ההסתדרות לא תוכל להשבית את נמלי חיפה ואשדוד, לכל הפחות עד 24.4.14. כך קבע (יום א', 23.3.14) נשיא בית הדין הארצי לעבודה,
יגאל פליטמן, בהאריכו את האיסור התלוי ועומד מאז יולי שעבר.
הבקשה להשבית את הנמלים הוגשה על-רקע כוונת המדינה להקים נמלים פרטיים, ובית הדין הארצי הורה לצדדים למצות את המו"מ בטרם ישקול האם להתיר שביתה מוגבלת בשני הנמלים. פליטמן דחה את טענת ההסתדרות, לפיה המדינה מקיימת את המו"מ עימה בחוסר תום לב:
"ממצב של חוסר רצון מצד המדינה להידבר עם ההסתדרות, הרי שבעקבות החלטותינו התקיימה בין הצדדים הידברות אמיתית, שבמסגרתה למשל נבחנה היתכנות העמקת הרציפים בנמלים הקיימים באופן שיתחרו בשווה עם רציפי המים העמוקים בנמלים הפרטיים שיוקמו. מעבר לזאת, קוים משא-ומתן עם נציגות העובדים לגבי השלכות עצם הקמת הנמלים הפרטיים על תנאי העבודה ובטחונם התעסוקתי של עובדי הנמלים הקיימים".
מאידך-גיסא, דחה פליטמן את עמדת המדינה, לפיה יש לקיים את המו"מ רק לאחר שיוקמו הנמלים הפרטיים ובסמוך להפעלתם: "בנסיבות אלה, עלול להיווצר מצב של מעשה עשוי שלא יוכל לתקון, ביחס לתנאי עבודתם ובטחונם התעסוקתי של עובדי הנמלים".
עוד דחה פליטמן את עמדת ההסתדרות, לפיה יש להקפיא את המכרזים להקמת הנמלים הפרטיים כתנאי מוקדם להמשך המו"מ. הוא קובע: "ההידברות והמו"מ בין הצדדים רחוקים עדיין ממיצוי, והם עודם באיבם. לפיכך, בשלב זה, ובייחוד כשמדובר בשביתה בשני הנמלים על כל השלכותיה על המשק, מוקדם עדיין להתיר שימוש באמצעי האחרון של נשק השביתה". פליטמן הורה למדינה ולהסתדרות לדווח לבית הדין ב-24.4.14 על מצב המו"מ ביניהם.
השופטים
עמירם רבינוביץ ולאה גליקסמן ונציגי הציבור שלום חבשוש ואלעזר וייץ הסכימו עם פליטמן. את לשכת המסחר (שהגישה את העתירה המקורית למניעת השביתה) ייצג עו"ד שלומי לויה, את ההסתדרות ייצגו עוה"ד
שי תקן, הלית שמחוני והילה זקס, ואת המדינה - עו"ד מיכל לייסר.