מגדל החליטה באופן גורף לנכות 30% משכרם של מאות מעובדיה שלא כדין ובניגוד לחוק הגנת השכר, באופן שרירותי לחלוטין, כענישה קולקטיבית ועל-מנת להלך אימים על עובדי החברה שבחרו להתארגן. כך טוענת ההסתדרות בפנייתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב להצהיר כי ניכוי השכר בהתעלם מדיווחי הנוכחות של העובדים הינו שלא כדין, מנוגד לחוק הגנת השכר ומהווה פגיעה אסורה בהתארגנות.
עוד מתבקש בית הדין לאסור על מגדל מלבצע ניכוי שכר והלנת שכר סיטונאית בניגוד לדין ולחוק הגנת השכר, וכן צו המורה לה להשיב לאותם העובדים את הסכומים שנוכו משכרם ולנהל משא-ומתן לעניין אופן ניכוי השכר בגין השביתה עם ההסתדרות.
בפנייה לבית הדין נאמר כי הניכוי האמור בוצע אף לעובדים שלא שבתו כלל, וכן לעובדים שנעדרו בשל השתתפותם בשביתה במשך מספר מועט ביותר של שעות. בנוסף מדובר בניכוי סכומים גבוהים ושרירותיים באופן גורף מבלי כל קשר ולו הקלוש ביותר לזמני העבודה וההיעדרות.
לטענת ההסתדרות הלכה למעשה הניכוי הינו ענישה קולקטיבית ובלתי פרופורציונלית של עובדים על עצם השתתפותם בעיצומים לגיטימיים וכלי במאבק הארגוני עצמו. לא זו אף זו, מגדל באופן מופגן ומתריס הזדרזה לבצע את הניכוי האסור כבר החודש, זאת חרף העובדה כי בהתאם לנוהלי העבודה מגדל נוהגת לבצע חישוב שעות וחסרים במהלך החודש שלאחר חודש העבודה ולתת לו ביטוי בתלוש השכר במשכורת שלאחר מכן.
לדברי ההסתדרות, באמצעות משרד עורכי הדין
ארנה לין ושות', הסיבה היחידה שמגדל זירזה והקדימה במכוון את הניכוי האסור ממילא, היה כדי להעניש את העובדים ששבתו ולהעביר את המסר לכלל העובדים לפיו מי שהעז לממש זכותו ולשבות ישלם על כך, תרתי משמע.
לטענת ההסתדרות, לא יצלחו ניסיונותיה האומללים של מגדל לתרץ את התנהגותה הבלתי חוקית ולכנות את הניכוי כתשלום "מקדמה" או כתשלום "שכר ראוי" בנסיבות בהן ברור באופן חד-משמעי כי אין מדובר כלל במצב דברים בו מתבקש תשלום מסוג זה, בהתחשב בכך שבמשך כל ימי השביתה לא ננקטו עיצומים אלא אך ורק שביתה מלאה. " המדובר בכסות בלתי מוצלחת לניסיונה של מגדל להמשיך ולפגוע באופן אנוש וחמור בעובדיה הפעם באמצעות הכנסת ידה עמוק לכיסם ופגיעה בפרנסתם", נטען בבקשה לבית הדין.
לדברי ההסתדרות, מגדל עודנה נחושה להמשיך בפעולותיה לפגוע בעובדים המתארגנים ולהענישם בשל רצונם הלגיטימי לממש זכות יסוד שעומדת להם. ההסתדרות סבורה כי למהלך זה של ניכוי השכר תהיה השלכה הרסנית על היחסים הקיבוציים הנמצאים בראשית דרכם בשלב ראשוני ושברירי ביותר.