|
איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל [צילום: סיון פרג']
|
|
|
|
|
"במהלך שנת 2014 שופרסל תפעל לקידום וחיזוק המותג הפרטי, לשיפור הצעת הערך ללקוח ולהמשך בניית סל מוצרים מוזל ואיכותי תחת המותג 'שופרסל' - כך אמר (יום ד', 21.1.14) איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, במסגרת כנס שערכה הרשת לכ-100 ספקים של המותג הפרטי "שופרסל".
אברכהן ציין כי שיעור החדירה של המותג הפרטי בעולם גבוה משמעותית מאשר בישראל, וכי הסיבות לכך הן מגוונות: חלקן צרכניות (עוצמת המותגים המובילים) וחלקן נובעות ממבנה המשק הכולל: כשרויות, מכסים על ייבוא ועוד וכי הפוטנציאל הטמון לפיתוח וצמיחה באמצעות חיזוק המותג הפרטי הנו משמעותי ולכך שואפת הרשת.
אברכהן אמר כי באמצעות המותג הפרטי ניתן יהיה להוזיל את סל המוצרים לצרכן: "בימים אלו של שיח ציבורי בנושא יוקר המחיה בארץ, אנו רואים במותג הפרטי של שופרסל כלי אסטרטגי בעל חשיבות רבה להוזלת סל המוצרים לצרכן. מוצרי המותג 'שופרסל' מאופיינים באיכות גבוהה ובעלות מוזלת לצרכן. הרחבת הפעילות במוצרי המותג הפרטי 'שופרסל' תשפר את הצעת הערך ללקוח ותוזיל את סל הקנייה".
כאמור, הוא ציין כי במדינות אירופה שיעורי החדירה של המותג הפרטי הולכים וגדלים והם מצויים כיום בממוצע בשיעורים של כ-20% ויותר מסך מכירות רשתות הקמעונאות (בחלק מהמדינות מגיע נתח המותג הפרטי אף לכ-40%-50% מהמכירות). "עובדה זו מאפשרת הכנסת ספקים קטנים ובינוניים אשר נוטלים חלק משמעותי בשותפות האסטרטגית עם הרשת הקמעונאית", אמר אברכהן. "בישראל אנו נמצאים עדיין בשיעורי חדירה נמוכים ובכוונתנו לפעול כדי לחזק את תרבות הצריכה של מוצרי המותג הפרטי".
"שופרסל בעידן החדש פתוחה בפני כל ספק לבוא ולהציע את מוצריו ומי שיימצא כספק מתאים על-פי הסטנדרטים שקבעה החברה יצטרף לשורותינו כספק הרשת. אנו נפעל בפתיחות ובשקיפות מתוך מטרה לחזק ולהרחיב את המותג הפרטי ולהיטיב עם לקוחותינו", אמר אברכהן.