשר שימש כראש העירייה. הוא היה מודע לניגוד העניינים בין פעילות זו לבין תפקידיו הציבוריים, אך הסתפק בכך שהתפטר מתפקידו כיו"ר העמותה.

עוד נטען, כי לופוליאנסקי הכיר כבר ב-1994 את שמואל דכנר כנציג יזמי הולילנד, למרות שבעדותו ניסה לאחר את מועד ההיכרות לשנות ה-2000. "שקריו בעניין זה מחזקים את מודעותו לפסול שבמערכת היחסים ביניהם". בין השניים שררה מערכת יחסים קרובה, שבאה לידי ביטוי במגוון של דרכים ואירועים. לופוליאנסקי גם ידע שהלל צ'רני הוא בעלי הולילנד ושהוא מבקש לקדם תוכניות בנייה במוסדות העירייה.


לתת משקל לשתיקה במשטרה


לטענת המדינה, הוכח שלופוליאנסקי עסק באופן פעיל בגיוס תרומות ליד שרה גם כאשר שימש כסגן ראש העירייה ולאחר מכן כראש העירייה. טענותיו כאילו צמצם את פעילותו בתחום זה רק מלמדות עד כמה היה חריג הקשר שלו עם דכנר וצ'רני. המדינה אומרת, כי לא ניתן לקבל את גירסתה של מגייסת הכספים שושנה שרעבי, כאילו היא שעמדה בקשר עם צ'רני, משום שתרומותיו הראשונות ניתנו לפני שהיא החלה לעבוד ביד שרה.

הפרקליטות מבקשת לייחס משקל גם לשתיקתו של לופוליאנסקי בחלק מחקירותיו במשטרה, ולדחות את ההסברים לכך שנתן בעדותו. היא מבקשת להתייחס לגירסה שנתן לראשונה בבית המשפט כאל גירסה כבושה, שמשקלה על-פי הפסיקה הוא מועט ביותר.

צ'רני תרם ליד שרה 740,000 שקל בשנים 1999-1994, דכנר תרם בשנים 1999-1995 לפחות 268,000 שקל ובשנים 2006-2000 תרם דכנר 1.27 מיליון שקל. רוב התרומות הללו, מציינת המדינה, אינן שנויות במחלוקת. לדבריה, מאות אלפי שקלים מתוך סכומים אלו לא נרשמו בספריה של יד שרה, ואין לקבל את ההסברים חסרי ההוכחות של לופוליאנסקי.

הסיכומים מתייחסים בפרוטרוט לכל התרומות הללו. בין היתר טוענת המדינה, כי הוכח שלופוליאנסקי ידע שדכנר תורם 670,000 שקל להקמת בית כנסת בבית יד שרה בירושלים ואף עמד עימו בקשר בנוגע לתרומה זו. מדובר בתרומה "שאין לה דבר וחצי דבר עם המטרות של יד שרה וכל כולה נועדה לפאר את יד שרה ואת לופוליאנסקי העומד בראשה", טוענת המדינה.


לא לשמוע את ההתנגדויות


הפרקליטות מייחדת מקום גם לתמורה שלטענתה נתן לופוליאנסקי ליזמי הולילנד. היא עומדת בין היתר על החלטתו שלא לשמוע בוועדה המקומית שבראשותו את 900 ההתנגדויות לפרויקט. היה זה באוקטובר 1996, חודשיים לאחר שצ'רני תרם ליד שרה 108,000 שקל שלא נרשמו בספרי העמותה, והמדינה טוענת שהייתה זו החלטה חריגה ביותר. המדינה גם מציינת, כי הסברים בנושא זה שסיפק דכנר ללופוליאנסקי ולראש העירייה דאז, אהוד אולמרט, שימשו את השניים כדי להגן במועצת העירייה על ההחלטה להעביר את ההתנגדויות לוועדה המחוזית.

עוד אומרת המדינה, כי לופוליאנסקי היה מעורב באישור תב"ע ד' לביצוע שינויים ניכרים בפרויקט הולילנד, בהימנעות העירייה מגביית היטל השבחה בשל תוכנית זו, בקביעת היטל ההשבחה בגין תב"ע ה' (ששינתה את המלונות למגורים) ובהגדלת מספר יחידות הדיור בפרויקט.

לדברי המדינה, יש לדחות את טענתו של לופוליאנסקי, לפיה לא היה קשר בין התרומות ליד שרה לבין פעולותיו. היא מצטטת את דבריו של צ'רני עצמו, לפיהם ראה בתרומות אלו משום "לובינג" לקידום הפרויקט, ואומרת: "לא ייתכן כי את אשר הבין צ'רני, לא הבין לופוליאנסקי".


חמישה ימים אחרי התרומה


הפרקליטות מוסיפה, כי התרומות של דכנר וצ'רני ליד שרה בסך 2.1 מיליון שקל ניתנו "ממש באותם ימים בהם נדרש [לופוליאנסקי] להפעיל סמכויותיו" ולהביא לאישור תב"ע ד' של הפרויקט. לדבריה, לופוליאנסקי עצמו רק אמר שאין קשר בין הדברים, אולם מעבר לאמירה כללית זו - לא סיפק הסבר של ממש. טענה נוספת היא, שלופוליאנסקי עסק בפתיחת הכביש המוביל לפרויקט חמישה ימים לאחר שדכנר התחייב לתרום ליד שרה לשם רכישת 350 כסאות גלגלים.

המדינה ממשיכה וטוענת, כי הוכיחה שדכנר נתן ללופוליאנסקי - באמצעותו של מאיר רבין - 120,000 שקל ערב הבחירות לראשות העירייה ביוני 2003. לדבריה, הוכח שצ'רני העביר לדכנר 240,000 שקל ללא הסבר יומיים לפני הבחירות, וכי התקיימה פגישה בין דכנר, לופוליאנסקי ורבין במלון המלך דוד יום לפני הבחירות.

לבסוף נטען, כי הוכח שדכנר תרם 40,000 שקל לישיבת "תפילת רבים נחלת יאיר" בראשותו של יצחק לופוליאנסקי, בנו של אורי. לדברי לופוליאנסקי עצמו מדובר בתרומה גבוהה פי עשרה מן המקובל, והמדינה מציינת שדכנר נתן אותה כאשר מצבו הכלכלי היה קשה. לטענתה, לופוליאנסקי הוא שקישר את דכנר עם בנו, ודכנר נענה לבקשת התרומה בדיוק כשם שנענה לכל הבקשות לתרום ליד שרה.
ת"פ 10291-01-12, מדינת ישראל נ' צ'רני ואח' / סיכומים מטעם המאשימה - נאשמים 6, 7, 10, 11
סיכומי המדינה במשפט הולילנד: אורי לופוליאנסקי, אורי שטרית, אלי שמחיוף, אברהם פיינר, תרומות כשוחד.

תאריך:  27/11/2013   |   עודכן:  27/11/2013
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יד שרה   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"התרומות ליד שרה - שוחד ללופוליאנסקי"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מבין ויודע
27/11/13 09:37
2
מאוהדי זקן-קארשי
27/11/13 14:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
מהנדס העיר ירושלים לשעבר, אורי שטרית, הודה למעשה שקיבל שוחד משמואל דכנר בדמות "שכר טירחה" בגין עבודות שלא היו ולא נבראו. כך טוענת (יום ג', 26.11.13) פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) בסיכומיה בנוגע לחלקו של שטרית במשפט הולילנד.
27/11/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
אלי שמחיוף, שהיה חבר מועצת עיריית ירושלים ויו"ר ועדת הכספים שלה, סיפק גרסאות סותרות ומתפתחות לכספים של שמואל דכנר שהגיעו לידיו. כך טוענת (יום ג', 26.11.13) פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) בסיכומיה בנוגע לחלקו של שמחיוף במשפט הולילנד.
27/11/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
הרב אברהם פיינר, שהיה חבר מועצת עיריית ירושלים, התערב לטובת יזמי הולילנד בסמוך מאוד לתרומות גדולות שלהם למוסדות בלז שבראשם עמד. כך טוענת (יום ג', 26.11.13) פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), בסיכומיה בנוגע לחלקו של פיינר במשפט הולילנד.
27/11/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
"קבלת תרומות כמוה כקבלת שוחד" - זו הכותרת לפרק האחרון במקבץ הסיכומים הראשונים של המדינה בפרשת הולילנד, שהוגש (יום ג', 26.11.13) לבית המשפט המחוזי בתל אביב. לטענת פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), התרומות של הלל צ'רני ושמואל דכנר ליד שרה ולמוסדות החינוך של בלז היוו שוחד לאורי לופוליאנסקי ולאברהם פיינר.
27/11/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
אדוני לא יכול להתנגד לשאלה שלי! גערתו של דוד רוזן בסניגורים שניסו להתערב כאשר הקשה על לקוחותיהם. קיימת גם כשאלה רטורית: אדוני מתנגד לשאלה שלי?
13/11/2013  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
מה גרם לאנשים הרואים בעצמם מצביאים מהוללים, חכמים גדולים, נבונים נושאי פרסים, אסטרטגים בעלי חכמה רבה, להתנגד כל כך ו"להרוג" באיבו את החלום, את הציפייה, את הכמיהה של יהודים מגורשים ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מציעים להגיב בלשונו של "בעל הבית משתגע" וקראו להגיב להתקפה בחריפות רבה    לצערי, לקולות אלו יש תומכים בממשלה ובקבינט
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il