|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

האם צפויה דרמת ענק בשני המשפטים נגד אהוד אולמרט?

חשיפה ב-News1: ניסיונות להגיע <br>להסדר טיעון בין זקן לבין הפרקליטות <br>

הסיכוי להסדר טיעון גבר לנוכח הקרע הגלוי בין אולמרט לזקן אם יושג הסדר, הוא עשוי לכלול לא רק את תיק הולילנד, אלא גם להביא את זקן להעיד לראשונה על שהתרחש בפרשות ראשונטורס וטלנסקי מבחינה משפטית ניתן לשמוע את עדותה של זקן גם בשלב מאוחר זה בשני התיקים
26/02/2014  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משפט הולילנד   |   תגובות
זקן. לחצים מצד בני המשפחה [צילום: פלאש 90]

נסיונות להגיע להסדר טיעון בין שולה זקן לבין הפרקליטות מתנהלים בימים אלו. כך נודע ל-News1. הסדר זה עשוי להקיף לא רק את תיק הולילנד, אלא גם את התיקים שנוהלו בבית המשפט המחוזי בירושלים - ראשונטורס וטלנסקי. אחד הגורמים לנסיונות אלו הוא לחצים מצד בני משפחתה של זקן, להפסיק ולגבות את אולמרט שלטענתם בגד בה.

בשנה שעברה כבר גובש עקרונית הסדר טיעון, לפיו זקן תודה בעיקרי העבירות שיוחסו לה בפרשת הולילנד ותישלח ל-11 חודשי מאסר בפועל. כפי שפורסם ב-News1, זקן הייתה אמורה להודות וגם להעיד שחלק מהכספים שקיבלה משמואל דכנר נועדו ל"אחר" - רמז ברור לאהוד אולמרט. ואולם, ברגע האחרון היא חזרה בה, ובעדותה טענה ש-60,000 שקל שקיבלה מדכנר הועברו לעו"ד אורי מסר לצורך כיסוי גרעונות בחירות של אולמרט, לאחר שמסר ביקש ממנה להשיג כספים למטרה זו.

ראשונטורס: מה ידע אולמרט?
אולמרט. זוכה מחמת הספק [צילום: פלאש 90]

בפרשת ראשונטורס הורשעה זקן במרמה ונדונה למאסר על תנאי, בעוד אולמרט זוכה מחמת הספק. הסדר טיעון עשוי לחייב את זקן להעיד על שאירע בפרשה זו, ובעיקר בשאלה המכרעת: האם אולמרט ידע על המימון הכפול ואולי אף הורה לפעול כדי להשיגו. בפרשה זו הוכח, כי ב-17 נסיעות של אולמרט לחו"ל נצברו קרוב ל-100,000 דולר במימון כפול, אשר שימשו את אולמרט ובני משפחתו. בית המשפט קבע שזקן הייתה אחראית לשניים ממעשי מרמה אלו. הוא זיכה את אולמרט משום שנותר ספק האם ידע על המתרחש בלשכתו; זקן יכולה להפוך הכרעה זו.

בפרשת טלנסקי לא הוצגו יומניה של זקן, בהם תועדו פגישותיו של אולמרט עם משה טלנסקי, וזאת משום שהיא לא עלתה להעיד ולכן לא ניתן מבחינה משפטית להוכיח את אמינות היומנים. הסדר טיעון בפרשה זו עשוי לחייב את זקן להעיד ולאשר את היומנים, דבר שיהווה חיזוק לטענות המדינה בדבר הקשר שבין התרומות שהעניק טלנסקי לאולמרט לבין פעולות שביצע אולמרט כדי לסייע לטלנסקי בעסקיו השונים.

מבחינה משפטית, קיימת אפשרות להגיע להסדר טיעון גם כעת במשפט הולילנד ולהעלות את זקן לדוכן העדים בשני המשפטים. משפט הולילנד עומד בפני סיום שלב הסיכומים, אך כל עוד לא פורסם פסק הדין - יכולה התביעה לבקש מהשופט דוד רוזן להחזיר את זקן לדוכן העדים. גישתו הכללית של רוזן לאורך המשפט הייתה להעדיף את המהות על פני הפרוצדורה, ומאחר שהוא רשאי מבחינה חוקית לקבל בקשה נדירה זו - צפוי שאכן יעשה זאת, אם יתבקש.

פרשות ראשונטורס וטלנסקי ממתינות להכרעת בית המשפט העליון בערעורי המדינה על זיכוייו של אולמרט ועל קולת עונשו, ועל קולת עונשה של זקן. במקרה זה, רשאי בית המשפט העליון להפסיק את הדיון בערעור ולהורות לבית המשפט המחוזי בירושלים לשמוע את עדותה של זקן כראיה חדשה (כפי שנעשה, להבדיל, במשפטו של רומן זדורוב) ולקבוע האם יש מקום לשנות את פסק הדין המקורי. הנשיאה מוסיה ארד אומנם כבר פרשה, אך ניתן יהיה לצרף שופט שלישי ליעקב צבן ומשה סובל שעודם מכהנים.

זקן הטיחה באולמרט: "מושחת"
רוזן. אמר שלמעשה מודה שביקשה שוחד [צילום: פלאש 90]

הסיכוי שזקן תסכים להסדר טיעון גבר, לאחר שנוצר קרע גלוי בינה לבין אולמרט. הקרע החל לאחר שאולמרט סירב לומר בעדותו האם זקן הייתה מושחתת, והיא יצאה בזעם מהאולם ואמרה שהוא "מוכר אותה". הקרע החריף כאשר בעדותה-שלה סיפרה זקן על הכספים שהעבירה לטענתה למסר, ורוזן אף אמר לה שהיא למעשה מודה שביקשה שוחד עבור אולמרט. בשלב הסיכומים ביקשו פרקליטיו של אולמרט להסתיר מפרקליטיה של זקן את סיכומיהם, בקשה שנדחתה והגבירה את המתח.

לפני שבועיים נפגשו זקן ואולמרט באירוע, וזקן הטיחה בפניו של אולמרט את הכינוי "מושחת". בנה, נדב, פרסם סטטוס בפייסבוק ובו הטיח באולמרט: "shame on you". ערוץ 10 חשף, כי זקן ביצעה "התרת נדרים" מההבטחה שנתנה לאביה המנוח על ערש דווי, לפיה לעולם לא תצא נגד אולמרט. פרקליטיה טענו בסיכומיהם (יום ג', 25.2.14), כי זקן פעלה אך ורק לטובתו של אולמרט, ואמרו שאם דכנר אכן שיחד את אולמרט - לא הייתה לו כל סיבה לשחד את זקן.

מבחינת התביעה, הסדר עם זקן יחזק בצורה משמעותית את הסיכויים להרשעתו של אולמרט - בתיק הולילנד ו/או בתיקי ראשונטורס וטלנסקי (תלוי בפרטים שיגובשו, אם בכלל). מצד שני, המדינה תצטרך להתמודד עם העובדה שזקן תשנה את גירסתה במשפט הולילנד, ועם טענה צפויה של פרקליטי אולמרט, לפיה מדובר בגירסה שקרית שנועדה לחלץ את זקן ממאסר ממושך.

הפרקליטות ועוה"ד עופר ברטל ודב גלעד כהן, המייצגים את זקן במשפט הולילנד, סירבו להגיב.

סניגורי אולמרט: הפרקליטות במצוקה
בלכר. "אין די בראיות"

פרקליטיו של אולמרט מסרו בתגובה: "הפרקליטות נמצאת במצוקה חמורה, כי היא מודעת היטב לכך שאין די בראיות שהוצגו על ידה במשפט כדי להוכיח את טענותיה כנגד אולמרט. לפיכך, אם אכן מבקשת הפרקליטות לחתום על הסדר עד מדינה עם זקן, ולהשיב אותה לדוכן העדים, על-מנת שתעיד את ההפך הגמור מעדותה בבית המשפט, עדות שהפרקליטות ביקשה מבית המשפט בסיכומיה לאמצה כעדות אמת, איננו מתפלאים על כך.

"העובדה, שהפרקליטות שוקלת לחתום על הסדר עד מדינה עם זקן, לאחר שהסתיים כבר המשפט, וכל הצדדים ממתינים להכרעתו של השופט רוזן, מצביעה אך ורק על מצוקתה הראייתית הקשה של הפרקליטות, ועל כך שהיא מוכנה לעשות הכל כדי להביא להרשעתו של אולמרט בכל מחיר".

תאריך:  26/02/2014   |   עודכן:  26/02/2014
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אתי בן-דור   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   טל שפירא   טליה דאר   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יעקב צבן   יפעת מנור-נהרי   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מוסיה ארד   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה סובל / Moshe Sobel   משה שמיר   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיפה ב-News1: ניסיונות להגיע להסדר טיעון בין זקן לבין הפרקליטות
תגובות  [ 24 ] מוצגות   [ 24 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיכל מירושלים
26/02/14 18:43
2
ירושלמי עצוב
26/02/14 19:06
 
נדיה
26/02/14 19:50
3
יוסי--ס
26/02/14 19:26
4
יהיה שמח
26/02/14 19:26
5
רחובות
26/02/14 19:40
6
חשדנית
26/02/14 20:03
7
פועה
26/02/14 20:39
8
מייק
26/02/14 21:10
9
שמוזיקןס
26/02/14 21:14
10
שולם
26/02/14 21:21
11
א.ל. רמת-גן
26/02/14 21:21
 
אחד שבדק בחוק
26/02/14 23:37
12
היזהרו מאד
26/02/14 21:50
13
א.א.
26/02/14 22:23
14
ד"ר מוטי גולן
26/02/14 23:53
15
אזרח מאושר
27/02/14 00:45
16
דרוש הסבר
27/02/14 04:08
 
בני בנקר
27/02/14 10:42
17
קורןנאוה טבריה
27/02/14 06:26
18
פלא יועץ
27/02/14 07:45
19
א.ל. רמת-גן
27/02/14 09:01
20
שמואל ברוך
27/02/14 09:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד
שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, מתכנן לפרסם בחודש אפריל את פסק דינו במשפט הולילנד. רוזן אמר (יום ג', 25.2.14), כי הוא מקווה לפרסם את פסק הדין עוד לפני חג הפסח, החל השנה במחצית השנייה של חודש אפריל.
26/02/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
"יש דפוס שחלק ניכר מהנאשמים שותפים לו: הם אומרים שבכלל לא היה צריך לתת להם שוחד, כי הם לא סטו מהשורה ולא נתנו כלום [בתמורה] ולא יכלו לתת כלום". כך אומר (יום ג', 25.2.14) השופט דוד רוזן בעת הסיכומים מטעמה של שולה זקן במשפט הולילנד. לדבריו, טענה משותפת נוספת לכמה נאשמים היא שהיה צורך להוסיף עוד כמה, ו"זו טענה בהחלט כבדת משקל".
25/02/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
"שולה זקן אינה צדיקה. הדברים שהיא הודתה בהם היו פסולים, ודאי שהיא ביצעה עבירת הפרת אמונים שהתיישנה. עם זאת, למרות המעשים המאוד לא-יפים, אנחנו חושבים שהקפיצה מהפרת אמונים לשוחד היא נחשונית ולא ניתן לעשות אותה". כך אומר (יום ג', 25.2.14) סניגורה של זקן, עו"ד עופר ברטל, בפתח הסיכומים מטעמה במשפט הולילנד.
25/02/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
לפי טיעוניה של המדינה, חברת הולילנד פארק היא גם מושחתת וגם טיפשה. כך אומרים (יום ב', 24.2.14) סניגוריה של החברה, עוה"ד שי פינס וליאת אלפז, בסיכומיהם במשפט הולילנד.
25/02/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
אהוד אולמרט, אשר יגורת בא. דווקא בימים אלה, מלאי האופוריה עבורך, כשאתה מרבה להתראיין בערוצי הטלוויזיה ובכלי התקשורת, מכתיר לעצמך כתרים של עושה-שלום-לא-במרומם ומבטל את העשייה של קברניטי המדינה, נחתה עליך צרה שלא צפית.
21/02/2014  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
רבין: דכנר בדה ראיות תוך כדי המשפט  /  איתמר לוין
ספרן: המדינה מעלה טענה כוזבת בסגנון דכנר  /  איתמר לוין
זקן לאולמרט: מושחת למקורביה: מכר אותי  /  איתמר לוין
אולמרט וזקן: הקרע  /  איתמר לוין
זקן, אולמרט עובד עלייך!  /  אריה אבנרי
אשרי המאמין  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il