|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?

חוויה מענה

"מה אני, חיה?"

סיכומי הנאשמים במשפט הולילנד שבים ומציפים את עדויותיהם הקשות של כמה מהם על מעצרם. כולם מדברים על תנאים בלתי אנושיים, על חוסר אפשרות לישון ועל הגעה לסף שבירה
03/02/2014  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   זכויות אדם   |   תגובות
כלא איילון. בתא עם רוצח [צילום: ברכה בן-ישי]

עם תחילת הגשת סיכומי הנאשמים במשפט הולילנד, צפה בצורה מרוכזת טענה שנשמעה בפי אחדים מהם על תנאי המעצר והחקירה הקשים להם "זכו" כאשר התפוצצה הפרשה, באפריל 2010. סניגוריהם של אורי לופוליאנסקי ואלי שמחיוף כבר התייחסו לנושא (יום א', 2.2.14), ולכל הפחות יעשו זאת סניגוריהם של עוד שני נאשמים: הלל צ'רני ושולה זקן.

חשוב לציין, כי איש מהנאשמים לא ביקש לקיים משפט זוטא על קבילות הודעותיו. כולם חתמו על כל ההודעות (למעט מאיר רבין שסירב). כולם נפגשו עם עורכי דינם לפחות פעם אחת בזמן המעצר. כולם אנשים מן השורה הראשונה, בעלי קשרים וכישורים, שבוודאי יכלו להעלות בזמן אמת - או מיד לאחר שחרורם - את כל הטענות שהעלו בעדויותיהם. התביעה, ולעיתים גם השופט דוד רוזן, הצביעו על כך במהלך המשפט.

עם זאת, אסור להתעלם מן הטענות הללו. נכון, מעצר אינו אמור להיות חוויה מהנה - אבל גם לא חוויה מענה. כאשר ארבעה אנשים כה שונים מתארים מציאות כה דומה, זה חייב להטריד כל מי שזכויות אדם בסיסיות יקרות לליבו. אסירים זכאים לתנאי מחיה אנושיים מינימליים - קל וחומר חשודים, שהם עדיין בחזקת חפים מפשע.

הטענות שהועלו במשפט הולילנד לא באות בחלל ריק. לפחות חלק מהן מזכירות ממצאים קשים של הסניגוריה הציבורית על תנאי המאסר בישראל, תנאים שלעיתים נדמה שהם לקוחים מתיאורי זוועה של המתרחש בעולם השלישי. אי-אפשר לפטור את הטענות המובאות כאן בנפנוף יד של "מפונקים". אולי דווקא העובדה שמדובר בחשודים בכירים, תעיר מישהו ברשות המחוקקת ו/או ברשות המבצעת.

אורי לופוליאנסקי: עם הסרטן
כדורים מטשטשים [צילום: AP]

אורי לופוליאנסקי נעצר ונחקר ימים ספורים לאחר שהתגלה שהוא חולה בסרטן, וכאשר גופו מלא בתרופות כימותרפיות. אי-אפשר להבין מדוע לא ניתן היה לשלוח אותו למעצר בית ולהמתין עד שיתאושש מעט. לדברי לופוליאנסקי, הוא ביקש מהמשטרה לדחות את התייצבותו, אך בקשתו נדחתה. הוא חשב שמדובר בחקירה של שעה-שעתיים והסכים להתייצב.

על מצבו הרפואי העיד: "זה טיפול בבית חולים ולאחר מכן יש את התרופות המשלימות, הן דורשות כמובן אכילה ושתייה. אני כל זמן קצר הייתי צריך לצאת [לשירותים], הייתי צריך לאכול ולשתות" - אבל הוא לא יכול היה לעשות זאת, כי המשטרה לא דאגה לאוכל גלאט. החוקרים, לעומת זאת, ישבו ואכלו מולו. "עד הלילה שהכניסו אותי למתקן המעצר לא אכלתי שום דבר, ואז הם מצאו משהו שנשאר מארוחת ערב, זה היה בשעה 11-10 בלילה. הוא הביא לי עגבנייה ומלפפון ולחם". רק כעבור יומיים, לקראת שבת, דאגו לו לאוכל גלאט.

לדברי לופוליאנסקי, החוקרים אמרו זה לזה שהוא נראה רע ולבסוף אפילו הזמינו רופא, אך עד אז המשיכו לשאול אותו "עוד כמה שאלות". היו שלבים בהם הוא לא היה מסוגל לענות על השאלות - ובשל כך נטען מאוחר יותר נגדו שגירסתו כבושה. "הכדורים עצמם הם כדורים שמערפלים, הם גורמים לטשטוש זיכרון", הסביר בעדותו. גם לאחר המעצר, כאשר זומן לופוליאנסקי לחקירות, הוא היה לעיתים בהשפעת הטיפול הרפואי, "ושם דווקא שואלים שאלות שאתה צריך לומר את האמת". לדבריו, הוא לא אמר זאת לחוקרים, כי הם ידעו מהו מצבו ולא היה לו נעים לחזור על כך שוב ושוב.

אלי שמחיוף: בלי אסלה
גבינה ומלפפון על הסורג [צילום: בוצ'צ'ו]

סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, אלי שמחיוף, נעצר בשעת בוקר מוקדמת אחרי "דפיקות ברמה שהכניסו את הילדים לחרדות, צרחות" בידי "אנשים מגולחי ראש עם משקפי שמש". אשתו הייתה בחו"ל, והוא נשאר לבד בין היתר עם ילדה בת חמש. "הקצין אמר: נביא לך עובדת סוציאלית. אמרתי לו: אצלי בבית אין עובדים סוציאליים. בלית ברירה השארתי את הילדים לבד והתלוויתי לשוטרים".

כאשר הוארך מעצרו של שמחיוף, הוא נשלח לכלא השקמה באשקלון. "התחלתי לבכות. הגעתי למקום שכולו סגנון זול, פה מלוכלך". רק בבוקר התברר לשמחיוף שהוא הוחזק כל הלילה בצינוק. "אחרי עשר דקות מגיע הסוהר, מניח על הסורג קופסת גבינה ומלפפון. זו ארוחת הבוקר. לא מדברים איתך, לא קוראים לך. כמו חיה. ביזיון משפיל ברמה שאתה לא יכול לסבול את זה".

לאחר שהפעיל לחצים דרך עורך דינו ורב השב"ס, הועבר שמחיוף למשך השבת לתא אחר - ומצא בו את הסדיסט אליאור חן; מולו ישב חגי עמיר. את כל השבת העביר שמחיוף לדבריו בחרדות, וביום ראשון התבשר שהוא מועבר לבית המעצר איילון. שמחתו הייתה מוקדמת. "אני נכנס לתא שנמצאים שם שמונה עצירים: ראש ארגון פשע, ראש ארגון סוחרי סמים, רוצח ועוד סדרה של עבריינים מרושעים".

שמחיוף המשיך: "אני שבור נפשית ברמה שאני לא יכול לתאר. אני עובר שלוש פגישות ביום עם עובדת סוציאלית שאומרת לי: יש לך מחשבות אובדניות? אמרתי לה: אני לא שם עליך ולא על-אף אחת כמוך, יש לי משפחה, ילדים, לא ישברו אותי. שלוש פעמים ביום אני מקבל כדורי הרגעה". ואז הגיע הרגע בו החליט שהוא שומר על זכות השתיקה.

שמחיוף תיאר: "לעשות צרכים בלי אסלה, בלי מינימום של תנאים, מינימום של לפנות את הגוף בצורה נורמלית. מה אנחנו, בהמות? אנחנו חיות? איזו השפלה זאת. למה כזאת השפלה? למה כזאת התעללות? מינימום כבוד עצמי לבן אדם, מינימום צלם אנוש. אני צריך להתחנן לקצין שיתן לי עשר דקות להתפנות בצורה נורמלית? מה אני, חיה?".

שולה זקן: תא מטונף
"רק מהדיבורים שלו חשבתי להתאבד" [צילום: פלאש 90]

"אני נכנסתי לתא מטונף, שכולו היה מרוח בקיא שאי-אפשר אפילו היה שם לשכב על המזרן, אם אפשר לקרוא לו מזרן", העידה שולה זקן. "להתקלח - אתה לא יכולת לדעת איך אתה מכוון את עצמך על שני זרזיפים. אני מבינה שמישהו שחשוד במשהו צריך לקבל עונש והוא בוודאי לא צריך לקבל סוויטה עם מקלחת, אבל אני חושבת שבן אדם צריך לקבל את המינימום על-מנת לשמור על צלם אנוש".

זקן ביקשה מעט אקונומיקה וניקתה את האזור שליד הדלת, כדי שתהיה לפחות נקודה נקייה אחת עליה תוכל להסתכל. ואז היא ניסתה לישון - משימה קשה בהתחשב בכך שנעצרה עם רדתה מהמטוס בו חזרה מלוס אנג'לס, שהפכה לבלתי אפשרית כאשר "הסוהרת הייתה באה עם הפנס לראות אם אני יושבת ומאירה לי לתוך הפנים, והייתי צריכה להשמיע קול בשביל לדעת שאני בחיים".

זקן הוסיפה: "בשעות שהייתי יכולה לישון הייתי נחקרת. בלילה כשהייתי חוזרת לא יכולתי לישון, כי זה היה שם נורא. גם הבנתי אחר כך שהאסירות שכבר היו שם, יש להן טלוויזיה והטלוויזיה כל הזמן שידרה שאני מגיעה ושאני יוצאת, אז הן החליטו שהן צועקות לי".

לדברי זקן, "כל פעם שחזרתי מהחקירה הייתי עוברת חיפוש, חיפוש לא נעים, כאילו שהסתובבתי באיזשהו מקום ויכולתי להלביש על עצמי משהו. אחרי החיפוש הייתי חייבת להיפגש עם הפסיכיאטר של בית הסוהר, שרק מהדיבורים שלו חשבתי להתאבד. הוא הכניס אותי לדיכאון הכי גדול שיכול להיות.

"...כשקיבלתי את האוכל, אז תפוח האדמה היה כל כך קשה, שכאשר נעצתי את המזלג הידית נשברה, לא יכולתי לקבל מזלג חדש ועם זה הייתי צריכה להסתדר. הייתי צריכה להסתדר עם צלחת מנייר, שכל ארוחה הייתי אמורה לנגב אותה עם מים ועם הנייר טואלט ולקבל עליה את הארוחה הבאה".

הלל צ'רני: "מתחיל להזות"
"לא נותנים לך לישון" [צילום: פלאש 90]

"מי שלא היה במעצר מימיו, לא יודע איזו חוויה קשה זאת", פתח הלל צ'רני - אל"ם במילואים - חלק זה של עדותו. "המיטה היא מיטה צבאית ומים חמים יש ונייר טואלט יש והאוכל הוא אוכל צבאי, אבל המסגרת והרעש והאזיקים בידיים והאזיקים ברגליים".

לטענת צ'רני, הוא קיבל יחס מיוחד - ולא במובן החיובי: "כל שעה עגולה היה מגיע סוהר לדלת, היה לוקח פנס, היה מאיר עלי עד שהיה מתמקד לי על הפנים, מחכה שאני אתעורר, אומר לי: יופי, אתה חי - והולך. אבל כל שעה עגולה, וזה לא במקרה. שאלתי את אחד הסוהרים מה זה הדבר הזה, אמרו לי: יש לנו הוראות.

"לא נותנים לך לישון. לסוהרים יש מנהג ילדותי, שהם לוקחים את מפתחות הברזל הכבדים ומקרקשים איתם על דלתות הברזל ואי-אפשר לישון, והאסירים עושים רעש. אצלי זה לא היה מקרי ואני לא ישנתי שבוע. אחרי שבוע אני מתחיל להזות: אתה נכנס לתא ואתה רואה בתא כל מיני אנשים מהחיים שלך, ואתה לא יודע מאיפה הם הגיעו ומה הם עושים שם. בתנאים האלה אני נלקח בבוקר לחקירה".

לטענת צ'רני, זו הייתה הסיבה בעטיה הודה שאישר לשמואל דכנר 300,000 שקל לתשלומי שוחד. אבל "למחרת החוקרים עושים טעות פטאלית ונותנים לי לישון לילה", ואז הוא חוזר בו מאותה הודאה. "החוקרים נחתו עלי באינתיפאדה של מספר שעות, אחרי ימים של חוסר שינה", הסביר שוב בחקירה הנגדית.

רב-פקד ליאור רייס, מי שהיה מופקד על חקירתו של צ'רני, אישר בעדותו שצ'רני התלונן בזמן אמת על רעש של מנעולים ועל כך שאינו ישן. "יכול להיות", אמר לסניגור גיורא אדרת. "זה רשום, הכל מתועד".

כמה מילים שלנו
מטרות מוגדרות למעצר [צילום: AP]

כדאי להזכיר מה שאולי נשכח מכמה רשויות מכובדות בישראל: מעצר איננו עונש. מעצר נועד להבטיח שהחשוד לא ישבש את החקירה ו/או שלא יימלט. זהו. מעצר לא נועד לשבור את רוחו של החשוד, הוא לא מהווה "ריכוך" של החשוד כדי שיודה, הוא לא מצדיק פגיעה בזכויות אנושיות כמו שינה, מזון ורחצה. יש מרווח גדול מאוד בין תנאים רגילים של חופש לבין ההשפלות והלחצים שמתארים ארבעת נאשמי הולילנד שציטטנו.

ברור שתנאי מעצר הם קשים, לא נוחים, מעליבים. אך אסור שהם יהיו בלתי אנושיים, אסור שהם יובילו לכך שחשודים ייחקרו כאשר הם סובלים מחוסר שינה, ובוודאי לא כאשר הם סובלים ממחלה קשה. בסופו של יום, הקפדה על תנאי מעצר מינימליים היא גם אינטרס של המשטרה והפרקליטות, משום שכך יובטח שדברי החשודים - הודעותיהם או הודאותיהם - יינתנו מתוך רצון חופשי ולא יהיה צורך להתמודד בבית המשפט עם טענות על מידת קבילותן.

מה שברור הוא, שהמצב שתיארו לופוליאנסקי, שמחיוף, זקן וצ'רני אינו מקרי ואינו יוצא דופן. באותה מידה ברור, שאסור שהמצב הזה יימשך אפילו יום אחד נוסף. זה לא עניין של תקציבים, אלא של גישה בסיסית. וגם אם זה כן עניין של תקציבים - מדובר בכבוד האדם, הקיים גם כאשר חרותו נשללת ממנו ולו לזמן קצר.

תאריך:  03/02/2014   |   עודכן:  03/02/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אליאור נעם חן   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   חגי עמיר   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   כבוד האדם וחירותו   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   משה  ישראל   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מה אני, חיה?"
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אילן א
3/02/14 08:10
2
אליהו חיים
3/02/14 08:25
3
י.צ.
3/02/14 09:04
4
מלך אלוף
3/02/14 09:16
5
יוסי מ
3/02/14 09:39
 
אליהו חיים
3/02/14 10:21
 
יוסי מ
3/02/14 14:11
 
י.ח.
3/02/14 15:30
6
מה נלין על הגטו
3/02/14 10:30
7
לא מקובל !
3/02/14 11:01
8
אהוד פרלסמן
3/02/14 11:13
 
אליהו חיים
3/02/14 12:31
9
אהרון שחר
3/02/14 11:40
10
דורש צדק
3/02/14 12:57
 
י.צ.
3/02/14 15:36
11
שלומי האירני
3/02/14 13:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  זכויות אדם
הדיונים הסוערים שמעוררת נוכחותם של המסתננים לארץ מיבשת אפריקה נוטים להתמקד בשאלה מהו מעמדם החוקי. נוכח מצוקת התושבים של דרום תל אביב, אילת ואשקלון מנוכחות זו, נראה כי הפתרון למצב זה מצוי באופן הגדרתם של מסתננים אלו, קרי, המדינה תוכל לגרש על-פי חוק את אלה שיוגדרו כמסתננים ולהשאיר בשטחה רק את הפליטים הזקוקים לעזרתה, לטיפולה ולהגנתה. אלא שזהו תיאור מסולף של הדברים המסתיר את הבעיה האמיתית העומדת בפני מדינת ישראל, שמקורה בהיכלי הצדק של בית המשפט העליון בירושלים. פסיקות שונות של בג"ץ הפכו גירוש של מסתננים מיבשת אפריקה או ממדינות ערב לבלתי אפשרי, כמעט. ההלכות השונות שקבע בג"ץ החל משנות ה-90' של המאה ה-20 - זמן המהפכה החוקתית שעליה הכריז נשיא בית המשפט העליון דאז, אהרן ברק - הפכו גירוש של שוהים בלתי חוקיים לקשה עד בלתי אפשרי לביצוע, וכתוצאה מכך, כל מעצר לשם גירוש - לבלתי חוקתי. זאת בניגוד לחוק הבינלאומי, לחוק הישראלי ולהלכות שבג"ץ עצמו קבע.
31/01/2014  |  עדי בן חור  |   מאמרים
דתיים, חילוניים, חרדים, ערבים, מתיישבים, עולים חדשים, עובדים זרים, בעלי מוגבלויות ועוד התכנסו יחד כדי לנסח את מגילת זכויות האדם של ישראל. כל זאת ב"כנס המאתיים" מבית המכון הישראלי לדמוקרטיה (יום ב', 20.1.14) במלון דן בירושלים.
20/01/2014  |  הדר פרבר  |   חדשות
ארגוני זכויות אדם מהשמאל פנו (יום ב', 13.1.14) לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בדרישה לעצור את תוכנית "מעגלי תעסוקה". לטענת שומרי משפט, רבנים למען זכויות האדם והאגודה לזכויות האזרח, משרד הכלכלה מקדם תוכנית דומה לתוכנית ויסקונסין - שאותה הכנסת דחתה".
14/01/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
כבר זמן רב שתופעת ההסתננות לתל אביב נדחקה לשוליים של השיח התקשורתי כי את ערד הם כבר כבשו והשתלטו עליה כמעט באופן מלא. עוד רגע יעבור עד שנשמע ברשת הקשר הפנימי: היעד נכבש, גם תל אביב בידינו, ישנם ישראלים רבים שעבורם בירת ישראל זו תל אביב ולא ירושלים, גם אם זה נאמר בבדיחות הדעת, יש בזה כדי לשקף מציאות חברתית קיימת.
12/01/2014  |  אורי סויסה  |   מאמרים
כששאלו את הרבי מבריסק, בשנת 1948, האם על בחורי הישיבות והצעירים החרדים דאז, להתגייס לצבא הוא השיב בלאוו מוחלט ונימק זאת בכך ש"אנחנו לא הבאנו לקונפליקט עם הערבים במאות השנים שקדמו לו". מכאן, שמוסר השכל מלמד שלא בכל מצב חייב האדם לנקוט עמדה בכל בעיה, כאשר לא הוא האשם בכך. וזהו גם המוסר השכל שלי לגבי עמדתי בעניין ה"מסתננים" השונים. לא אנחנו הבאנו את הבעיה ולכן אני לא נדרש לנקוט עמדה בפתרונה. אבל מנגד יש לבאר את התמונה האמיתית לכל הבעיה הזו ולדרוש וועדת חקירה כדי שמעשים כאלה לא יחזרו. וועדת החקירה צריכה לחקור דווקא את ימין המפה הישראלית - קרי, את שר החוץ אביגדור ליברמן ואת משרדו.
11/01/2014  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   זכויות אדם  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
עצורים הוחזקו בכלובים חיצוניים בכלא רמלה  /  איתמר לוין
לא קיים לאום "ישראלי" למרשם האוכלוסין  /  איתמר לוין
נתניהו: נמשיך להילחם בתופעת ההסתננות  /  איתמר לוין
אין לנו ארץ אחרת  /  דרור אידר
סולידאריות יפה עם שביתת מבקשי המקלט  /  איתן קלינסקי
נתניהו, הייה מנהיג!  /  ציפורה בראבי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il