|   15:07:40
דלג
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

מה הדנ"א הדיגיטלי שלך?

מחקר של מסטרקארד חושף חמישה סוגי אישיות דיגיטלית מקוונת מנכ"ל מסטרקארד ישראל: הצרכן הישראלי דומה לצרכן העולמי בהיבטי האישיות הדיגיטלית שלו
23/12/2013  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   תגובות
מי מהם זה אתם? [צילום: AP]

האם אישיות דיגיטלית היא משהו שאכן קיים במציאות? על-פי מחקר עולמי חדש של מסטרקארד שפורסם לאחרונה - התשובה היא כן. מהמחקר עולה כי הצרכנים למעשה משילים את הזהות "האמיתית" שלהם כאשר הם גולשים באינטרנט, ומאמצים במקומה ״אישיות דיגיטלית״. אותה "אישיות דיגיטלית" משקפת בצורה טובה יותר את תחושותיהם, את הפעולות שהם מבצעים הקשורות לשיתוף במידע אישי ואת מידת החשיבות שהם מייחסים לנתונים הקשורים אליהם. חמשת סוגי האישיות הינם: משתפים פתוחים, מתקשרים פשוטים, קונים בלבד, משתמשים פסיביים ומגינים פרואקטיביים, והסוגים האלו מיוצגים באופן כמעט שווה על פני כלל האוכלוסייה העולמית.

דניאל כהן, מנכ"ל מסטרקארד ישראל: "גם בישראל זיהינו שלצרכן המקומי יש הרגלים דומים מאוד לממצאי המחקר הנוכחי ואף חדים יותר. מסקרים שמסטרקארד ביצעה השנה בישראל עולה כי כחמישית מבעלי הסמארטפונים בישראל רכשו השנה מוצר או שירות דרך מכשיר הטלפון. בנוסף, 63% מהישראלים המחזיקים בסמארטפון או טאבלט נעזרו בו לשימושים כדוגמת בנקאות, חנייה, הזמנת כרטיסי קולנוע, תשלום חשבונות ואפילו צ'ק-אין מקוון לטיסות לחו"ל".

למרות שהצרכנים מראים בקיאות הולכת וגוברת בניהול זהותם המקוונת, המחקר מגלה כי קיימת היררכיה ברורה בסוג המידע שאותו הם מוכנים לשתף, ומידת האמון שלהם בארגון מולו הם פועלים תלויה בסוג הארגון.

להלן כמה מהממצאים העיקריים בנוגע לכל אחת מקבוצות האישיות הדיגיטלית המקוונת:

  • ״משתפים פתוחים״ 21% מהצרכנים המקוונים משתייכים לקטגוריה זו, אשר נוטה לכלול יותר גברים (60%) מנשים. משתפים פתוחים הם הקבוצה "הדיגיטלית" ביותר מבין החמש, וחבריה נוטים להתנהלות ופעילויות מקוונות שלעתים מגלמות גם סיכון. מחצית מהם גולשים ברשת יותר מעשר פעמים ביום, וכאשר הם משתפים את המידע האישי שלהם הם מצפים לקבל בתמורה הנחות וגישה לשירותים שונים.

  • ״מתקשרים פשוטים״: קבוצת האישיות הזו (21%) כוללת כמה ממשתמשי הרשתות החברתיות המסורים ביותר, אולם הם אינם צרכנים דיגיטליים בעלי ידע רב בטכנולוגיה. בכל הנוגע לקניות מקוונות, מרביתם (80%) יבצעו את המחקר על אודות המוצרים באופן מקוון, אך 63% יעדיפו בכל זאת לערוך קניות בחנויות "אמיתיות". למרות שמידע על-אודותיהם משמש למיקוד הפניות השיווקיות אליהם, הם לא מייחסים ערך רב לנתונים שלהם, ולכן לא מביעים דאגה מיוחדת בנוגע לשימוש בהם.

  • ״קונים בלבד״: קבוצת האישיות המקוונת הזו מאופיינת בהסתמכות על האינטרנט למטרת עריכת מחקרי שוק וביצוע קניות חכמות. מרביתם המוחלט (90%), אשר מהווה 21% אחוזים מכלל הצרכנים המקוונים, מבצעים מחקר על אודות מוצרים באופן מקוון בטרם הקנייה, ומחציתם נעזרים בטלפון הסלולרי שלהם על-מנת לבדוק מחירים. למרבה ההפתעה, יש לחברי הקבוצה הזו מודעות נמוכה בנוגע לשיווק ממוקד - רק 37% מהם מודעים לכך שאתרי מדיה חברתית עושים שימוש בנתונים האישיים שלהם לצרכי התאמת פרסומות.

  • ״משתמשים פסיביים״: כפי שמרמז השם, חברי הקבוצה הזו עדיין לא השתכנעו לגמרי בערכו של האינטרנט, ולפיכך נוטים לבלות את כמות הזמן הפחותה ביותר בגלישה ברשת בהשוואה לכל שאר הקבוצות. משתמשים פסיביים, המהווים 20% מכלל הצרכנים המקוונים, משתמשים פחות ברשתות חברתיות (48% בלבד), ואינם מבצעים כמות רבה של רכישות באינטרנט. בהשוואה לחברי הקבוצות האחרות, הם נוטים יותר לבצע קניות באמצעות הטלפון הסלולרי שלהם, ומביעים נכונות רבה יותר לספק את הנתונים האישיים שלהם בתמורה למשהו.

  • ״מגינים פרואקטיביים״: חברי הקבוצה הזו, המהווים 17% מכלל הצרכנים המקוונים, מודעים מאוד לשיווק ממוקד. למעשה, 82% מהם מודעים לכך שמשווקים יכולים להציג בפניהם פרסומות המתבססות על היסטוריית החיפושים והגלישה שלהם. הם נוטים להשתמש פחות ברשתות חברתיות, שומרים בקנאות רבה יותר על הגדרות הפרטיות שלהם לעומת שאר הקבוצות, ונוקטים צעדים על-מנת להגן ולשלוט בעקבות הדיגיטליים שלהם.

המחקר בוצע במהלך נובמבר 2012-מרס 2013 בארצות שונות וכלל סקר שהקיף למעלה מ-9,000 צרכנים דיגיטליים בגילאי 65-16, המעורבים לפחות בפעילות מקוונת אחת בשבוע.

תאריך:  23/12/2013   |   עודכן:  23/12/2013
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פעוט המריבה ממוצא אתיופי יישאר בידי משפחת האומנה עימה הוא חי מזה למעלה משנתיים ולא יאומץ בידי דודתו. כך קבע (יום ב', 23.12.13) בית המשפט העליון, בדיון נוסף בהרכב מורחב.
23/12/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
מתמודדת בשעשועון "לעוף על המיליון", שנפצעה במהלך צילומי התוכנית, תפוצה בכמה עשרות אלפי שקלים. כך הוסכם בינה לבין הגורמים האחראיים על הפקת התוכנית בהסכם פשרה שהוגש לאחרונה לבית משפט השלום בהרצליה.
23/12/2013  |  אורן פרסיקו  |   חדשות
קווים מנחים חדשים לטיפול ביתר לחץ דם מראים כי אנשים בני 60 או יותר יכולים להתמודד עם נתוני לחץ דם גבוה יותר מאלו שהיה מקובל לסווג אותם כגבוהים עד כה.
23/12/2013  |  יפעת גדות  |   חדשות
האם החברה הישראלית צריכה להתיר המתה של מיליוני אפרוחים בשנה, ואם כן - האם ניתן למזער את סבלם? זו השאלה שעמדה במרכז דיון שהתקיים (יום ב', 23.12.13) בוועדת החינוך של הכנסת, אשר דנה בחוק צער בעלי-חיים.
23/12/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, ישלם מס הכנסה על מענק שקיבל כאשר שימש כמשנה למנכ"ל פרטנר. כך קובע (19.12.13) שופט בית המשפט המחוזי מרכז, ד"ר אחיקם סטולר.
23/12/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il