|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

מי מאמן טוב ומי לא

מה חסר לכדורגל הישראלי כדי שיהיה יותר טוב? עונש!!! - זה מה שחסר!!!
24/12/2008  |     |   מאמרים   |   תגובות
מספיק עם ההצגות [צילום: פלאש 90]

   רשימות קודמות
  השחקנים תמיד אשמים
  יוסי בניון - לא ראש לשועלים ולא זנב לאריות
  ‏רן בן שמעון, ה"שעיר לעזאזל" הקלאסי
  מוטי איווניר ודרור קשטן - שווים ושווים יותר
  ההבדל בין כדורגל לפוליטיקה

ארכימדס בשירות הכדורגל הישראלי

מצאתי!

אני מאמין שמצאתי דרך לקבוע מי מאמן טוב ומי לא.

אפרופו "מצאתי". מספרים שמלך אחד הגיע לארכימדס וביקש ממנו פתרון לבעיה שלא נותנת לו מנוחה. המלך הזה הזמין כתר מזהב ממומחה ידוע, וקיבל כתר נהדר. אבל באחת השמחות, כשהכתר המפואר על ראשו וכולו גאווה, שאל אותו (משבית שמחות אחד): "איך אתה יודע שהכתר כולו מזהב? אולי עבדו עליך והוא רק מצופה בזהב?". ומאותו רגע לא ידע המלך מנוחה. חבר טוב שריחם עליו המליץ לו על ארכימדס. תאמינו או לא, ארכימדס פתר את הבעיה! לא אלאה אתכם בפרטים אבל זה קשור למשקל הסגולי שיש לכל חומר. (האגדה מספרת שארכימדס פתר את הבעיה כשהוא ישב באמבטיה ושיחק עם הסבון. מספרים שהוא רץ ערום ברחוב וצעק: "מצאתי! מצאתי!", ביוונית). הבעיה נפתרה!

אז זה לא ממש ברמה הזאת, אבל זה חשוב כי עד היום "חברינו" בתקשורת הם שקבעו מי מאמן טוב ומי לא. הם המליכו או הוציאו להורג.

הנוסחה הולכת כך:
א. בדוק את סגל השחקנים שעומד לרשות המאמן.
ב. מדוד מה התפוקה המכסימלית של כל שחקן.
ג. רשום את התפוקה המירבית של כל הקבוצה.
ד. בדוק מה התפוקה של הקבוצה בפועל.
(ה. רק לחובבי המתמטיקה - חלק את ד' (התפוקה בפועל) ב - ג' (התפוקה המירבית)
וכפול ב - 100).

נלך ישר לדוגמא מהחיים: מכבי תל אביב והמאמן שלה אבי נימני, מול בני סכנין ומאמנה אייל לחמן. גם בלי להיכנס למספרים המדוייקים, הנוסחה קובעת שאייל לחמן הוא מאמן טוב ואבי נמני הרבה פחות. אייל לחמן החליף בסכנין את פרדי דוד וב-5 מחזורי ליגה הקבוצה ניצחה פעמיים וסיימה עוד שלושה משחקים בתיקו, כולל 0-0 נגד בית"ר ירושלים, באצטדיון טדי, 1-1 נגד נתניה ב"קופסא", ועוד 1-1 נגד מכבי ת"א בבלומפילד. אבי נמני החליף את רן בן שמעון, אחרי ההפסד לקריית שמונה בבית , ומאז, ב - 7 משחקים, מכבי ניצחה פעם אחת (את הפועל פ"ת), הפסידה פעמיים (כולל נגד בני יהודה) וארבע פעמים סיימה בתיקו (והאחרון נגד סכנין בבלומפילד). מכבי ת"א עם תקציב ענק, כוכבים ישראלים וזרים, עם פוטנציאל לאליפות, מול בני סכנין שתקציבה הוא כמו תקציב בתי המלון של מכבי והפוטנציאל הוא לשרוד בליגת העל.

אני מתחזק בדעתי ש"תפרו" תיק לאבי נימני. נתנו לו הצעה "שאי אפשר לסרב לה" להחליף את רן בן שמעון שהחליפה של מכבי נראתה גדולה עליו בכמה מספרים. לנימני אין ניסיון כמאמן, יש לו ניסיון באיך לאלף את המאמן שלו, וזה לא אותו דבר. אז שיכנעו אותו, והוא קפץ לים הסוער והמערבולת התחילה לסחוב אותו לתהום. עכשיו מספרים לו שאין מציל בסביבה כי אלכס שניידר, ה"פראייר התורן" סגר את ברז הכסף. בינתיים הכל הולך על-פי התיק ש"תפרו" לנימני.

יש הרבה ויכוחים לגבי משקלו של המאמן בקבוצת הכדורגל, והדעות הן קיצוניות. פיצה'לה מחיפה, למשל, שם את המאמן בתחתית הרשימה. הוא הסביר לי פעם, בסבלנות, שטעות של שופט שחורצת תוצאה יותר חשובה מההוראות של המאמן, וכנ"ל לגבי "חור" ששוער עושה, דוגמת השער שמכבי חיפה ספגה נגד מכבי ת"א, כשאלון חרזי החזיר לאחור כדור חלש, שעבר לשוער, דודו אוואט, מתחת לנעל ומכבי חיפה הפסידה 0-1. גם זה, לדעת פיצה'לה, קובע יותר מההוראות של המאמן, ועוד ועוד. ויש אחרים, בקיצוניות השנייה, שמסבירים שבקבוצת כדורגל, הכל מתחיל ונגמר עם המאמן. הטיעון הכי חזק שלהם הוא אלכס פרגוסון, המנג'ר האגדי של מנצ'סטר יונייטד, ועל זה אמר לי פעם ידידי דני דבורין, שהכי קל לאמן קבוצה כמו מנצ'סטר יונייטד.

אז אם קצת הסתבכתם, כמוני, אני מציע שנחזור לנוסחה למעלה, שם תמצאו שאלכס פרגוסון הוא מאמן גדול כי הוא הפיק 100% מהחומר שהיה לו (אליפות אנגליה, אליפות אירופה ולא מזמן אליפות העולם לקבוצות), ואברהם גרנט הוא מאמן פחות טוב כי הוא לא מיצה את הפוטנציאל שהיה לו בצ'לסי (סיפרו שעיתון חשוב באנגליה כינה אותו: אברם "כמעט" (Nearly) גראנט. אבל הייתי מוכן להיות במקומו בגמר ליגת האלופות אפילו שירד גשם זלעפות ולא הייתה לאברם מטרייה).



ישראבלוף ושמו הכדורגל הישראלי

מצאתי גם מה חסר לכדורגל הישראלי כדי שיהיה יותר טוב. אם הייתי ההתאחדות לכדורגל הייתי שובר את הראש כדי למצוא:

מה חסר לכדורגל כדי שיהיה יותר טוב?


מכבי חיפה האלופה הנכנסת נגד בית"ר ירושלים האלופה היוצאת 0-0 משמים. קבוצת המיליונים מכבי ת"א - בית"ר י-ם 0-0 מגעיל. מכבי ת"א - מכבי פ"ת 0-0 מרדים. הפועל ת"א - הפועל פ"ת 0-2 משמים. אחת אחת זוועות ספורטיביות!

תגידו, לא הגיע הזמן לבדוק מה חסר לכדורגל שלנו כדי שיהיה יותר טוב?!

אולי יותר אימונים?

לא נראה לי, היום אפילו בגיל נערים מתאמנים ארבע פעמים בשבוע. הבוגרים מתאמנים פעמיים ביום, יוצאים למחנות אימון (בחו"ל), אז זה לא זה.

אז אולי מאמנים?

גם כן לא. כשאני אימנתי בליגת העל (אז היא לא הייתה "על" אלא סתם "ליגה לאומית"), אני הייתי המאמן, עוזר המאמן, מאמן הכושר, החובש ולפעמים גם האפסנאי. היום יש צוות ענק שכולל גם פזיותרפיסט, רופא, פסיכולוג, מאמן כושר, מאמן שוערים. בקיצור, הרבה מתפרנסים מהעניין. והמאמנים שלנו אימנו את צ'לסי. אז נצטרך לחפש במקום אחר.

מגרשים יותר טובים?

תרדו מזה. אם יש משהו שבטוח התקדם בכדורגל הישראלי זה המגרשים. מגרשים כמו "גלי גיל" עם החפרפרות ו"ימק"א" עם החצץ, עברו חלפו מעולמנו הספורטיבי. היום רוב הקבוצות גם לא מתאמנות על המגרש שעליו משחקים, יש גם זריעת חורף ופינוקים אחרים למגרשים. אז מכאן לא תבוא הישועה.

ומה עם הציוד?

ברור שלא. ראיתם עם איזה נעליים החבר'ה משחקים היום? בצבע זהב, בצבע כסף, עם עיצובים מיוחדים, במיוחד עבור השחקן. עשרות כדורים, עזרי אימון, ותלבושות מעוצבות ומה לא. אולי זה לא ברמה של ברצלונה וריאל מדריד, שם, גם בסיום משחק ליגה רגיל השחקנים מחליפים חולצות עם הקבוצה השנייה, או זורקים אותה לקהל, אבל זה בטח לא כמו בעבר כשנאלצנו להתאמן , קבוצה שלמה, עם 4-3 כדורים שלשניים מהם הייתה, כבר, צורה של ביצה.

אז אולי כסף???

זה בטח שלא! בשנים האחרונות הגיעו לכדורגל שלנו "משוגע" אחרי "משוגע", שזרקו כסף בלי חשבון, שהקריבו את העסקים שלהם למען המועדון (אפרופו לוני הרציקוביץ'), שאיבדו את הבריאות (ואולי גם את החיים, אפרופו רובי שפירא והפועל חיפה), אנשים כמו איזי שרצקי, עמוס לוזון, אלונה ברקת, אלכס שניידר, "המשוגע התורן" ארקדי גאידמק, ה"שפוי" של מכבי חיפה יעקב שחר והרשימה עוד ארוכה. כל שחקנים בליגת העל, גם הבינוניים שבהם, מרוויחים בנטו יותר מהבכירים בחברות הציבוריות. אז כסף בטח לא חסר כאן!

אם כל זה לא , אז מה כן????

עונש!!! - זה מה שחסר!!! דוסטוייבסקי כתב מזמן את "החטא ועונשו". איזה עונש מקבל שחקן על תצוגות נפל? על מפח הנפש של הקהל הנאמן? מורידים לו במשכורת? מעכבים לו את התלוש? אולי זה לא ידוע מספיק, אבל השכר של שחקני בית"ר מאובטח עד סוף העונה אפילו אם גאידמק לא יחזור ("לא ירצה לחזור") לישראל. וכך זה עם שאר הקבוצות. ומה משלם השחקן על זלזול ואי אכפתיות באימונים ובמשחקים? במקסימום יעשו לו: נו! נו! נו!

ומה עם הצגות הפציעה במשחקים? התנהגות דוחה, גם של הכוכבים הגדולים, הצגות שמראות עד כמה השחקנים לא מכבדים את עצמם ואת המקצוע שלהם. לא להאמין, אבל כולם משתפים פעולה: השחקן נופל ומתחיל להתפתל כאילו עקרו לו ציפורן מהבוהן עם צבת של רופא שיניים, ומיד: הרופא נזעק למגרש כאילו מישהו עומד למות, אנשי האלונקה מזנקים ממקומם באמוק, המאמן משתולל על הקווים ועל השופט (לדוגמא, אלי גוטמן מאמן הפועל ת"א במחזור האחרון נגד הפועל פ"ת, ותכף נחזור לזה), השופט מוציא צהוב/אדום לשחקן ה"פוגע" (ראיתם במקרה את ה"פציעה" של שי אבוטבול, קשר הפועל ת"א, במשחק האחרון נגד הפועל פ"ת? הוא נפל פתאום, התפתל, התגלגל על הדשא, שופט הקו [ובכינויו החדש והמכובד אך הלא מתאים: "עוזר השופט"] קרא לשופט הראשי וגילה לו מי "פצע" את שי אבוטבול, והשופט הנחמד חיים יעקב הוציא צהוב שני ואדום ליוסי רוזן והשאיר את הפועל פ"ת עם עשרה שחקנים. בערב, בטלוויזיה, ראו בבירור שזאת הייתה רק הצגה שהטעתה את הקוון, השופט ואולי גם השפיעה על תוצאת המשחק). אז מישהו מעניש את "שחקני התיאטרון"?!

ואותו עניין מזווית אחרת. זוכרים את הסיפור על הילד שצעק: "זאב, זאב!"? אני זוכר משחק שבמהלכו וואליד באדיר (שבצעירותו, ולפני שהתבגר, היה אלוף ההצגות , אז במדי הפועל פ"ת, נפל, התפתל, כולם רצו אליו, וגם כשהוא פונה ע"י האמבולנס, עדיין חשבתי שמדובר בהצגה. בסוף הסתבר שהוא באמת נפצע קשה.

החטא ועונש! אולי זה יעזור כי שום דבר אחר לא: שהקהל יעניש את השחקנים ו"יצביע ברגליים". שהתקשורת תעניש אותם בחוסר התייחסות ו/או בביקורת נוקבת, ובעיקר (!) שהבוסים יענישו אותם בכיס! שם זה הכי כואב.

אבל במחשבה שנייה - כלום מכל זה לא יקרה. הקהל הפתי ימשיך לקטר ולבוא, הבוסים ימשיכו לאיים ולשלם ו"כתבי החצר" בתקשורת ימשיכו לרומם (רק) את יקיריהם. כמו שביאליק כתב: "השמש זרחה והשיטה פרחה וה...", עולם כמנהגו נוהג.

מעניין. מה אם עובדת הניקיון לא מסיימת לנקות את מכסת המשרדים שנתנו לה לאותו יום, האם חברת הניקיון תשלם לה את מלוא שכרה היומי? ואם הפועל במפעל מחתים כרטיס שעה יותר מאוחר (אולי הילד חלה), יורידו לו את השעה הזאת מהשכר? ואם איש המכירות לא מכר מספיק כי התחשק לו לשתות קפה במקום להתרוצץ מלקוח ללקוח, יתנו לו את השכר כאילו הוא כן מכר?

סתם מחשבה אפיקורסית.

תאריך:  24/12/2008   |   עודכן:  24/12/2008
יהודה שהרבני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי מאמן טוב ומי לא
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מטאטא
24/12/08 23:30
2
לדבורין אביב פרימ
25/12/08 02:32
3
מהנדס תעשיה+ניהול
25/12/08 06:09
 
ברוטוס
25/12/08 10:43
4
גיל מהרצליה
5/01/09 11:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במאמרנו הקודם הצבענו על החשיבות בהבחנה שבין שינוי עסקה לבין ביטול עסקה וכריתת עסקה חדשה. להבחנה זו חשיבות לעניין השלכות המס, שיעורי המס, חובות הדיווח, וכו'. ההבחנה אינה תמיד פשוטה וקלה: כשמדובר בשינוי עסקה עדיין עשויה להיות רלוונטיות לשאלה אם מדובר בשינוי מהותי, המבטל את העסקה הקיימת, או שמא בשינוי שאינו מבטל אלא בעל השלכות אחרות ביחס לתמורה בעסקה ואולי אף ביחס ליום כריתתה.
24/12/2008  |  אלתר עורכי דין  |   מאמרים
פעמים רבות, גם לאחר חתימת עסקות במקרקעין ולעיתים תוך כדי ביצוען, חלים שינויים בתנאי העיסקה. הדבר מאפיין בייחוד עסקות ארוכות טווח, כגון עסקות קומבינציה, עסקות תמורות ו/או עסקות המותנות בתנאי מתלה (כגון שינוי יעוד).
24/12/2008  |  אלתר עורכי דין  |   מאמרים
פרשת השבוע, פרשת "מקץ" המונה קמ"ו פסוקים, מתייחדת בכך שלעולם היא תחול בימי החנוכה וכבר "דורשי רמזים" מבעלי המדרש נתנו דעתם על הקשר הזה באומרם: "חנוכה – מן התורה, מניין?" – מן המילה "שנתיים" שבפסוק הראשון של הפרשה. שנתיים, בראשי תיבות: שמאל – נר תדליק. ימין – מזוזה".
24/12/2008  |  ד"ר מוטי גולן  |   מאמרים
רוטה וירוס הינו וירוס שהתגלה לפני כ-34 שנים והוא אחד השכיחים ביותר כסיבה לשלשולים אצל ילדים ופעוטות. הוא שכיח יותר בעונת החורף, אם כי מדובר בווירוס שכמעט כל ילד עד גיל שנה וחצי יחלה בו לפחות פעם אחת, וכל ילד עד גיל 5 יחלה בו לפחות מספר פעמים, ברמות חומרה שונות. זהו וירוס שתופעותיו דומות לתופעות המופיעות בקלקול קיבה - חום, כאבי בטן, שלשולים והקאות, ובהחלט יכול להביא לכדי התייבשות וצורך באשפוז.
24/12/2008  |  ד"ר עדי קליין  |   מאמרים
גם עכשיו, כשההינתקות מתנפצת בפנינו בקול שאון רב, עדיין יש מי שאינם מכים על חטא - על הזייתה, על הפיקוד על גירוש היהודים ועל הריסת בתיהם, על מסירת היישובים הפורחים לידי המחבלים, על ההתעללות הנמשכת מאז במגורשים, שממשלת הרשע והזדון צברה במחנות עקורים, כדי לאבדם... ועל הרבה מאוד רעות נוספות, ומעניין, שאף אחד לא קם - כולל סגן הרמטכ"ל שעשה את כל מאודו (כאלוף פיקוד הדרום), כדי להכות ביהודים, וידו כושלת עד היום בטיפול ביורים על הנגב המערבי.
24/12/2008  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il